Voltam már külföldön túrázni, többször is, de csak Erdélyben, illetve Szlovákiaban. Vagyis nem csak Erdély, -jének egész Románia, és nem a jó utakat kerestem csak. Ma is vannak ott borzalmas, szűk utak, gyakorlatilag rosszabbak, mint egy földút. Vízfolyásokkal tarkítva, útra dőlt fenyőket, kidőlt villanyoszlopokat, amiiben még feszültség is volt. Sár, szakadó eső, kiégett tompított, de nem álltam meg. Óvatos voltam, nem estem. A vasat felbirom állítani, hacsak nem egy Goldwing-ről van szó. A kondim megfelelő lesz hozzá. És nem egyedül vágók neki.
Nem kell itt udvarias köröket futni, vettem, hogy kiutaztál, és van más elfoglaltságod is...
Azért sikerült kicsit homlokon vágnod a terveddel Oroszországon keresztül az oceánig. A saját (!) megérzésem ezzel kapcsolatban az, hogy ilyen útra, föleg ha egyedül mész, sokkal érdemesebb egy karcsú gépet venni, és a választást ennek alávetni. Legtöbb esetben a legnagyobb veszélyt az elcsúszás eldölés okozza, és már kis tempónál is megsérülhet úgy egy nagytestú motor, hogy nem tudod az utad folytatni, de egyszerüen csak szimplán felállítani sem. Meg sokszor fordul elö, hogy szük helyen kell tologatni a motort, vagy véletlen befordulsz egy lejtös helyre, ahonnan nem olyan könnyi egy nagy géppel kievickélni, föleg , ha még fel is van pakolva. Mikor bennem ilyen utvonalak merülnek fel a motorparkomból elöbb választanám az 1 hengeres SR 500-as berugós motort, mint a kényelmes GSX 1400-ast, vagy a GSXR 1100-est amivel akár 250-et is lehetne menni utazóra...Èpp két hete csaptam földhöz a hóban a bejárós 400-as yamahámat, és az egészet egy egy kuplunkar töréssel meguszta a gép, meg felpattantam, felkaptam az útteströl, és fellöktem a járdára...de ez 200 kg alatt van tömegben. Persze vannak technikák, hogyan kell bármilyen fekvö motort felkapni, de vajon, ha sikos, sáros, lejtös a felület, akkor is meg lehet csinálni. EGy könnyebb géppel könnyebb a rossz minöségü utakon is haladni...Egy régi osztálytársam egy öreg 150-es Trophy MZ vel járta meg a balkánt meg törökországot, még az elözö évezred végén...mikor itt ott a törököknél még égtek a olajfinomitók, könnyebb volt bele akármilyen üzemanyagot szerezni, meg defektet javítani, mint egy túradinóba...
Persze sok saját tapasztalattal ezt nem tudom megtámogatni, mert én balkánon meg görögben jártam csak 2003, meg 2008-ban. Oda jók voltak a Banditok, meg GSX 1400, de azért a te uticélod ettöl egy kicsit eltérö.
Még annyi kérdés merül fel bennem, hogy voltál már valamerre külföldön túrázni, és ez csak egy fokozatos tapasztalatszerzés következö lépcsöfoka vagy ez lesz az elsö ilyen vállalkozásod?
Elnézésed kérem, amiért csak most. Időközben kijöttem Hollandiába, és a motor hirdetéseket lesem, eljárok próba körökre, bár még nincs zsebemben a vételárhoz szükséges összeg. De nem is baj, mert annyira hiányzik a két kerék, hogy már valószínűleg meg is vettem volna valamit, amit aztán bánnom kellett volna. Lassanként kezd bennem letisztulni, hogy mit is akarjak, mire van szükségem.
Nyáron szeretnék eljutni motorral az Oroszországon át a Csendes óceánig. A hatszázas Divivel nem merek nekivágni, bár rendben van, de félek, hogy ez túl sok volna neki egyszerre. Igen, futás teljesítményben akarok 50 ezer alatti gépet. Természetesen átnézetve, rendesen felkészítve, hogy ne hagyjon cserben, különösebb gond nékül menjen el 30 ezer kilométert, egyben. Igen, tudom, biztosan lesznek majd gondok. Csak nem mindegy, hogy mi.
