pollini 154? lehet hogy 9es...nem tom,mert ugye a szám attól függ h mennyit pörög a motor,ha jól tudom,nekem rxbe 9es kell,de én rxet 13-14ezerig használom....
szerintem kérdezz meg egy szerelőt, mert más a hengered meg a dugód meg minden, gyakorlatilag az nem is aprilia, szóval ki tudja, lehet a pollini-hez másféle gyertya a jobb.. ha 125-ös gyárid lenne akkor én is úgy nézem hogy BR8EIX lenne a tuti
szia! nkg honlapját fölkeresed és ott megtalálod hogy mi a sportgyertya száma,ha pedig érdekel akkor ugyebár bolti ára 8-9ezer ft...én tudok neked 3-4-max 5ezerért,szólj ha érdekel
Bocsi hogy ide írok, de az rs topik megvan halva., Az lenne a kérdésem hogy polinis rs-embe vettem gyári NGK R BR 8ES gyertyát. És azt mondták hogy a pollini mellé kélne sportgyertya mert hogy nagyobb meg jobb szikrát ad mint a sima gyári. Lehetséges hogy télleg sportgyertya kéne ha igen akkor milyen???
A henger fúratása, felújítása után elkövetkezik az a sok órás szenvedés, amelyet röviden csak bejáratásnak hívunk. Jó ideig nincs csutkagáz, nincs végsebesség, nincs egykerék, csak lassú, megfontolt, nyugodt közlekedés a sík, megterhelő szakaszoktól mentes úton... Ez minden motornál kötelező, a tiéd sem kivétel ám!
Szóval. Felújítottad a hengert. Elvitted fúrni, vagy visszakaptad a géped a szerelőtől. A lényeg, hogy fúrva volt, és van benne új dugó, gyűrű, csapszeg, tűgörgő. Ilyenkor a műveletlen ember nekiesik a kis gépének, hirtelen felindulásból amint pöfög, felpattan, és ki akarja próbálni, milyen lett a gép felújítva, vagyis lecsavarja a helyéről a gázmarkolatot. Jó esetben megállípíthatja, hogy szarabbul megy, mint felújítás előtt, rossz esetben viheti vissza a szerelőhöz, vagy cserélhet ki újra majdnem mindent. Mi a baj? Be kéne járatni! Hogy miért? Egyrészt azért, mert ez a folyamat nagyban befolyásolja a motor későbbi teljesítményét, a következő felújítás várható idejét. Másrészt azért, mert ha ész nélkül közlekedsz, és nem kopnak össze az alkatrészek, akkor nagy az esély, hogy kezdheted az egészet előlről...
A régi állapot:
A hengerben az egymáson elcsúszó, és forgó felületek dominálnak, nagyon fontos, hogy ezek a legkisebb súrlódással tudjanak csúszni. Itt jön a képbe a benzinbe kevert olaj, ugyanis ennek szerepe a hengerben mozgó, csúszó és forgó alkatrészek kenése. Amikor a felületek szépen össze vannak csiszolódva, kialakul köztük egy ún. olajfilm, egy nagyon vékony olajréteg, vagyis a felületek gyakorlatilag nem is érintkeznek egymással, hanem ezen a filmen csúsznak. (Gondolj arra a játékra, ahol egy korongot kell lökdösni egy asztalon, amit a levegő tart néhány milliméterre az asztaltól. Ugye milyen jól csúszik?) Ez nagyon fontos, hiszen ha az alkatrészek ilyen kenés nélkül, olajfilm nélkül érintkeznének, gyakorlatileg percek alatt ledarálnák egymást.
Az új állapot:
Miután megvolt a felújítás, az új alkatrészek bár szemre elég finom kidolgozottságúnak tűnnek, a valóságban sajnos ez nem így van. Ha mikroszkóppal néznéd, minden felület egy miniatűr reszelőhöz hasonlítana. Ezeknek a felületeknek tükörsimára kell kopniuk, hogy a már említett olajfilm ki tudjon alakulni köztük, valamint, hogy ne darálják le egymást. A folyamat, míg a dolgok összekopnak odabenn, maga a bejáratás.
Hogy csináld:
1. Engedd le a régi, esetlegesen állott benzint, tégy a gépbe frisset.
2. Keverj több olajat a benzinbe. 1:50 gyári értéknél 1:30ra keverj. Robogónál önts keverékolajat a tankba is, de ne felejst el jól összekeverni, ne üljön le az aljára.
3. Ha tudod, emeld feljebb a súbertűt, juttass több keveréket a hengerbe!
4. Előfordulhat, hogy egyel alacsonyabb hőértékű gyertyát kell tenned a gépbe a többletolaj miatt.
Kényszerhűtéses, vízhűtéses gépeknél lehet enyhén emelt alapjáraton pöfögtetni az udvarban. Sima léghűtésesnél nem ajánlott, mert könnyen túlmelegdhet a henger a légmozgás hiánya miatt. Ha már unod, hogy csak áll, indulj el!
