Elképzelhető. De a képen mi akkor az a vastag lánc? Mellette a vékony középen az a vezérműlánc. De közben olvasgatva a fórumot megtaláltam, hogy inkább a kuplung zörög. Kitekertem az olajbetöltő kupakot és tényleg olyan, mintha csavarok, anyák szabadultak volna el a blokkban. Úgyhogy napokban szétszedem megnézem mi újság vele. Amúgy szépen vált, nem csúszik, könnyen beugrik a fokozatba.
Az esetleges fals levegő szíváshoz egy adalék. A motoromon a szívócsonkokon van pár kisebb repedés. Pár napja kiszedtem és megnéztem. A külső repedés nem igazán probléma, ugyanis belül van bennük egy igen komoly, szűkülő szűkítés, ami miatt a csonk falvastagsága 10 mm-nél is több. Egyébként a WD40-es módszer is tökéletesen működik, ha járó motornál a repedés környékre fújsz vele, hallani fogod, ha falsot szív :D
Primer lánc? XJR-ben nincs ilyen, tudomásom szerint A vezérműláncot az olajnyomás feszíti, ha zörög, elképzelhető, hogy cserélni kell. Megeshet, hogy a feszítő-vezetőt is cserélni kell.
Nem rég vettem egy 1994-es, XJR 400-at. Primer láncot lehet feszíteni? Vagy csak az olajnyomás által feszül? 1500-as fordulat alatt eléggé csattog, csörög nekem. Manualból csak Japán nyelvű van? Nem fordította le valaki azóta?
Köszi előre is.
Köszi lupus a tippet. Nem jött be. Visszaraktam a régi főféket az nem sok idő a levegő felfelé jött és felkeményedett (de az folyik). Úgy látom hogy az XJR -s főfék nem lefelé hanem mintha visszafelé dolgozna, mert habos lesz belül a fékolaj, pedig abból is jött fel levegő. A csövekben nincs légbuborék.
Lehet hogy rossz a XJR főfékmunkahengere?
Szia vengi, ismerős a problémád mert a japán mocikon gyakran előfordul ez mintha levegős lenne! Fent tartom lehet más gondja is, szóval elég egyszerű a trükk, mikor légteleníted az olaj tartájt a tenyereddel ill. valamivel rá kell nyomni mert vákum kell hogy keletkezzen és folyamatosan pumpa és légtelenítés fel fog keményedni! Csináltunk olyat is hogy egy másik tartály fedélre szerepet tettünk és felpumpáltuk, nyomás nélkül nem légtelenedik le. Remélem csak ez a gondod, Ahoj!
Szevasztok !
Vettem egy FJR 1300 as (XJR1300 as is un.) főfékmunkahengert, hozzá fékcsövet és RE6 féknyergeket. Ezt egy FJ1200 ra szereltem fel. A főféken felül dupla csatlakozó van (két fékcső)
Addig ment is a dolog amíg légteleníteni nem kezdtem a fékeket. Már egyik oldal sem jött levegő, elkezdtem lassan pumpálni hogy a maradék levegő is kijöjjön. A gyergekbe a dugattyúk szépen kinyomódtak.(nem szivárognak)
Már levegő nem jön de a kar nem tart, beesik.
Az FJ korábbi munkahengereit sikeres szerelgettem és mindig meg tudtam csinálni.
Nem volt még NISSIN főfékhengerem, lehet v.mit nem jól csinálok.
Valami okos gondolat ?
Szia Burky, köszi örülök hogy írtál, írok neked majd mailt privátba, viszont a mocival nagy fába vágtam a fejszém, de nagyon bizom benne az eredmény az lesz amit elképzeltem, beszéljenek a képek helyettem!
Üdv! Nekem az egyik vákuumcsőnél ejtett el, az egyik belső karbin van egy cső, ami a szekunder légrendszer szelepét vezérli, annak a vákuumdobja szakadt át. Durrogott, nem tudtam szinkronizálni, ez csak egy tipp, ilyen is előfordulhat. Egyébként ha a légszűrő és a kipufogó is gyári és a szelepek is jól zárnak, nem nagyon marad más, mint a fals, vagy a gyújtáskimaradás...
Kezdünk kifogyni az ötletekből, nagyon kellene egy kis segítség!
A télen szét lett szedve a blokk, szelepek beköszörülve de még mindig durrog a kipufogóm! A szívócsonkok néhány éve voltak cserélve (nem repedezettek), szóval ott elvileg nem szívhat falsot!
Szerelőm találkozott már olyannal, hogy a karburátor pillangószelepnél van valami tömítés ami elöregszik, és ott tud falsot szívni, utánnanézett, de azt nem lehet külön kapni... a felújító készletek sem tartalmaznak ilyet.
Valaki találkozott már hasonló problémával? Esetleg tudtok erről a tömítésről valamit, hogy hol lehet hozzájutni?! Szerelő szerint csak a komplett karburátor sort lehet cserélni...
A kipufogóm még mindig a gyári, a motorban 80e km van...
Üdv!
