Az elmélet az volna,hogy meleg, és száraz időben(mondjuk nyáron 35 fokban) KISEBB FŐVÓKA kell, mint télen párás időben.
Ez azért van, mert hidegben nagyobb a levegő Fajsúlya,egységnyi köbtartalomban nagyobb a zoxigén mennyisége, és ehez több nyál kell.
attól még hogy kikötik a különolajzást attól még ugyanúgy megakadhat, max annyi hogy az olajszivattyún nem fog múlni...de a karburálás adja a hibaszázalék nagyját!
kb a mi szintünkön tökmind1 hogy külön vagy tankba megy az olaj!
én tavaly különolajjal mentem, idén is azzal fogok és tavaly nemvolt akasztás, remélem idén se lesz (kopp,kopp, kopp)
Most állok láncszett csere előtt és érdeklődnék, hogy milyen láncott illetve lánckereket ajánlatok! 16/40 áttétel jobb gyorsulás érdekébe jó? Még anyit hogy netről rendeljek láncot vagy menjek be aprilia boltba? Előre is köszi! Széles utat!
én is így képzelném el a dolgot.. akkor nem hiszem hogy baja lehet. (kivéve fatális véletlen) ugyanez a véleményem a kisköbcentis soros motorok széthullásáról, mint a zxr250, fzr, stb.. ott is tuti hogy bvasznak olajat ellenőrizni, cserélni, melegíteni, aztán főtengely, szelepszétbaszódás, minden. ott sem hiszem hogy ez elkerülhetetlen. olyan aki versenyez RS-sel, mondja már meg, amúgy is érdekelt, hogy versenykörülmények között, mennyire megbízható.. ezek után kivi vagyok..
Szerintem nem szerencsés kikötni, az olajpumpa nagyobbfordulaton többolajat nyom, illetve nagyobb gázállásra is, tehát alul olajat spórol, felül pedi bedúsítja. A karbantartott pumpéval nem szokott baj lenni. Viszont az mindenképpen jó 5let, ha eleve a tankban is van valami szerény mennyiségű, mondjuk 1/100 as keverék. A versenymoccnak használt gépeken azért nincs, mert gyakorlatilag folyamatosan nyélen mennek.
Megragadás ellen 2 féle megoldás van. 1 kikötöd azt a buzi különolajzót. 2 Legalább minden évszakba elviszed karburálni, sztem nem nagy pénz 3-4 ezer forint, amit még túl is élsz, és legalább 2 havonta kitakaritani a karbeszt,de ha beállitásra megy ugyis megcsinálják. Kb ennyi a örök életű rs titka
Ragadáshoz elég egy kis kosz a karbiban,elég egytlen szem kis bigyó, ami részlegesen eltömi a főfuvit, ezt félgázon észre sem veszed. nkem sikerül már rendeset akasztani egy szál rohadék elemi pamutszál miatt, ami pont belemet a főfuviba, nem tudott rajta kersztülmenni,mert kissé hullámos volt, de az áramlást akadályozta. Nemtomhányszor szétszedtem a karbit, mert éreztem, hogy nem jó a gép, de nem értettem,mert nem láttam semmit, kosznak nyoma sem volt előző nap meg még ment rendesen. Miután megakadt, kibeleztem a cuccot,és ott röhögött benne a fóvókában az egy darab elemi pamutszál, ami átlátszó lett a benzintől. Ja, és az majdnem széria, tehát egyáltalán nem hegyes motor volt.
Nem véletlen,hogy szintesohasem hallani tökéletes múszaki állpotu nsr ről, vagy rg ről vagy egyébbről ami megakadna, azok pont azzal a 2-3 lóval gynegébbek, ami a stabil, kockázatmentes működéshez kell. Igazából azt hiszem az rs eket csak viszonylag rutinos szakiknak szabadna venni, akik nem ijednekmeg egy kis karburálástól sem néhanap, de minimum volna, egy téli-nyári beállítás. De hát nem mindenki motorszerelő, szóval másrészről egy utcai motornak ki kellene bírnia egy normál napi szakszerótlenséget is.
Egyik ex simsonkupás srácnak semmi baj a motorjával, pedig üti rendesen, csakhát neki már 20 évvelez előtt sem volt gond, egy motor bekarburálása.
annakidején, a 70 es évek közepén,még igen közel voltak egymáshoz az utcai,és a verseny motorok, szinte azonosak voltak belül, csak az versenymotort addig 'butitották' amíg már alkkalmas volt normál napi közlekedésre(például yamaha tz kontra rd , a motor szinte azonos) vagyis addig tették bele a versenygépbe a kompromisszumot, amíg már bolondbiztos lett, és ezzel persze jóvalgyengébb is.
Mintha ebből a kompromisszumból lenne kicsit kevés az rs ben, de én igazábólnem értek hozzá, nekem nincs rs em, javítani sem javítottam még csak kicsit,de az tök más, az nem ennyire érzékeny.
Az a baj,hogy ezt így nem lehet elmondani egyértelműen, hogy vezetői hiba volna.Persze nem véletlenül írtam,hogy nagyonis könnyű, egy még nem üzemmeleg motort megragasztani,mert a jól beállított bicikli, nyilván kicsit kevesel,mivel a karburálás üzemmeleg hőfokra van beállítva, magyarul, amikor már pont annyira meleg, hogy már nem rángat, meg durrog, tehát már szépen elforog, de még nem őzemmeleg,akkor simán kevesel még, és így akár félgázon is megakadhat, például, ha kissé párásabb az idő.Többek között ezért sem illik CSAK TELJESEN ÜZEMMELEGRE BEMELEGÍTETT MOTORT NYELEZNI!
Tulajdonképpen megértem a szalonokat-szervizeket,illetve felhsználókat is, hogy egyik oldalról beintenek, a máskiról meg felháborodnak, de hát az van, hogy EZ EGY ÉRZÉKENY 2T SPORTMOTOR, ami széria szinten eléggé ki van hegyezve, nem csoda, ha sokaknak megakad.
Teljesen korrekt amiről beszélsz, jó meglátás.
Ja igen a bank-szféra rohadjon le
Én most erősítem a régi baráti kapcsolataim főleg aki bankban dolgozik (és nem recepciós)