Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Dew ne ragozd kerlek mert beleorulok ;-)

Ha elmeleti sikon beszelunk akkor Nem nekem kell erteni a telohoz hanem a telo szerelonek. Ergo neki kell megkerdezni azt ami a jo beallitashoz kell szerintem.
100%, hogy minden esetben az összes telósnál, akikről van híred hogy nem jött be, fennállt az, hogy a megrendelő töviről hegyire közölte mit akar, melyik mennyire fontos, hol megy, stb, amiket leírtam, minden feltétel teljesült? Hányszor voltak a telók a telósnál?

Konkrét emberben sajnos nem tudok segíteni, mert nincs tapasztalatom emberekkel akik futóműveket csinálnak, de többen írtak már neveket.
Keress közöttük WP specialistát, valószínű ő ért a legjobban a WP telókhoz, aki foglalkozik mindennel nagyobb lehet a rálátása a szórásra,
de a WP-t lehet annyira nem tudja belőni. Akinek van több ezer kipróbált és ismert szettingje WP hez valószínű jobban be fogja tudni lőni,
mint akinek sokféle telóhoz van gyakorlata. Tudom teló-teló, de még sem az...
Egy ismerősöm csináltatott velük telót és rosszabb lett mint előtte.
Tulragoztuk. Jaxy leirta amit tudni kell. Megmondta mit szeretne es azt kapta.
igen, s sokszor be is jön, de simán lehet hogy nem.

Egy hülye példa ami valószínű sehol nem igaz, a kérdező mozgássérült, mondjuk akiket kérdezett nem.
Elmegy kajálni, majd sürgős dolga lenne, de nem tudja elvégezni, mert az adott helyen nincs mozgássérülteknek kialakítva, s igencsak bosszús lesz, még a jó kaját is elfelejti, akkor mit fog mondani a helyről?

Lehetne ragozni. :)
Szerintem meg nagyon sokszor pont az a baj, hogy nincs pontosan meghatározva a cél minden nézőpontból és ezért nem azt kapjuk, amit szeretnénk...
Nem gondolják végig az emberek, hogy mik a nézőpontjaik, eszébe se jut a döntés előtt, csak utána, amikor tapasztalja, hogy ja erre is gondolni kellett volna, na basszus.

OK egyetértek, ha ismert is a pontos cél, akkor még ott a másik oldala a dolognak, hogy ehhez tudni is kéne a szakinak,
mert hiába mondod el te töviről helyire, hogy mit akarsz, ha ő nem tudja, nincs rá elég nagy tapasztalata, hogy ezeket a kombinációkat mivel tudja elérni.

Részemről csak a szakikat védeném kicsit, hogy egyáltalán nem biztos, hogy ott van a bibi, amikor valaki azt mondja szart csinált.
Persze lehet onnan is nézni, hogy ha jó a szaki, akkor kifaggat elég rendesen, mivel ő pontosan tud minden nézőpontot olyat is, amiről neked fogalmad sincs...
Én tudom mit szeretnék. Sajnos a tapasztalat épp azt mutatja, hogy hiába mondod el mit, nem olyan lesz. Ezért is kérdezem, hogy kihez.
Fene se tudja
Ez kb olyan mintha megkérdik hol kellene kajálni, és erre azt javaslod hogy olyan helyen ahol a szakács maxi higiéniás és minden főző cucc saválló, a személyzet bármi kívánságot megold
Ami persze kitűnő és jó tanács csak attól még nem fogja tudni az ember hová menjen enni
De ha 3 ember azt mondja hogy evett a vörös macskában és kurva jó volt, és nem fosott tőle másfél napig akkor ki fogja próbálni a kérdező is
Rosszul állok bocsi! Hajlamos vagyok másokat félreérteni és félreérthetően fogalmazni, de ez már gondolom kiderült.

Szerintem a kihez egy másodlagos kérdés az után amit leírtam, a nélkül a tapasztalt jó futóműves se fog neki tudni jó telót csinálni,
persze úgy is megkérdezték volna tőle...

Mi volt a kérdésed? Nem látom a kérdőjeles mondat a szavak között, persze lehet ott van, mert nem jól értelmezlek.
Látom megolvadt a hó és lehet motorozni!
Dew!

A szavak hétköznapi általános felfogásával milyen viszonyban állsz? -értékeld már légyszíves magad.

Én is kérdeztem tőled valamit, a dialógusunk végén.

Most is azt kérdezte a kolléga, hogy kihez vigye.
Tudomásul kell venni, hogy olyan teló még nincs szériában, ami mindenhol kurva jól fog viselkedni, komprommiszumokat kell kötni!
Azaz első körben azzal kell tisztába kerülni, hogy saját magaddal milyen komprommiszmokat tudsz hozni!

