Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hali!

Értelek és köszi a választ!
Azért ha majd tudsz több infót Róla, meghallgatom szívesen.

Üdv.
Igen tompítottnál mindkető világít. Ha átváltod távolságira a tompított elalszik és sa távolsági és a helyzetjelző is megy. Kérünk képet a kis olasz darázsról
Nekem is így van pont.
Töltésről még nemtudok semmit.
Ma meg már nem nézegetem,ezért majd holnap megnézem.

De egy hasonló motoron,a Futura-n,ott is így volt,hogy a világítást,normálisan a kapcsolóval működtetted a jobb oldalon,és ekkor a helyzetjelző nem világít.
Majd ha beraktad park állásba,akkor világít elöl a helyzetjelzője.
Gondolom a Prima-nál is így van.De majd holnap ráérősebben lesz időm rá.

De a világítással való kérdés még mindig él.
Hogy a tompítottnál mindkettő fényszórnak mennie kell,vagy csak egynek,és refrektoron kell mindkettőnek.

Most nézegettem,50 és 75 közötti különbséget.
Külsőleg semmi sem különböző.
Motorikusan sem,csak a hengeren már külsőleg is felfigyelhető a különbség.
Nem hiszem hogy nekem ez van,vagy nemtudom.
Az hogy megbizonyosodjak róla,azért meg nem bontom meg a hengert.

A láncom viszont nagyon megvan nyúlva, az cserés.

A karburátort holnap megnézem hogy pontosan milyen van rajta,és a gyújtáskapcsolót is megcsinálom.

Ki milyen méretű hátsógumit használ?
Hello


Azt kérdezném,hogy mennyi a gyári áttétele.
De nekem gyári lesz.
Semmi gond nincs a gyorsulással,én fogalmaztam rosszul,mivel nagyon jól gyorsul,és össze is hasonlítottuk több segédmotorral itt Ebesen.

És pont ezért lepődtem meg.
Motorja most lett felújítva,de nemtudom mit cseréltek benne.
Nem tudom hány ccm-es meg hogy gyári e a karburátor,de nemhinném hogy később lett alakítgatva.
Végsebességet nem tudom sajnos,de nem is érdekel,90 km/h tól még szépen gyorsul.

Nekem a futurámon nagy henger volt polini főtengely dugattyű gyűrű henger hengerfej malossi membrán és szívótorok,dellorto 21es karburátor.De az nem ment így,végsebesség 120 km/h volt,de az kis fordulaton nyomatékosabb volt.

Nagyon jó kis motor.
1992 es megvannak gyári papírjai,é forgalmija.
16000 km-errel.
Nagyon tetszik amúgy.Főként a km-mérföld órája.Ilyet még nem láttam.
Nagyon hiányolom a hőfokmérőt.
Hali!

Közben már átrágtam a dolgot többször is. Mehet annyit, miért ne mehetne?! Említetted, hogy gyorsulhatna jobbani is, szóval ebből azt a következtetést vontam le, hogy az áttételnek köszönhetően képes ekkora utazóra a masina (óra szerint).

További szép napot!
Szia!

90 Km/h, 7800-as percenkénti fordulaton utazónak tökéletes, főleg ha onnan még kényelmesen ki tud gyorsulni.

Mivel nem gyári motorral van dolgod, biztos vagy benne, hogy csak a karbi lett kicserélve? Henger maradt 50ccm?

Ha gyári a géped, akkor neked 75ccm-es változat van.

Vagy csak az a szisztéma, hogy nagy az áttétel?

Igaz, számolni kell azzal, hogy egyik motornak sem pontos a műszere (és egyik gépjárműnek sem).

Ne vedd a fentieket kötekedésnek, csupán tisztázni akarok dolgokat.

Nálunk az RS 50 fórumban, a 80-asok mennek 90-neket utazóban (ez az átlag).

