Lehetséges, hogy érdekelne egy blokk átépítés. Adok egy e-mail címet: argyelan.peter@freemail.hu
Erre ha írnál, esetleg vázolnád az elképzelésed... Előre is köszi! Üdv.:Péter
nem biztos hogy 6-7ezernél lenne elég ereje, nagyon le van fojtva az a verzió gyá-rilag.
de ha mindenkép több fokozatot akarsz nekem van egy hatfokozatu blokkom, amit szakadt hajtókarral vettem, szóval henger, dugó, főtengely kuka, meg csomó dolog nincs benne, de neked a két blokközép kéne meg a váőltó, az megvan a többit meg átrakod a te motorodból.
de sztem nem érdemes szenvedni vele a mérnökök tudták mit csinálnak, mikor a váltót a motor teljesítmáényéhez igazították.
inkább rakj bele egy izmosabb blokkot, akár más típusból is. ha kell tudunk segíteni
Hát igen, jól össze kell rakni, csak nézelődtem, igazán blokk alkatrészt nem találok hozzá, bár még nem biztos hogy az kell pl. Nézetek rajta egy kompressziót, aztán majd elválik. Dugattyú az csak van hozzá, ha kell.
Köszönöm a kimerítő választ. Lehetséges hogy érdekelne a dolog, mert úgy érzem legalább 4 fokozat kellene ebbe a kis gépbe. 3.ban állandó tempó mellett pörgetni kell, de ha lenne utána még 1 fokozat, akkor 10000-11000-s fordulat helyett 7-8ezren is lehetne hajtani. Sőt, ha rövidebbek lennének a fokozatok, a gyorsulásán is javítana.
Hello! Nekem egy 3 sebességes Cagiva Cocis II váltója van meg, ami terep motornak készült így rövidebb az áttételezése (11-38, 14-29, 20-29, +19/20/21/22-23)
,mint az 50es primának (11-38, 15-28, 20-24)
Feltételezem ezeket a 3as váltókat úgy csinálták meg, hogy az alapból 4 sebességes váltóból (Cagiva egyik 50es terep modellje) kivettek egy fogaskereket(és persze átvariálták az áttételezést is), és egy pálcát amit a váltókar lököd. Tehát az egész 3 sebességes rendszer kompatibilis (legalábbis az én váltómnál) a 4 sebességessel, csak kell +1 fogaskerék+ 1 pálca (hogy ha felhúzod a 3. sebesség után a váltót akkor is dolgozzon, tehát berakja 4.be) ezeknek megvan a helye gyárilag. Na most a szerintem a 3 sebességes prima váltót is át lehet alakítani 4esre, viszont ott az összes fogaskereket ki kellene cserélni, kivéve ha csak azt akarod, hogy 1,2,3 sebesség áttétele marad, és egy negyediket beraksz, de szerintem ez így túl "hosszú" lenne és nem forogná ki a 4.et
Mivel az enyém alapból rövidebb mint a primáé ezért az enyémhez csak hozzá kellene dobni egy fogaskereket amivel kicsivel hosszabb lesz a 4. sebesség, mint a prima 3. sebességénél.
Így a gyorsulása, és a végsebessége is jobb lesz a primának.
Jelen pillanatban még nincs hozzá meg a szükséges alkatrész, de ha lenne rá vevő akkor átalakítanám.
Keresd meg a Prima 50 és a Cocis I service manual-ját, és ott hasonlítsd össze a prima 3 sebbeséges váltóját a Cocis I 4 sebességesével. (robbantott ábrát nézd). Nagy valószínűséggel nem zavarna semmit +1 kerék a váltóban tehát cserélhető a váltó átalakítás nélkül a 3 sebességessel.
7-8 ezerre gondoltam kompletten a váltót, ha sikerül találnom hozzá megfelelő kereket.
Helló! Nekem egy 3 sebis Primám van. Annak nem tudom az áttételei mienek. Ez cserélhető lenne vele, átalakítások nélkül? Miből származik, gyártott váltó? Mennyire gondoltál árban?
Üdv.
Valakit érdekelne egy 4 sebességes váltó a következő áttétellel:?
