A 250-es üzemanyagrendszere sokkal inkább a hagyományosra hajaz.
A tankon van egy kifolyó, a benzincsap külön van. Ez azért jó egy olyan motoron, mint az 535, mert a lenti tankra kéne tenni a csapot, ahol nem tudod kézzel nyitni, zárni tartalékra tenni. Ebben szerintem nincs vita.
Az mágnesszelepes csap furatközéptávja 34 mm, akárcsak a 250-es kifolyója. Ergo simán felmegy az alsó tank aljára. Két csövet ráakasztasz, egyik a tartalék csatorna, a másik a normál. Ezeket egy-egy szűrőre ráaggatod. A tankban futó átvezető csövet ledugózod, hogy ne gyűjtse a párát és rohadjon át.
A szűrőkről mehet a csapra a két cső. A csapon két bemenet van, egyik a tartalék, a másik a normál. A csapot 'majdnem' oda teszed, ahová akarod, csak legyen elég csöved és helyed felrakni.
A korábban említett embernek a króm buciba dugtuk el a csapot, a csap forgó karjának alul nyitottunk lyukat a krómozott fedőn. A csapon van két M6 menetes furat a rögzítéshez és ha jön vele a gyári lemez tartófül, az is segíthet. Csak kreativitás függvénye helyet találni neki, lehet az ülés és a tank közti vázcső szakaszra vagy a hátsó lábtartó és a rugóstag teteje közötti csőre is fel tudod bilicsezni. Nála a buciba tettünk egy vákuumos benzinpumpát is (XJ600-ról) elvégre le akarta váltani a villanyost teljesen.
A csap kimenete mehet a pumpára, plusz a csapra rákötöd a hozzá közelebbi szívócsonk vákuumját az automata nyitó-záró kamrának. Utóbbit ki is iktathatod könnyedén, ha akarod és akkor vákuum se kell neki. Lásd a képek közt.
Hogy mi a sok hűhó a semmiért? Hát... a koma vett egy ilyen játékot, a benzincsap szolenoidja meg volt halva, a pumpa orrán-száján folyt, rá kellett volna költenie egy kisebb vagyont. A kínai pumpa két hónaposan elfüstölt, a gariban kapott cserepumpa se húzta sokáig. Bontott gyári pumpa 70-80 fontnál indult, jó állapotú használt csap meg fehér holló és drága kéz alól is.
Ez megy egy faék egyszerű rendszer, a gyári csap és kifolyó bontva 25 font volt, a vákuumos XJ pumpa is valami hasonló pénzbe került és egy pucolás után ment minden. Bárminek baja van, felújítószettel, tömítéskészlettel olcsón javítható. Csövekkel, szűrőkkel, a munkadíjammal együtt megállt a buli 100 fontból.
Majd mindjart megirom.
Csinaltam ilyet mar, mert a motor gazdaja ki akarta iktatni a tapszivattyut es a csapi szolenoidot teljesen. Nem feltetlen kell mindent lecserelni, maradhat az elektromos pumpa, csak a csap kell meg a tankra valo kifolyo.
Köszi.......
Ááááááá az ki van zárva, hogy ennyi pénzt kiadjak..... Ez majdnem egy kiló! Be vagyok oltva ellene.... 🙂 Főleg egy ilyen alkatrészért....
Akkor majd utána nézek, mi van a 250-esbe, és hogy lehet összepárosítani..
Ha nekem lenne ilyenem és menthetetlen lenne a csap (ismétlem, még nem volt ilyenre példa a praxisomban), akkor átalakítanám XV250 alkatrészekkel.
Pofátlanul drága cucc.
Nem, csak egyben kapható és a kokain is olcsóbb. Valami 270 euró rémlik.
Ha a relé működik, max. egy felújítókészlet rendbe fogja hozni. Még nem találkoztam olyan benzincsappal, ami menthetetlen lett volna - kivéve ha valaki már járt benne és pl. kitört egy olyan darabot az öntvényből, amit nem lehetett visszagyógyítani. Mondjuk az útválasztó szelepnél elbarmolta a lyukat.
Mivel rettenetes helyen van, ezzel esélyesen nem babráltak.
A 27-re simán rátenném a lakáskulcsot!
Gondolom, lesz itt még olyan. A benzincsap biztos! Gyanítom, hogy nem csak gumi gond lesz. Lehet szét van revesedve az alumínium is.
Holnap kiderül, ha ki tudom szedni a tankot..... Ha a relé működik, ("RES"-nél kattan) lehet szerezni hozzá csak a csapot?
Egy hatos csavar van ott, ha jol tevedek, az fog egy kis lemez zsebet, amibe a tank elejen az a gumis baszkura be van dugva.
Reg volt, de mintha en azt a csavart kivettem volna.
Igen, a konzol ami tartja a műanyag akksidobozt alul, abban van egy gumis nút. Abból nem jön ki a tankon lévő lemez nyúlvány. Nem megy annyit a tank. Vagy azt a konzolt is ki kell szedni? Azt gondoltam, csak ki kell belőle húzni a tankot.
Megnéztem vagy háromszor..