Köszönöm válaszod!
Nekem is ugyanígy volt a világítás, és így még töltésed sem lesz. Ha ráadtam a gyújtást egyből világított az első és a hátsó helyzetjezlő is. A gyújtáskapcsoló alsó csatlakozó része el van forgatva 180 fokkal. Két féleképpen lehet feltenni biztos összelett keverve.
Hatodik sebességi fokozatban 7000-7200 fordulatnál megyen 80-at. 7500-7800 fordulatnál megyen 90-et.
Szerintem itt még nem pörög nagyon kényelmesen viszi,és innen még tud pörögni is.
Sajnos 7000 fordulat alatt ebben a fokozatban(meg a többiben is) nem nagyon élénk.
Félreértés elkerülése végett,nem rossz,onnan is húz,de érezhetően 6500-7000 között jön meg az ereje.

Sokan mindig bántják a Mito-t az ülléspozíció miatt.
Nekem nagyon tetszett,de ez a Prima nyomában sem ér.
Kezdem megszokni,de a tükrökből szinte semmit nem látni pozíciót nemannyira.

Érdekesség képp.
Keresnék kettő irányjelzőt,és önindító alkatrészt,még pontosan nemtudom mi hiányzik,valami tengely fogaskerékkel vagy mi,idő hiánymiatt nem néztem meg.




Egy kérdés utoljára:nektek hogy működik a világítás?
Indítókulcs elfordításval megyen elöl hátul a helyzetjelző,és a lights on kapcsolásával,az első kettő tompított világít.
Mindkettőnek kell világítani?Vagy csak távolságin megyen mindkettő?
UI.: Nekem a gyengébbik (Prima) változat volt.
Szia!

Ó, szép az a Lucky-s Prima is!

A váltója nekem puhább mint például az RS-en. Az ülése az pedig baromi rossz, az ún. ülés háromszog elég ramaty, nekem a 180 centimmel össze kellett görnyednem rajta.

90 Km/h-s utazó sok egy 50-es motornak.

Mito után nem csoda, hogy annyival mész!

Én anno mikor az Aprilia AF1 125 Futura-ról átültem a kis Prima-ra, észre se vettem, aztán már csutkán mentem 90-nel.

Igazad van. Az 5-6 literes fogyasztás tényleg baromság (haverom össze vissza fecseg, szerintem nem mérte ő azt soha), már múltkor mikor beszéltünk róla, át akartam írni, csak sajn. a laptopon van az oldal, a masina pedig szervízbe.

Balesetmentes és kilométerekben gazdag vezetést az új vashoz!
Délelőtt el lett hozva a Cagiva Prima.
Végül egy 1992-es gyártású Lucky-sra esett a vállasztás kettő közül.
Kell vele foglalkozani,de nincs nagy gondja,egyben van a motor.
Teljesítményre nagyon meglepődtem rajta,nagyon erős,igaz a hangja nem nagyon tetszik.
De a 90 Km/h utazósebességet szépen tartotta.
Dellorto 20-as karburátor van rajta,gyári kipufogóvéggel.
Kuplung nagyon jó,a váltó személyszerint nekem kicsit kemény de jól lehet kapcsolgatni neki.
Első fék harap,jól adagolható,a hátsó viszont már kis erőhatásra is blokkol.

Egy szörnyű problémám van,hogy szörnyen kényelmetlen.
A kormány,üllés,tankés lábtartó,oly szinten nincs összehangolva,hogy egyffolytában keresi rajta az ember a megfelelő helyzetet.
A csuklód leszakad,a vállad feszül.
Lehet ez csak személyi probléma,de épp ez miatt nem lesz hosszú kapcsolatunk.

Annyi gondom van még vele,Mito után,hogy látszik hogy ez csak a "kistesó" a Mito-nak.A minőség közt nagyon sok különbség van.


A kényelmetlenséget leszámítvaŐrületes egy motor.Nagyon erősA gyorsulás hagy némi kivánnivalót.

