Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Idén nagyon hamar kinyílt a csípánk, és kitaláltuk,hova és mikor akarunk menni először közösen.
Tehát kettőezer tizennégy negyedikhó tizenkettedikén (pontosan két hónap múlva,azaz 2014.04.12), Budapest - Tihany révkikötő szezonnyitó Apriliás bandázás.
Mi szóltunk időben!

http://rsvforum.com/hir.php?Sz...
Jujj.Most látom másnaposan,hogy miféle okosakat írok.
Azt lehet tudni, hogy mikortól alkalmazza az Aprilia az újabbik tipust és hogy mennyibe kerül a cseréje, ha még a régi van a blokkban?
Mi lehet az angol neve?
Ez egy eléggé zavaros hozzászólás (számomra), amiből nem derül ki, hogy mire reflektáltál és kinek címezted?!
A régi krómozott tetejűről sajnos lepattog a króm réteg és ha sokat ugy használják elkezdi megenni a vezérműtengelyeket is.
Valahol úgy érzem,itt az élő példa,hogyan ábránduljunk ki a motorból.Szerintem ez a kategória az,ahol minden tudásod elő kell venni,vagy kegyetlenül be vagy töltve.Ja és szerintem,minden SM-nél így szokik lenni,egy bizonyos kategórián belül.
Azt nem tudom mikortól cserélték őket, de állítólag a króm felület felpattog és utána elkezdi koptatni a vezérműtengelyeket. Ezt később valami DLC felületkezeléssel oldották meg ami fekete színű.
Az erősebb önindítónak AP9150090 a cikkszáma. Másfajta áttételről olvastam már itt 40-50 körül van az ára ha jól emlékszem
Az újabbik tipusú önindítónak mi a száma? Én olyat is hallottam, hogy az önindító résznél változtatták a fogaskerék áttételt is, hogy ne erőlködjön annyira! Erről hallott valaki valamit?
A szelepemelők mikor lettek gyárilag cserélve, mikori évjárattól?
És ha nincs cserélve, akkor mi a baj velük?
Ne a dobban keresd a fojtást, hanem a cső végén van szűkító, ami belemegy a dobba és azt szokták levágni!
Kívülről néztem, meg levettem a hátsó toldatokat és ott is beleleskelődtem, de nem tűnt üresnek a dob.
A kipufogót csak kívülről nézted és úgy nem láttál semmit,vagy szét is kaptad?
Az első szelepfedelet megpróbálom levenni, korábban már drzkovi adta az ötletet, és megpróbálom kilesni, hogy milyen. Bízom benne ha fekete színű elől, akkor a hátsó hengereknél is kicserélték.
Erre a kompresszió értékre is ráellenőriztetek.
Köszi a segítségeteket még egyszer
A fekete paszta jó jel Igen a kis emelő kupakok még problémásak, ha fekete a tetejük akkor már cserélték és okésak. Azt viszont problémásabb ellenőrizni / hozzáférni.
2007es a moci, 6200 km körül van benne kb. Akkor ezzel eldőlt, hogy nem bontatlan, mert fekete színű a tömítőpaszta. a levegőszűrőt tudom, hogy szivacs azt minden motorozás után tisztítom.
Már csak abban bízom, ha már volt bontva akkor a szelepemelő tőkéket is cserélték, mert a króm bevonatú nem valami jó megoldás volt úgy halottam. De ennek még utánajárok
Köszi az infókat
Ha a blokk bontatlan és 2006-2007 es a motor akkor a 2 blokkfél között sárga színű paszta van, ami rossz jel sajnos Levegőszűrűt azt otthon is megtudod nézni, szoftverhez meg szervíz kell.
Szia

Értem, akitől vettem a motort azt mondta, hogy még bontatlan a blokk.
És a szoftver sem volt frissítve. Annyi mondott a levegőszűrő lett cserélve szivacsra, és az önindító volt javítva. Ezen kívül az ő elmondása szerint nem volt rajta semmi változtatva. A kipufogót néztem nem látok rajta semmit,hogy hozzányúltak volna. Ezeket valahogy letudnám ellenőrizni, hogy valóban így van-e?
thx
Most is... , mind1 magyarul ott van
Hmm most nézem lemaradt valamiért a közepe

"hi
check compression
pull both plugs and check the compression
Normal compression = 75
Low compression = 95 which would indicate decomp issues.
this is a good guide
cheers"

Tehát
-Normál kompresszió érték: 75 PSI azaz 5,17 BAR
-Túl alacsony: 55 PSI azaz 3,79 BAR (túp kicsi szelephézag, kopott henger, gyűrű, dugó stb)
-Túl magas: 95 PSI azaz 6,55 BAR (kopott dekompresszor)

Nem tudom ezek mennyire valósak, csak egy fórumozó írta, így nem 100% os adatok
Na akkor ezt most Magyarul. :)
Angol fórumon ezt találtam hátha segít:

"hi
check compression
pull both plugs and check the compression
Normal compression = 75
Low compression = 95 which would indicate decomp issues.
this is a good guide
cheers"
A vezérlés dolgot/lendkerék lazulást én írtam, mert nekem a márkaszervizes szerelő mondta, aki szervizeli nekem is az Rxv-t, hogy ez szokott lenni az egyik oka a hidegindítási problémának! De ha, mint laikus, jobban belegondolok, akkor a vezérlés dolog még érthető is lenne, mivel gyárilag ezek 14Kw-ra vannak visszafolytva, amit a kipufogó szűkítővel és (talán) egy butított szoftverrel érnek el, amihez logikus lenne a vezérlés idejét is modosítani! Lehet hogy itt van a "hidegindítási kutya elásva", hogy mikor felhúzzák a teljesítményt ~60-70Le-re, akkor a vezérlést is modosítani kéne, nem csak kinyitni a kipufogót és átírni az Ecu-t?! Mert nekem az olaj+víz összerottyanás óta, mikor ripityomra lett szedve a blokk és újra összerakva, azóta több hónap állás után is az első 3-4 másodperces indításnál rögtön indúl és melegen épp hogy csak hozzá kell érni az indítógombhoz. Nem emlékszem mióta, de a 25016-s szoftver helyett az újabb tipus indítás segítő kütyüs térképe (a számára nem emlékszem) van feltöltve az Ecu-ra (de nincs a légszűrő házba peépítve a hardwer része) és tökéletesen indul vele!
Aki(k) alkatrészeket keres annak itt is érdemes nézelődni, mert egész jó áron vannak szerintem!
Oké, akkor ez normális. Még az indítást is gyakorolgatom, mert ugye gyújtás ráad, szívató, 2-3x lábtartó pöccintés, aztán húzok neki egy kicsi gázt, csak mennyit kell húzni neki azt kell még szoknom, van mikor húzok még rá és úgy,de van mikor vissza engedek belőle és akkor indul. Twin Air szivacs szűrő van már benne.
Nekem minden napos használatnál hidegen 1-2 ra indul ha egy 7re leteszem már csak 2-3 indul be úgy hogy ez ilyen.
Melegen pöcröf!
Milyen légszüröd van?
Ha gyári az kuka!