hát ez összetett dolog... Szóval én két év egyetemi után úgy döntöttem, hogy elegem van a matekból és én nem fogok ebből még szigorlatozni is, aztán átjelentkeztem bsc-re, mert talán előbb lesz vmi papír a kezemben. Tehát így bsc-n 3. éves vagyok, mivel a már elindult képzésbe be tudtam kapcsolódni a meglévő tárgyaim miatt. A lényeg kb annyi, hogy még vagy 1,5 év és vége...
Akkor majd legközelebb Motul lesz, most már megrendeltem Kenyér egy ismerősétől a castrolt, mert elég olcsón tud hozni... Igen, a K környékén láttam a gépet, én amúgy közlekkar 4.év
Jah és amúgy a MOTUL olajat javaslom inkább, az RSV-be felesleges a fullszinti olaj, ez a második 1000es V2 motorom, a túl híg olajat csipegetik ezek a motorok, lazábbak az illesztések, vastagabb olajfilmet szeretnek. A Motul 5100 résszintetikus olaj, észter bázisú szintetikus adalékkal. Nekem nagyon bevált.
Ja oké köszönöm az infókat! De gondolom, ha most azonnal nem cserélek epromot, azért nem fog maradandó károsodást okozni a motornak a nyitott dob. Amúgy milyen árban vannak ezek?
Pfvari te nem BME-s vagy? Mert emlékszem egyszer láttam a suliban egy ilyen sárga millét, mint a tiéd...
Hali!
Nem tartom magam egy aprilia mágusnak,de a kipuff dolog körbejártuk már egyszer! A következő módon működik az rsv-nél! A "régi"2004 előtti rsv-ék nyitásakor epromot kell cserélni a vezérlő elektronikában, ez állítja át az injektor térképet! Nincs lamda szonda! Az "újjakat" már számitógéppel álítják át 3 progi van!rendszerre/három programot tettek a motorba gyárilag.
1:gyári rendszer, 2:nyitott dob, 3.nyitott rendszer.
Reméle tudta segíteni !
Nos az nem lambda szonda, csak egy egyszerű csavar, amit ha kitekersz le tudnád engedni a feleslegesen összegyűlt benzint a kipufogóból pl ha sokáig indítóztad és már mindenhol köpi ki az anyagot... A lambda szonda egy érzékelő, ami a kipufogógáz összetételét méri és ez alapján ad utasítást az injektornak, hogy milyen arányban keverje a benzint az oxigénnel. Tehát onnan vezeték megy ki, mivel elektronikus dolog... Azért érdekelt ez a dolog, mert mondtam, hogy csináltattam nyitott dobot a gépemre, és emiatt kicsit változhatnak a dolgok a kipufogóban, és érdekelt, hogy hogy nincs egy injektoros motoron lambda szonda, mert akkor az kicsit utána állítana, de így nem fog Végülis elsősorban környezetvédelmi feladata van, de pl a 929-es cbr-eken, ha felteszel egy nyitott rendszert, amin nincs szonda akkor össze vissza dadognak, és ettől féltem, hogy nálam is ez lesz.
Ja ok, köszi a választ.
Kenyér én a Motul 5100-at néztem még ki, abból is van 10w-50-es és 15w-50es. A motult kicsit olcsóbban tudnám beszerezni, de még hezitálok, hogy melyik legyen...Azt tudja valaki, hogy a motuléknál mit jelent a technoszintetikus? Most akkor ez rész v teljesen szintetikus olaj? Vagy ez csak egy jól hangzó marketingfogás?
Sziasztok!
Két kérdésem lenne:
Milyen olajat ajánlotok az rsv-be? Szerintetek 10w-50es castrol power1 jó választás? Sor4eseimbe ezt használtam és most állok olajcsere előtt és nem tudom, hogy ilyen nagy v2-be is jó-e...
A másik pedig, hogy ma szétszedtem a kipufogó rendszerem és nem találtam sehol lambda szondát. Nekem a 2002-es R-es típus van és ezen nincs is? Vagy az előző tulaj már cserélhette a rendszert csak eladás előtt rátette a gyári dobot? A műszerfalon sincsen semmilyen üzenet, hogy hiányozna neki, mert a cbr-ek ki szokták írni, de itt semmi. Azért is érdekel a dolog, mert nyitott dobot csináltattam rá és nem tudom, hogy nem kéne-e kicsit utána állítani az injektoroknak, de lambda szonda hiányában nem is fogja érzékelni, hogy lenne vmi változás... Vagy van vmi ötletetek?
Nem kell senkinek a felni?Nagyon korrekt áron adom!
Mert,nekem csak a helyet foglalja.