Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia.
Amal sem trafoval én is megjártam már,de itt a fórumról
vásároltam zolkotol 16 e + gari is van rajta 6 hó,jobb mint a gyári bontott..
Megérte,hidegben melegben indul :).
Köszönöm a kielégítő választ! Akkor beszerzek egy trafót! :) Nincs esetleg valakinek eladó? :)
Hali

A gyújtótrafó nem csak tekercset tartalmaz, hanem félvezető alkatrészeket, nekem is ez volt a problémám vele. Van amikor add szikrát és van amikor nem adott szikrát, főleg akkor amikor hidegen el akartam indítani, mert akkor kevés volt a gyújtótrafó teljesítménye. Ez a hibajelenség egy kezdődő hiba aminek a vége hogy be fog szarni végleg a trafó .Nekem is ez volt a problémám vele, akkor cseréltem ki amikor végleg nem adott szikrát. A hibajelenség ezeknél a motoroknál elég gyakori mondhatnám típushiba.

Üdv
Hali! Dehát mostmár van szikra azóta is! Én arra tippelnék, hogy valami vezeték lehetett, mert sokat mozditgattam, huzogattam őket stb.. De nem nagyon értek hozzá, szerinted akkor a trafó a baj? De ha az elromlik, akkor egyáltalán nem lenne nem?
Hali

A gyujtótrafó döglödik, nem csak tekercset tartalmaz, hanem elektronikát is.

Üdv
Tessék: LINK
122-est keres, mert amit írsz az a 123-mas blokkban van.
És hogy az működjön le kéne cserélni a gyújtást részt teljesen... Ha csak nem le cserélték, de nem hinném.
Srácok jó lett! Nagyon köszönöm a segítségedet Péter! Habár nem nagyon használtam, de azért segítettek a rajzok meg minden.. De az az érdekes, hogy nemtudom mi volt a baja!
Úgy volt, hogy átjött a haverom, mert ő vágja ezeket az ellenállásokat meg stb.. és kimértük az alaplapból kijövő 2 vezetéket(fűtetlen műhelyben kb 4-5°C) és ezt kaptuk ami a képen van.. leszedtük a trafót is másik testet is tettünk rá.. nemvolt jó.. széthúztam az összes vezetéket mindenhol ahol csak tudtam, szétvágtammindent ami utban volt, visszadugdostam, megfújkodtam, megdörzsöltem.. de ugy nem próbáltuk ki.. hülyeségből mondtam már utolsó végvárként hogy próbáljuk ki simson trafóval.. Pont volt itthon 12V-os simsonnak a trafója vagy 20 darab, egyiket rákötöttük a testre, másikat a kábeléra, lendkereket megpörgettem és olyat baszott mint a marha :D utána rátettük a saját trafóját és azzal is jó volt! Hatalmas öröm! De nemtudom h pontosan mi is lehetett a baja, gondolom a simson trafó nem szolgál gyógyszerként Valami vezeték lehetett kimozdulva(vagy megtörve?).. Ami őszintén szólva nem nagy megkönnyebülés nekem, mert ugye bármikor máskor ez megismétlődhet.. És félek is tőle h megfog.. de majd okozok valamit.
((Képeken egyik a blokkbol kijővő vezetékek, másik az akksi(utóbbi nemtudom miért tettem fel:D)))
Valakinek nincs eladó 415ös lánchoz való első lánckereke eladó?
Nekem megvolt szakadva yamaha tzr-en, az csinálta ugya ezt hogy gondolt egyet ment aztán egy pillanat alatt megállt és nem lehetett beinditani. Nem hiszem hogy egy elektronika sokkal olcsóbb lenne mint egy alaplap...Akkor elöbb cserélj gyertyakábelt meg pipát hátha az a baja...
puff... egyből a legdrágább és legbonyolultabb módszer... :( Én nemtudnám beállítani.. Valami más nemlehet? meg előbb kimentem és megint volt (3-4 mp -ig) szikra, ha megszakadt volna akor egyáltalán nem lenne nem? Esetleg valami test hiba nemlehet? CDI? feszültségszabályozó? trafó? mindjárt kimegyek és megnézem multiméterrel, de további segítségeket is szívesen fogadok!
Rotax 122 (azthiszem AMAL SEM) gyújtás alaplapot vennék! Akinek van kérem jelezze vagy: bartal96@yahoo.com
Csak azok vannak, amiket a honlapon találsz, szóval 071000-esek vannak...

Üdv - www.bmotor.hu
Hali! 070000-el kezdődő cdi-d nincs véletlen?
Lehet hogy megszakadt a gyujtás alaplapon a gyujtó tekercs... Én kipróbálnám először egy másik alaplappal.
Egyébként köszönöm a válaszodat!
Bevolt melegítve, és a gyertyapipát levettem a kábel se adott, a kábelt is kicseréltem ugy sem adott.. bizonyos időközönként ad. például előbb kimentem és tekertem a lendkereket kézzel és adott 3-4mp-ig utána bármit csinálok semmi! :(
Szia!

Ebben a hidegben kivitted a motort? Lehet a hideg miatt érintkezési hiba. Lehetséges kábel és a gyertyapipa is. Én előbb azt próbálnám mielőtt hozzányúlnék az elektronikához. Igaz 125-el mint hiba nem találkoztam, de 50-es Derbi és egy robogóval is ezek a jelenségek voltak. Mindkettőnél gyertyakábel és pipacsere megoldotta.
S.O.S.!
Picsába... Mentem tegnap a motrommal, huzom neki mint a hülye és egyszer csak leáll.. tologatom nem indul. Utána vártam 10 percet tolom megint beindul. alapjárat minden van. utána alapjáratban leállt(kicsit kicsi lehet) és azóta nem indul.. úgy toltam haza
kiszedtem a gyertyát, nincs szikra. megnézem másikkal, azzal sincs... Leszedtem a pipát, és egyből a dróttal próbáltam.. azzal sincs. Ez volt tegnap. Előbb kimentem, hogy kezdek magammal valamit, mondom tuti valami érintkezés. Nem nyúltam hozzá, beletettem pipába egy gyertyát adott szikrát kb 10mp-ig utána hiábaforgattam a lendkereket semmi. Megmozgattam minden vezetéket, kicseréltem a trafó kábelét semmi. Utána megint vártam 10 percet, közbe mozgattam a kábeleket stb, beleteszem ugyan ugy a gyertyát megint 3-4mp ig van szikra(habár nem volt valami erős!).. Mi lehet a baja?!?! Tanácstalan vagyok teljesen! Tocka, Nemezis, Peti és a többiek segítsetek már légyszi... Trafó lehet? rotax122 Köszi előre is! :)
1992-es Aprilia RS 125 a képen látható alkatrészek. Két nagyon jó állapotú, feketére fújt oldalidomom, illetve segédvázam is van. A benzintankhoz nincs meg sajnos a kulcs. Ár alkatrészenként megegyezés szerint, vagy az egész egyben fix 35.000 Ft.

Elérhetőség: lacciko@gmail.com
Köszi a kielégítő választ !
Lendkerék lehúzó.
Üdv mindenkinek!
Valakinek van valami gyors megoldása a lendkerék lehúzására?
Előre is köszi!