TILOS kétszeméllyel útnak indulni, és ne pakolj fel 2 zsák cementet se! A lehető legkönnyebben szereld fel a mocit, mentesítsd minden felesleges pluszsúlytól, a realitás határain belül (az aksit nem kell kidobni, és nyugodtan tankold tele).
A bejáratás hivatalosan 800-1000km megtett út után fejeződik be, így nem két pillanat alatt fog elkészülni a géped... Lássuk az első lépéseket bontásban!
0-100km: A legkritikusabb időszak. Mielőtt elindulnál, alaposan melegítsd be a járgányt, semmiképp ne pattanj rá amikor bepöffen. Amikor már elég meleg (legalább langyosnál melegebbnek kell lennie!) elindulhatsz. Nagyon óvatosan kell közlekedned, ajánlott kerülni a nagy emelkedőket, és nagyon figyelned kell arra, hogy ne pörgesd a masinát. Azon a fordulatszámon közlekedj, amely a legalacsonyabb, de még nem erőlködik a gép. 5-6000 fordulat fölé nem szabad pörgetni! Harmad, esetleg félgáznál nagyobbat semmiképp ne húzz! Amint a helyzet engedi, kapcsolj magasabb sebességi fokozatba. (A robogósok ezt kihagyhatják.) Semmiképp ne próbáld ki, hogy mennyi a végsebesség! Figyelned kell a motor hangjára is. Amint valami furcsát hallasz, érdmes behúzni a kuplungot, és megvizsgálni, honnan jön a hang. Esetleg érdemes hagyni hűlni egy kicsit.
100km-500km: Ettől kezdve lehetsz picit bátrabb. A félgáz már mehet, de magasabb fordulatot csak nagyon rövid időkre engedj meg magadnak. Néha engedheted 6-7000-re vagy kicsit afölé a fordulatot. Ekkor már szabad megmászni mérsékeltebb emelkedőket is, de ne menj túrázni a hegyekbe. Folyamatosan figyeld a motorhagot, mert még mindig előfordulhat, hogy megragad.
500-800-1000km: Néha mehetsz hosszadalmasabban is végsebességgel, de mindig lassíts, és engedd hűlni a motort. Ezek után a dolog kész.
Amikor fura hangokat hallasz a henger felől, az többnyire azt jelenti, hogy a dugattyú jobban kitágult a hőtől, mint a henger, így bele-bele ragad, vagyis megszorul. Ennek jellegzetes fém súrlódik fémen, ciripelő hangja van, amelyre ha nem figyelsz, gyorsan erősödik. Minden esetben erősödő teljesítménycsökkenéssel jár. Ha ezt a hangot véled hallani, azonnal lassíts, és azonnal húzd be a kuplungot, és adj a mocinak pár gázfröccsöt. Ettől remélhetőleg megjavul a dolog, és folytathatod utad, de menj óvatosabban. Ha sikerült totál beragasztanod a dugót, és a moci leáll, reménykedhetsz, hogy nem halt meg. Hagyd hűlni jó 10-15 percig, időjárástól függően, majd próbáld meg beindítani. Ha beindul, és semmi különöset nem hallasz, folytathatod az utad, de vigyázz jobban. Ha hiába rugdosod, áll mint a beton, akkor ügyes voltál, és mehet újra a műhelybe, vagy a szerelőhöz.
na itt pl 500km után oat írnak,hogy mehecc tőgázon,de ne fojamatosan..
vki meg 1500km et mond járatásnak,na hol az igazság?
váááá hogy ti mindenbe beleköttök..
amúgy megy járatom a mitot,nem húzom neki,szval nem kell itt baszogatni,ha elbaszom,aakkor meg nem nektek kell megcsináltatni...
1200km et járattál?mindnki mást mond erről,minnyá bemásolok ide nektek vmit...
nyugi nem fog ellustulni
nekemis kellett járatni én 1200 km után csavartam oda neki 9000-ig és olyat ugrott hogy a fülem a szám széléig ért. már alig vártam h a maradék km belemenjen és mit ad isten ugyanúgy ugrott pedig csak akkor az egyszer tekertem neki oda
nyugi nem így mek én vele,max 6nál váltok,de 1× kikellett próbálni azér van benne 700km amúgy..
amúgy téleg óvatos vok vele,5-6körül váltok mindig,mmeg csak úvatosan gyorsítok,meg 1 csomó oil van a cuccba,szval vigyázok én,de 1× kellett neki,nehogy ellustuljon azé
Ekkora barom................
És még büszke is rá.........
