Tiszteletem mindenkinek! Igy a napsütésben, és vizsgaidőszak után elkezdtem gondolkodni a motor szervizelésén, a karburatort szeretném felujitani, szivesen várom az ötleteket, hogy honnan szerezem be a membrant és a teljes felujitó szetett. Kellemes napot kivanok mindenkinek.
Írtam,hogy nem vagyok szakember,meg azt is,hogy én így csinálom. Megjelöltem a másik lehetőséget is lorand 001 majd eldönti miként csinálja. Felnőtt ember. Nem a szakmai pontosságra törekszem hanem válaszoltam mert ti nem.
Ez ebben a formában kissé pontatlan. Amikor égéstermék kerül az olajba, az savasodásnak indul. Az ásványi olajok avasodnak is. Ez mindenképpen a kenési tulajdonságok romlását okozza, illetve a keletkező kén- , kénes- ,szén -, salétromsav hatásait nem hiszem hogy ecsetelni kell. Lassú méreg ez, nem azonnal öl...
Dehogy kell cserélni év elején. 6000km a csereperiódus. Van aki évente cseréli akkor is ha nem ment 1-2ezret sem. Szerintem felesleges de mindenki másképp csinálja. Az ásványolaj idővel bomlásnak indul,de szerintem 2idényt mindenképpen kibír. Ha sokat mész a km-et tartsd szem előtt!
Ok, kösz, hogy emlékeztettél, pótoltam az adatlapot
1.
A sietség oka az volt, hogy beleakadtam egy hirdetésbe, ami xv125-ről szól, de 250-es motorral. A különböző teljesítményű motorok ezek szerint ennyire csereszabatosak? Vsz, igen, de szerettem volna tájékozottabb véleményt is hallani. De közben lebeszéltem magam, buhera-szaga van, bár az eladó a telefonban rokonszenvesnek hangzott. Marad egy "rendes" 250-es vétele.
2.
Miért nem nagyobb? Mert ez lesz az első motorom, ráadásul motoros jogsim is. Eredetile az A1-et céloztam meg az egyszerűség és gyorsaság miatt, de már rájöttem, hogy a 125cc túl szűk korlát. Úgyhogy most átnyergelek A2?-re vagy Akorl?-ra, holnap utánanézek. Jó lenne megmenteni a frissen újra megcsinált KRESz-t, de ha nem megy, nem baj. Vén fejjel nem is árt néha egy kis vizsgadrukk...
Bocsi Robág -ezt akkor félreértettem-most már tele van mind a kettő tank -és várom a tavaszt az indításhoz-amikor indítgattam +5-fok volt és a tank a fényezőnél volt,
de az alsóban volt benya bőven!
Szia
Bocs, hogy bele szólok, de szerintem az indítási probléma nem hiszem, hogy a hideg miatt lenne.
Nekem minusz tizen fokban is indult. Igaz nem könnyen. S a nyáron is volt mikor megtréfált és nem indult.
Érdemes lenne egy pár dolgot megnézni a mocin.
Én először feltölteném fulra az aksit. Aztán a tartalék kulccsal próbálnám indítani.
A szívatót teljesen ráhúzni. Ráadni a gyújtást. Jön a krepegő hang. (Az AC pumpa hangja). Majd gyújtás le. Aztán újra ráadni a gyújtást, és gáz nélkül indítani. Ha beindult, még vagy fél percig nem szabad a gázhoz nyúlni. Nekem ilyenkor egyből lefulladt.
Tehát legalább fél perc pöfögés után, nagyon finoman lehet egy pici gázt adni.
Ha a fulra feltöltött aksival, még pöfögni, kabdosni sem kezd, akkor az üzem anyag ellátást kel megnézni.
Gyertyák ki. Aztán egy tiszta rongyot a gyertya nyílásba tartani. Indítózni, majd szagolgatni, a rongyot hogy benzinszagú-e.
Egyik havernak sem akart indulni most a motorja. (Igaz Simson) S neki víz volt a karbiban. Pedig ősszel még ketyegett.
Igen ebből rossz helyen fekszik Gyál. A Város széle és oda hordják a szemetet, amire azt hiszik hogy fizetniük kéne.
Pedig valószínűleg ingyen is legálisan megszabadulhatnának tőle. Vagy a lakás felújítás költségéhez mérve töredékért elszállítanák tőlük.
Nálunk pl, a szeméttelerakón személyenként és évenként, 5 m3 ig ingyenesen lelehet rakni. egy négy tagú családnál az már 20 m3. Abba meg már egy komplett ház bontása is belefér. Gondolom nálatok is meg van ez az ingyenes lehetőség.
Csak sajnos az emberek nagy többsége még azt sem tudja, hogy a lakóhelyéhez, hol van a legközelebbi szemét lerakó.
Gondolom ott is egy karakán polgármester tudná megszüntetni a szemetet.
Pályázhatna pénzért, a környék megtisztítása érdekében. Aztán meg a segélyből élő emberekkel, közmunka keretén belül elvégeztethetné a melót.
Mondjuk előtte komoly felvilágosítást kéne végezni az ingyenes hulladék lerakási lehetőségről, hogy ne termelődjön újra a szemét.
No meg még van egy pár módszer amivel még javítani lehetne a dolgokon. Csak sajnos ott is mint az egész országban az illetékesek nem hajlandóak gondolkozni, és cselekedni.
Pedig ezzel a saját sebüket is tömhetnék.
Ma délelőtt felhívtam a Bontós Pityut és azt mondta éppen van egy darab csak még a blokkon. A hét közepéig leszedi és küldi. Képzeld 4000ft és a posta lesz a költség. Szerintem nem drága.
