jaaaajjjjj mega kipufff rendszert el is felejtettem. Ha gyári nem karbon alu dobos rendszer van, és tuningolni akarsz akkor elsők között cseréld mondjuk Arrow karbonos rendszerre... van más is, de az arrow már bevált dolog
csak a teljesség kedvéért a főfékhenger csere kimaradt... jó ötlet pölö a Beringer márka. nagyon kompakt és könnyű, különleges anyagának köszönhetően nem törik hanem hajlik, egyedülállóan ez használ csak csapágyazást a főfékhenger és a fékkar között, így mérések szerint majdnem 20%-kal nagyobb az erőfölény a többi márkához képest, és jobban is adagolható... ezeket csak olvastam de szimpatikuan hangzik... na ennyi
Ha a fogyasztás fontos -mégha pénz nem is számítana- akkor azt mondom, hogy nem tudsz olyat csinálni, amitől jelentősen/komolyabban fog nőni a teljesítmény (végsebesség sem, de ezt nem is említem, mert szerintem egy 125-ös motornál ne ez legyen a szempont, meg egyébként a mito nagyon jó ilyen szempontból!! ). Szóval kevés pénzből, jó fogyasztás tartása mellett jobban érezhető teljesítménynövelés szerintem elképzelhetetlen. Ebben bárki megerősítene engem.
Szetintem -ezt mindenkinek mondom- a Mito-nál ne azon tornázzatok, hogy kényszerszerűen rádobjatok pár lóerőt, mert nem fog menni olyan mértékben, mint azt ti szeretnétek (mert míg egy nagyköbcentis négyüteműnél egy chip tuning 15LE, vagy egy kipuff rendszer szintén köb 15LE pluszt jelent, addig egy kisköbcentis motornál már csak az arányok miatt is sokkal kevesebb lőerőplusz érhető el). A Mito-ban -és más sport 125-ösnél is- az a jó, hogy lendületből lehet motorozni, sportosan, irdatlan kanyarsebességekkel (nagyobb a kanyarseb. mint a nagy 600asoknál!!!).. kérdezzetek meg több motorost is, és elmondják nektek, hogy bizonyos szempontból sokkal élvezetesebb egy kis 2üteművel menni akár pályán, mint egy soros4 hengeres 600-1000-es géppel. Sőt nem beszélve arról, hogy többet is tanul az ember, és szerintem -legalább is pályán- nagyobb az élvezeti szint is. Mindegy. Szerintem blokkhoz ne nyúljatok (viszont ha dugó vagy henger csere kell törekedjetek a gyári 125ös alkatrészre), ámbár van sokminden, amivel lehet a Mito-val való motorozás élvezeti szintjét növelni (a mito egyébként alapból, szériában is egy vérbeli pályára született szuperjó motor, nem igényel sok hozzányúlást!)... ötletként írok párat, amiből most szezon előtt én is tervezek jópárat:
- fékrendszer! bár a mito-ra hatványozottan igaz a brutálisan jó fék, mégis annak aki szeret komolyakat fékezni (mint én is) annak egy jó irány a fékerő növelés, nyomáspont pontosítás. Legegyszerűbb módjai ennek új fékbetétek (én most Ferodo-t tetetek bele), fémfékcsövek (csakis Goodridge!!), és 5.1-es új fékolaj (mondjuk motul) esetleg a nagyon fanatikusoknak tárcsa is. Ezek együtt láthatóan nagyobb görbületet adnak motorozás közben az ember mosolyának. Hozzátartozik mondjuk, hogy pályán a miton nincs akkora kitüntetett szerepe a fékeknek, mert lendületből lehet csak gyorsnak lenni, ehhez viszont hozzátartozik a kevesebb fékezés
- jó gumik!!!! nagyon-nagyon fontos, ha eddig nem vmi profi sportgumi van a motoron, vagy kicsi a profilmélység -bár nem mondok senkinek újat- rögtön cserélje!! A gyári mito-kon Michelin Pilot Sport van ha jól tudom (vagy Power), és én is ezt ajánlom. Még ami jó, az Pirelli Diablo (vagy diablocorsa nem emlékszem pontosan) vagy az új Dragon, illetve Dunlop D207 GP, vagy az újabbik D208 GP vagy RR. Tudjátok rossz gumikon bármilyen motor szarul viselkedik!