Legyen olcsó, és meglehetősen kényelmes a gép. Ha az úton jól vizsgázik, elgondolkodom rajta, hogy maradjon, vagy inkább vegyek komolyabbat.
Költeni nem szeretnék rá esztétikailag, de a kényelmi dolgokra igen (ülés, magasított kormány, 12-voltos aljzat, stb) A Wilbers nem lesz elvárás.
Ellenben a gumi alkatrészek, szénkefék, egyéb fontos apróságok, kormánycsapágy, kerékcsapágyak, minden, de minden át lesz nézetve. Remélhetőleg így, pár olajcserével, gumidefekttel, meg fogom úszni. Tudom, hogy szerencsés leszek, ha csak ennyivel megúszom. Tehát legyen egy 2000 utáni, 50 ezer kilométer, valós futás teljesítményű gép, nagyon alaposan átnézve, minden szóba jöhető alkatrész cserélve újakra. Így szeretnék elindulni. Ha a gép jól vizsgázik, vagy ő, vagy egy típus társ marad. Ha csalódást okoz, mennie kell, és jöhet mondjuk egy FJR.
Ha az út végére bontó éretté válik, nem lesz öröm, de könnyebb lesz anyagilag elviselni, mint egy Pan-t, vagy egy Fjr-t. Kedvelem a típust, és a márkát. Ez már nem feltétlen ész érvek kérdése, ebben már érzelmek is vannak, és így akkor is megyek a lelkem után, ha később esetleg bánnom kell.
A várható útviszonyok alapján valószínüleg jobb döntés volna egy túra enduró választása. Csakhogy azok a gépek számomra nem szimpatikusak. 900-as Divivel fogom végigcsinálni. Nem fogok, nem akarok száguldozni, és valószínűleg lehetőség sem fog rá nyílni. Ha valahol tudok menni 140-160-al, az csak egy bónusz lesz, amit kihasználok, ha meg csak éppen ballaghatok, akkor sem fogok panaszkodni. Napi 300-400 kilométernél eleve nem akarok jobban haladni. Ha kevesebb jön csak össze, semmi baj, lesz időm.
Wilbers, és egyéb okosságok nem szükségesek szerintem egy ilyen útra. Száguldás igazából nem lesz, kanyar vadászat még kevésbé. Az majd egy másik úton, talán másik motorral.
Köszönöm az írásaid, hiszen tanulok belőle, olyan dolgokat is, amiket csak hosszú körök leírásával tudnék magamtól rájönni. És most mondhatod azt, hogy úgysem veszem figyelembe. Nem így van. Elraktározom magamban, és elő is fogom venni szükség esetén.
Tehát, ha úgy gondolod, továbbra is várom az észrevételeidet. Biztosan lesz olyan, amit majd megfogadok, megszívlelek. Bizonyos fokig máris másképpen gondolkodom, neked köszönhetően. Változatattál a pirosításaimon, és ha mások is figyelemmel kísérik a beszélgetéseinket, az ő javukat is szolgálja. Köszönöm, újfent.
Üdvözlet Nektek! Pár napja boldog 600as divi tulajnak mondhatom magam. Kérdésem lesz egészen biztosan. Amiben tudok Én is segítségre leszek. Széles utat.
Sziasztok! Lenne egy gyors kérdésem. XJ 600N-hez (1999-es) szeretnék kuplung bowdent venni. Két lehetőség közül amit találtam, fogalmam sincs mi a különbség. Mellékeltem képeken, az egyiknek 067 a neve a másiknak meg 069. Leírásban nincs segítség. Valakinek ötlete?
Sziasztok!
Van egy 94es xj600am gyönyörű gyári állapotban.
Esetleg ha valaki ilyesmit keres és kihagyná a visszatekert órás kamu kereskedéses motorokat az nyugodtan keressen.
Ára 249 osztrák papirokkal.
