Hát, köszönöm a tájékoztatást. Azzal tisztában vagyok hogy leginkább kisimítja a huplikat a teljesítménygörbéken, és inkább a középtartomány erősödik és a felső csak igen kis mértékben. Szerintem úgy hangolták az enyémet be, hogy a gyár /Dynojet/ által lőre elkészített térképet rátöltötték a PowerCommander-re. Innen a netről is letölthető többfajta térkép attól föggően milyen rendszer vagy dob, EPROM stb. van a vasban.
Úgy gondolom elég drága motor volt ez akkoriban (2002), és aki ilyet vett Akra rendszerrel igényes csávó lehetett (a motor állapota is azt tükrözte) talán nem fusárálták el ezt a részét. Érzésre mindenképen nem. Persze akkor lennék teljesen biztos ha én (is) beállítatnám.
W.
Kérdés hogyan hangolták?! füllre, érzésre, stb?!.
A mi padunk automatikusan állítja összes gázálláson és 250-es fordulatonként közel 300-400 adatot...
A képet elnézve, mivel neked két kipuff van rajta és Mille-ken külön 2-2-es rendszer szokott lenni, igy inkább mind a két hengernek külön injektortérképet javasolnék.
Amugy egy 1 térképes beállítás 48KHUF+ÁFA, a 2 térképes meg 60KHUF.
Teljesítmény növekedés:
Ez mindig egy érdekes és sarkalatos kérdés. Ha most leakarnálak húzni vagy átverni, akkor mondanék egy számot, hoyg ennyi meg annyi jön. De nem teszem, mert...
1. a motorok 100%-os gázra vannak hangolva
2. csak 100%-os gázálláson szoktak teljesitményt mérni, bár lehetne mást gázálláson...
3. legkevésbé szoktunk 100%-os gázálláson motorozni (általában 40%, 60%, 80%-on)
4. Közben végig nézheted, hoyg mit mér és mit állít a pad
Általában nem sok LE jön plusszba 100%-os gázálláson, viszont....
1. a többi gázálláson jön
2. főként közép tartományban, ahol motorozunk.. főleg akik pályáznak
3. csökken a fogyasztás
4. a motorok általában középtartomáynban elsokalnak, fent pedig elkeveselnek
5. a motor szinte minden tartományban és gázáálláson ideális levegő/üzemanyag keveréket fog kapni, ami a feltétele a tökéletes égésnek (13-13,5 lambda érték)
6. a padot be kell programozni az adott motortipushoz, amit amerikából kapunk meg... szóval sok sok teszt alapján határozzák meg, hoyg melyik motornak hogyan kell beprogramozni a padot, ami beállítja.
Az enyémbe van. Bár még az előző gazdája rakatta bele, arról nincs infóm, hogy mennyire lett beállítva, de középre lett hangolva és ott jobban is tol mint a haverom egyidős RSV-je. Meg többet is eszik. kb 10-15 km-rel bír kevesebbet megtenni. Azért egy behangolás árára kiváncsi lennék, meg hogyan alakulnak a lóerők.
W.
Majd ha valaki berak egy Power Commandert és beállíttatja rendesen, akkor fogtok majd igazán csodálkozni azon, hogy milyen is lehet egy ilyen motor....
Az előző tulaj előtt rakták fel, már ő sem kapott semmifelé leírást hozzá, én meg nem találtam a neten. A helyzet az, hogy akitől én vettem a motort, fogalma sem volt arról, hogy mit kótyavetyélt el. Az ár sacc nagyjából bejött, nézegettem a neten, tényleg ilyen árban vannak ezek. Csak az zavar, hogy semmilyen típusszám vagy fantázianév nincs rajta. De még évjáratot sem tudok
Hát lehet. De, hogy ez a képből nem derül ki az biztos, csak ha ismered ezt a fajta rugóstagot. Én azért nem fosom le a bokám és nem is cserélném ki az Öhlinsemet erre, bár kétségtelen, hogy profi darabnak tűnik.
