A csatlakozóbon lévő srauk nem éritkeznek mert ki vannak tágulva! Mondtam, hogy vágd le róla azt a csatlakozót és saruzd újra a vezetékeket.....engem is az szivatott meg.... azaz elvágott test vezeték már csak úgy oda van kókányolva, mert gyárilag nincs ott olyan, de ha mégis beakarod kötni kösd rá a vázra (ott ahol az akku test van, kék vezeték) Valószínű, hogy az előző gazdája is a töltéssel baszakodott. És a másik, ha le van merülve az akud ne is csodálkoz, hogy nem világít normálisan a pilács és a töltésed is ingadozik, A lemerült aksit ez a töltőrendszer nem képes feltülteni csak annyit tud visszapótolni amennyit a lámpák és az indítás leszív az aksiból.
Sokminden érdekességet leír ez a könyz,olyat amiről eddig selytelmem sem volt,és olyat is amiről eddig azt hittem hogy más érvényes rá.
Mint az üzemanyagtank.
7,t literes kapacitása van,ebből 1,7l a tartalék.
Olajtank 0,7l
A gyarilag előírt olajok;
Engine oil: Agip 2T racing plussz
Hasznos információra bukkantam.Sokakat fog érdekelni remélem.
Ezért hasznos az,ha vigyáznak egy motorra,és megvannak a gyári papírjai,könyvei.
Az owner's manual könyvecskét eddig csak megnézegettem,de most átolvastam.
Leírja benne mi a különbség az 50 és 75 prima között,ahonnan te magad is rájöhetsz,milyen Prima-d van.
Alvázszám:
Prima 50: CAGIVA DGM 53272 OM
7F*.............*
Prima 75: CAGIVA DGM ....... OM
4B*............*
Motorszám és motortípus:
Prima 50: CAGIVA 5F
A..........
Prima 75: CAGIVA 1M
A..........
Innen mostmár bárki nyugodtan megnézheti milyen típusról is van szó.
Nekem az első az volt hogy megbizonyosodjak róla
Milyen van a tulajdonomban,nekem egy Prima 50 6 sebességes változat.
Igazad van,nem kell megbontani,mert már külsőleg is megfigyelhető rajta a különbség.
Két féle 75-ös szett volt,amiben a henger és hengerfej is különböznek egymástól,az egyiknek a hengerfeje olyan kivülről mint az 50-esen van.
Mindkettő 75-ös hengernek az oldalán van egy kis hűtő borda,nekem nincs,szóval nem 75-ös(gyárilag) de az hogy miért megyen ennyire,nemtudom.
Ha neked sincs borda,mint nekem,akkor a tied nem gyári 75-ös.
De nagyon lázba hoztál,mert nem láttam még 75-ös Prima motorblokkját,ezért ha megkérhetnélek gyorsan tölts fel róla képet.
Mind a két féleképpen próbáltam a gyújtás elosztót,és mind a két helyen ugyanazt csinálta kivett akkumulátornál.
Beindítom,alapjáraton(1200-as fordulatnál)világít szépen a fényszóró,visszajelző...
De amint wgy kis gázt húzok,2000 fordulatnál,meg még annyib se kell neki,ippen hogy hozzáérek,leveszi a töltést,ippen hogy világítanak.
Sajnos nincs itthon a műszer,ezért csak így tudtam megnézni a töltést,mert az autóban maradt.
Leszedtem a feszszabájzót,és nekem úgy van hogyha szemben állok a motorral,akkor neki bal oldalt van a csatlakozó.
És így jönnek a vezetékek
Szélen:Narancssárga üres sárga sárga kék.
Kivettem megtakarítottam őket aztán ugyanazt csinálja.