A fogyasztáshoz meg csak annyit,hogy a részletes Cagiva Prima tesztben átkéne írni azt az 5-6 literes fogyasztást,mert baromság
Sziasztok! Cagiva príma alkatrészek eladók. Van még szinte komplett motor (önindító elkelt), váz, kerekek, hátsófék, lengővilla, hátsó lámpa, első teleszkóp, tükrök, farokidom..
Képek itt:
http://picasaweb.google.com/sz...
Kapcsolat: szabata@freemail.hu
Itt találsz dokumentációt és abban benne van amit keresel

http://cagiva-club.com/index.p...
Hello
Valaki tud egy prima dugó méretet és gyűrű méretet adni?
A 4 lter is még hihető adat! - használattól függ. Haverom, "mindig nyélgázon" ment.
Persze 7-8-tól még jobban megindulna (ez lemaradt).
Hali!

Gyári gép esetében, alapesetben, nem beszélnék "elárasztjuk benzinnel" szisztémáról. Annyit kap, amennyit az aktuális esetben szépen el tud égetni.

Gyakorlati példa:

1.,
Lenti hozzászólásaimban említettem egy SuperCity-t (egyik barátomé, amikor még Primaval rendelkeztem, volt hozzá alkalmam tüzetesebben megvizsgálni, összehasonlítani a kettőt), amelynek lelke ugyanaz, Cagiva 5F blokk, Gilardoni henger, 20-21-es Dellorto, Gianelli sportrendszer. Fogyasztása 5 liter felett volt. A Prima Supersportom max 3,5 lityit evett. Persze, mint tudjuk, a fogyasztás a használattól is függ.

2.,
Amikor még "Prímás" voltam , több haverom is volt akinek R szériás masinája volt, sokat tárgyaltam velük is anno.

Ennél már nem tudok hitelesebb lenni.

Lényeg, hogy körülbelül a fenti értékeket fogod kapni, kivéve ha valaki hazudik, vagy nem ért hozzá, vagy éppen félgázon közlekedik.

Bizony-bizony, jó gépek a Futurák és a KTM-ek is. Ezek a 2T gépek a fordulatból élnek, 7-8 alatt halott mind. Vannak kivételek, pl. Simson. Most nem megyek bele, hogy miért...

Egyébként csak ajánlani tudom a Prima-t, egyedi kis gép, ha kifogsz egy jót, nem fogsz benne csalódni!

UI.: Most aprilia RS 80-nom van, 4 itert eszik. Miért? Kicsi benne a fúvókám (11 felé nem engedi a gépet). Így is nagyon jól tol, persze még tudna többet is, de most 5-10 Km/h-ért nem éri mg a fogyasztás. Sőt, a főtengelyem is gyári, szal csak ne forogjon 11 felett.
Nagyon szépen köszönöm.
A=102,1 mm
B= 91,1 mm
C=72.5 mm
D=2.7 mm
A fog vastagsága 3mm
Hali.
Ha nagyon szépen megkérlek le tudnád nekem mérni a lamella pontos méreteit? Nagyon sokat segítenél vele.
A=átmérő fogakkal
B=átmérő
C=belső átmérő
D= vastagság
Eladó Cagiva Prima belsőségek.

http://picasaweb.google.com/pl...
Üdv mindenkinek!
Cagiva supercity 50 motor bontott alkatrészei eladók
(henger,lamella,önindító,plexi hiányzik, minden más megvan)
elektronika nem lett bontva.alig futott láncszett.....

akár 1 ben is oda tudom adni kpra ha olyat mond valaki;)

Továbbá, derbi sendához pár cucc, minarelli (am6) blokk bontása is
.....
A "tuning" kipuval kb 4 literre jöt ki, 20-as karbival.A gyári kipuval 3 környékén van. A gyárival nem megy úgy, de nekem az a mély hang nem tetszett. Sebeség adatokat nem mondok mert úgyis jönnének az okosak, hogy annyit nem mehet, lehet, hogy nem megy annyit de attól még jó látni a mutatót, hogy meddig megy.
még pontosan nem mértem le de 4 alatt jön ki tuti
ivadek!
Néztem a videódat.Elég szépen megy a PRima.
Mennyi neked a végsebességet?ÉS fogyasztás mennyi?