"Ha jól veszem ki, akkor ez a Wilbers, az ára ellenére nem egy olyan hatalmas csoda:"
A wilbers jó cucc, én barátok motorjába építettem be nem is egyszer...picit megemelte a motor hátsó részét. Magasabbra került a lábtartó, rövidebb lett a tengelytáv meredekebb a villaszög, és pontosabban dolgozott mint a gyári gátló...de ezt úgy éred el, hogy eleve (emlékeim szerint) már rendeléskor bemondod a te test tömeged. Ehhez választják meg a rugókarakterisztikát, aztán nem árt ha picit értesz is hangoláshoz, mert utána húzó nyomó fokozati csillapítást neked kell meghatároznod, és csak jól eltalált értéknél fog többet adni mint a gyári cucc ami egy átlagos terhelésre van méretezve kompromisszumokkal fűszerezve. Ès sokat emel a dolgon amit általában le szoknak cserélni (gyari) az már el van fáradva így elég szembetűnő a javulás.
"tisztában vagyok az általad leírt hibalehetőségekről"
Az a gond hogy ezt nem nagyon lehet elkerülni, és ami bosszantó az egészben, hogy addig nem lesz mivel menned, és ahogy soraid közül kiveszem, te nem fogod tudni elvégezni a javításokat, így kell egy megbízható szerelö is, ami ismét egy rizikófaktor. Kevesen dolgoznak lelkiismeretesen, pontosan és megfizethető áron...és sokszor ilyenkor még mást is el lehet baszni, más is mehet a levesbe, mert mégis csak egy 20 éves bontószökevényről beszélünk. Sokan ezt elfelejtik, hogy teszteket leírásokat amiket olvasnak azok 5-10-15 év íródtak, és azóta ezek a gépek annyit öregetek...A yamaha ebben a kategóriában meg nem volt a tartósság zászlósa, ezzel a bosszantó membrán, meg szívócsonk problémával...és amibe sokan nem gondolnak bele, hogy ugyan a gyökér ok pl a porózus szívócsonk, és oké azt cserélni kell, de ezzel nincs minden rendben, mert előtte kitudja mennyi ideig falsolt a motor, mennyi ideig "kínozták" rossz keverékkel... az elszegényedett keverék pedig detonációs égéshez vezet. Arról meg egyik szakirodalom sem ír jókat, csak olyat, hogy túlhevül az égéstér, meg tervezett erőhatások többszöröse éri a forgattyús mechanikát rövid időn belül, ami nem hosszú élet záloga.
Èn is szeretem ezeket a kiöregedett vasakat van is belőlük több mint fél tucat, de én azért vettem őket, hogy feltámasszam őket, ez a hobbim és majdhogynem örülök ha kifekszik a váltó, és szét kel húzni a blokkot, de volt olyan amit alkatrészeként vásároltam össze és pakoltam rá egy üres vázra... és nem zavar ha 2 évig dolgozok rajta, mert van 5 forgalomban lévö motorom...
"Magamnak szabtam egy ötvenezer kilométeres felső határt."
Ezt nem értem egészen...nem akarasz ennél több km-t látni az órában?Futásteljesítmény?
Köszönöm a véleményed. Ha jól veszem ki, akkor ez a Wilbers, az ára ellenére nem egy olyan hatalmas csoda. Éppen eleget olvastam a 900-as Diviről, tisztában vagyok az általad leírt hibalehetőségekről. Akarom ezt a típust, tehát vállalom, ami vele jár. A motorozás érősen érzelmű töltésű fölött. Maga a motor választás is az. A kétezer eurò nem jelent határt. Persze, szeretném minél olcsóbban megúszni, de ha kell, elmegyek háromig is. Megamnak szabtam egy ötvenezer kilométeres felső határt. Ettől eltértem volna a Wilberses motornál, mert arra gondoltam, hogy valami extrém jó állapotú, karbantartott gép. Szóval most vissza az eredeti elképzeléshez.
Ennyire nem kell túlmisztifikálni az egészet. A német piac pl jól "konzerválja" ezeket a kiöregedett gépeket, mert előfordul több esetben, hogy nagyon keveset mennek vele...de akkor szokták áruba bocsájtani őket, ha már a következő szerviz ára arányban az jármű értékével. Ezeken a típusokon meg szokott kopni "nyúlni" a "primer" lánc és csak a blokk megbontásával lehet cserélni. Az lánc már magában drága dolog, de a hozzá tartozó nyugati óradíjas szervizszámla még annál is borsosabb.
Az hogy drága cuccot vett rá még nem jelent semmit...lehet ellágyult a gyári rugós tag, és ez a túlárazott wilbers is olcsóbb volt mint a gyári lett volna, mert nem mindenki építget be bontott cuccokat, vagy a szerviz nem vállal rá garit.
