Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát, az nagyon kevés...
Mérővel a gyertya helyén. Hengerkompresszió.
Az attól függ, hogy minek a kompresszióját mérted...
Levettem a pillangót.megmértem 700-1500 között az ellenállás. Mind a 4 cstin változik ha tekergetem. Maga a pillangó is mozog. Ujrakalibraltam. Nincs hobakód. Szopacs nem ez a baja.
Sziasztok!

2 darab morini blokkos SR 50 bontódik. Egyik injektoros, másik karbis. Alkatrészeiért telón érdeklődj!
30/389-2793
Közben megtudtam. Az a cucc egy pillangó szelep. És el szokott romlani :( . Ez egy potméter és egy mechanikus tányér egyben amit a gázkar mozgat,nem? Melyik része romlik el? Megszakad az ellenállás? vagy mechanikus baja lesz? A computer érzi ha tövig húzom a gázt az biztos. Ebből gondolom az ellenállás nem lehet szakadt, és vezetékhiba sincs. Szóval milyen baja szokott ennek lenni? Szétszedhető? Javítható?
Még annyi hogy tegnap mértem kompressziót 4-4,5 között volt. Ez elég kéne hogy legyen nem?
(gyertya kiteker, járat és injektor kábel lehúz).

Erről jut eszembe .
ha csumára húzom a gázt nem szikrázik, gondolom ez lenne a szellőztetés. De ilyenkor is spricceli a benyát csak nincs szikra, ez mekkora hülyeség!!! így kell működnie?
Ezt én nem tudom. Nem akadékoskodás , én nem vagyok szerelő csak lelkes amatőr. Nem értek hozzá, próbálom ami tőlem telik.
Mennyinek kéne lennie? Hogy tud elromlani egy pumpa hogy többet nyom mint kéne?

Más:

Lehet megvan a baj. Van egy elméletem.

Azt vettem észre ha kiszellőztetem a hengert akkor beindul 3-4 másodpercre amíg nem lesz túl sok a benya neki. Ekkor leáll és soha többet míg nem szellőztetem jól ki. (gyertya kiteker, járat).
gyertya vissza , ismét megy 3-5 mp.

Lehet hogy az elvet nem ismerem azért nem jutok előrébb. A hengerbe csak a kompresszoron injetáláskor kerül levegő? mert mi van ha nem a benya sok hanem a levegő kevés. Én eddig nem néztem mit húz a gázkar. Most láttam hogy hátrébb megy egy cuccba amit nem tudok mi de a légszűrőre csatlakozik. EZ micsoda? Hogyan működik? Hogyan tudom ellenőrizni a működését? El szokott romlani?
Mert ha máshonnan is kell levegő akkor simán lehet itt a baj. Szar hozzáférni de délután leveszem megnézem mi a fene az. Ha hülyeséget írtam bocsánat, informatikus vagyok ahhoz értek :) ehhez meg fogok (remélem)
Nem szeretnék akadékoskodni, de 8 bar üzemanyag nyomás nem sok egy kicsit?
Jó ötlet megnézem ezt is ,köszi.. Bár nem hiszem hogy ez lenne mert ma reggel csak úgy rápróbáltam kínomban és beindult kb 5-6 mp-re alapjáraton majd leállt és sose többet nem indult nem is pöccent. Gondolom megint jól beköpte a gyertyát.
Valaki látott már ilyet mint a videómon? Ennyi benzin kell hogy spricceljen? egyszerűen baromi soknak tartom. ha elé teszem a kezem csupa benzin lesz azonnal és csöpög róla. így mennyit fogyaszt 100 at 100 on :). Erősítsetek meg hogy az injektor így jól működik.
Nézd meg a lendkerék ékedet nincs e elnyalódva. Jártam már úgy hogy szikra meg minden volt csak épp nem jó helyen adta, mert elfordúlt a lendkerék.
Ma küzdöttem egy sort de semmi eredmé ny. Holnap veszek uj gyertyát bár abba nem tudom mi tud elromlani. Szépen kiégettem lánggal tök tiszta lett . gyönyörű mint az új. De hátha.
Kérek kölcsön kopressziómérőt más 5letem nincs
Köszönöm a válaszokat,akkor veszek vmi rohadt nagy és vastag láncot :D Egyébként megjegyezném hogy meglepődtem a fogyasztáson, 2,9-re jött ki,igaz hogy fullgyári a motor szerencsére,még a gyári kipuff van rajta a vakcsővel együtt,kevesebbet eszik mint a honda diom :D
Sziasztok.
Szivat a vas. Nem indul.

https://m.youtube.com/watch?v=...