- nagyobb karbi !? ehhez szóljon hozzá más, de ahogy hallottam jobban megy tőle a motor, viszont kicsit a fogyasztás is nő, de nem nagyon! de szarul beállított karbi, nem ér sokat, szóval erre is figyelni.. lehet első körben azt kellene... karbit kitisztítani,beállítani,fúvókázni
- váltóhoz még véletlenül se nyúljatok!!! isteni jó a mito váltója.. ellenben átnézetni profival nem árt, kopások miatt, esetleg váltóolajcsere
- kuplungot is meglehet nézni, illetve a kuplung-ot lehet javítani is.. fanatikusoknak még akár az egész rendszer is cserélhető külön olajtartályosra.. najó ezt nem vágom, de a lényeg hogy van jobb. én annyit fogok csinálni csak, hogy átnézetem, nem-e kopott vmi nagyon, és talán kap vmi pöpec kart, egyaránt a fékkarral
- lánc, lánckerék ellenőrzés, tisztítás, kenés.... már lerágott csont azt hiszem :)
- elektronika: gyertya állapotát mindig kísérjétek figyelemmel, ezen kívűl lehet cserélni a power elektronikát vmi komolyabbra, bár ez nem olcsó mulatság vagy sportgyújtás
- a sok pénzzel rendelkezőknek cserélhető a hátsó rugóstag vmi állíthatóra... pölö Wilbers az egy jó megoldás, de lehet akár a jéghegy csúcsa Öhlins is. első villákra ugyanez áll, jók nagyon, de mindennél van jobb
- kormánytelót is lehet cserélni állíthatóra, pölö hamár kivan kopva... nem muszáj méregdraga Öhlins-et, pölö a kevésbé ismert LSL is abszolút jó...
- bukógomba!!!!
- állítható sport lábtartó konzol
- aki azt akarja, hogy gyorsabb legyen a motor annak jó irány a súlycsökkentés... számít ám!! könnyített forgó alkatrészek (pölö főtengely), könnyített idomzat (pölö karbon)
Ezeken kívűl számtalan szépészeti beavatkozás is elképzelhető, most nem írnék ilyet. Ha akár a fentiek egy részét is megcsináljátok, már elmondhatjátok, hogy "hú de komoly vas van alattam" sőt mások is ezt fogják mondani.. de még a fentiek nélkül is :)
Bocs hogy beleszólok de szerintem nem éri meg tuningolni ezelet a 125-ös motorokat. Sokat ezeken már nem lehet nyerni. Ezek gyárilag is eléggé ki vannak hegyezve. Tuningal sokat nem lehet rajt javítani viszont az élettartama a mocinak rövidebb lesz.
szia Dennym
Teljesen egyet6 értek minden szempontból veled nagyon drága a hengeresdi és
sokat fog enni de nekem olyan tuning kell amivel nem lesz olyan nagy a fogyasztása most 6 liter össze vissza de 7liter legyen max és azért dobjon a teljesítményen szerinted a hengeren kívül mi dobja fel a motrot? Amúgy abban is igazad van hogy a gyári mito-nál 150 után lomha az enyém is de addig jó. Az alapjárata az evo-nak pont 1000-en fityeg a mutató és egy kis szivatás után úgy is marad hidegbe is . szóval engem érdekelne mivel lehet jól tuningolni a mocit kissebb zsé-ből hatékonyan. ??????????????
Nekem az alapjárat melegen csak 1250-1500 körül van. Bár néha van olyan érzésem mintha meg akarna állni, de eddig még soha se állt le. Hidegen szivató nélkül 2000 szivatóval meg kb 3000.
zotyavfr!!!
