Üdv Mindenkinek! Kezdő vagyok a témában, segítségeteket kérném. 125 ös robogó vásárlásánál, ha az alvázszám nem egyezik nyilvánvalóan a papíron lévővel, olyankor mit mond a rendőrbácsi ? Mivan ha sérülés miatt nincs alvázszám ? Gondolom ezeket nem lehet kimagyarázni. Viszont , ha egyik 125/50- nél sem egyezik meg, akkor ha megállít a yard, mit mondasz? Simán ráfoghatja ,hogy lopott a motor..
Tudom, hogy nem ide tartozik, de lenne egy kérdésem kérem a nálam többet hozzáértők válaszoljanak:
Kérdés tehát: ha egy mocinak van eredeti olasz forgalmija, meg kivonója, meg kétnyelvű adásvételije is attól az még lehet sáros-mármint esetleg neadjisten lopott!Motorszalonos ismerős szerint addig nem adják ki a kivonót amíg meg nem bizonyosodnak róla, hogy minden tiszta a géppel. Másik kérdésem az lenne, ezen papírok megléte esetén lehet rendszámoztatni?
A rendőrökön is sok minden múlik.Hogy indult el otthonról,a főnöke hogy tuningolta fel kiindulás előtt,vagy mindenáron pénz kell az államnak.Nekünk,volt aprilia RX 125-ős 50-es papírral,biztosítással 1x sem volt vele probi,pedig látni a felépítését mekkora.Most Yamaha aerox van,de ez nagyon zárt robi. A hengert,hogy milyen van rajta a kutya sem mondja a helyszinen. 50-es,70-es vagy 100-as.A hozzáértők vehetik észre,hogy milyen hűtésűek,a hűtő és a hűtőrács miatt.de lehet ezen is változtatni némi Ft beruházással:)).De ott van még a vízpumpa ház ami egy százasnál nincs pl.A lényeg a sebesség.Ha a hatóság a környéken van akkor vigyázni kell nehogy feltünjön a 80km feletti sebesség.Itt jegyzem meg,hogy az ötvenes is képes erre sőt még ez felettire is.
Megtaláltam nagy nehezen az aktuálisat, még mindig csak 40 km/ó a megengedett legnagyobb sebesség a segédmotorkerékpárra vonatkozóan. Kerékpárral pedig 50 km/ó lakott területen kívül ha személyt nem szállít és fejvédőt visel.
Persze nem szeretném ha úgy tűnne hogy kötözködök állandóan csak tényleg időszerű lenne a mai gyorsabb forgalomhoz igazítani bizonyos korlátozásokat. Egyébként tényleg nem értelmezhető hogy miért van az a bizonyos 40 km/ó korlát megemelve legalább 50 km/ó sebességig? Kreszt tanítanak, rutinpálya és városi vezetés is van, akkor meg miért ne mehetne a segédmotorkerékpáros is legalább 50 km/ó sebességgel a forgalomban. Épp a minap olvastam hogy már a relatív lassú közlekedőkkel szembeni fellépésen is gondolkodnak csak a sebességmérők nincsenek még erre beállítva.
Bizonyos előírásoknál, szabályoknál a hatályos KRESZ frissebb információt szolgáltat. Meg kell nézni mindig, hogy amit nézel mikori...
A szabálysértés és eszköze valamint vele szemben történő eljárás lehetősége.....stb. az nem változik olyan sűrűn.
Üdv Gino!
Örülök hogy örülsz. Én még mindig 40-l tartok , nem találtam a 45 km/ó sebességhatárt. Az nem az elérhető maximális sebességre vonatkozik?
Ezeket találtam az általad linkelt oldalon:
teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da)189 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db)190 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
Az utólag beszerelt elektronika is működik csak kicsit másképpen, persze ha bemérik akkor veszett fejsze nyele.
nem tudom, minek küzdesz velük, hagyd már, majd jönnek és panaszkodnak, hogy köcsög a rendőr......ha már jogszabály kell: 2012. évi II. tv. a szabálysértésekről, amit kerestek. Ha értelmezni kell az már óradíjas lesz.
olvastam...van a neten is jogtár, nem fogom újra kikeresni....és sajnos saját bőrömön is tapasztalok/tapasztaltam érdekes dolgokat..és így kényszerből kiokosodik az ember
KPM-es bennfentes. De amúgy engem is érdekelne, hogy honnan veszed ezt a sok okos dolgot, amit leirkálsz ide, de nem vagy hajlandó törvényszöveget, rendeletet linkelni...