Nekem van hideg, meg meleg tapasztalatom is német piacról vett gépek után...volt hogy napi szintem böngésztem a bizonyos modellek után, itt is vanna trehány meg suvickolós gazdák is, és ugyan úgy találni tákolásokat, meg eredeti példányokat is...
Azért azt ajánlanám, hogy más modelleket is vegyél célkeresztbe...ugyan ahogy látom, már beesett 2000 € alá az ára, de vannak ebből az évtizedből (90`) más csatahajók is ebben a szegmensben. A Yamahák ezen típusai sok bosszúságot okoznak a kirepedező szívó csonkokkal, meg a vákuummembránok elöregedésével..., de maga a porlasztó felújítása is zsebbenyúlós dolog...
Szia! https://www.ebay.com/itm/29197...
1200Ft ebay. Csak a vákumcsövet le kell dugózni. Cserébe van zárt állás. Esetleg a "búvárcsövet" kicserélni az eredetire, mert talán rövid. Én is kaptam a linket a faces csoportban, már megrendeltem.
Üdv itt. Vagy bontó, vagy esetleg ez-:
ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F232561621375
Nem olcsó, de ha kell valamiaz embernek...
Vagy új, a Yamahától, gondolom arany árban.
Vagy visszakeresel itt a fórumon. Van egy Yamaha típus, aminek a benzincsapját használták pótlásra a srácok, kb 7000 újonnan. A típusra keress rá itt a topicban. Kell hozzá egy kis modifikáció. Több ötletem nincs.
Széles utat mindenkinek!
Most vettem egy 94-es XJ 600-at. A benzincsap tőből le van törve. Tudna valaki bontva szerezni nekem? Persze megvásárolnám:-) Sajnos csak javítókészletet lehet hozzá kapni. És vásárolnék egy hátsó doboztartó konzolt is.
A segítséget előre is köszönöm, Lukács Csaba( 0620-9562176
Na, tálaltam is olyat, amiről beszéltem, csak sajnos ez kis méret. Tényleg nagyon jó minőség, nem véletlen, hogy az eredeti ára 200 font körül van. Annyit viszont biztos nem adnék érte, mert a Gerbing is van olyan jó minőség, csak az Exo2 egy év garit ad csak. De az eBay-ről ennyiért megvenni szinte ajándék, ha csak normál kesztyűként nézed, ennyiért nem kapsz egy tisztességes protektoros vízálló bőrkesztyűt. Persze,,a döntés a tiéd, nem biztos, hogy egyformák az elvárásaink. Holnap még egy utolsó gurulás itthon, aztán fájó szívvel el kell köszönjek a két keréktől egy időre. Remélem, nem lesz hosszú...
Köszönöm, megfontolom az ötletet és olvasok a témában. Én úgy gondoltam, hogy markolatfűtés plusz ilyen kéztakaró ha nagyon hideg van, viszonylag olcsón ki is jön ez a kombó.
Markokat fűtésen én is gondolkoztam. De végül inkább villany kesztyűt vettem. Jobban ki lehet használni, szerintem. Ha átülök a robira, azon is használhatom. Körbe melegíti a teljes kezet, ujjakat, körbe, nem csak a markolat felől kapsz meleget. Igaz, azt hiszem, ez drágább megoldás. A hőmérséklet szabályozható, a legmagasabbon szinte égeti a kezem. És őrök garancia van a fűtő szálakra. Más Gerbing tulajoktól olvastam kinti fórumon, hogy a kesztyű, amikormár totál el volt használódva, bedöglött a fűtés, és a gyár zokszó nélkül cserélte vadi újra. És ha a moci generátora nem bírná, mint ahogy az enyém sem szereti, lehet hozzá akksit is venni. Ez a drágábbmegoldás. Kb 60 ezer az ára. De van másmegoldás is: itt hirdet valaki egy másik fajta https://www.jofogas.hu/borsod_abauj_zemplen/Futheto__protektoros__belelt_teli_motoros_kesztyu__uj_Exo2_Stormguard_74067884.htm
Az ára 16, és ha jó a méret, szerintem megéri. Az eBay- néha ki lehet fogni ugyanebből a márkából, filléreket nagyon enyhe varrás hibásakat. 4-5 ezer, és kb 3 a posta. Igaz, ezekből kivágják a csatlakozókat, és nem fűthetőként árulják. Én vettem belőle egy párat, és egy kis munkával a benne lévő kábel maradványra varázsoltam érvéget, hozzá kábelt, és működik jól. Nem olyan meleg, mint a Gerbing, de elegendő hőt ad, jól néz ki, víz és szélálló, protektoros, kényelmes.