Teljesen igazat adok! Szerintem is 125ccm-en belül gondolkodjatok tuningban, nem hiszem hogy érdemes nagyobb hengert beletenni, aminek az én véleményem szerint legalább két oka van. Az első az anyagi része ugyanis a nagyobb henger+dugattyú, szimeringek, gyűrűk mégha pollini és nem gyári cagiva, akkor is ha jól tudom 200felé kanyarodik szerelést nem számolva. És tényleg ha akarod élvezni a nagyobb hengerűrtartalom előnyeit, akkor karbi, és kipuff rendszer bár halkan megjegyzem ez utóbbiakat én előbb csinálnám meg mint a ccm emelést. A fék egyébként bőven bírná, talán kuplung is, szóval végül is akadálya az nincs. Második ok szintén anyagi, hiszen drámaian nő az üzemanyag fogyasztás nagyobb hengerrel... számítsatok akár 10literesre is. És szerintem annyival nagyon nem nő a végseb. és a telj. hogy érdemes legyen ennyi pénzt beleinvesztálni. Az én mito-m szarul beállítva, abszolút nem 100%-osan viszi a 170-et, 160-at vígan utazóban is 7 literes figyi mellett (szerelő után bízom benne kicsit kevesebb lesz :) ), egy 160as hengerrel köbö 190-et fog végre menni, de nehogy azt higyjétek, hogy annyira drámaian nő a gyorsulás... elmegy 190ig, de 160 felett lomha lesz (125-ös voltában a lomhaság 150körül jön).. hát nemtudom megéri-e, hol használnátok ki?? Más dolog ha pikkpakk ott lenne, mert akkor egy-egy üres útszakaszon lehet száguldozni, de így max autópályán lehetne kiélvezni, ahol van hely felcammogni 190ig, oda meg saját tapasztalat szerint pont rossz, mert belső sávban letolnak a mercisek-BMWsek, külsőben meg túl gyorsak vagyunk. Ha van zsetonotok akkor viszont hajrá. Én viszont ha van pénzem ha nincs, változatlanul 125-ösnek fogom meghagyni a mito-t mert ennek találták ki, ebben jó, így jellegzetes, így szereti. Jó hát ez individuális hepp (ha van pénzetek amit mindenáron mito-ra akartok költeni, akkor szóljatok és adok tippeket, hogy azt a drága henger-dugó helyett mire költsétek :) )
Mito alapjárat min 1500, de szerintem 2000sem őrült sok. Annyi legyen, amit még stabilan tud tartani a szerkezet, ha ez nálad 1500 akkor legyen annyi, ha 2000 akkor meg annyi... sejtem hogy ez motoronként még típuson belül is különböző
Sport légszűrő tényleg nem biztos, hogy annyit javít, de azért javít. Viszont azt mondták nekem hogy direkt szűrőt felejtsem el, mert kap egy kis mocskot és -idézem- "azt csá". Gondolom léteznek, nem direkt sportlégszűrők is, érdeklődni kell... viszont autóknál igen is dob a dolgon, sőt nagyobb ccm-es motorokon is. Kisköbcentinél valóban nem annyira nagy kaliberű -már ahogy hallottam-
Továbbá: ha valaki 125-ösből akar nagyon komolyat csinálni, az vegyen eleve döglött motort. Ugyebár az olcsób, a henger meg úgyis cserés. És rá kell tenni azt a 200-as hengert! Én mentem 200-as MX-1-el, sportkipu, nagy karbi, és kiba**ottul ment.
A soprtlégszűrő meg hülyeség! Az egy nagy rakás szar autóban és motorban egyaránt! Egy ilyen kis mocinak amúgy sincs akkora leveőszükséglete, hogy érjen valamit a légszűrő jobb áteresztőképessége!
He-he-he!
Az Elefánton 1200-1300-as alapjárat stabil, 1500-al elindul 2 személlyel is.
Egyébként én még nem láttam olyan Mitot, ami 2000 alatt lett volna alpajáraton.
