Persze oké hogy "több üzemanyagot kap a gép",de egykor az sem segít hogy elárasztjuk benzinnel.
De ahogy nézem,teljesítményre nem sokkal komolyabb,vagyis végsebességre gondolok itt.A fogyasztásra viszont még mindig kíváncsi vagyok,de olyanoktól akiknek R széria van.
Igaz ez off. de nekem a Futura-n egy 21-es Dellorto karburátor volt.Őrülten ment vele,de már nem gyári főtengely dugattyú gyűrű henger hengerfej membrán.
És a másik őrület viszont a KTM volt.50ccm,és egy 21-es BING karburátor.Gyári kipufogórendszer,megvágva.Azon kis fordulaton nem tudtál vele menni,szörnyen gyenge volt kis fordulaton,de amikor elérte a 7-8 ezer fordulatot szörnyen megindult,olyat húzott...
Sajnos még nem mentem Prima-val,már láttam többször is élőben,nézegettem,hallgattam őket.De kipróbálni nem volt alkalmam rájuk.
Most beszerzek egy Prima-t,azért érdeklődöm ezek felől.
Olyan R-szériás, hogy 7 ezertől úgy húz, hogy "nem mondod meg, hogy 50-es"!
Nem tudom, mi a pontos elnevezése, de a Supercity-nek is két változata van. Olyan, mint a tied (Dellorto 14-es karbi, gyári kipu), kb. 85-90 Km/h-kat mennek. Valamint van egy másik Gianelli sportrendszerrel (gyárilag), valamint 20-as Dellorto-val! Végre 95-100-at mennek és mellette amint azt már említettem, nagyon nyomatékosak.
milyen az az R szériás super city?
elméletileg holnap-holnapután megérkezik a nagyvas.hu-ról az egyel nagyobb lánckerekem(14fsz.) majd írom ,hogy milyen vele a motor.
Fogyasztás? Kapaszkodj meg! A Supersport 3 körül evett nekem, haver R szériás SuperCity-je (ugyanaz a blokk, karbi, kipu konfiguráció mint a Prima R), 5 lityi felett kóstált.
Gyorsulásban számottevőbb, valamint némileg végsebességben. 7-8 ezertől jobban megindul, valamint többet forog ki a motor, ezáltal valamennyivel többet megy (5-10 Km/h). Indok: több anyagot kap a gép, valamint a sportkipufogó gyorsabban szállítja el az égésterméket.
A kipu tényleg soakt számít. Ami nekem volt rajta brutál hangja volt és csak magas fordulaton dolgozott ( 8 ezer felett) de ott viszont meglódult rendesen és a hang az valami kegyetlen volt Inkább lecseréltem egy ksi gyárira mert nekem a szép sejmes hangaj tetszik Ha valakit érdekel eladó a régi kipum. Egy polini dob figyel rajta.
Ahogy leszűrtem,karburátor,na meg gyárilag más kipufogó volt a Prima R-en.
Ez lényegesen nem szembetűnő,sőt nem is egy nagy eresztés.
Mivel lép komolyabbat egy R-a sima szériától?
Hello
Tud nekem valaki részletes beszámolót adni hogy mi a különbség a sima Prima és a Prima R között?
Ha valami rémlik valami a blokk között is van,vagy csak a karburátor között,már nem emlékszem.
És hogy az egyikben miért 120Kmóra van benne a másikban pedig miért 140kmóra van
Aztán keresek prima irányjelzőket előre hátra,hibamenteset,hátul esetleg a sárvédővel keresem árral együtt.
Egyik jó barátom említette, hogy elcserélné a gépét, egyből eszembe jutott a mocid, amelyet meg is említettem neki, majd megmutattam a képeket is, és így első ránézésre tetszett neki. Gondolom érdekelne, hogy milyen masinával rendelkezik ez a barát (nem fogsz csalódni, rendesen tele van finomságokkal).
Az aukció tárgya egy YAMAHA CITY HOOPER, amely messze nem gyári komponensekből áll össze, ami a motorját illeti. Igen, egy tuning motorról van szó, de nem átlagos tuningal van dolgunk. Miért? – továbbiakban részletezem.
Műszaki adatok:
A motor egy fekvőhengeres minarelli, amely full Motoforce tuning komponenseket kapott. A hengerszett egy 70ccm-es alumínium szett, nem öntöttvas (lényegesen erősebb az öntöttvasnál, 15 lovat teljesít), Nicasil hengerfallal rendelkezik, valamint egy egy-gyűrűs alu dugó dolgozik benne (pörgősebb a 2 gyűrűsnél). A karburátor torokátmérője 21 mm, amelyet egy Stage 6 sportszűrő (átlátszó légszűrőházzal, emellet megemlítendő, hogy nem direkt szűrő, kímélőbb) lát el levegővel. A karburátor kapott egy szintén Stage 6 márkára hallgató vákumdobot (ennek köszönhetően hirtelen gázreakciókor sem torpan meg a gép). A gyári membránlapok is ki lettek cserélve Motoforce-ra. Az égéstermék gyors elszállításáról egy Gianelli , teljes sportrendszer rendszer gondoskodik. A megnövekedett teljesítmény erősebb csapágyakat igényel, ezek is természetesen ki lettek cserélve erősebbre (RMS csapágyak), valamint a főtengely is erősítettre lett kicserélve (Motoforce), amely 14 ezres percenkénti fordulat feletti terhelésnek is ellenáll. A variátor kompletten ki lett cserélve egy Polini varióra (ennek köszönhetően sokkal nagyobb a rendelkezésre álló nyomaték). Egyébként a varióhoz van egy teljes görgő szett is (Polini).
A fentiekből adódóan 15 Le-es a motor, baromi nagy a gyorsulása (elejét kapja), órát lefekteti. A fogyasztása nem elhanyagolható szempont, hiszen köszönhetően a jó beállításoknak átlagos használat mellett 4-5 literből kijön!
A tuning alkatrészek mindegyikéről van blokk (garanciásak, újjak), mindegyik komponens doboza, papírja megvan. A gyári alkatrészek mind megvannak!
A gumik állípota 95%-os, esztétikailag kisebb karcok, mint minden motoron (képek havernál).
Ha felkeltette az érdeklődésed a motor, az e-mail címedre küldök egy elérhetőséget, aztán a többit megbeszélitek (csak jelezz vissza nekem itt a fórumon).
Személy szerint csak ajánlani tudom (semmiképp sem fényezni akartam a fenti sorokkal), hiszen tudom, hogy honnan van, mi van benne, ki használja. Ennyi.
De ahogy nézem,teljesítményre nem sokkal komolyabb,vagyis végsebességre gondolok itt.A fogyasztásra viszont még mindig kíváncsi vagyok,de olyanoktól akiknek R széria van.
Igaz ez off. de nekem a Futura-n egy 21-es Dellorto karburátor volt.Őrülten ment vele,de már nem gyári főtengely dugattyú gyűrű henger hengerfej membrán.
És a másik őrület viszont a KTM volt.50ccm,és egy 21-es BING karburátor.Gyári kipufogórendszer,megvágva.Azon kis fordulaton nem tudtál vele menni,szörnyen gyenge volt kis fordulaton,de amikor elérte a 7-8 ezer fordulatot szörnyen megindult,olyat húzott...
Sajnos még nem mentem Prima-val,már láttam többször is élőben,nézegettem,hallgattam őket.De kipróbálni nem volt alkalmam rájuk.
Most beszerzek egy Prima-t,azért érdeklődöm ezek felől.