Köszi a választ. Tehát, ha ezt venném meg, biztosan nem járnék rosszul. És ha a gazdája ilyen méreg drága cuccokat vett rá, biztos lehetek benne, hogy mindig időben megkapta az olajakat, egyebeket a szervízben, és tisztességesen karban is tartotta. Ha még egy-két hétig eladó lesz, megpróbálom megvenni. Még egyszer köszi a választ.
Azért sikerült kicsit homlokon vágnod a terveddel Oroszországon keresztül az oceánig. A saját (!) megérzésem ezzel kapcsolatban az, hogy ilyen útra, föleg ha egyedül mész, sokkal érdemesebb egy karcsú gépet venni, és a választást ennek alávetni. Legtöbb esetben a legnagyobb veszélyt az elcsúszás eldölés okozza, és már kis tempónál is megsérülhet úgy egy nagytestú motor, hogy nem tudod az utad folytatni, de egyszerüen csak szimplán felállítani sem. Meg sokszor fordul elö, hogy szük helyen kell tologatni a motort, vagy véletlen befordulsz egy lejtös helyre, ahonnan nem olyan könnyi egy nagy géppel kievickélni, föleg , ha még fel is van pakolva. Mikor bennem ilyen utvonalak merülnek fel a motorparkomból elöbb választanám az 1 hengeres SR 500-as berugós motort, mint a kényelmes GSX 1400-ast, vagy a GSXR 1100-est amivel akár 250-et is lehetne menni utazóra...Èpp két hete csaptam földhöz a hóban a bejárós 400-as yamahámat, és az egészet egy egy kuplunkar töréssel meguszta a gép, meg felpattantam, felkaptam az útteströl, és fellöktem a járdára...de ez 200 kg alatt van tömegben. Persze vannak technikák, hogyan kell bármilyen fekvö motort felkapni, de vajon, ha sikos, sáros, lejtös a felület, akkor is meg lehet csinálni. EGy könnyebb géppel könnyebb a rossz minöségü utakon is haladni...Egy régi osztálytársam egy öreg 150-es Trophy MZ vel járta meg a balkánt meg törökországot, még az elözö évezred végén...mikor itt ott a törököknél még égtek a olajfinomitók, könnyebb volt bele akármilyen üzemanyagot szerezni, meg defektet javítani, mint egy túradinóba...
Persze sok saját tapasztalattal ezt nem tudom megtámogatni, mert én balkánon meg görögben jártam csak 2003, meg 2008-ban. Oda jók voltak a Banditok, meg GSX 1400, de azért a te uticélod ettöl egy kicsit eltérö.
Még annyi kérdés merül fel bennem, hogy voltál már valamerre külföldön túrázni, és ez csak egy fokozatos tapasztalatszerzés következö lépcsöfoka vagy ez lesz az elsö ilyen vállalkozásod?
Nyáron szeretnék eljutni motorral az Oroszországon át a Csendes óceánig. A hatszázas Divivel nem merek nekivágni, bár rendben van, de félek, hogy ez túl sok volna neki egyszerre. Igen, futás teljesítményben akarok 50 ezer alatti gépet. Természetesen átnézetve, rendesen felkészítve, hogy ne hagyjon cserben, különösebb gond nékül menjen el 30 ezer kilométert, egyben. Igen, tudom, biztosan lesznek majd gondok. Csak nem mindegy, hogy mi.
Legyen olcsó, és meglehetősen kényelmes a gép. Ha az úton jól vizsgázik, elgondolkodom rajta, hogy maradjon, vagy inkább vegyek komolyabbat.
Költeni nem szeretnék rá esztétikailag, de a kényelmi dolgokra igen (ülés, magasított kormány, 12-voltos aljzat, stb) A Wilbers nem lesz elvárás.