Egyébként meg a nyagobb hengerrel többet megy vére, ez egyszerű logika. Nagyobb henger, több erő, jobban ki tud pörögni. De ha nagyon száguldozni kell, akkor gyorsítani kell az áttételén. Akkor viszont már megint gyenge lesz... :-(
Szeki az én Mitom olyan 170-et mehet de eddig csak 160-at mentem és 9800-as fordulaton 7-be onnan már nem nagyon akart menni de a te mitod is olyan hogy kisebb fordulaton jobban van benne erő mert az enyém igen és 10000 fölött 3.-tól már nincs benne olyan húző erő mint az rs-be.
Nem próbáltam még ki hogy mennyit megy így a mitom, de azt mondták amikor vettük hogy nem lett nagyobb a végsebessége a motornak csak nyomatékosabb lett.
Kösz Zotyavfr de ha ennyi mindent kicserélek mennyit fog enni és ezek kb mennyibe kerülnek a sport légszűrő karbi 125 pollini henger sport gyújtáskapcsoló kipufogó.a te Rs-ed mennyit ment végre azokkal a tuningokkal?ja és mennyit evett?
szia fireball és a te mitod mennyit megy 160-as hengerrel és te is úgy vetted hogy rajta volt a henger de nagyobb hengerhez kell nagyobb karbi is és nem eszik jóval többet?
Szeki.
Miért nyírná??? Mert a gyári kulungot ahhoz a lóerőhöz találták ki. Ha növekszik a lóerő növekszik a kuplung igénybevétele, is! Józan paraszti ésszel! Aztán lehet, hogy máshogy van
Rs125
Miért nem vagy EVO125??? Ha mitod van? Egyébként a tuning az olyan dolog, hogy ha csak egy picike részét módosítod a motornak nem érsz el vele olyan nagy teljesítményt. Például nekem a Sport Pro-m 154ccm-es POLINI volt egy arrow kipufogó rendszerrel és módosított karburátorral. Ez így együtt nagyon kellemes teljesítményt nyújtott. De ha te most veszel egy 160-as polini hengert gyári kipufogóhoz meg gyári karbihoz akkor az csak ott fog jelentkezni, hogy jobban fog rezonálni a motor, de nem fog sokkal jobban menni. Én például csak a 125ccm en belül tuningolnék. Mert az a POLINI henger az én apriliámon borzasztó volt. Teljesen új volt benne minden és mégis volt neki egy jellegzetes csörgő hangja. Én a mai fejemmel 125ccm-es POLINI hengerhez szereznék valami kipufogó rendszert meg kb. egy 36-os karbit sport levegőszűrővel és hozzá állított gyújtással. És akkor jó is. De azt azért tudni kell bármi tuningot is raksz bele a motorodba az rontja a futás teljesítményt (élettartam). Nem hiába van az hogy a pályagépek egy versenyre vannak kitalálva! Az autóknál is például a LADA VFTS 160le de csak egy verseny ertejéig.
szekinek már rajta volt a 170es henger,úgy vette,ha jól tudom...
a láncot meg kjicserélem,amint lesz rá zsém,de most úgyis járaom,nem tépem neki,addig ój ez a szar is ,megspanolva:)
Szia Szeki: nekem is van egy mito evo-om és gondolkozok rajta hogy tegyek-e rá nagyobb hengert szerinted megéri? és mennyiért vetted bele? De nagyobb hengerhez sok mindent kell állítani? Mondjuk kelle hozzá nagyobb karburátor vagy vmi? Így mennyit megy a mito végre?
