Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor kukants bele a gyújtásnál, hátha a tekercsröl leolvadt a vezeték.
Az akkumulátorom fel van töltve,itthon van töltőm.
A csatlakozóbon lévő srauk nem éritkeznek mert ki vannak tágulva! Mondtam, hogy vágd le róla azt a csatlakozót és saruzd újra a vezetékeket.....engem is az szivatott meg.... azaz elvágott test vezeték már csak úgy oda van kókányolva, mert gyárilag nincs ott olyan, de ha mégis beakarod kötni kösd rá a vázra (ott ahol az akku test van, kék vezeték) Valószínű, hogy az előző gazdája is a töltéssel baszakodott. És a másik, ha le van merülve az akud ne is csodálkoz, hogy nem világít normálisan a pilács és a töltésed is ingadozik, A lemerült aksit ez a töltőrendszer nem képes feltülteni csak annyit tud visszapótolni amennyit a lámpák és az indítás leszív az aksiból.
Sokminden érdekességet leír ez a könyz,olyat amiről eddig selytelmem sem volt,és olyat is amiről eddig azt hittem hogy más érvényes rá.
Mint az üzemanyagtank.
7,t literes kapacitása van,ebből 1,7l a tartalék.
Olajtank 0,7l


A gyarilag előírt olajok;
Engine oil: Agip 2T racing plussz

Transmission: Agip F.1 supermotoroil SAE 15W50

Coolant: Agip Nuovo Pernament Extra

Brakes: Agip Brake Fluid Dot 4


Akkor ami a motorhasználathoz még kellenek:

Agip Grease 30 Agip Chain and Drive Spray



Soksok érdekesség van még benne
Hasznos információra bukkantam.Sokakat fog érdekelni remélem.

Ezért hasznos az,ha vigyáznak egy motorra,és megvannak a gyári papírjai,könyvei.
Az owner's manual könyvecskét eddig csak megnézegettem,de most átolvastam.

Leírja benne mi a különbség az 50 és 75 prima között,ahonnan te magad is rájöhetsz,milyen Prima-d van.

Alvázszám:
Prima 50: CAGIVA DGM 53272 OM
7F*.............*

Prima 75: CAGIVA DGM ....... OM
4B*............*


Motorszám és motortípus:

Prima 50: CAGIVA 5F
A..........


Prima 75: CAGIVA 1M
A..........


Innen mostmár bárki nyugodtan megnézheti milyen típusról is van szó.

Nekem az első az volt hogy megbizonyosodjak róla
Milyen van a tulajdonomban,nekem egy Prima 50 6 sebességes változat.
Igazad van,nem kell megbontani,mert már külsőleg is megfigyelhető rajta a különbség.

Két féle 75-ös szett volt,amiben a henger és hengerfej is különböznek egymástól,az egyiknek a hengerfeje olyan kivülről mint az 50-esen van.
Mindkettő 75-ös hengernek az oldalán van egy kis hűtő borda,nekem nincs,szóval nem 75-ös(gyárilag) de az hogy miért megyen ennyire,nemtudom.
Ha neked sincs borda,mint nekem,akkor a tied nem gyári 75-ös.
De nagyon lázba hoztál,mert nem láttam még 75-ös Prima motorblokkját,ezért ha megkérhetnélek gyorsan tölts fel róla képet.
Mind a két féleképpen próbáltam a gyújtás elosztót,és mind a két helyen ugyanazt csinálta kivett akkumulátornál.
Beindítom,alapjáraton(1200-as fordulatnál)világít szépen a fényszóró,visszajelző...
De amint wgy kis gázt húzok,2000 fordulatnál,meg még annyib se kell neki,ippen hogy hozzáérek,leveszi a töltést,ippen hogy világítanak.
Sajnos nincs itthon a műszer,ezért csak így tudtam megnézni a töltést,mert az autóban maradt.
Leszedtem a feszszabájzót,és nekem úgy van hogyha szemben állok a motorral,akkor neki bal oldalt van a csatlakozó.
És így jönnek a vezetékek
Szélen:Narancssárga üres sárga sárga kék.
Kivettem megtakarítottam őket aztán ugyanazt csinálja.

A feszszabájzónak az egyik felfogató csvarján van egy elvágott testvezeték,ez vajon hova mehet?
DEN 135-nek: A villa komplett 8000ft Állapota szép és jó...
A villahíd felső része nincs már meg.
Az egyik teleszkóp felújításra szorul.
a teleszkópokat a villahidakkal mennyiért adod?
ha a teleszkópokhoz a villahidak is megvannak engem érdekelne és a váz is a lengőkarral.
nem kell megbontani a motort, kivülről is egyértelmüen más a 75ös henger, és a hengerfej is.