Most nem azért, de azon a képen egy 800 EUR értékű Wilbers Racing rugóstag van! A lábam lefosnám, ha ilyet tehetnék a motoromba. A kék csavarral állítható az alacsony sebességű nyomófokozati csillapítás, a pirossal a nagysebességű. A húzófokozatot a rugó alja és az himbarendszer alsó kapcsolódási pontja közötti tekerő gombbal lehet állítani.
A Wilbers-en a két csavar a húzó- és nyomófokozati csillapítás állítása. Ha befele tekered a csavarokat akkor kevésbé hagyod dolgozni a rugót. Szerintem... Rugó előfeszítését pedig a rugó fölötti anyával állítgatod.
A villa tetjén a hatlapfejű "anyával" (nem a piros!) állítod a rugó előfeszítést. Villaszáranként külön-külön. A közepén van egy csavar. Az a nyomófokozati csillapítás állítása. A villaszár alján van a húzófokozati csillapítás csavarja. Arra kell ügyelni mind a két villán egyfomán legyenek ezek beállítva.
Szerintem...
Hello Imik74!
Nem akartam fikázni a Vasad, félre ne értsd! Csak ami a képek alapján látható azt mondtam el (bár nem kérdezett senki ) biztosan jó állapotban van. Bár az enyém gyáribbnak nézett ki mégis kellett cserélnem már telószimeringet meg szabadonfutót is!
Egyébként ne fossatok, ismerek egy srácot aki árul szabadonfutót (én is tőle vettem) és harmada amit az aprilia árul. Pedig u.az! Szekszárdon az Apriliánál 94E-t mondak! Vicc! Otthon önállóan ki lehet cserélni, bár némi szerszám meg info jól jöhet. Az info itt a forumban is elérhető kicsit lejjebb.
zoner!
A Falco-nak a futóműveit nem ismerem, de szinte bitzos vagyok hogy nincsen Öhlins-es változat gyárilag. Szerintem u.a. a teló van elöl mint az alap Millébe. A fényképeden elég kevés látszik, de szerintem ez Showa mint a Mille-be. Az adatlapomon az első fényképen látszik az Öhlins, illetve a teleszkóp teteje amit Balusk8 mutatott! Ha lefényképezed a telód tetejét és feldobod ide kitaláljuk mi micsodát állít.
W.
Most hívott telefonon zoohayabusa, hogy spanyolban kicsúszott az autópályán és nagyon csúnyán összetörte magát. korházban van a lába miatt. s.o.s segítség kellene, hogy a megmaradt motort haza kellene juttatni spanyol országból. saját lábán nem jön mert váz törött és nincs eleje sem minden megoldás érdekli normál határokon belül. ha tudtok segíteni tegyétek meg érte. a motor spanyol ország , la hoya-ban található. most tolmácsolom, amit írt, hogy olyan érdekelné aki arra jár és fel venné. ( kamionos, stb) köszönöm és ő is örök hálás lenne! magyarországi száma 13.-tól: 06-70-532-21-89 kinti száma: +353851406755
Kérek mindenkit aki tud segíteni neki üzenyen a látható telefonszámon.
Igen a teló hátul Sachs, elöl meg nem tudom, de nem is ez a lényeg szerintem. A kipuff az gyári sportnak néz ki, Aprilia Racing felirattal, nagyon szép megmunkálással (gravírozással), hangerővel. A moci külleme persze nem tökéletes, de azt már a vásárlás napján tudtan, hogy dobok rá egy új fényezést. Az idomok részben pályaidomok, talán csak a farok. Nem ez a lényeg, legalábbis nem erre figyeltem vásárláskor. Inkább a sértetlennek kinéző futóművet, és a féktárcsák épségét, egyéb vázon "fellelhető" hibákat kerestem. Nagyon szép az egyenesfutás, kormánynyakban a váz pontos, gyári. Hátulja nem billeg, féktárcsák nincsenek szétharapva, a blokkja poros és száraz, nem frissen mosott külsőt sugallt. Ezenkívűl a pályát nem lehet kizárni, mert mivan ha az előző tulaj pályázott, de nem taknyolt. Ugye ez is benne van. Nem új a motor, nekem teljesen megfelel, még eddig nem nevettek ki miatta, inkább komoly tekintélyt parancsol ez a gép ha ropogsz vele. De ezt ti ismeritek, tudjátok. A szakmai tapasztalatokat nagyon szívesen fogadom, de a motor olyan amilyen, már megvettem. Imádom. Ijesztgetnek a szabadonfutóval, gyakori akkumulátor igénnyel, olajszivattyúval, de az a jövő titka, hogy mikor mi hibásodik meg. Remélem egy ideig semmi.