Szetintem -ezt mindenkinek mondom- a Mito-nál ne azon tornázzatok, hogy kényszerszerűen rádobjatok pár lóerőt, mert nem fog menni olyan mértékben, mint azt ti szeretnétek (mert míg egy nagyköbcentis négyüteműnél egy chip tuning 15LE, vagy egy kipuff rendszer szintén köb 15LE pluszt jelent, addig egy kisköbcentis motornál már csak az arányok miatt is sokkal kevesebb lőerőplusz érhető el). A Mito-ban -és más sport 125-ösnél is- az a jó, hogy lendületből lehet motorozni, sportosan, irdatlan kanyarsebességekkel (nagyobb a kanyarseb. mint a nagy 600asoknál!!!).. kérdezzetek meg több motorost is, és elmondják nektek, hogy bizonyos szempontból sokkal élvezetesebb egy kis 2üteművel menni akár pályán, mint egy soros4 hengeres 600-1000-es géppel. Sőt nem beszélve arról, hogy többet is tanul az ember, és szerintem -legalább is pályán- nagyobb az élvezeti szint is. Mindegy. Szerintem blokkhoz ne nyúljatok (viszont ha dugó vagy henger csere kell törekedjetek a gyári 125ös alkatrészre), ámbár van sokminden, amivel lehet a Mito-val való motorozás élvezeti szintjét növelni (a mito egyébként alapból, szériában is egy vérbeli pályára született szuperjó motor, nem igényel sok hozzányúlást!)... ötletként írok párat, amiből most szezon előtt én is tervezek jópárat:
- fékrendszer! bár a mito-ra hatványozottan igaz a brutálisan jó fék, mégis annak aki szeret komolyakat fékezni (mint én is) annak egy jó irány a fékerő növelés, nyomáspont pontosítás. Legegyszerűbb módjai ennek új fékbetétek (én most Ferodo-t tetetek bele), fémfékcsövek (csakis Goodridge!!), és 5.1-es új fékolaj (mondjuk motul) esetleg a nagyon fanatikusoknak tárcsa is. Ezek együtt láthatóan nagyobb görbületet adnak motorozás közben az ember mosolyának. Hozzátartozik mondjuk, hogy pályán a miton nincs akkora kitüntetett szerepe a fékeknek, mert lendületből lehet csak gyorsnak lenni, ehhez viszont hozzátartozik a kevesebb fékezés
- jó gumik!!!! nagyon-nagyon fontos, ha eddig nem vmi profi sportgumi van a motoron, vagy kicsi a profilmélység -bár nem mondok senkinek újat- rögtön cserélje!! A gyári mito-kon Michelin Pilot Sport van ha jól tudom (vagy Power), és én is ezt ajánlom. Még ami jó, az Pirelli Diablo (vagy diablocorsa nem emlékszem pontosan) vagy az új Dragon, illetve Dunlop D207 GP, vagy az újabbik D208 GP vagy RR. Tudjátok rossz gumikon bármilyen motor szarul viselkedik!
- nagyobb karbi !? ehhez szóljon hozzá más, de ahogy hallottam jobban megy tőle a motor, viszont kicsit a fogyasztás is nő, de nem nagyon! de szarul beállított karbi, nem ér sokat, szóval erre is figyelni.. lehet első körben azt kellene... karbit kitisztítani,beállítani,fúvókázni
- váltóhoz még véletlenül se nyúljatok!!! isteni jó a mito váltója.. ellenben átnézetni profival nem árt, kopások miatt, esetleg váltóolajcsere
- kuplungot is meglehet nézni, illetve a kuplung-ot lehet javítani is.. fanatikusoknak még akár az egész rendszer is cserélhető külön olajtartályosra.. najó ezt nem vágom, de a lényeg hogy van jobb. én annyit fogok csinálni csak, hogy átnézetem, nem-e kopott vmi nagyon, és talán kap vmi pöpec kart, egyaránt a fékkarral
- lánc, lánckerék ellenőrzés, tisztítás, kenés.... már lerágott csont azt hiszem :)
- elektronika: gyertya állapotát mindig kísérjétek figyelemmel, ezen kívűl lehet cserélni a power elektronikát vmi komolyabbra, bár ez nem olcsó mulatság vagy sportgyújtás
- a sok pénzzel rendelkezőknek cserélhető a hátsó rugóstag vmi állíthatóra... pölö Wilbers az egy jó megoldás, de lehet akár a jéghegy csúcsa Öhlins is. első villákra ugyanez áll, jók nagyon, de mindennél van jobb
- kormánytelót is lehet cserélni állíthatóra, pölö hamár kivan kopva... nem muszáj méregdraga Öhlins-et, pölö a kevésbé ismert LSL is abszolút jó...