A feszszabájzónak az egyik felfogató csvarján van egy elvágott testvezeték,ez vajon hova mehet?
nem kell megbontani a motort, kivülről is egyértelmüen más a 75ös henger, és a hengerfej is.
egyébként ha valakit érdekel van egy eladó hibátlan prima75-ösöm. teljesen hibátlan, új gumikal, új akkuval, új nkuplunggal és kuplungbovdennel. pöccre indul és nagyon jól megyh
/Felleht úgy tenni,hogy van egy off állás,aztán egy on állás,de ott nem ég a helyzetjelző,világítás felkapcsolásával sem,csak ha a park állásba kapcsolom./ Nah pont úgy kell állnia.
Nekem is ugyanez volt, én még pluszba beépítettem az akku testhez(kék vezeték) egy kapcsolót. Ha nem megy a motor csak simán lekapcsolom a kapcsolót és nem merül le az aksi( megszakítom az áramkört). A töltést nagyon egyszerüen visszatudod varázsolni. Összerakod úgy a gyújtáskapcsolót ahogy az elején leírtam.A feszültség szabályzónál(elől a lámpa alatt) van az a müanyag csatlakozó( lapos fekete), azt megjegyzed, hogy pontosan melyik vezeték hova kell(ha szemben álsz a motorral a piros jobb szélen, kék bal szélen, a két sárga pedig a kettő között, de azoakt ne keverd össze), levágod és újrasaruzod a vezetékeket. Abban a müanyag csatlakozóban is saruk vannak csak a feszültségszabályzó hőingadozása miatt kitágultak és nem éritkeznek rendesn. 12 voltnál ez gyakran előfordul. A töltésed azért tünik el 4 ezres fordulat felett mert a kapcsolód rosszúl van összerakva. Teljesen ugyanez a jelenség volt nekem is, ezeket a változtatásokat megcsinálod és jó lesz.
Fúrható, csak utána perselyezik. Egyik haverom is megfúrta annak idején 75-ösre. Itthon is van egy haver, igaz Supercity-vel (ua.), neki is megfúrták, majd perselyezték. Én így hallottam.
Megnéztem jobban ezt a gyújtáskapcsolót.
Felleht úgy tenni,hogy van egy off állás,aztán egy on állás,de ott nem ég a helyzetjelző,világítás felkapcsolásával sem,csak ha a park állásba kapcsolom.
Van egy másik,ahogy most van,van egy off,egy on ahol mennek a helyzetjelzők azonnal.
Ami érdekes,akkumulátorom lemerült.
Csak nincs töltésem.De kivettem belőle az akkumulátort,és úgy indítottam be.
Alapjáraton világít a helyzetjelzők,a tompított,távolsági is,de amint egy pici gázt adok,ez a töltés lecsökken,mikor pont ellenkezőleg kéne neki működnie.
A kérdés az,miért csak alapjáraton van csak töltése a motornak?
A gyújtáskapcsolót két féleképpen is kipróbáltam,ahogy ivadek írta.
De mindenféleképpen így csinált,hogy csak alapjáraton van csak töltése.Csatlakozókat lehúztam megnéztem nem e érintkezik valami,egy kis kontakttal megfújkáltam őket,de ott nincs gond,mert akkor alapjáraton sem kéne hogy legyen.
Köszönöm
Akkor az enyém jól világít,csak mert láttam interneten videót ahol csak az egyik ment,azt hittem hogy úgy van mint az Evo-nál.
Megnéztem a gyújtás kapcsolót.Nem tudom mire gondoltál,egyféleképpen lehet felrakni,mert olyan süllyesztése van.Másféleképpen nem is lehet.
Így ha oda adom a gyújtás világít a helyzetjelző,de rendesen van park állásom is.
És töltésem is van ha a motor jár.Gyári vezetékezés van midnenhol,nem kókányolt motorról van szó,ezért én se nagyon szeretnék belemászni.Ahogy néztem a hátsó féklámpakapcsolónak a kábelvége nem érintkezik rendesen,ezért a hátsó féklámpám nem mindig működik.
Megnéztem a karburátor típusát is,és a gyári Dellorto PHBG 20 BS karburátor van rajta.