egyébként ha valakit érdekel van egy eladó hibátlan prima75-ösöm. teljesen hibátlan, új gumikal, új akkuval, új nkuplunggal és kuplungbovdennel. pöccre indul és nagyon jól megyh
Eladó Cagiva Prima sportkipufogó, Polini dobbal, brutál hang
/Felleht úgy tenni,hogy van egy off állás,aztán egy on állás,de ott nem ég a helyzetjelző,világítás felkapcsolásával sem,csak ha a park állásba kapcsolom./ Nah pont úgy kell állnia.
Nekem is ugyanez volt, én még pluszba beépítettem az akku testhez(kék vezeték) egy kapcsolót. Ha nem megy a motor csak simán lekapcsolom a kapcsolót és nem merül le az aksi( megszakítom az áramkört). A töltést nagyon egyszerüen visszatudod varázsolni. Összerakod úgy a gyújtáskapcsolót ahogy az elején leírtam.A feszültség szabályzónál(elől a lámpa alatt) van az a müanyag csatlakozó( lapos fekete), azt megjegyzed, hogy pontosan melyik vezeték hova kell(ha szemben álsz a motorral a piros jobb szélen, kék bal szélen, a két sárga pedig a kettő között, de azoakt ne keverd össze), levágod és újrasaruzod a vezetékeket. Abban a müanyag csatlakozóban is saruk vannak csak a feszültségszabályzó hőingadozása miatt kitágultak és nem éritkeznek rendesn. 12 voltnál ez gyakran előfordul. A töltésed azért tünik el 4 ezres fordulat felett mert a kapcsolód rosszúl van összerakva. Teljesen ugyanez a jelenség volt nekem is, ezeket a változtatásokat megcsinálod és jó lesz.
Mindenki mond már mindent látod!
Fúrható, csak utána perselyezik. Egyik haverom is megfúrta annak idején 75-ösre. Itthon is van egy haver, igaz Supercity-vel (ua.), neki is megfúrták, majd perselyezték. Én így hallottam.
Megnéztem jobban ezt a gyújtáskapcsolót.
Felleht úgy tenni,hogy van egy off állás,aztán egy on állás,de ott nem ég a helyzetjelző,világítás felkapcsolásával sem,csak ha a park állásba kapcsolom.

Van egy másik,ahogy most van,van egy off,egy on ahol mennek a helyzetjelzők azonnal.

Ami érdekes,akkumulátorom lemerült.
Csak nincs töltésem.De kivettem belőle az akkumulátort,és úgy indítottam be.
Alapjáraton világít a helyzetjelzők,a tompított,távolsági is,de amint egy pici gázt adok,ez a töltés lecsökken,mikor pont ellenkezőleg kéne neki működnie.

A kérdés az,miért csak alapjáraton van csak töltése a motornak?

A gyújtáskapcsolót két féleképpen is kipróbáltam,ahogy ivadek írta.
De mindenféleképpen így csinált,hogy csak alapjáraton van csak töltése.Csatlakozókat lehúztam megnéztem nem e érintkezik valami,egy kis kontakttal megfújkáltam őket,de ott nincs gond,mert akkor alapjáraton sem kéne hogy legyen.
Fúrva nem hinném,a te tesztedben láttam hogy ez nicasil-os henger,mint a Mito-ban.
Lehet fúrva van, de igazad van, ami jó, ahhoz nem kell nyúlni. Ennyi.
13-49 a gyári áttétel, ezek szerint elől 2 foggal nagyobb.
Nekem
elöl:13
hátul: 49
Köszönöm
Akkor az enyém jól világít,csak mert láttam interneten videót ahol csak az egyik ment,azt hittem hogy úgy van mint az Evo-nál.

Megnéztem a gyújtás kapcsolót.Nem tudom mire gondoltál,egyféleképpen lehet felrakni,mert olyan süllyesztése van.Másféleképpen nem is lehet.
Így ha oda adom a gyújtás világít a helyzetjelző,de rendesen van park állásom is.
És töltésem is van ha a motor jár.Gyári vezetékezés van midnenhol,nem kókányolt motorról van szó,ezért én se nagyon szeretnék belemászni.Ahogy néztem a hátsó féklámpakapcsolónak a kábelvége nem érintkezik rendesen,ezért a hátsó féklámpám nem mindig működik.
Megnéztem a karburátor típusát is,és a gyári Dellorto PHBG 20 BS karburátor van rajta.

Ahogy nézegettem a gyári 75-ös Prima-nak a hengerén van egy kis borda,nekem nem nagyon van rajta,szóval nem hinném hogy 75-ös,de ahogy írtam csak akkor tudom meg ha szétszedem.
Felesleges volna bántani a motort szerintem.Nagyon jó.

A lánckerék méreteket nem tudom de az enyémen ezek vannak.
Első:15fogas
Hátsó:49fogas

Ami nagyon tetszik,a gyári kulcsában lévő logó.

Milyen színek voltak gyárilag a Prima-nak?
Mivel a Színkódok alapján van: A B C D E F G
És nekem a B van.


Csináltam pár perccel ezelőtt pár képet róla,erről a motorról van szó.
Távolsági? Érdekes. Az enyémben volt egy helyzetjelző, valamint egy tompított (gyárilag 15W, ami a foglalaton is rajta volt).
Mind a két esetben mind a 2 lámpának működnie kell. Nálam így volt.