Ellenben a gumi alkatrészek, szénkefék, egyéb fontos apróságok, kormánycsapágy, kerékcsapágyak, minden, de minden át lesz nézetve. Remélhetőleg így, pár olajcserével, gumidefekttel, meg fogom úszni. Tudom, hogy szerencsés leszek, ha csak ennyivel megúszom. Tehát legyen egy 2000 utáni, 50 ezer kilométer, valós futás teljesítményű gép, nagyon alaposan átnézve, minden szóba jöhető alkatrész cserélve újakra. Így szeretnék elindulni. Ha a gép jól vizsgázik, vagy ő, vagy egy típus társ marad. Ha csalódást okoz, mennie kell, és jöhet mondjuk egy FJR.
Ha az út végére bontó éretté válik, nem lesz öröm, de könnyebb lesz anyagilag elviselni, mint egy Pan-t, vagy egy Fjr-t. Kedvelem a típust, és a márkát. Ez már nem feltétlen ész érvek kérdése, ebben már érzelmek is vannak, és így akkor is megyek a lelkem után, ha később esetleg bánnom kell.
A várható útviszonyok alapján valószínüleg jobb döntés volna egy túra enduró választása. Csakhogy azok a gépek számomra nem szimpatikusak. 900-as Divivel fogom végigcsinálni. Nem fogok, nem akarok száguldozni, és valószínűleg lehetőség sem fog rá nyílni. Ha valahol tudok menni 140-160-al, az csak egy bónusz lesz, amit kihasználok, ha meg csak éppen ballaghatok, akkor sem fogok panaszkodni. Napi 300-400 kilométernél eleve nem akarok jobban haladni. Ha kevesebb jön csak össze, semmi baj, lesz időm.
Wilbers, és egyéb okosságok nem szükségesek szerintem egy ilyen útra. Száguldás igazából nem lesz, kanyar vadászat még kevésbé. Az majd egy másik úton, talán másik motorral.
Köszönöm az írásaid, hiszen tanulok belőle, olyan dolgokat is, amiket csak hosszú körök leírásával tudnék magamtól rájönni. És most mondhatod azt, hogy úgysem veszem figyelembe. Nem így van. Elraktározom magamban, és elő is fogom venni szükség esetén.
Tehát, ha úgy gondolod, továbbra is várom az észrevételeidet. Biztosan lesz olyan, amit majd megfogadok, megszívlelek. Bizonyos fokig máris másképpen gondolkodom, neked köszönhetően. Változatattál a pirosításaimon, és ha mások is figyelemmel kísérik a beszélgetéseinket, az ő javukat is szolgálja. Köszönöm, újfent.
http://nagyvas.hu/motoralkatre...
Van egy 94es xj600am gyönyörű gyári állapotban.
Esetleg ha valaki ilyesmit keres és kihagyná a visszatekert órás kamu kereskedéses motorokat az nyugodtan keressen.
Ára 249 osztrák papirokkal.
A wilbers jó cucc, én barátok motorjába építettem be nem is egyszer...picit megemelte a motor hátsó részét. Magasabbra került a lábtartó, rövidebb lett a tengelytáv meredekebb a villaszög, és pontosabban dolgozott mint a gyári gátló...de ezt úgy éred el, hogy eleve (emlékeim szerint) már rendeléskor bemondod a te test tömeged. Ehhez választják meg a rugókarakterisztikát, aztán nem árt ha picit értesz is hangoláshoz, mert utána húzó nyomó fokozati csillapítást neked kell meghatároznod, és csak jól eltalált értéknél fog többet adni mint a gyári cucc ami egy átlagos terhelésre van méretezve kompromisszumokkal fűszerezve. Ès sokat emel a dolgon amit általában le szoknak cserélni (gyari) az már el van fáradva így elég szembetűnő a javulás.
