Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

én is sokszor mikor megyek melóba a buszon ülve látok meg egy érdekes pillanatot csak akkor nincsen nálam a megfelelő eszköz
legtöbbször motoros dolgokat szoktam fényképezni mint balu, ott meg gyorsan kell cselekedni ami nekem sokszor nem megy
A kopasz milyet plankingezik.
A fehér polós csávó a legkomolyabb!
Én mindig majdnem rosszul leszek mikor feltöltöm a képeimet a gépre...
Arra gondolok, hogy baszdmeg, ezen 3 órány utómunkázós CGI fog talán segíteni...

Érdekes amit kérdezel. Általában akkor találok témát, és jut eszembe valami, amikor nem fényképezni megyek, hanem csak úgy a mindennapi forgatagban. Aztán utána visszamegyek, és meglövöm amit láttam, de akkor már megvan a fejemben az elképzelés. Az én témáim "statikusak", így effektíve nem maradok le a pillanatról soha.
ezeknek meg jobb lett volna fölvenni a bukósisakot
méghogy a motorozás veszélyes
sokszor már csak akkor veszem észre a hibákat mikor visszanézem a képeket monitoron, meg hiába nézem vissza a fényképezőn azon a kis kijelzőn nem látom jól
van úgy hogy azt látom ez mijen jó kép lett aztán mikor monitoron megnézem akkor meg rájövök hogy szar lett de volt már fordítva is mikor azt hittem hogy rossz lett a kép mert elmosódott valami a monitoron meg jól mutatott
amikor ott vagyok fényképezővel a kezembe mindíg elfelejtem mire is kellene figyelni, valahogy nem jönnek a fejembe az ötletek aztán egyszercsak ráérzek a dologra és nem túrista szintű képeket is tudok csinállni
neked mindíg megvan a kép a fejedbe mielőtt kattintol? mert nekem van elképzelésem csak sokszor nemtudom megvalósíttani
Úgy talán jobban látok...
Nem is a más által elképzeltet akarom!

Faszt, minek?
Lehet le kellett volna vennem a sisakot és úgy fényképezni...

Ezt felejtsd el, a saját fejedben összeállt kép a jó, ne más által elképzelt képet lődd meg.
Biztos, hogy az a jó! Láttam a képeid...
A 200 nem gáz, 100-200 között nem látsz különbséget, f/5 sztem viszont rossz választás.
Nem is mondtál rosszat! Egyébként köszönöm, lesz ez még szebb is...
Nem biztos, h az a jó, az csak az én fejemben olyan. Ojan.
Köszönöm szépen, hogy vetted a fáradságot és ilyen részletesen leírtad a véleményed/észrevételeid!

A technikai részét én b@sztam el. Én hagytam 200-on...

Próbálom megfogadni az általad leírtakat! Lehet erre a helyszínre vissza is nézek holnap...
Éreztem, h elhibáztam...
fasznak tetted oda azt a De.. szót
De mondok jót is, a motor szép!
Megmondom a frankót, nem szívesen írok már véleményt a képekről, persze az se mindegy ki az illető. Nem vagyok én fotós, meg senki, ugyanolyan amatőr vagyok, mint több ezer másik. Talán abban vagyok picit más, hogy én tudom mit akarok fotózni, hogyan, és kialakult egy stílusom. Főleg abban nem szeretek véleményt alkotni ami nem az én pályám, de azt gondolom ez a kép stílusban, témában belevág az én "munkásságomba", és mivel téged még kedvellek is, ezért leírom a véleményem. De az csak az én véleményem, az én ízlésemet tükrözi, de nem én voltam ott, és nem az én fejemben állt össze ez, így csak azt mondom, h én hogy csinálnám.

