Nem rossz, csak semmilyen!
A víz nehezebb téma mint gondolnátok, jó ötlet kell. Csak a víz magában nem elég. A másodikon sztem semmi nincs ami téma lenne, mi a lényege, értelme a képnek? Az első lehetne jobb, pl ha a víz nem fodrozódna (vagy hosszú záridővel selymes hatású lenne), és a híd tükröződését meg lehetett volna lőni, mondjuk egy naplementekor. Annak van értelme. Vagy HDR-ben megmutatni a züld mohákat a hídon, stb. Emellett vagy teljesen legyen szimmetrikus, vagy látványosan asszimetrikus egy ferde kompozícióval.
Ezek a képek számomra olyanok, mint amikor megyek valahova, és telefonommal excelből fotózok. De ez nem fotózás a szó igazi értelmében.
A másik az utómunka. Tudom, hogy a szerkesztés egyik legkönnyebb és mindenki által használt effektje a vignettálás, de nem kell mindig használni. Akkor jó ha pl. a kép középpontjában van valami amire a figyelmet akarod irányítani, de a képen amúgy sok minden van ami elvonná a figyelmet. Egy tájképre ritkán kell vignettálás.
A második kép ferde, ráadásul a horizont középen van, a víz párhuzamos a kivágás alsó szélével, ezek a tipikus amatőr dolgok.
Amit pedig érdemes megfogadni: Első sosem a téma, hanem a fény.
Ha jó fény van, akkor keress a jó fényben témát. És akkor kezd el az egész fotózássá válni, és nem görcsös kattintgatássá. Tényleg próbáljatok meg arany, és kék órában fotózni, és/vagy hangsúlyos felhők mellett. Ehhez áldozat kell, korán kelni, pont ott lenni, stb... És a tájképek lényege az állvány.
ez továbbra is zseniális fotó..
Agens pályázaton egy motoros fotó lett az első a zsurnalisztika kategóriában.. ha jól láttam akkor egy BSBK-s crash... érdemes megnézni..
mivel casey stoner év végén visszavonul a versenyzéstől és hogy töltsek is ide fel valamit, íme a legjobb fotóm róla, az idei sajtó fotó pályázaton elbukott, az év fotói könyvbe viszont bekérték ezt a képet tőlem, végül is se könyv nem lett sem megjelenés
Canon EOS 500D
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM + 2x
400mm
1/400 sec
f/11
iso400
nincs is mit magyarázni.. jó kép.. oszt' ennyi... tanulni fejlődni meg mindig lehet.. sőt.. kell.. látod, nekem is milyen hosszú idő után sikeredett az a villamosos kép... Zema azóta sem tudja feledni...
Az elromlott meg egy t. Értetéé?
Az mé van?
Miért nézi az elejét?
Elromlott?
A víz nehezebb téma mint gondolnátok, jó ötlet kell. Csak a víz magában nem elég. A másodikon sztem semmi nincs ami téma lenne, mi a lényege, értelme a képnek? Az első lehetne jobb, pl ha a víz nem fodrozódna (vagy hosszú záridővel selymes hatású lenne), és a híd tükröződését meg lehetett volna lőni, mondjuk egy naplementekor. Annak van értelme. Vagy HDR-ben megmutatni a züld mohákat a hídon, stb. Emellett vagy teljesen legyen szimmetrikus, vagy látványosan asszimetrikus egy ferde kompozícióval.
Ezek a képek számomra olyanok, mint amikor megyek valahova, és telefonommal excelből fotózok. De ez nem fotózás a szó igazi értelmében.
A másik az utómunka. Tudom, hogy a szerkesztés egyik legkönnyebb és mindenki által használt effektje a vignettálás, de nem kell mindig használni. Akkor jó ha pl. a kép középpontjában van valami amire a figyelmet akarod irányítani, de a képen amúgy sok minden van ami elvonná a figyelmet. Egy tájképre ritkán kell vignettálás.
A második kép ferde, ráadásul a horizont középen van, a víz párhuzamos a kivágás alsó szélével, ezek a tipikus amatőr dolgok.
Amit pedig érdemes megfogadni: Első sosem a téma, hanem a fény.
Ha jó fény van, akkor keress a jó fényben témát. És akkor kezd el az egész fotózássá válni, és nem görcsös kattintgatássá. Tényleg próbáljatok meg arany, és kék órában fotózni, és/vagy hangsúlyos felhők mellett. Ehhez áldozat kell, korán kelni, pont ott lenni, stb... És a tájképek lényege az állvány.
Már Zema se akar 5D Mk II-őt.
Csak adapterekben térnek el a verziók.
Nem tudom melyikkel nevezzek egyik sincs olyan mint ezéé' a Finixé...
Gopro by hero helmet HD
Gopro HD hero Naked
Agens pályázaton egy motoros fotó lett az első a zsurnalisztika kategóriában.. ha jól láttam akkor egy BSBK-s crash... érdemes megnézni..
LX
Canon EOS 500D
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM + 2x
400mm
1/400 sec
f/11
iso400
LX