Sziasztok! A motoromon mikor megnyomom az önindítót(gombot) nagyon furcsa éles hangot ad ki! Megnéztem magát az önindítót egyik csavar kivolt esve ami odafogja, másik meg lazavolt. Tettem bele egy csavart és meghúztam őket rendesen, úgy meg még rosszabb hangja volt. De ilyen volt régebben is, akkor azt csináltam, hogy az első csavaron kicsit lazitottam, és jólett. De már ez sem segít nagyon! Mi lehet a probléma?! Válaszotokat előre is köszönöm!
Ha nem volt világos akkor szívesen küldök videót a hangjáról!
Köszi a gyors választ, ez egy kicsit megnyugtatott, mert már kezdtem tépni a hajam, hogy milyen hülye vagyok, hogy ezekre talán gondolhattam volna kicsit hamarabb, mivel már néhány éve nálam van a motor, talán hosszabb élettartamú lett volna egy-egy dugattyúszett, ha annak idején megfelelőt választok, hogy talán lehet a nem megfelelő paraméterek miatt bebillegett, hamarabb kopott, stb. A dugattyú tömegén pedig azért csodálkoztam, mert hát ugye a főtengely "kiegyensúlyozatlansága", illetve a kiegyenlítő tengelyé is elméletileg a dugattyú, csapszeg, hajtókar stb. mozgó tömegek súlyához van méretezve, gondoltam én naívan, mint hogy a primitívebb motorok, pl MZ, JAWA, ahol nincs kiegyenlítő tengely, meg hát a gyári tömeghatárértékek,mint az anyagminőségek is elég megengedőek , épezért vannak a blokkok gumiágyban, mert különben a mi generációnk meg se születhetett volna a vibrációk által okozott impotencia miatt Van mégegy hasonló érdekesség amit észrevettem, főtengelyem is van kettő, egy fiatalabb meg egy öregebb, és ezek között is komoly különbség van "centírozásban" és térfogatban is, és a hozzájuk tartozó kiegyenlítő tengelyek is más méretüek-tömegüek, ezzel kapcsolatban a felvetésem pedig hogy lehet-e ezeknek hatása a teljesítményre, mert az én eredeti főtengőm az idősebb, és "kissebb", ezáltal nagyobb elősűrítési teret hagy maga körül, és a motorom valóban 11 kw ként jött ki,viszont mikor bele tettem a nagyobb térfogatút mintha erősebbé vált volna egy picit nagy fordulaton?
nekem van előre is, hátra is. 120-asok. dunlop pirelli slickek azt hiszem. használtak, formára is vannak kopva egy picit, de gyakorolni elsőosztályúak. van vagy 3db, de lehet 4 is, azt odaadom darabját 1500-ért ha kell.
Szia, érdekes amiket mondasz. A dugattyúszettek közti súlyeltérés itt nem meghatározó mivel 1 hengeres motorról beszélünk. Persze ha nehezebb nagyobb lesz a tehetetlensége ami jobban megterheli a hozá kapcsolódó alkatrészeket... kérdés ez mennyire számít, mivel egy préssáv csökkentéssel is már nagyobb erőt fejtesz ki a forgó tömegekre... a sokhengeres motoroknál létfontosságú, hogy ki legyenek egyensúlyozva "grammolva" ezek az alkatrészek, mivel több ponton feltenek ki hatást a főtengelyre.
A dugattyúcsapszeg eltolása viszont érdekes. Nagy szerepe jelen esetben nincs. Gyári érték biztosan van és valószínű, hogy a vezető márkáknak számító dugattyúknál ez az érték megvalósul, viszont lehet számít az, hogy a dugattyú hogyan van súlyozva, hol a súlypontja... mivel külső méretre ugyanazok, de ha megfordítjuk őket látható, hogy ahány márka, annyiféleképpen munkálták, öntötték.
Sziasztok, rotax 122-vel kapcsolatban kérnék segítséget: mint azt a hozzáértők tudják, ebben a blokkban is, mint nagyon sok dugattyús motorban, a dugattyúcsapszeg középvonala el van tolva a dugattyú "közepéből" , ennél a motornál a kipufogó csatornák irányába, kérdésem pedig pont erre irányulna, hogy mekkora ennek az eltolásnak a gyári, helyes értéke, ugyanis mértem több különböző gyártmányú dugattyút is, és bődületes eltérések vannak,(0,5mm az eltérés pl egy asso és egy olyan között amibe nem volt márkanév öntve, így nem tudom a márkáját, már ha van neki!) ezért szeretném tudni hogy mi a jó, illetve a különböző gyártmányok közötti eltérés kapcsán felmerült bennem a gyanú, így ékszermérlegen megmértem két AZONOS méretű, készre szerelt( csapszeg, zégerek, gyűrű(k))dugattyút és leesett az állam, mivel 11Gramm különbség volt köztük, amit én nagyon sokallok, mivel a motorozás-motor szerelés csak a hobbim, viszont konkrétan tudok olyan TRAKTORT! amiben a közel 5 literes motorban a dugattyú-hajtókar készre szerelt alkatrészcsoportok megengedett legnagyobb eltérése különböző hengerek között CSAK 5 Gramm. tehát érdekelnének engem a dugattyú gyári paraméterei, ha valaki tudna érdemleges válasszal szolgálni, azt nagyon megköszönném.
Én amikor árultam az xt-met elsőnek, kb 3-4hónapig 1 komolytalan jelentkező volt csak (aug-nov), majd levettem róla a sportkipufogót, felraktam tavaly februárba ugyanannyiért és 2nap alatt elvitték, hívtak vagy 10en miatta.
Várj vele, majd lesz jelentkező. Illetve rakd fel mindenhova, használtautóra, olx. Érdekes olx-re több ember hivatkozott februárban mint hahu-ra vagy képesmotorra, nem is gondoltam volna.
Nagyon nehéz eladni is és főleg, hogy téli időszak van. Majd tavasszal mikor már folyamatos 15 fok lesz. Autót is nehéz eladni. Én igaz egy hete árulom, sokan megnézték, de még senki sem érdeklődött.
Ha nem volt világos akkor szívesen küldök videót a hangjáról!