- Először is pusztán technikai rész. Ilyen témát nem fotózunk f/5-el, sok a rekeszből, szűkebb rekesz kell, f/8 alá nem mennék. Azért mert a háttérben van érdekes dolog, és a kompozícióból azt látom, h meg is akartad azt mutatni.
- Gondolom a fix. 50-essel csináltad, az f/5-nél már éles képet csinál, de a kompozícióhoz szerintem magasabb f érték kell.
- ISO miért 200? Autón volt? Mellesleg látom, h Av módban fotóztad, de a beállítások olyanok, mintha P-ben lett volna, és a gép választotta volna a beállításokat...
- f/5-öt, és iso200-at csak akkor használtam volna, ha kevés lett volna a fény, kézből fotóztam volna, és ilyen beállításnál ki tudtam volna tartani az adott záridőt.
- Ez volt a kisebb gond...
- A témában van távlatpont, ez fasza, azokat a képeket szeretem, amiben van. Elviszi a szemet, értelmet ad a képnek, az út elmegy balra, és kicsit felfelé, a nyíl is mutatja az irányt. Fasza, h a motor nem középen van, de még mindig nem eléggé a szélén. Próbáld meg még inkább a kép jobb szélére hozni, sokkal erősebb lesz úgy a távlatpont és a kép mondanivalója, lesz kifutása a képnek, van hova mennie a motornak.
- Ehhez szorosan kapcsolódik a vágása a képnek. Ezt a múltkor a búzatáblás képnél is említettem, hogy nem kell megőrizni a kép eredeti arányait, és ahol a téma vmelyik szélen van, és a távlatpont is a horizontális, nem a vertikális szélein van a képnek, akkor 16:9 stílusúra KELL megvágni, mert ütősebb lesz. Minél szélesebbnek hat a kép (ha a motor méginkább a szélén lesz a képnek, az is rádob majd egy lapáttal), annál erősebbek az ilyen kompozíciók.
- Ami nagyon zavar, azok a táblák. Nagyon béna, h ott van, én átkomponáltam volna, vagy PS-ben eltüntetném a picsába. Ha nincsenek ott, akkor a buszmegállótól jobbra és balra is hasonló textúra, és növényzet lenne, ami vmennyire ad egy szimmetriát, de az faszán ellentétben lenne a jobb szélen lévő motorral, ez pedig egy jó kompozíció máris. Ahogy megláttam a képet, a táblát kezdtem el nézni, h mi van rajta, elveszi a figyelmet, és faszul is néz ki, nem illik oda.
- Amit szerintem nagyon nagy vétek volt kihagyni az a szelektív színezés. Nem f/5-el kellett volna nem annyira élessé tenni a hátteret, hanem tompítani, fakítani mindent ami nem aszfalt, és ami nem a motor, hogy a motorra irányítsa a szemet azonnal. Minden színt megtartani, de fakóbbá tenni. És mi van az aszfalton? Sárga vonalak baszdmeg, a vonalak pedig jók, szeretjük őket. Az aszfalt is fasza sötétszürke, zseniális szelektív színezést lehetett volna alkotni...
- Én tudod, hogy komponáltam volna meg? Nincs háttér, a járda közepén véget ért volna a kép, az lett volna a felső kerete, így csak a motor van, és a szürke aszfalt a sárga csíkokkal, meg a világosabb szürke kockakő, de semmi más. a motort lejjebb, és jobbra toltam volna, az első kereket a nyíl feje, és szára találkozásához raktam volna, mintha a motor a nyílon lenne. A sárgákra jobban ráerősítettem volna, és a motor piros színeire is. Persze a belógó oszlopok alját is eltüntettem volna, és a kép bal oldalán egy inverz vignetta hatású gradient szűrőt behúztam volna, hogy sejtelmesebb legyen, hogy mi is van arra amerre a motor néz. Pinhole effekt.
Esetleg egy másik verzióban, zoom / motion blur effekt, az a szelektív sárga színezést durván elhúzta volna, de előtte a motort külön layerként ráraktam volna, hogy azon ne érvényesüljön a zoom.

Hát nagyjából ennyi, de mondom ez az én szemem szerint, attól még lehet, h a te meglátásod a jobb.
Tudom, utálom is...
Elég kretén ismerős lehet...
ontotyik:

megjött az ősz...
A Color Efex Pro 4-nek, hogy lehet okosba megjátszani a termékkulcsát? Egyik ismerősöm kérdezi...