- bukógomba!!!!
- állítható sport lábtartó konzol
- aki azt akarja, hogy gyorsabb legyen a motor annak jó irány a súlycsökkentés... számít ám!! könnyített forgó alkatrészek (pölö főtengely), könnyített idomzat (pölö karbon)
Ezeken kívűl számtalan szépészeti beavatkozás is elképzelhető, most nem írnék ilyet. Ha akár a fentiek egy részét is megcsináljátok, már elmondhatjátok, hogy "hú de komoly vas van alattam" sőt mások is ezt fogják mondani.. de még a fentiek nélkül is :)
Bocs hogy beleszólok de szerintem nem éri meg tuningolni ezelet a 125-ös motorokat. Sokat ezeken már nem lehet nyerni. Ezek gyárilag is eléggé ki vannak hegyezve. Tuningal sokat nem lehet rajt javítani viszont az élettartama a mocinak rövidebb lesz.
Teljesen egyet6 értek minden szempontból veled nagyon drága a hengeresdi és
sokat fog enni de nekem olyan tuning kell amivel nem lesz olyan nagy a fogyasztása most 6 liter össze vissza de 7liter legyen max és azért dobjon a teljesítményen szerinted a hengeren kívül mi dobja fel a motrot? Amúgy abban is igazad van hogy a gyári mito-nál 150 után lomha az enyém is de addig jó. Az alapjárata az evo-nak pont 1000-en fityeg a mutató és egy kis szivatás után úgy is marad hidegbe is . szóval engem érdekelne mivel lehet jól tuningolni a mocit kissebb zsé-ből hatékonyan. ??????????????
Nekem az alapjárat melegen csak 1250-1500 körül van. Bár néha van olyan érzésem mintha meg akarna állni, de eddig még soha se állt le. Hidegen szivató nélkül 2000 szivatóval meg kb 3000.
Üdv
Teljesen igazat adok! Szerintem is 125ccm-en belül gondolkodjatok tuningban, nem hiszem hogy érdemes nagyobb hengert beletenni, aminek az én véleményem szerint legalább két oka van. Az első az anyagi része ugyanis a nagyobb henger+dugattyú, szimeringek, gyűrűk mégha pollini és nem gyári cagiva, akkor is ha jól tudom 200felé kanyarodik szerelést nem számolva. És tényleg ha akarod élvezni a nagyobb hengerűrtartalom előnyeit, akkor karbi, és kipuff rendszer bár halkan megjegyzem ez utóbbiakat én előbb csinálnám meg mint a ccm emelést. A fék egyébként bőven bírná, talán kuplung is, szóval végül is akadálya az nincs. Második ok szintén anyagi, hiszen drámaian nő az üzemanyag fogyasztás nagyobb hengerrel... számítsatok akár 10literesre is. És szerintem annyival nagyon nem nő a végseb. és a telj. hogy érdemes legyen ennyi pénzt beleinvesztálni. Az én mito-m szarul beállítva, abszolút nem 100%-osan viszi a 170-et, 160-at vígan utazóban is 7 literes figyi mellett (szerelő után bízom benne kicsit kevesebb lesz :) ), egy 160as hengerrel köbö 190-et fog végre menni, de nehogy azt higyjétek, hogy annyira drámaian nő a gyorsulás... elmegy 190ig, de 160 felett lomha lesz (125-ös voltában a lomhaság 150körül jön).. hát nemtudom megéri-e, hol használnátok ki?? Más dolog ha pikkpakk ott lenne, mert akkor egy-egy üres útszakaszon lehet száguldozni, de így max autópályán lehetne kiélvezni, ahol van hely felcammogni 190ig, oda meg saját tapasztalat szerint pont rossz, mert belső sávban letolnak a mercisek-BMWsek, külsőben meg túl gyorsak vagyunk. Ha van zsetonotok akkor viszont hajrá. Én viszont ha van pénzem ha nincs, változatlanul 125-ösnek fogom meghagyni a mito-t mert ennek találták ki, ebben jó, így jellegzetes, így szereti. Jó hát ez individuális hepp (ha van pénzetek amit mindenáron mito-ra akartok költeni, akkor szóljatok és adok tippeket, hogy azt a drága henger-dugó helyett mire költsétek :) )