"tisztában vagyok az általad leírt hibalehetőségekről"
Az a gond hogy ezt nem nagyon lehet elkerülni, és ami bosszantó az egészben, hogy addig nem lesz mivel menned, és ahogy soraid közül kiveszem, te nem fogod tudni elvégezni a javításokat, így kell egy megbízható szerelö is, ami ismét egy rizikófaktor. Kevesen dolgoznak lelkiismeretesen, pontosan és megfizethető áron...és sokszor ilyenkor még mást is el lehet baszni, más is mehet a levesbe, mert mégis csak egy 20 éves bontószökevényről beszélünk. Sokan ezt elfelejtik, hogy teszteket leírásokat amiket olvasnak azok 5-10-15 év íródtak, és azóta ezek a gépek annyit öregetek...A yamaha ebben a kategóriában meg nem volt a tartósság zászlósa, ezzel a bosszantó membrán, meg szívócsonk problémával...és amibe sokan nem gondolnak bele, hogy ugyan a gyökér ok pl a porózus szívócsonk, és oké azt cserélni kell, de ezzel nincs minden rendben, mert előtte kitudja mennyi ideig falsolt a motor, mennyi ideig "kínozták" rossz keverékkel... az elszegényedett keverék pedig detonációs égéshez vezet. Arról meg egyik szakirodalom sem ír jókat, csak olyat, hogy túlhevül az égéstér, meg tervezett erőhatások többszöröse éri a forgattyús mechanikát rövid időn belül, ami nem hosszú élet záloga.
Èn is szeretem ezeket a kiöregedett vasakat van is belőlük több mint fél tucat, de én azért vettem őket, hogy feltámasszam őket, ez a hobbim és majdhogynem örülök ha kifekszik a váltó, és szét kel húzni a blokkot, de volt olyan amit alkatrészeként vásároltam össze és pakoltam rá egy üres vázra... és nem zavar ha 2 évig dolgozok rajta, mert van 5 forgalomban lévö motorom...
"Magamnak szabtam egy ötvenezer kilométeres felső határt."
Ezt nem értem egészen...nem akarasz ennél több km-t látni az órában?Futásteljesítmény?
Az hogy drága cuccot vett rá még nem jelent semmit...lehet ellágyult a gyári rugós tag, és ez a túlárazott wilbers is olcsóbb volt mint a gyári lett volna, mert nem mindenki építget be bontott cuccokat, vagy a szerviz nem vállal rá garit.
Nekem van hideg, meg meleg tapasztalatom is német piacról vett gépek után...volt hogy napi szintem böngésztem a bizonyos modellek után, itt is vanna trehány meg suvickolós gazdák is, és ugyan úgy találni tákolásokat, meg eredeti példányokat is...
Azért azt ajánlanám, hogy más modelleket is vegyél célkeresztbe...ugyan ahogy látom, már beesett 2000 € alá az ára, de vannak ebből az évtizedből (90`) más csatahajók is ebben a szegmensben. A Yamahák ezen típusai sok bosszúságot okoznak a kirepedező szívó csonkokkal, meg a vákuummembránok elöregedésével..., de maga a porlasztó felújítása is zsebbenyúlós dolog...
https://www.ebay.com/itm/29197...
1200Ft ebay. Csak a vákumcsövet le kell dugózni. Cserébe van zárt állás. Esetleg a "búvárcsövet" kicserélni az eredetire, mert talán rövid. Én is kaptam a linket a faces csoportban, már megrendeltem.
ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F232561621375
Nem olcsó, de ha kell valamiaz embernek...
Vagy új, a Yamahától, gondolom arany árban.
Vagy visszakeresel itt a fórumon. Van egy Yamaha típus, aminek a benzincsapját használták pótlásra a srácok, kb 7000 újonnan. A típusra keress rá itt a topicban. Kell hozzá egy kis modifikáció. Több ötletem nincs.
Most vettem egy 94-es XJ 600-at. A benzincsap tőből le van törve. Tudna valaki bontva szerezni nekem? Persze megvásárolnám:-) Sajnos csak javítókészletet lehet hozzá kapni. És vásárolnék egy hátsó doboztartó konzolt is.
A segítséget előre is köszönöm, Lukács Csaba( 0620-9562176
https://m.ebay.com/itm/EXO2-St...
www.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F3...]https://rover.ebay.com/rover/0...[/url]
Az ára 16, és ha jó a méret, szerintem megéri. Az eBay- néha ki lehet fogni ugyanebből a márkából, filléreket nagyon enyhe varrás hibásakat. 4-5 ezer, és kb 3 a posta. Igaz, ezekből kivágják a csatlakozókat, és nem fűthetőként árulják. Én vettem belőle egy párat, és egy kis munkával a benne lévő kábel maradványra varázsoltam érvéget, hozzá kábelt, és működik jól. Nem olyan meleg, mint a Gerbing, de elegendő hőt ad, jól néz ki, víz és szélálló, protektoros, kényelmes.