Te gyerek neked senki nemmondta h bejáratós motort nem szabad forgatni??????
A nyitott powerrel való motorozást gyorsan felejsd el különben hamar mehetsz újrageneráloztatni a gépet
Amíg nincs 1000-1200km a blokkban addig nuku power!!!!!!!!!!!!!
Feltételezem itt a fölső lenne a sport a BR8EIX
Tehát akkor ilyen kéne bele?
Bocsi hogy ide írok, de az rs topik megvan halva., Az lenne a kérdésem hogy polinis rs-embe vettem gyári NGK R BR 8ES gyertyát. És azt mondták hogy a pollini mellé kélne sportgyertya mert hogy nagyobb meg jobb szikrát ad mint a sima gyári. Lehetséges hogy télleg sportgyertya kéne ha igen akkor milyen???
Kösz
A henger fúratása, felújítása után elkövetkezik az a sok órás szenvedés, amelyet röviden csak bejáratásnak hívunk. Jó ideig nincs csutkagáz, nincs végsebesség, nincs egykerék, csak lassú, megfontolt, nyugodt közlekedés a sík, megterhelő szakaszoktól mentes úton... Ez minden motornál kötelező, a tiéd sem kivétel ám!
Szóval. Felújítottad a hengert. Elvitted fúrni, vagy visszakaptad a géped a szerelőtől. A lényeg, hogy fúrva volt, és van benne új dugó, gyűrű, csapszeg, tűgörgő. Ilyenkor a műveletlen ember nekiesik a kis gépének, hirtelen felindulásból amint pöfög, felpattan, és ki akarja próbálni, milyen lett a gép felújítva, vagyis lecsavarja a helyéről a gázmarkolatot. Jó esetben megállípíthatja, hogy szarabbul megy, mint felújítás előtt, rossz esetben viheti vissza a szerelőhöz, vagy cserélhet ki újra majdnem mindent. Mi a baj? Be kéne járatni! Hogy miért? Egyrészt azért, mert ez a folyamat nagyban befolyásolja a motor későbbi teljesítményét, a következő felújítás várható idejét. Másrészt azért, mert ha ész nélkül közlekedsz, és nem kopnak össze az alkatrészek, akkor nagy az esély, hogy kezdheted az egészet előlről...
A régi állapot:
A hengerben az egymáson elcsúszó, és forgó felületek dominálnak, nagyon fontos, hogy ezek a legkisebb súrlódással tudjanak csúszni. Itt jön a képbe a benzinbe kevert olaj, ugyanis ennek szerepe a hengerben mozgó, csúszó és forgó alkatrészek kenése. Amikor a felületek szépen össze vannak csiszolódva, kialakul köztük egy ún. olajfilm, egy nagyon vékony olajréteg, vagyis a felületek gyakorlatilag nem is érintkeznek egymással, hanem ezen a filmen csúsznak. (Gondolj arra a játékra, ahol egy korongot kell lökdösni egy asztalon, amit a levegő tart néhány milliméterre az asztaltól. Ugye milyen jól csúszik?) Ez nagyon fontos, hiszen ha az alkatrészek ilyen kenés nélkül, olajfilm nélkül érintkeznének, gyakorlatileg percek alatt ledarálnák egymást.
Az új állapot:
Miután megvolt a felújítás, az új alkatrészek bár szemre elég finom kidolgozottságúnak tűnnek, a valóságban sajnos ez nem így van. Ha mikroszkóppal néznéd, minden felület egy miniatűr reszelőhöz hasonlítana. Ezeknek a felületeknek tükörsimára kell kopniuk, hogy a már említett olajfilm ki tudjon alakulni köztük, valamint, hogy ne darálják le egymást. A folyamat, míg a dolgok összekopnak odabenn, maga a bejáratás.
Hogy csináld:
1. Engedd le a régi, esetlegesen állott benzint, tégy a gépbe frisset.
2. Keverj több olajat a benzinbe. 1:50 gyári értéknél 1:30ra keverj. Robogónál önts keverékolajat a tankba is, de ne felejst el jól összekeverni, ne üljön le az aljára.
3. Ha tudod, emeld feljebb a súbertűt, juttass több keveréket a hengerbe!
4. Előfordulhat, hogy egyel alacsonyabb hőértékű gyertyát kell tenned a gépbe a többletolaj miatt.
Kényszerhűtéses, vízhűtéses gépeknél lehet enyhén emelt alapjáraton pöfögtetni az udvarban. Sima léghűtésesnél nem ajánlott, mert könnyen túlmelegdhet a henger a légmozgás hiánya miatt. Ha már unod, hogy csak áll, indulj el!