Katona750 köszönöm a tanácsot. nem hiszem ha szűrővel gond lesz. ősszel volt egyébként nagy szervizen motor kb. fel éve lett az enyém. amúgy mennyit lehet menni egy friss olajjal 5000km, vagy év elején mindenképp le kell cserélni?
A bő szoknya, zsebében 2 személyi igazolvány van, abból az egyik újabban magyar. Bár nem feltétlenül ők szemetelnek ők inkább az összképet alakítják. Zavartunk már el terepjárós, abszolút színtelen úriembert is, amint éppen műanyag zsákokat pakolt le a platójáról, tele a fürdőszobája romjaival. Mert hát a sittelepen fizetni kell a lerakásért....
No most jól mellé lőttem. Azt hittem valami csinos hölgyek kóricálnak arra felé. De most látom, hogy csak a kisebbségről van szó. Ami lassan már a többség.
Nekem volt Gyálon ismerőseim. Akkor szépnek láttam a környéket. Igaz velük szemben is drappok laktak.
Pedig engem érdekelne ez a Bőszoknyás nagy kalapos.
Sajna ez az egész országra igai.
Nem vigyázunk a környezetünkre, aztán panaszkodunk, hogy milyen csúnya.
Tisztelet a kivételnek.
Köszi-igen azt én is tudom hogy 2.-tank van a virgácson ,a volt gazdija szerint ha a felsőben nincs benya akkor hidegben nehezen lehet beindítani-na de a hideg probléma hamarosa kilőve !
6000-7000 km vagy egy év, és az a tuti.
Egyébként én is azt mondom ha teheted törekedj a nagyobb köbcenti felé, mert hamar kinövöd a kicsit .
1.
A sietség oka az volt, hogy beleakadtam egy hirdetésbe, ami xv125-ről szól, de 250-es motorral. A különböző teljesítményű motorok ezek szerint ennyire csereszabatosak? Vsz, igen, de szerettem volna tájékozottabb véleményt is hallani. De közben lebeszéltem magam, buhera-szaga van, bár az eladó a telefonban rokonszenvesnek hangzott. Marad egy "rendes" 250-es vétele.
2.
Miért nem nagyobb? Mert ez lesz az első motorom, ráadásul motoros jogsim is. Eredetile az A1-et céloztam meg az egyszerűség és gyorsaság miatt, de már rájöttem, hogy a 125cc túl szűk korlát. Úgyhogy most átnyergelek A2?-re vagy Akorl?-ra, holnap utánanézek. Jó lenne megmenteni a frissen újra megcsinált KRESz-t, de ha nem megy, nem baj. Vén fejjel nem is árt néha egy kis vizsgadrukk...
de az alsóban volt benya bőven!
Azt mondtam hogy tartalék állásban nem célszerű használni, mert a tank aljában osszegyűlt szutyok , víz stb kerülhet a karburátorba.
Bocs, hogy bele szólok, de szerintem az indítási probléma nem hiszem, hogy a hideg miatt lenne.
Nekem minusz tizen fokban is indult. Igaz nem könnyen. S a nyáron is volt mikor megtréfált és nem indult.
Érdemes lenne egy pár dolgot megnézni a mocin.
Én először feltölteném fulra az aksit. Aztán a tartalék kulccsal próbálnám indítani.
A szívatót teljesen ráhúzni. Ráadni a gyújtást. Jön a krepegő hang. (Az AC pumpa hangja). Majd gyújtás le. Aztán újra ráadni a gyújtást, és gáz nélkül indítani. Ha beindult, még vagy fél percig nem szabad a gázhoz nyúlni. Nekem ilyenkor egyből lefulladt.
Tehát legalább fél perc pöfögés után, nagyon finoman lehet egy pici gázt adni.
Ha a fulra feltöltött aksival, még pöfögni, kabdosni sem kezd, akkor az üzem anyag ellátást kel megnézni.
Gyertyák ki. Aztán egy tiszta rongyot a gyertya nyílásba tartani. Indítózni, majd szagolgatni, a rongyot hogy benzinszagú-e.
Egyik havernak sem akart indulni most a motorja. (Igaz Simson) S neki víz volt a karbiban. Pedig ősszel még ketyegett.
Pedig valószínűleg ingyen is legálisan megszabadulhatnának tőle. Vagy a lakás felújítás költségéhez mérve töredékért elszállítanák tőlük.
Nálunk pl, a szeméttelerakón személyenként és évenként, 5 m3 ig ingyenesen lelehet rakni. egy négy tagú családnál az már 20 m3. Abba meg már egy komplett ház bontása is belefér. Gondolom nálatok is meg van ez az ingyenes lehetőség.
Csak sajnos az emberek nagy többsége még azt sem tudja, hogy a lakóhelyéhez, hol van a legközelebbi szemét lerakó.
Gondolom ott is egy karakán polgármester tudná megszüntetni a szemetet.
Pályázhatna pénzért, a környék megtisztítása érdekében. Aztán meg a segélyből élő emberekkel, közmunka keretén belül elvégeztethetné a melót.
Mondjuk előtte komoly felvilágosítást kéne végezni az ingyenes hulladék lerakási lehetőségről, hogy ne termelődjön újra a szemét.
No meg még van egy pár módszer amivel még javítani lehetne a dolgokon. Csak sajnos ott is mint az egész országban az illetékesek nem hajlandóak gondolkozni, és cselekedni.
Pedig ezzel a saját sebüket is tömhetnék.
Lényegtelen, hogy mennyi van a felső tankban, az AC az alsóból szív
Nekem volt Gyálon ismerőseim. Akkor szépnek láttam a környéket. Igaz velük szemben is drappok laktak.
Üdv
Sajna ez az egész országra igai.
Nem vigyázunk a környezetünkre, aztán panaszkodunk, hogy milyen csúnya.
Tisztelet a kivételnek.