Mito alapjárat min 1500, de szerintem 2000sem őrült sok. Annyi legyen, amit még stabilan tud tartani a szerkezet, ha ez nálad 1500 akkor legyen annyi, ha 2000 akkor meg annyi... sejtem hogy ez motoronként még típuson belül is különböző
Sport légszűrő tényleg nem biztos, hogy annyit javít, de azért javít. Viszont azt mondták nekem hogy direkt szűrőt felejtsem el, mert kap egy kis mocskot és -idézem- "azt csá". Gondolom léteznek, nem direkt sportlégszűrők is, érdeklődni kell... viszont autóknál igen is dob a dolgon, sőt nagyobb ccm-es motorokon is. Kisköbcentinél valóban nem annyira nagy kaliberű -már ahogy hallottam-
A soprtlégszűrő meg hülyeség! Az egy nagy rakás szar autóban és motorban egyaránt! Egy ilyen kis mocinak amúgy sincs akkora leveőszükséglete, hogy érjen valamit a légszűrő jobb áteresztőképessége!
Az Elefánton 1200-1300-as alapjárat stabil, 1500-al elindul 2 személlyel is.
Egyébként én még nem láttam olyan Mitot, ami 2000 alatt lett volna alpajáraton.
Egyébként meg a nyagobb hengerrel többet megy vére, ez egyszerű logika. Nagyobb henger, több erő, jobban ki tud pörögni. De ha nagyon száguldozni kell, akkor gyorsítani kell az áttételén. Akkor viszont már megint gyenge lesz... :-(
Miért nyírná??? Mert a gyári kulungot ahhoz a lóerőhöz találták ki. Ha növekszik a lóerő növekszik a kuplung igénybevétele, is! Józan paraszti ésszel! Aztán lehet, hogy máshogy van
Rs125
Miért nem vagy EVO125??? Ha mitod van? Egyébként a tuning az olyan dolog, hogy ha csak egy picike részét módosítod a motornak nem érsz el vele olyan nagy teljesítményt. Például nekem a Sport Pro-m 154ccm-es POLINI volt egy arrow kipufogó rendszerrel és módosított karburátorral. Ez így együtt nagyon kellemes teljesítményt nyújtott. De ha te most veszel egy 160-as polini hengert gyári kipufogóhoz meg gyári karbihoz akkor az csak ott fog jelentkezni, hogy jobban fog rezonálni a motor, de nem fog sokkal jobban menni. Én például csak a 125ccm en belül tuningolnék. Mert az a POLINI henger az én apriliámon borzasztó volt. Teljesen új volt benne minden és mégis volt neki egy jellegzetes csörgő hangja. Én a mai fejemmel 125ccm-es POLINI hengerhez szereznék valami kipufogó rendszert meg kb. egy 36-os karbit sport levegőszűrővel és hozzá állított gyújtással. És akkor jó is. De azt azért tudni kell bármi tuningot is raksz bele a motorodba az rontja a futás teljesítményt (élettartam). Nem hiába van az hogy a pályagépek egy versenyre vannak kitalálva! Az autóknál is például a LADA VFTS 160le de csak egy verseny ertejéig.
a láncot meg kjicserélem,amint lesz rá zsém,de most úgyis járaom,nem tépem neki,addig ój ez a szar is ,megspanolva:)