Kicsit utánaolvastam a dolognak. Az egyik youtube-os felhasználó mondta, hogy vannak csavarok a kipufogórendszerben, egész konkrétan a középdob alján. Azok közül az egyik azért van ott, hogy a kormot ki lehessen pucolni belőle. Azt ha kitekered, kicsit férfiasabb, mélyebb hangja lesz. Ha nincs, nyugodtan fúrhatsz oda egy nagyobb, kb. 10 mm-es lyukat, attól is mélyül és hangosodik a gép. Eladás előtt beletekersz egy nagy csavart, ami belepasszol és kész.
Végleges herélést a hátsó dobokon úgy lehet csinálni, hogy a kipufogóvégekből kirántod a bélést. A lezáró lemezt, ami a dobokat lezárja és csak egy kisebb lyukon engedi ki a gázokat, azt kell kinyesni. Több módszer van, egyik verzió az, hogy körbefúrkálod kisebb fúróval, majd egy nagy csavarhúzóval addig cseszteted, fárasztod a lezáró lemezt, amíg ki nem szakad a helyéről, a helyén maradt csonka lemezdarabot meg lehajlítgatod, hogy ne legyen csúnya. Szebb megoldás a lyukfúró, amivel megfelelő átmérőjű nagy lyukat vágsz a lemezre (olyan, mint egy hengerre ráhajtott fűrészlap) és akkor simán kijön a bélés, továbbá nem marad a helyén a csipkézett szélű lemez, mint a körbefúrkálásnál. Előnye még, hogy a betétet simán vissza lehet bele hegeszteni.
Jobb ötlet: spórolj tavaszig és rendelj külföldről MAC rendszert. Én is azon vagyok, több ismerősömnek bejött a cucc. Tartós, olcsó és igazi big-twin hangot csinál. Szerintem egy 535-ös sem szólna rosszul MAC dobokkal.
Vagy a közösítő dobot kell levágni és a könyökcsöveket összekötni a hátsó dobokkal, vagy a kipufogó dobokat lehet még megfúrkálni. Szerintem nem éri meg. Jó, ha megvan az eredeti rendszer, eladáskor sokat számít. Jóval drágább móka venni hozzá egy nyitott rendszert, akár 150 ezerbe is fájhat a dolog...
Legjobb módszer vadászni egy használt gyári közép és hátsó dob szettet (könyök nem kell, aból jó az eredeti is) és azt megberhelni. Az univerzális dobokat nem merem ajánlani, mert bár olcsók és szépek (10-15 eFt darabja), a könyökcsövek az 535-ösön nagyon vékonyak, csak erős trükközéssel lehetne adaptálni őket a gyári leömlőre...
Sziasztok! Nemreg lettem egy 535 -os tulajdonos ez egy "D"-bol behozot gép,ninden eredeti rajta! Hogy tudnak egy kis hangot elovarazsolni a belolle ha lenne hozzaszolasotok meg koszonnem! udv:HL
Örülök, hogy most patent a bringa. A kérdéseidre a válasz:
a., Az 535-ös, mint bármelyik másik Virago 91-es benzinre lett gyárilag beállítva, azaz 91-től felfelé minden benzin mehet bele. Nálunk csak 95-ös van, a 91-est megszűntették. Személy szerint feleslegesnek tartom a 98-99-es benzinek használatát, annyival nem megy jobban a vas tőle (ha egyáltalán érezhető a változás), mint amennyivel drágább. A lényeg tehát: 91, vagy annál magasabb oktánszámú benzint tankolj.
b., Ha nem túl nagy macera, a pincét ajánlom. Fedetlen helyen, mínusz 5-10 foknak kitéve még letakarva sem ajánlom kitenni a motort. Drága műszer ahhoz.
c., Ha van középállványod, használd. Ha nincs, készíts egy hasonlót, mint Lapar kolléga mutatta, vagy mozgasd meg hetente. Nem kell sokat tologatni, elég egyik héten fél métert előre, utána levő héten fél métert hátra tolni. A lényeg, hogy ne egy ponton nyomódjon a gumi a motor teljes súlya alatt.
Ahogy a gyári árfekvését elnézem nálam is valami ilyen lessz.Némi nemü fémipari jártassággal rendelkezem,és ez a készség csak 'szerviz' célokat szolgálna.Szóval ha tudnál ugy képet felrakni,hogy rajta van a motor,azt nagyon köszönném!
Feri
Ahogy igertem, leirom a vezermulanccserevel kapcsolatos tapasztalataimat. Elso sorban: tegnap hoztam el a motort, a lanc az igert egy hetre erkezett. A kopogas megszunt. Viszont hallatszik egy masik, sokkal finomabb kopogas, a szaki szerint valami a kulplung kornyeken (nem ertek hozza, nem tudom mi az) de azt mondta, hogy a) semmilyen problemat nem jelent es nem is fog b) nem eri meg vele bajlodni, mert nem eri meg szetszedni azt a reszt, a motoron, mert meg gyari osszerakas van ott.
