szevasztok motoros testverek.nemreg mar kertem itt segitseget,de nem oldodot meg,van egy 91 es 535 osom,elos inditasnal kb 24 or allas utan nem indul,sokolva vagy anelkul voltozatlanul bekopi a gyertyat es nehe bukkan,de nem indul el,mar csereltem gyertyat vadonat uj Denso van benne,es 98 as benzint hasznalok....kerem szepen ha tudtok segitsetek,kosz elore,es mindenkinek jo motorozast,Peace
Majd elfelejtettem... Jótanács: kérdezd meg, hogy viheted-e te a szükéges alkatrészeket. Meg is mondom miért. Sok szervíz hajlamos túlszámlázni az alkatrészeket illetően, pl. a 10 eurós csapágyat 25 euróért, és hasonlók. Ha belemegy a mókus, hogy szétbontja és összeírja neked, mi kell hozzá, nagy pénzeket spórolhatsz. (így lett 8000 Ft-ért két vezérműláncfeszítőm az USA-ból postával együtt, a szomszéd városban 60 ezer lett volna a márkaszervízben!).
Amerikából olcsón lehet alkatrészt szerezni, az mrcycles.com webáruház nagyon megbízható, kis angol nyelvtudással és e-mail írogatással meg tudod velük dumálni, hogy mi kellene és hogy mennyiért küldenék el. Posta nélkül a legrosszabb esetet figyelembe véve (minden, alább felsorolt alkatrész) 200 eurónak megfelelő dollárért beszerezhető. De ismétlem, ez a legrosszabb esetre áll, amire 400 eurót számoltam az előző hozzászólásomban, azaz a majdnem teljes motorgenerál. Na, ennyire nem mindegy... :)
Hogy őszinte legyek, nem ismerem az ottani szervizek munkadíját, de itthon legrosszabb esetben olyan 400 euró körül (100 eFt) megcsinálnák szerintem. Alkatrész katalógus alapján:
-Hajtókarcsapágy: kb. 10 Euro / db (4 db kell)
-Főtengely siklócsapágy: kb. 30 Euro / db (2 db kell)
-Dugattyú csapszeg csapágya (CSAK HAJTÓKARRAL EGYÜTT, KÉSZLETBEN ÁRULJÁK): 100-120 Euro (2db kell)
Szerintem a hajtókar még megúszta. Itt valszeg arról lehet szó, hogy valaki elfeledkezett az olajcseréről, vagy későn vette észre, hogy nincs elég olaj a motorban. Ezesetben a csapágyazás segít és valszeg 150-200 Euróból is kijön a dolog munkával együtt. Szorítok, hogy ne legyen túl nagy a számla...
Ez az én kicsikém... 22 éves, de jól tartja magát. :)
hat, eleg sok keresgeles utan talaltam egy szervizt, ahol (ugy tunik) van szakertelem. szemelyesen meg nem beszeltem az illetovel, de meghallgatta a hangot es egybehangzoan azt mondta, amit ti is, eleg megnyero volt... ugyhogy, jovo heten viszem... mely levego... es ugras. lassuk. nagyon sajog a szivem es a penztarcam is, mivel 3200 eurot adtam ezert a motorert, elso motorom, 15 eve kivanom a motorozast, valosaggal szerelmes vagyok ebbe a motorba stbstb. de ez van, nyilvan jobb most rendberakni, mint megvarni, amig kikonyokol a dugattyu az oldalan... mi a velemenyetek, mennyi eurobol fogom en ezt a cirkuszt meguszni, figyelembe veve a legjobb es a leg rosszabb esetet? jo, tudom, hulye kerdes... de mar csak azert is jo volna informative tudjam, hogy ne mondhassanak teljesen azt amit akarnak a szervizben...
vegul, de egyaltalan nem utolso sorban, NAGYON koszonom a tanacsaitokat es a segitsegeteket. en szamitogepekkel, grafikaval, nyomdaiparral, weblappal foglalkozom, ha ilyen teren segithetek nektek, barmiben amiben tudok, ne habozzatok szolni.
felteszek egy kepet a dragarol...
es majd leirom a tapasztalataimat, ha lesznek, szerviz ugyben, hatha mas kezdo peches alaknak segit...
Hát az a helyzet a kotyogó motorral kapcsolatban, (persze így hogy nem láttam, hallottam ez nem sokat ér de) hogy 2 vége lehet a történetnek:
-még jársz vele akár 10000-15000 km-t gond nélkül és majd utána újíttatod fel a blokkot (rizikós de olcsóbb)
-rendbe rakatod most és teljesen nyugodtan motorozol sokáig, szűz motorral amit saját magad járatsz be (drágább de nagyon ajánlom, mert a kopóalkatrészek főleg a tűgörgők szörnyű pusztítást képesek tenni, sajnos láttam már ilyet)
de ha találsz egy jó szakembert az legalább meg tudná állapítani hogy a főtengelyed lóg vagy valami más zörög, egy indikátoróra segítségével amit a gyertya helyére rak be és a főtengelyt mozgatja kicsit oda-vissza
Pottyos kolléga is ezzel foglalkozik, ha esetleg valamit nem jól mondtam volna a kattogó motor ügyében, megkérem, hogy javítson ki vagy szóljon hozzá. :)
A helyzet az, hogy nem ismerem az ottani szervízeket, nem tudom, ki és hol tudná megjavítani felétek. Az viszont biztos, hogy ez komoly gondot is okozhat. A laza csapágyak további alkatrészekre is felesleges túlterhelést jelentenek, ami a főtengely tájékán pláne problémás. Ha így használod, gallyra mehet a főtengely csapágyazása, a főtengely maga, a dugattyú csapszegének a csapágyazása, akár a primer hajtás, tehát gyakorlatilag nagyon sokmindent szétverjet - szó szerint. A javítási költség többszázezer forintra is felmehet, ha így hajtod, mivel csak a főtengely csapágykészlet 80-90 ezer Ft, és akkor a többi veszélyeztetett alkatrészt még nem is említettem.
