Én már sok motort szedtem szét úgy emlékszem hogy rotaxnál is széthúztam a blokkot de most már biztos vagyok benne hogy te is írtad de én mindig szétszoktam ha van valami akkor jobban belelát az ember:D
Dehogynem, ezek szerint te se nyúltál még ilyenhez!
A gyújtás fölöli oldalnál a főtengely szimmeringet csak akkor tudod kicserélni ha szét húzod és kiveszed a főtengely csapágyat és az alatt ott lesz a szimmering.
Nem kötelező de én szétszoktam mert én külön 1 dolgot nem igazán szoktam cserélni a motoron de írtam is már ezt..
De ha nem is húzod szét a blokkot rendesen megkel bontani gyújtás rész le meg a kuplung rész is le ....
elmagyaráznád kérlek hogyan álítsak gyújtást? ahoz nem értek és hol van a fesszabom? és mit kell megnézni rajta sajnos nem tudom elvinni sehova ezért meg kell tanulnom megszerelni kérlek segíts
Viszont olyat szokott csinálni hogy egyszer elindul aztán leáll nincs alapjárat stb..?
Amúgy ha nem nagyon értesz hozzá inkább vidd el szerelőhöz mert az
elektronika egy külön szakma..
A szimeringet pedig nem olyan egyszerű cserélni a blokkot szétkel húzni de ha már azt cseréled láthatsz még a blokkba érdekességeket ez tapasztalatból mondom.
Én ha szimeringet cserélek akkor már megnézek mindent és ált csapágyakat tömítéseket és még sorolhatnám mennyi minden kell cserélni..
Gyújtás problémád van ha durrog..
Nézd meg a feszabot,cdi t,lendkereket,állíts rajta gyújtást...
Nekem is volt anno rs em engem a feszab szívatót sokáig de a lendkerékkel is beszívtam arról nem is beszélve hogy szarul volt beállítva a gyújtás..
af1 fórumról jövök hátha itt tudtok segiteni
Szevasztok!
Ismét help kell! gyertyát köpi a gép (123 rotax) be se indul már.
fejlemények az ügyben, csiláltam ma egy általános generált karbi ki szét pucol össze, power ki szét pucol össze, vizet leenged ujjal feltölt gyertya ki brigecoloz pucol visszaolajadagoló bowden vissza eredeti állapotba indítom beröffen mjárattam vagy öt percig húzgáltam neki szépen pörgött föl lépen ment vissza alapjáratra megörültem hogy meggyógyult a kis betegem, leállítottam mondom összecsukom, leeállítottam de kiváncsiságból mégegyszer ráindítottam
semmi
megint pucolás gyertyacsere semmi
durrant egyet és semmi.
akkor most mi lehet a gond? miből gondolod hogy fő tengely szimering részletesen el tudod magyarázni hogy kell cserélni? más gondja nem lehet esetleg? segítsetek könyörgöm mert nem értek hozzá
Én se tudtam sok mindent a motorokról 1éve kb. de el kezdtem komolyabban foglalkozni velük. Sok mindent olvasgatok meg hallottam, érdeklődtem, tapasztaltam...
Meg szeretném kitanulni is a motorszerelő szakmát.
A gyárinál 1,1 alá nem eshet mert leolvad a detonációtól. Atta mondta tőle kaptam némi segítséget!
Nekem 0,9mm de úgy hogy az egy módosított hengerfej. A kúp kialakítása másabb majdnem kétszer gyorsabb az égés is mint a gyárinál.
A karbit azt nem takarítottam de tervezem. A felújításkor ahhoz az egyhez nem nyúltam. De biztos nem ártana az se.
Leírtam már amúgy hogy 0,8 és 0,3-mas van alatta.
Ezt te olvastad?
"Kérnék egy kis segítséget mert csak tippelgetni tudok hogy miért van ez a probléma kíváncsi lennék ti mire gondoltok!?
Nem rég felújítottam az RS-emet szépen igényesen... (kis módosítások is kerültek bele)
És mikor még finomabban bántam vele akkor éreztem hogy nagyon menne. Ilyen 70km után már a powert is használtam és nagyon emelgette magát. Egyszer csak azt vettem észre hogy nem igen olyan erős de azért jól ment. Meg elkezdte csinálni azt a hülyeséget hogy power alatt olyan hülye a hangja is. 5-6ezernél rángat is kicsit az után már kevésbé. Ez akkor van ha beállok egy utazó tempóba. Ha húzom akkor nem csinálja. Meg 6-odikban meg áll a power előtt 7500RPM-nél meg áll és hiába húzom nem megy el powerig csak ha rá kuplungolok (egyszer néztem ezt). De a többi sebességben is észre venni ezt hogy nehezebben akar powere menni. Most 200km van a blokkban...
Meg 120km-nél mértem melegen hogy mit nyom a hengerbe és csak 7-7,5bár-t nyomot!
Én arra gondolok hogy a nagy henger talp mait van ez. Mert egy 0,8-ast és egy 0,3-mast kellet alá rakni hogy megfelelő legyen a préstáv és így is 0,9 lett egy módosított hengerfejjel amin már 0,9 alá nem szabad menni. Én erre gondolok hogy a henger talp tömítésénél enged el. És azt lehet máshogy kéne megoldani...
Gyárilag igazából 1,8-2mm szokott lenni, de a hengerből szoktak kicsit esztergálni tán és akkor olyan 1,5mm körülire rakják.
1,1mm alá nem mehet gyári henger fejel.
Annyira nem merültem bele a részletekben :D