Azt gyűjtsd össze, mik a nézőpontjaid/elvárásid a telóval kapcsolatban, s melyik mennyire fontos számodra.
Milyen helyeken mész, milyen tempókat, milyen stílusban, azok közül melyik helyeken mennyire fontos számodra a jobb teló.
Kelleni fog a súlyod is, meg a motor típusa, hogy tudja az egyéb futómű adatokat a telós a motorról (himba, lengővilla adatok, villaszögek, stb).
Fontos, hogy az első és hátsó telót együtt vidd el!

Ha ezeket elmondod, egy tapasztalat jó futóműves tudni fogja, hogy mi kell azokba a telókba,
neki is kompromisszumokat kell kötni amikor csinálja, ezért kell tudnia számodra mi mennyire fontos.

Persze elmondhatod azt is, szerinted mik a gondok vele most, de az előző adag, ami szerintem fontosabb.
Ami még nem árt, ha tudatában vagy annak, hogy elsőre nagy valószínűséggel nem találjátok el, ennek több oka lehet, főleg az első adag infó hiányossága(nem pontosa cél), de lehet a telós tapasztalat hiánya, stb
Azaz készülj fel rá, hogy többször el kell vinned a telókat, míg olyan lesz, amit szeretnél!
Ha elsőre nem sikerül megfelelőre, érdemes másodjára is ugyanahhoz vinni a tapasztalataiddal együtt, hogy merre alakítsatok rajta.

Ami még jellemző szerintem, ahogy fejlődik az ember, más más teló beállítások kellenek neki, ahogy gyorsul, változik a stílusa, stb.
azaz kb. évente valószínű más más telók fognak kelleni.

A jövő zenéje, hogy olyan lesz a teló is, mint a programozható befecskendező vagy CDI rendszerek, s akkor majd lehet kapcsolgatni,
na most köves patak jön, akkor változzon meg a csillapítás, most tempót megyek, átkapcsolom, stb.
Nekem tapasztalatom nincs ezert is kerdezek mert ugye ne a sajat karomon tanuljak.

Amiket en hallok nagyjabol egybe vag az itteni tapasztalatokkal.
Nekem a csika művek javított eddig 3 motor telót, eddig mind jó lett
Mással nincs még tapasztalat
Haver a fehérhez viszi őket dícséri, a havasit meg eléggé fikázta pedig egy jó hírű cég volt
Nekem is az a bajom hogy felek mert lotyi az egesz. Eddig azt hittem en vagyok a balfek de amit leirtal pont az van nalam is (16os motor de a futomu 17es es gyari beallitasu). Patakmederbe fasza, de ha tempot megyunk vagy lemaradok vagy halalfelelem. A kanyarokrol meg lecsuszik.
En tisztan meg mondom..Csokihoz volt kuldve az elso ktm rol a tello 3 eve telen.Ugy kuldtem,hogy sosem talalkoztunk,sosem lattam csak irogattam es o valaszolt husegesen a folosleges fost kerulve..Anyira el nyerte a bizalmam,hogy az ujra szervizelt telloimat buszra adtam es kikuldtem 650 km,o megcsinalta amit kellett es visszakuldte.Soha ketelyem nem volt,hogy vajon vajon,mert tudom,hogy nem az az ember.
A futomu abszolut tetszett eleitol fogva.Akkor meg nem tudtam mihez hasonlitani mert nem volt tapasztalatom a kemenyebb futomuvek teren de azt ereztem,hogy all a motor,kanyarokba szuper,kovesbe is huzod es simul de mindvegig jo a talaj visszajelzese....Aztan kovetkezo telen mentunk sielni es menet vittuk,jovet hoztuk.Akkor ismertem meg face to face es mondhatom ,hogy egy remek ember,joindulatu,mokas stb.A mai napig nem hallottam rola rosszat senki szajabol..na most nem fenyezni akarom..ez az igazsag.Innen is sokan vettek csinaltattak tole futomuvet versenyzok,es ha valami bajuk volt mindig segitett az optimalis stilus utan beallitani mint,hogy nekem is.
En orulok,hogy ilyen hozzaallassal es oda adoan vegzi hobbi szinten de megis minosegben maximalisan a munkajat.Erti is azt amit csinal.
Most mar en is ertem miert kell olyan legyen egy futomu amilyennek mondta o ezelott 3 eve..csak ugyebar az embernek meg kelll jojenek a megfelelo viszonyitasi alapjai ,sokat kell motorozni sok fele futomuvel,hogy tudd mi jo es mi jo.Sokszor kompromisszumos,de most ugy vagyok vele ezek utan,hogy inkabb verjen meg a patakba a motor mint,hogy egesz nap fossaka himbatag lottyedt futomutol.
Csoki..koszi az eddigi munkassagod es tudd nem csak en vagyok elegedett tuningoltad :))
A motorom elozo/elso gazdaj a forumosn kpllegahoz hordta es dicserte is.