Kompi külső 6 bar. Belső 4 körül tud.Tégelyben nincs benya.nem ereszti el a nyomast. Benzin nyomas 8 bar körül.
Szikra van. Kiegetett gyertya. Nincs hibakod. Nem is pöffen.
Nem sok kicsit a benya amit injektál? Ezt gáz nélkül produkálta. Gyertya csupa benya.

5let? Fegyújtsam........lassan ott tartok
Lenne egy kérdésem.Az mitől lehetséges,hogy 2 hete kb.ahogy hegyre érek egy idő után kb 2 perc és megáll a motor nem hajlandó felmenni az istennek sem.Előtte ezen a hegyen végig 40 km/h-val jött fel.Rövidebb távú dombon,hegyen felmegy.Egy barátomat el vittem rajta horgászni kb 5 km távolságra plusz vissza 5 km.ketten kb 230 kg-ot nyomunk.Azóta tapasztalom ezt a jelenséget.Előre is köszönöm a segítségeteket.
Csak nem sok értelme, 2 erősebb ember és már dobozos kocsiban a motor. Tárcsafékzárnál olaj a földre és felhúzzák rámpán.ha valamit elakarnak lopni meg is teszik.
Ez a "sztenderzár" az, hogy sztenderen le lehet zárni , és nem tudja kerékre tenni? Mert mindent meg lehet csinálni , csak egy hegesztőgép, elektróda és némi vasanyag kell hozzá.
Esélytelen hogy onnan kerűlt volna oda, fizikailag is kizárt, maga a kuplung pofáinak a forgórészének a tengelyénél volt a koszos tapadós zsír. Ha a csapágytól jött volna mindenütt csupa zsír lett volna, de a ferodol por száraz volt. Akkor a ferodol is kapott volna zsírt.de seholmáshol nem találtam.csak a tengelyek szorúltak meg a szutyoktól, máshol ebből a szutyokból nem volt.
Szia!

Örülök, hogy sikerült rájönni a hibára. A zsír valószínüleg a kuplung csapágyból verődött ki, vagy túl sokat raktak bele vagy nem hőállót és ezért fordulhatott elő ez a jelenség.
No hát így. :-)
Biztos azt hitte, hogy könnyebben fog mozogni.
Mondjuk az sem kizárható, hogy esetleg valahogyan a hátsó variotárcsa tűgörgőjétől jutott fel kenőanyag, mert esetleg azr kenték hülyére.
csibewer köszi sokat segítttél. De megtaláltam a hibát. A 3 pofából 2 szorúlt a tengelyen. Szétszereltem és megpucoltam a tengelyt mert rá volt ragadva valami szutyok ferodolpor, és zsír keveréke. Mostmár tökéletesen működik mind a 3. Csak azt nem értem hogy jut valakinek eszébe zsírt rakni kuplunghoz...
Sziasztok!

Utólagosan lehet sztender zárat beszerelni Aprilia SR50-be? Eléggé hiányolom,nem nagyon merem sehol sem ott hagyni a motorom :(
Szia!

A csúszás felléphet a szíjnál is és a kuplungnál is egyaránt. A rugók erőssége igazából a megtapadásig befolyásolhatják az esetleges kuplungcsúszást, utána már elvileg nem szabadna ott fellépni ilyen jelenségnek. Gyengébb rugókkal kisebb, erősebbb rugóknál magasabb fordulaton kapcsol a kuplung a centrifugális erő hatására. Nem mindegy az sem, hogy a szíj milyen keresztmetszeti geometriával rendelkezik a variátorhoz képest, esetlegesen az eltérő geometria is okozhat csúszást. Persze a variátornál mindig is lesz valamennyi csúszás, ez ennek a hajtásnak a jellemzője. a felépítéséből, működési elvéből adódóan. A kapcsolódó felületeket is ellenőrizni kellene és a betétek anyaga, állapota is beleszólhat a működésbe. Pár éve pld. Malossi ékszíjjal próbálkoztam, de nem vált be a gyári váltóhoz, visszatértem a gyári ékszíjhoz. Esetleg ha van rá lehetőség, meg kellene próbálni egy másik kuplunggal milyen változás lesz.
mer ugyebár,puhább rugónál, nehezebb pufával könnyebbben kéne nyitnija. Csak erre tudok gondolni, hogy ezmiatt csúszhat.