Ahogy nézegettem a gyári 75-ös Prima-nak a hengerén van egy kis borda,nekem nem nagyon van rajta,szóval nem hinném hogy 75-ös,de ahogy írtam csak akkor tudom meg ha szétszedem.
Felesleges volna bántani a motort szerintem.Nagyon jó.
A lánckerék méreteket nem tudom de az enyémen ezek vannak.
Első:15fogas
Hátsó:49fogas
Ami nagyon tetszik,a gyári kulcsában lévő logó.
Milyen színek voltak gyárilag a Prima-nak?
Mivel a Színkódok alapján van: A B C D E F G
És nekem a B van.
Csináltam pár perccel ezelőtt pár képet róla,erről a motorról van szó.
Mint az üzemanyagtank.
7,t literes kapacitása van,ebből 1,7l a tartalék.
Olajtank 0,7l
A gyarilag előírt olajok;
Engine oil: Agip 2T racing plussz
Transmission: Agip F.1 supermotoroil SAE 15W50
Coolant: Agip Nuovo Pernament Extra
Brakes: Agip Brake Fluid Dot 4
Akkor ami a motorhasználathoz még kellenek:
Agip Grease 30 Agip Chain and Drive Spray
Soksok érdekesség van még benne
Ezért hasznos az,ha vigyáznak egy motorra,és megvannak a gyári papírjai,könyvei.
Az owner's manual könyvecskét eddig csak megnézegettem,de most átolvastam.
Leírja benne mi a különbség az 50 és 75 prima között,ahonnan te magad is rájöhetsz,milyen Prima-d van.
Alvázszám:
Prima 50: CAGIVA DGM 53272 OM
7F*.............*
Prima 75: CAGIVA DGM ....... OM
4B*............*
Motorszám és motortípus:
Prima 50: CAGIVA 5F
A..........
Prima 75: CAGIVA 1M
A..........
Innen mostmár bárki nyugodtan megnézheti milyen típusról is van szó.
Nekem az első az volt hogy megbizonyosodjak róla
Milyen van a tulajdonomban,nekem egy Prima 50 6 sebességes változat.
Két féle 75-ös szett volt,amiben a henger és hengerfej is különböznek egymástól,az egyiknek a hengerfeje olyan kivülről mint az 50-esen van.
Mindkettő 75-ös hengernek az oldalán van egy kis hűtő borda,nekem nincs,szóval nem 75-ös(gyárilag) de az hogy miért megyen ennyire,nemtudom.
Ha neked sincs borda,mint nekem,akkor a tied nem gyári 75-ös.
De nagyon lázba hoztál,mert nem láttam még 75-ös Prima motorblokkját,ezért ha megkérhetnélek gyorsan tölts fel róla képet.
Beindítom,alapjáraton(1200-as fordulatnál)világít szépen a fényszóró,visszajelző...
De amint wgy kis gázt húzok,2000 fordulatnál,meg még annyib se kell neki,ippen hogy hozzáérek,leveszi a töltést,ippen hogy világítanak.
Sajnos nincs itthon a műszer,ezért csak így tudtam megnézni a töltést,mert az autóban maradt.
Leszedtem a feszszabájzót,és nekem úgy van hogyha szemben állok a motorral,akkor neki bal oldalt van a csatlakozó.
És így jönnek a vezetékek
Szélen:Narancssárga üres sárga sárga kék.
Kivettem megtakarítottam őket aztán ugyanazt csinálja.
A feszszabájzónak az egyik felfogató csvarján van egy elvágott testvezeték,ez vajon hova mehet?