Észre kéne már vennetek, hogy ebben az országban azért is büntetnek, bírságolnak ami nem is jogos.....sok példa van rá..... most akkor nem fognak majd azért, ami még jogos is?
Dehogynem, mint a huzat...... egyre több dologért büntetnek, szedik a pénzt....mert kell az államnak. Ennyi.
18 éve motorozom, nagymotorral 4 éve, és mindig városban megyek. Nagymotorral soha, segéddel 2x állítottak meg, egyszer 15 éves koromban mikor átmentem egy stop táblán, másodjára 20 éves koromban mikor éjjel 2-kor motoroztam haza. Megfújatták a szondát és csodálkoztak, hogy nem ittam, volt jogsim, és biztosításom is. Azt mondták ritka az ilyen.
Szóval igaz ami igaz, szerintem akinek 50-es gépe, nem rajoskodik, papírjai rendben vannak, és nincs hatalmas arca annak nem sok félnivalója van.
Kérdés tehát: ha egy mocinak van eredeti olasz forgalmija, meg kivonója, meg kétnyelvű adásvételije is attól az még lehet sáros-mármint esetleg neadjisten lopott!Motorszalonos ismerős szerint addig nem adják ki a kivonót amíg meg nem bizonyosodnak róla, hogy minden tiszta a géppel. Másik kérdésem az lenne, ezen papírok megléte esetén lehet rendszámoztatni?
inkább olvasgass, az sem baj ha tankönyvet
http://www.hasznaltauto.hu/motor/aprilia/aprilia_rx_125_sx_125_
aron_alul_elado-5670474
Megtaláltam nagy nehezen az aktuálisat, még mindig csak 40 km/ó a megengedett legnagyobb sebesség a segédmotorkerékpárra vonatkozóan. Kerékpárral pedig 50 km/ó lakott területen kívül ha személyt nem szállít és fejvédőt visel.
Persze nem szeretném ha úgy tűnne hogy kötözködök állandóan csak tényleg időszerű lenne a mai gyorsabb forgalomhoz igazítani bizonyos korlátozásokat. Egyébként tényleg nem értelmezhető hogy miért van az a bizonyos 40 km/ó korlát megemelve legalább 50 km/ó sebességig? Kreszt tanítanak, rutinpálya és városi vezetés is van, akkor meg miért ne mehetne a segédmotorkerékpáros is legalább 50 km/ó sebességgel a forgalomban. Épp a minap olvastam hogy már a relatív lassú közlekedőkkel szembeni fellépésen is gondolkodnak csak a sebességmérők nincsenek még erre beállítva.
A szabálysértés és eszköze valamint vele szemben történő eljárás lehetősége.....stb. az nem változik olyan sűrűn.
Örülök hogy örülsz. Én még mindig 40-l tartok , nem találtam a 45 km/ó sebességhatárt. Az nem az elérhető maximális sebességre vonatkozik?
Ezeket találtam az általad linkelt oldalon:
teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da)189 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db)190 lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
Az utólag beszerelt elektronika is működik csak kicsit másképpen, persze ha bemérik akkor veszett fejsze nyele.
Amit ini mond, az is jóóóóóó
mert ugye amit tőlük szednek be azt nem a mi zsebünkből veszik ki
és ezt sem
én egy senki vagyok.....
Sokan nevetnek, ne a kiskapuk záródnak.... mindenből kell a pénz
Dehogynem, mint a huzat...... egyre több dologért büntetnek, szedik a pénzt....mert kell az államnak. Ennyi.
Szóval igaz ami igaz, szerintem akinek 50-es gépe, nem rajoskodik, papírjai rendben vannak, és nincs hatalmas arca annak nem sok félnivalója van.