Nekem vegulis nem csak vezermulanc lett cserelve, hanem tulajdonkeppen egy teljes atnezese a motornak, mivel 8 eves, es soha nem volt vele foglalkozva, szervizileg, az olajcsereken kivul. Tehat megejtett a szaki mindenele olajcsereket, szelep allitas stb. Azaz "pontra tette" a motort. Azt mondta, elvileg legalabb 6000 kilometerig nem szabadna hozzanyulni semmihez, nem igenyli. Aztan olajcsere. Az egesz mindensegert cakkpakk alkatresszel egyutt 400 eut fizettem (tudom, nem volt olcso, de messzefoldon ezt a szakit tartjak a leg megbizhatobbnak - az ara is ehhez mert).
Az illeto Szekelyudvarhelyi (erdely vagyok, igy gondolom inkabb az erdelyeiekt erdekelheti ez a resz). Peter Janosnak hivjak, velem nagyon korrekt volt, pontos, mindenben tisztessegesen jart el (a kivett alkatreszek, tomitesek stb.) vissza lettek adva nekem (persze leadom az ocskavasba a lancot, mihez kezdjek vele?). En ajanlani tudom erdelyieknek, foleg akik szekelyfoldhoz kozelebb vannak. Mondom, az illeto nem olcso, de mifelenk nagyon sok "szaki" van aki tobbet ront mint javit, o viszont nem...
Es jonnek most a kerdeseim:
a. milyen benzitn ajanlatos az 535osbe tenni? mit "szeret"? olommentes, 95os vagy 99es?
b. hogyan taroljam szakszerun (elolvastam a postokat). kerdesek: hagyjam kinn, az udvaron, persze letakarva, krom es gumivedo szerrel lefujva, vagy vigyem be a pincebe (pince nem nedves, de pince... az egyetlen elonye hogy nincs benne fagypont, hanem ugy 3-4 fok.
c. szukseges-e akkor alvanyra tenni, vagy az oldaltamaszra tamasszam es mozgassam meg hetnte, taszitsam egy kort az udvaron?
koszonom a valaszaitaokat, elore is. ha valakinek segithet az udvarehlyi szerelo, irjon es megirom a telefonszamata. nemcsak yamahaval es nemcsak chopperrel foglalkozik, hanem majdnem mindenfele motorral (az olaszoktol pruszkol).
Én egy ilyen eszközt nyálaztam össze, lánckenéshez, meg tároláshoz jó. De kerék subickolásnál is hasznos.
Simán a gyári középtámasztartóhoz rögzítem, aztán ráemelem a mocit.
Igazából van rá szükséged? Mert elég drága cucc. Ha csak a téli tárolás miatt kell, ne vegyél. Sokkal olcsóbb, ha heti egy-két alkalommal kimész a motorhoz és kicsit előrébb vagy hátrébb tolod, hogy ne mindig ugyanott nyomódjon a gumid a motor súlyától.
Felkoppanás gátló cucc, a 80-as években a Suzuki GS szérián alkalmaztak hasonlót. A fékolaj nyomása befolyásolja az első teló rugózását, azaz egy kemény fékezésnél a fékolaj nyomása ebbe a kis egységben is megjelenik és keményít a rugón (asszem alulról felnyomja egy kicsit) és nem bólint be annyira a gép, nem koppan a teló. Hondáék ezt az "Anti-dive" rendszert TRAC-nak hívják.
Üdv a szakiknak!
Segítsetek, ha tudtok. Ez a szerkezet egy Goldwing-on van, de mi célt szolgál? Az első teleszkópszár alján, oldalán van és a féknyereg is csatlakozik hozzá, ráadásul amit pirossal bejelöltem azt a csavart 4 pozicióba lehet állítani, de mi célt szolgál?
Köszi a segitőkész válaszokat Mészizs
Végleges herélést a hátsó dobokon úgy lehet csinálni, hogy a kipufogóvégekből kirántod a bélést. A lezáró lemezt, ami a dobokat lezárja és csak egy kisebb lyukon engedi ki a gázokat, azt kell kinyesni. Több módszer van, egyik verzió az, hogy körbefúrkálod kisebb fúróval, majd egy nagy csavarhúzóval addig cseszteted, fárasztod a lezáró lemezt, amíg ki nem szakad a helyéről, a helyén maradt csonka lemezdarabot meg lehajlítgatod, hogy ne legyen csúnya. Szebb megoldás a lyukfúró, amivel megfelelő átmérőjű nagy lyukat vágsz a lemezre (olyan, mint egy hengerre ráhajtott fűrészlap) és akkor simán kijön a bélés, továbbá nem marad a helyén a csipkézett szélű lemez, mint a körbefúrkálásnál. Előnye még, hogy a betétet simán vissza lehet bele hegeszteni.