Azt hiszem, az a gond, hogy nem tudtam kiakasztani az akksi tartó gumis nútjából, a tank lemez nyúlányát.
Nem tudom annyit a hátsó kerék felé nyomni..... elakad.
Akkor valami meg mindig nem engedi elfordulni rendesen. A tank hatulja hatrafele huzas kozben balra kifele fordulva meg kene induljon. Mint a brazil gyerek videojan kb 26:20-tol
Igen, leszedtem....
Alul van egy vízszintes nyúlvány, két csavarhely van benne. (fesz.szab) Itt akad, a jobb oldalon pedig a felfelé jövő vázccsőben...
Hááááát... nekem sehogyan sem jön ki a tank.... 😦
Mindent lekötöttem, akksitartó ki, sárvédő elem ki, felül minden leköte.........
Mozog is, de mindkét oldalon akad a vázba..... 😧 Tehát, még a hátsó gumiig sem jutok el. Se fel, se le, semerre.... ☹️
Holnap majd még bírkózom vele.....
A benzinszűrő borzalmas...... A kis könyökcsőből fekete szilárd szemcsék jöttek ki. Nem kevés! Mi lehet a tankban? 🙈 😕
Viszont az olaj még mindíg csepeg..... 😂 😂
Célszerű megcsinálni. Eleve szűk 11 literre csökken a tank kapacitása, ha nincs tartalék és ha elfeledkezel a napi számlálóról, könnyen ott maradsz az út szélén. Nem beszélve arról, hogy az 535 fogyasztása nagyon tág határok közt tud mozogni, 160 km és 240 km közöt bármi lehet a hatótávod 11 literrel és csak terepviszonyok, forgalom és csukló függvénye mindez. Emiatt a napi számláló is inkább csak saccolás.
No meg ha el akarod adni, ötvenezret manapság úgy lealkudnak ilyen miatt, mint a fene. Ha nem szólsz róla, akkor meg csak a hiszti lesz belőle később.
Tényleg nem sok hasznos információt lehet belőle venni! 🙁
Ameddig csepeg az olaj, 😂 meg köt a menetrögzítő, elkészítettem a menetvágást.
Úgy gondolom, sikerült "megmenteni" egy lendkereket.
Az a két video egy video, kétszer tetted be ugyanazt a linket :D
Ezt linkeltem én is, hogy száradjon rá a brazil csávóra az összes befőttje, a kamerát tehette volna olyan helyre, ahonnan látni is valamit.
A tankon van egy kifolyó, a benzincsap külön van. Ez azért jó egy olyan motoron, mint az 535, mert a lenti tankra kéne tenni a csapot, ahol nem tudod kézzel nyitni, zárni tartalékra tenni. Ebben szerintem nincs vita.
Az mágnesszelepes csap furatközéptávja 34 mm, akárcsak a 250-es kifolyója. Ergo simán felmegy az alsó tank aljára. Két csövet ráakasztasz, egyik a tartalék csatorna, a másik a normál. Ezeket egy-egy szűrőre ráaggatod. A tankban futó átvezető csövet ledugózod, hogy ne gyűjtse a párát és rohadjon át.
A szűrőkről mehet a csapra a két cső. A csapon két bemenet van, egyik a tartalék, a másik a normál. A csapot 'majdnem' oda teszed, ahová akarod, csak legyen elég csöved és helyed felrakni.
A korábban említett embernek a króm buciba dugtuk el a csapot, a csap forgó karjának alul nyitottunk lyukat a krómozott fedőn. A csapon van két M6 menetes furat a rögzítéshez és ha jön vele a gyári lemez tartófül, az is segíthet. Csak kreativitás függvénye helyet találni neki, lehet az ülés és a tank közti vázcső szakaszra vagy a hátsó lábtartó és a rugóstag teteje közötti csőre is fel tudod bilicsezni. Nála a buciba tettünk egy vákuumos benzinpumpát is (XJ600-ról) elvégre le akarta váltani a villanyost teljesen.
A csap kimenete mehet a pumpára, plusz a csapra rákötöd a hozzá közelebbi szívócsonk vákuumját az automata nyitó-záró kamrának. Utóbbit ki is iktathatod könnyedén, ha akarod és akkor vákuum se kell neki. Lásd a képek közt.
Hogy mi a sok hűhó a semmiért? Hát... a koma vett egy ilyen játékot, a benzincsap szolenoidja meg volt halva, a pumpa orrán-száján folyt, rá kellett volna költenie egy kisebb vagyont. A kínai pumpa két hónaposan elfüstölt, a gariban kapott cserepumpa se húzta sokáig. Bontott gyári pumpa 70-80 fontnál indult, jó állapotú használt csap meg fehér holló és drága kéz alól is.
Ez megy egy faék egyszerű rendszer, a gyári csap és kifolyó bontva 25 font volt, a vákuumos XJ pumpa is valami hasonló pénzbe került és egy pucolás után ment minden. Bárminek baja van, felújítószettel, tömítéskészlettel olcsón javítható. Csövekkel, szűrőkkel, a munkadíjammal együtt megállt a buli 100 fontból.
Remélem, mindent sikerült kb. világosan leírnom.