Az a bajom hogy mindenkirol hallaninezt is azt is. A csapatunkban is mar 3 fele futomu van (egyik se a forumos kollega keze munkaja) es minddel van gond. Vissza vinni persze lehet de epp ezt a macerat keulnem el.jo lenne csak egyszer raaldozni az idot.

Amugy koszi
Pl a yamaha fehér tuti több ktm telót generáloz mint yamahát
Nekem helyben csinálta a szerelőm, azért nem reklámozom, mert van itt futóműves is, és úriember módjára nem reklámozza magát, így szerintem ez a minimum másnál is.

Csak elvi tanácsot tudok, adni, mert ez olyan mint a fogorvos, ügyvéd, prostituált...kinek mi jön be, mennyiért...stb

Szimatolj olyan körökben akik versenyeznek, vagy jól kenik a sportot de nem szponzorált vagy pénz nem számít tagok, hanem földön járó emberek.

Előbb utóbb többen ajánlanak valakit, akihez visszajárnak és elégedettek. Én a habverőket kerülném, meg akiknek a marticáját látod lépten-nyomon. -bár ízlés dolga, kedvenc színnel nem érdemes vitatkozni.

Én abszolut látatlanban így csinálnám.
A múlt héten kipróbáltam a 17-es 2t ktm-et, igaz csak egerészésben, nagyon nagy előrelépés a régi modellhez képest, kifejezetten tetszett, mind a karakterisztika, mind a komfort, hogy végre nem ráz.
Feljarokba ugyan azokanl a gyogereknel ugyanugy elpattan mint a reginel,de ez puhabb es jobban iranyithato,de a regivel a tapadast is jobban ereztem,hogy mikor foga kerek es mikor csuszik.A vibralas az amit nagyon eszrevettem,hogy az uj alig rezeg a regihez kepest.
A uj motor felvisz sok olyan helyen ahol a regivel nagyon megszenvedtem,es nagyon kellett kezelni a motort..ez meg visz fel mint a busz.A regi fel gaztol full gazig nagyot porgott es kurva ideges volt ehez kepest.Az uj az tol full gaznal is mint az allat es nem rugja le magat.
A fogyasztas meg kituno..56km mentem es maradt kb 4,3l benzinem ami szuper.A regi sem evett kevesebbet.
En ma a regi es uj motorommal minden feljarot fel is le is megjartam.Az uj az uj..huzod megy..azzal nincs is gond..sokkal 4T sebb mint a 12 esem amilyen volt.
A futomu a nagy diferencia amit 2 eve Csoki csinalt,puhabra szelepelte az azelottitol.Most lattam mia diferencia.Jool erzodott,hogy mi az ,hogy alla motor egy befelebe vagy bologat es halalfelelmed van.Mit jelent merni huzni a gazt vagy csak ott ne baszogatod mert himbilimbi.
A hosszu feljaro utan bejottem az enyemmel..hat majd meghaltam..elindult..becsuklott az eleje,a segge emelkedett..egyszoval usztam befele es neztem azt a pillanatot mikor ugorjak le rola mert alol megdoglok..alig ertem be...azutan a regivel is kimentem..azzal ugy jottem be mintha nem is lett volna meredek.
Az ujnak a segge is elpattan..nagyon felut,felrug,es tul puha..koppanasig ment tobb feljaronal is..nem beugrasnal...egyenesbe huplikon katasztrofa hogy osssze vissza log alattad...mikor puha kene legyen kemeny es ver..mikor kemeny akkor csattan.
A regi egy igazi futomu ehez kepest..
Ez is jo..de csak a kezdo kategoriank.Ha meg vagy szokva ,hogy baszod a gazt es huzod befele is,es mered engedni ,hogy dolgozzon akkor a gyaritol bucszz el mert hanem megdoglesz a motoron.
Hogy tudja a mocsadek :)...a motor jo..nagyon..de a futomu egy igazi fos :P
http://youtu.be/sUqkVpD_WCQ;feature=youtu.be
http://youtu.be/Qhiy2OPZlo4;feature=youtu.be
http://youtu.be/3XhygxplCw8;feature=youtu.be
http://youtu.be/95vnpPF8-7I;feature=youtu.be
Már csak az a kérdés, hogy hová érdemes elküldeni a telót?
Nagyjából a szavak általános köznapi értelmezése megoldja a kérdést.

irtam-nem írtam.

Belül van, vagy túl azon.