Mint korábban mondtam soros gépről ültem át és most nem értem, hogy miért nem volt hamarabb RSV-m. Mostmár van. Ára? Balu te is látod, hogy ez relatív. A Te gépedet 1.6-ért árulod, de annyival "gyáribb" is, mint az enyém, legalábbis a fotódról ez tűnik ki. Nem írom le mennyi volt, de ne haragudj érte, ez hadititok. Jó mocizást nektek, itt még mindig szakad az eső, lassan tényleg árvíz lesz.
Tudsz közeli képet mutatni az első telóról? Elvileg az enyém is Öhlins, de ez nem arany, hanem fekete.
Ha jól tudom, 2003-tól szerelték ezzel a Falcot, nekem a hátsó Wilbers valami utólagos cucc lehet, csak jó lenne tudni, hogy a kék és piros csavarral mit állítok, mert érzésre semmi különbség, most visszaállítottam gyári "jelre" :) Első teló szintén 2 csavaros felül. Leírást sehol sem találok.
Na ná hogy brutál a fék! Az egész pereputty Brembo! A főfékhengertől a féktárcsáig!
Na ezért nem indúlt korábban a vasam, a szabadonfutó ennyire széthullott:
Háááát! Tavaly év elején amikor akartam venni Millét ezt a motort is ajánlották. Ha jól emlékszem 1,6 és 1,7 között. Elég jól körbejártam a témát meg aztán már 1,5 éve van is és hát ismerem ezt az évjáratot különösen. Wilbers rugóstag sosem volt gyárilag ezeken a motorokon. Hátul Sachs elöl meg Showa az alap szérián. Öhlins -aranysárga teleszkópok és teleszkópszárak, és hátsó rugóstag - csak az "R"-es szérián van. Ugyan ez a helyzet az OZ felnivel is. Bocs, de szerintem ez egy alap Mille pályaidomokkal újrafényezve. Láttam már gyári tuning kéményeket párat, de ilyet még nem, bár ez nem jelenti azt, hogy nincs is! A"sszem 2006-tól már az alap szérián (Mille R az új neve) is Öhlins van csak elöl, hátul Sachs meg OZ utánzatok öntött Al-ből. A Factory felszereltsége egyezik meg a régi "R" széria felszerelésével. Egyébként tetszett a vas csak azért nem akaróztam megvenni mert a pályaidomok pár dologra engedtek következtetni, de hangsúlyozom, élőbe nem néztem meg a motort, és kívánom, hogy sok örömöd legyen vele sokáig és jó választás volt!
W.
Igen, nagyon stabil az egyenesfutása, a hátulja is nagyon profi. Gixerről nyergeltem át, igaz nem volt azokon a gépeken fémfékcsövem ezen meg van, de nagyon nagy a különbség az olasz és japán fékek között. Még a hátsó fék is komoly erővel dolgozik. Egyébként 2002-es Mille, gyári Aprilia sportdobbal, ami szerintem 140decibellel dübörög. Azt hiszem ez tetszik benne a legjobban. Ha ezt sem veszik észre azok az autósok, akiknek "dísznek" van a tükre, akkor semmit. Látszani és hallatszani nagyon fontos.
Ti ezt persze ugyanígy tudjátok. Csak az idő nem enged motorozni, mármint az eső, itt Nyíregyháza mellett most is szakad. A brant egye meg...
Úgy gondolom elég drága motor volt ez akkoriban (2002), és aki ilyet vett Akra rendszerrel igényes csávó lehetett (a motor állapota is azt tükrözte) talán nem fusárálták el ezt a részét. Érzésre mindenképen nem. Persze akkor lennék teljesen biztos ha én (is) beállítatnám.
W.