TILOS kétszeméllyel útnak indulni, és ne pakolj fel 2 zsák cementet se! A lehető legkönnyebben szereld fel a mocit, mentesítsd minden felesleges pluszsúlytól, a realitás határain belül (az aksit nem kell kidobni, és nyugodtan tankold tele).
A bejáratás hivatalosan 800-1000km megtett út után fejeződik be, így nem két pillanat alatt fog elkészülni a géped... Lássuk az első lépéseket bontásban!
0-100km: A legkritikusabb időszak. Mielőtt elindulnál, alaposan melegítsd be a járgányt, semmiképp ne pattanj rá amikor bepöffen. Amikor már elég meleg (legalább langyosnál melegebbnek kell lennie!) elindulhatsz. Nagyon óvatosan kell közlekedned, ajánlott kerülni a nagy emelkedőket, és nagyon figyelned kell arra, hogy ne pörgesd a masinát. Azon a fordulatszámon közlekedj, amely a legalacsonyabb, de még nem erőlködik a gép. 5-6000 fordulat fölé nem szabad pörgetni! Harmad, esetleg félgáznál nagyobbat semmiképp ne húzz! Amint a helyzet engedi, kapcsolj magasabb sebességi fokozatba. (A robogósok ezt kihagyhatják.) Semmiképp ne próbáld ki, hogy mennyi a végsebesség! Figyelned kell a motor hangjára is. Amint valami furcsát hallasz, érdmes behúzni a kuplungot, és megvizsgálni, honnan jön a hang. Esetleg érdemes hagyni hűlni egy kicsit.
100km-500km: Ettől kezdve lehetsz picit bátrabb. A félgáz már mehet, de magasabb fordulatot csak nagyon rövid időkre engedj meg magadnak. Néha engedheted 6-7000-re vagy kicsit afölé a fordulatot. Ekkor már szabad megmászni mérsékeltebb emelkedőket is, de ne menj túrázni a hegyekbe. Folyamatosan figyeld a motorhagot, mert még mindig előfordulhat, hogy megragad.
500-800-1000km: Néha mehetsz hosszadalmasabban is végsebességgel, de mindig lassíts, és engedd hűlni a motort. Ezek után a dolog kész.
Amikor fura hangokat hallasz a henger felől, az többnyire azt jelenti, hogy a dugattyú jobban kitágult a hőtől, mint a henger, így bele-bele ragad, vagyis megszorul. Ennek jellegzetes fém súrlódik fémen, ciripelő hangja van, amelyre ha nem figyelsz, gyorsan erősödik. Minden esetben erősödő teljesítménycsökkenéssel jár. Ha ezt a hangot véled hallani, azonnal lassíts, és azonnal húzd be a kuplungot, és adj a mocinak pár gázfröccsöt. Ettől remélhetőleg megjavul a dolog, és folytathatod utad, de menj óvatosabban. Ha sikerült totál beragasztanod a dugót, és a moci leáll, reménykedhetsz, hogy nem halt meg. Hagyd hűlni jó 10-15 percig, időjárástól függően, majd próbáld meg beindítani. Ha beindul, és semmi különöset nem hallasz, folytathatod az utad, de vigyázz jobban. Ha hiába rugdosod, áll mint a beton, akkor ügyes voltál, és mehet újra a műhelybe, vagy a szerelőhöz.
na itt pl 500km után oat írnak,hogy mehecc tőgázon,de ne fojamatosan..
vki meg 1500km et mond járatásnak,na hol az igazság?
amúgy megy járatom a mitot,nem húzom neki,szval nem kell itt baszogatni,ha elbaszom,aakkor meg nem nektek kell megcsináltatni...
1200km et járattál?mindnki mást mond erről,minnyá bemásolok ide nektek vmit...
nekemis kellett járatni én 1200 km után csavartam oda neki 9000-ig és olyat ugrott hogy a fülem a szám széléig ért. már alig vártam h a maradék km belemenjen és mit ad isten ugyanúgy ugrott pedig csak akkor az egyszer tekertem neki oda
250-es NSR-em megy 9-nel 150-et...akkor eleg sanszos,hogy a Mitod 160-at.
amúgy téleg óvatos vok vele,5-6körül váltok mindig,mmeg csak úvatosan gyorsítok,meg 1 csomó oil van a cuccba,szval vigyázok én,de 1× kellett neki,nehogy ellustuljon azé
Egyből leszolátok, majd rájön hogy nem jól járatta be:-))))
Máskor majd óvatosabb lex
Ekkora barom................
És még büszke is rá.........
Te gyerek neked senki nemmondta h bejáratós motort nem szabad forgatni??????
A nyitott powerrel való motorozást gyorsan felejsd el különben hamar mehetsz újrageneráloztatni a gépet
Amíg nincs 1000-1200km a blokkban addig nuku power!!!!!!!!!!!!!