1: 11-38
2: 14-29
3: 20-23
4: 19/20/21/22-23
(Ez az áttétel leginkább az 50es 3 sebességes primához illik.)
Lehetséges, hogy érdekelne egy blokk átépítés. Adok egy e-mail címet: argyelan.peter@freemail.hu
Erre ha írnál, esetleg vázolnád az elképzelésed... Előre is köszi! Üdv.:Péter
de ha mindenkép több fokozatot akarsz nekem van egy hatfokozatu blokkom, amit szakadt hajtókarral vettem, szóval henger, dugó, főtengely kuka, meg csomó dolog nincs benne, de neked a két blokközép kéne meg a váőltó, az megvan a többit meg átrakod a te motorodból.
de sztem nem érdemes szenvedni vele a mérnökök tudták mit csinálnak, mikor a váltót a motor teljesítmáényéhez igazították.
inkább rakj bele egy izmosabb blokkot, akár más típusból is. ha kell tudunk segíteni
ötödikbe amennyivel megyek annyi ezer
40nél 4ezer
70nél 7ezer
100nál 10ezer
gyári kipu rendszer, 80as DR henger szett
100at úgy viszi mint a Simson a 45-50et
90-100al utazóval elvan
ez nem a végsebessége!
és eladó is a kis gép
Köszönöm a kimerítő választ. Lehetséges hogy érdekelne a dolog, mert úgy érzem legalább 4 fokozat kellene ebbe a kis gépbe. 3.ban állandó tempó mellett pörgetni kell, de ha lenne utána még 1 fokozat, akkor 10000-11000-s fordulat helyett 7-8ezren is lehetne hajtani. Sőt, ha rövidebbek lennének a fokozatok, a gyorsulásán is javítana.
,mint az 50es primának (11-38, 15-28, 20-24)
Feltételezem ezeket a 3as váltókat úgy csinálták meg, hogy az alapból 4 sebességes váltóból (Cagiva egyik 50es terep modellje) kivettek egy fogaskereket(és persze átvariálták az áttételezést is), és egy pálcát amit a váltókar lököd. Tehát az egész 3 sebességes rendszer kompatibilis (legalábbis az én váltómnál) a 4 sebességessel, csak kell +1 fogaskerék+ 1 pálca (hogy ha felhúzod a 3. sebesség után a váltót akkor is dolgozzon, tehát berakja 4.be) ezeknek megvan a helye gyárilag. Na most a szerintem a 3 sebességes prima váltót is át lehet alakítani 4esre, viszont ott az összes fogaskereket ki kellene cserélni, kivéve ha csak azt akarod, hogy 1,2,3 sebesség áttétele marad, és egy negyediket beraksz, de szerintem ez így túl "hosszú" lenne és nem forogná ki a 4.et
Mivel az enyém alapból rövidebb mint a primáé ezért az enyémhez csak hozzá kellene dobni egy fogaskereket amivel kicsivel hosszabb lesz a 4. sebesség, mint a prima 3. sebességénél.
Így a gyorsulása, és a végsebessége is jobb lesz a primának.
Jelen pillanatban még nincs hozzá meg a szükséges alkatrész, de ha lenne rá vevő akkor átalakítanám.
Keresd meg a Prima 50 és a Cocis I service manual-ját, és ott hasonlítsd össze a prima 3 sebbeséges váltóját a Cocis I 4 sebességesével. (robbantott ábrát nézd). Nagy valószínűséggel nem zavarna semmit +1 kerék a váltóban tehát cserélhető a váltó átalakítás nélkül a 3 sebességessel.
7-8 ezerre gondoltam kompletten a váltót, ha sikerül találnom hozzá megfelelő kereket.
Üdv.
lamellák-henger-önindító hiányzik
1ben: 50 000ftért eladó
ajándékár-nem szállítom
minden jó állapotú-hajtókar-fékek.....láncszett alig futott
06 30 212 85 79
1: 11-38
2: 14-29
3: 20-23
4: 19/20/21/22-23
(Ez az áttétel leginkább az 50es 3 sebességes primához illik.)