Én tudom javasolni az XJR-t, magam is a feleségemmel szoktam motorozgatni, aránylag sokat. Elég erős a felépítmény, pár napra való cuccot fel lehet málházni simán. Nem egy rakéta, de kellemes nyomatékos, utassal is van bőven tartalék benne. Kényelmes, persze ez relatív, chopperhez képest nem feltétlenül :) Típushiba, hát, talán az eleje gyenge kicsit, a kormánycsapágy nem valami izmos darab, viszont lehet kapni hozzá való kúpgörgőset, azzal minden rendben lesz. Az első villa is kicsit puha, egy rugócsere, és sűrűbb villaolaj rendbe teszi. A gyári alkatrész itthon mocsok drága, de a google a barátunk :)
Olyan gépet szeretnénk venni a nejemmel, amit gond nélkül tudunk használni hosszabb túrákra, elég kényelmes, van benne erő, stb. Nem gyorsulni akarunk vele, de azt szeretnénk, ha normál körülmények között nem fogyna el alólunk a gép. Egy Suzuki VL1500-ról ülnénk át, mert a magyar utak annyira nem chopperbarátak, főleg hosszabb túrákon tudja megunni az ember, hogy folyton verik a gerincoszlopát alulról.
Láttunk egészen jó áron egy XJR1300-ast, szépen feldobozolva, plexivel ellátva.
Javasolnátok ezt a típust számunkra, ha igen, mire figyeljünk oda? Típushibák, stb.?
Nem rég vettem egy 1994-es, XJR 400-at. Primer láncot lehet feszíteni? Vagy csak az olajnyomás által feszül? 1500-as fordulat alatt eléggé csattog, csörög nekem. Manualból csak Japán nyelvű van? Nem fordította le valaki azóta?
Köszi előre is.
Lehet hogy rossz a XJR főfékmunkahengere?
Vettem egy FJR 1300 as (XJR1300 as is un.) főfékmunkahengert, hozzá fékcsövet és RE6 féknyergeket. Ezt egy FJ1200 ra szereltem fel. A főféken felül dupla csatlakozó van (két fékcső)
Addig ment is a dolog amíg légteleníteni nem kezdtem a fékeket. Már egyik oldal sem jött levegő, elkezdtem lassan pumpálni hogy a maradék levegő is kijöjjön. A gyergekbe a dugattyúk szépen kinyomódtak.(nem szivárognak)
Már levegő nem jön de a kar nem tart, beesik.
Az FJ korábbi munkahengereit sikeres szerelgettem és mindig meg tudtam csinálni.
Nem volt még NISSIN főfékhengerem, lehet v.mit nem jól csinálok.
Valami okos gondolat ?
Örülök, hogy újra van xjr-ed!
Fals levegőhöz: ha hozzáférsz és wd40-et fújsz a gyanús helyekre, akkor kiderülhet, hogy mi a ludas.
Kezdünk kifogyni az ötletekből, nagyon kellene egy kis segítség!
A télen szét lett szedve a blokk, szelepek beköszörülve de még mindig durrog a kipufogóm! A szívócsonkok néhány éve voltak cserélve (nem repedezettek), szóval ott elvileg nem szívhat falsot!
Szerelőm találkozott már olyannal, hogy a karburátor pillangószelepnél van valami tömítés ami elöregszik, és ott tud falsot szívni, utánnanézett, de azt nem lehet külön kapni... a felújító készletek sem tartalmaznak ilyet.
Valaki találkozott már hasonló problémával? Esetleg tudtok erről a tömítésről valamit, hogy hol lehet hozzájutni?! Szerelő szerint csak a komplett karburátor sort lehet cserélni...
A kipufogóm még mindig a gyári, a motorban 80e km van...
FJR 1300 keresek bukógombát. ha esetleg van valakinek irjatok légyszives
köszi
sokat kellett várnom de, újra van lovam, igaz lesz vele kicsi munka de van! XJR 1200 for ever!
Én tudom javasolni az XJR-t, magam is a feleségemmel szoktam motorozgatni, aránylag sokat. Elég erős a felépítmény, pár napra való cuccot fel lehet málházni simán. Nem egy rakéta, de kellemes nyomatékos, utassal is van bőven tartalék benne. Kényelmes, persze ez relatív, chopperhez képest nem feltétlenül :) Típushiba, hát, talán az eleje gyenge kicsit, a kormánycsapágy nem valami izmos darab, viszont lehet kapni hozzá való kúpgörgőset, azzal minden rendben lesz. Az első villa is kicsit puha, egy rugócsere, és sűrűbb villaolaj rendbe teszi. A gyári alkatrész itthon mocsok drága, de a google a barátunk :)
Olyan gépet szeretnénk venni a nejemmel, amit gond nélkül tudunk használni hosszabb túrákra, elég kényelmes, van benne erő, stb. Nem gyorsulni akarunk vele, de azt szeretnénk, ha normál körülmények között nem fogyna el alólunk a gép. Egy Suzuki VL1500-ról ülnénk át, mert a magyar utak annyira nem chopperbarátak, főleg hosszabb túrákon tudja megunni az ember, hogy folyton verik a gerincoszlopát alulról.
Láttunk egészen jó áron egy XJR1300-ast, szépen feldobozolva, plexivel ellátva.
Javasolnátok ezt a típust számunkra, ha igen, mire figyeljünk oda? Típushibák, stb.?