Az egyik teleszkóp felújításra szorul.
egyébként ha valakit érdekel van egy eladó hibátlan prima75-ösöm. teljesen hibátlan, új gumikal, új akkuval, új nkuplunggal és kuplungbovdennel. pöccre indul és nagyon jól megyh
Nekem is ugyanez volt, én még pluszba beépítettem az akku testhez(kék vezeték) egy kapcsolót. Ha nem megy a motor csak simán lekapcsolom a kapcsolót és nem merül le az aksi( megszakítom az áramkört). A töltést nagyon egyszerüen visszatudod varázsolni. Összerakod úgy a gyújtáskapcsolót ahogy az elején leírtam.A feszültség szabályzónál(elől a lámpa alatt) van az a müanyag csatlakozó( lapos fekete), azt megjegyzed, hogy pontosan melyik vezeték hova kell(ha szemben álsz a motorral a piros jobb szélen, kék bal szélen, a két sárga pedig a kettő között, de azoakt ne keverd össze), levágod és újrasaruzod a vezetékeket. Abban a müanyag csatlakozóban is saruk vannak csak a feszültségszabályzó hőingadozása miatt kitágultak és nem éritkeznek rendesn. 12 voltnál ez gyakran előfordul. A töltésed azért tünik el 4 ezres fordulat felett mert a kapcsolód rosszúl van összerakva. Teljesen ugyanez a jelenség volt nekem is, ezeket a változtatásokat megcsinálod és jó lesz.
Felleht úgy tenni,hogy van egy off állás,aztán egy on állás,de ott nem ég a helyzetjelző,világítás felkapcsolásával sem,csak ha a park állásba kapcsolom.
Van egy másik,ahogy most van,van egy off,egy on ahol mennek a helyzetjelzők azonnal.
Ami érdekes,akkumulátorom lemerült.
Csak nincs töltésem.De kivettem belőle az akkumulátort,és úgy indítottam be.
Alapjáraton világít a helyzetjelzők,a tompított,távolsági is,de amint egy pici gázt adok,ez a töltés lecsökken,mikor pont ellenkezőleg kéne neki működnie.
A kérdés az,miért csak alapjáraton van csak töltése a motornak?
A gyújtáskapcsolót két féleképpen is kipróbáltam,ahogy ivadek írta.
De mindenféleképpen így csinált,hogy csak alapjáraton van csak töltése.Csatlakozókat lehúztam megnéztem nem e érintkezik valami,egy kis kontakttal megfújkáltam őket,de ott nincs gond,mert akkor alapjáraton sem kéne hogy legyen.
elöl:13
hátul: 49
Akkor az enyém jól világít,csak mert láttam interneten videót ahol csak az egyik ment,azt hittem hogy úgy van mint az Evo-nál.
Megnéztem a gyújtás kapcsolót.Nem tudom mire gondoltál,egyféleképpen lehet felrakni,mert olyan süllyesztése van.Másféleképpen nem is lehet.
Így ha oda adom a gyújtás világít a helyzetjelző,de rendesen van park állásom is.
És töltésem is van ha a motor jár.Gyári vezetékezés van midnenhol,nem kókányolt motorról van szó,ezért én se nagyon szeretnék belemászni.Ahogy néztem a hátsó féklámpakapcsolónak a kábelvége nem érintkezik rendesen,ezért a hátsó féklámpám nem mindig működik.
Megnéztem a karburátor típusát is,és a gyári Dellorto PHBG 20 BS karburátor van rajta.
Ahogy nézegettem a gyári 75-ös Prima-nak a hengerén van egy kis borda,nekem nem nagyon van rajta,szóval nem hinném hogy 75-ös,de ahogy írtam csak akkor tudom meg ha szétszedem.
Felesleges volna bántani a motort szerintem.Nagyon jó.
A lánckerék méreteket nem tudom de az enyémen ezek vannak.
Első:15fogas
Hátsó:49fogas
Ami nagyon tetszik,a gyári kulcsában lévő logó.
Milyen színek voltak gyárilag a Prima-nak?
Mivel a Színkódok alapján van: A B C D E F G
És nekem a B van.
Csináltam pár perccel ezelőtt pár képet róla,erről a motorról van szó.