Én a helyedben környékbeli motorosokkal konzultálnék, hogy hol ismernek valami jó szakit, aki ért hozzá... Ne kockáztass, nem éri meg. Komoly pénzekről van szó. Én is jártam így, a motorom vételárának megfelelő összeget kellett fizetnem a kései javításért, mert nem vittem el időben szerelőhöz.
koszonom, tenyleg nagyon segitokesz vagy, koszonom a turelmedet. hat, nem gyilkolom, mert egyreszt kezdo vagyok, masreszt nem vagyok sebessegmanias, azaz, oszinten szolva en 80-nal mar felek ... :) tehat nem hajtom. inkabb varosban hasznalom (egyelore) az a baj, hogy tavol estem Pecstol, mivel erdelyi vagyok, Sepsiszentgyorgyi, ami erdely delkeleti sarkaban van... :) hat, nekem itt a szervizeles eleg problemas, nem hemzsegnek itt a szakszervizek... engem egyebkent a hangja nem zavar, tehat ha azt mondod, hogy meg el lehet vele jarogatni szep csendesen, es nem teszek a motorban mas egyeb kart is, akkor nekem az igy megfelel. nem szeretnem szetbontatni a motort, ha nem muszaly, az itteni szervizekben nem bizok annyira, hogy ossze is tudjak rakni utana rendesen. errol mi a velemenyed?
szep csendesen hasznalhatom ezt igy, aztan ha tenyleg romlik a hangja, akkor szerviz, ha mar muszaly? vagy mas egyeb kart is tehetek a motorban, az esetlegesen ugyis hibas csapagy vagy csapszegen kivul?
Igen, tényleg eltalált széria. A mai Drag Star-ok minőségben a kanyarban sincsenek sajnos a régebbi Virago-hoz képest. Csak ajánlani tudom, ha öreges, nyugodt örömmotorozást tervezel, ellenkező esetben - nyélgázon döngetve - igencsak megugrik a fogyasztása. :)
Ha a jogsid engedi, válassz nagyobbat, könnyebb hozzájuk alkatrészt vadászni, erősebbek és szerintem szebbek is. 535 alá ne menj, mert hamar kinövöd. :)
Ha nem mész 4-500 kilométernél többet, akkor finoman hajtva nem lesz nagyobb baja. De ne gyilkold, mert rosszabbra is fordulhat. Ha Pécs környéki vagy, ajánlom a Yakomoto szakműhelyt, Yamaha márkaszervíz volt, az én Viragom is 10 éve "oda jár".
Ismét köszönet blackiex-nek! Találtam egy jó párat, a legtöbb általános leírás, viszont az egyik annyira részletes hogy még azt is benne van ,hogy hogyan kell kivenni a beleszakadt csavart! (nem gyakran látunk ilyet) Ha elakadok valamiben, majd írok. Még annyit hogy amikor megláttam ezt a motort én is csak egy motornak tekintettem, de miután mentem vele egészen megváltozott a véleményem, nagyon jól megtervezett motor, megbízható, lehet hogy én is veszek jövőre.
Meghallgattam mindkettőt. Ez nem az alap kattogás, ez sokkal hangosabb és zavaróbb. és Két verzióm is van.
Egyik: a motortartó gumibakok el vannak öregedve, a blokk kopog a felfogatási pontokon. Új gumibakokkal megszűnik. Ez az olcsóbbik megoldás, érdemes ezzel kezdeni. Ha ettől nem múlik el, akkor jön a második verzió.
Másik: Hajtókar csapágy, esetleg dugattyú csapszeg. Mindkettőhöz szakműhely kell vagy erős szerszámozottság és hozzáértés.
Szerintem nézesd meg szakemberrel, mert ez így minden, csak nem egészséges szerintem. Még az én 22 éves Viragom sem klaffog ennyire...
igyekeztem a hangot mindket oldalrol venni, alulrol es felulrol is. van egy hideg es egy meleg motorhang. A kattogas hallhato itt is (virago 535, 2000es evjarat, 25000 kilometerben). segitsetek! csinaljak ebbol problemat? vagy jarhatok igy vele?
Köszönöm szépen az adatokat blackiex -nek. Még annyi kérésem volna hogy: ha valaki tudna másolatot küldeni egy xv 400 v. xv 535 -ös gépkönyvet annak nagyon örülnék, mert a tulajnak, is meg nekem is jól jönne (scanelve v. fényképezve is megfelel nekem). Előre is köszönöm mindenkinek e-mail: nagyi0309@freemail.hu vagy MSN-en: pottyos2@hotmail.com (ja! ez kardános, de láncos is jó nenne)
Namost a Virago blokkoknak van egy kis alapzaja, de nem tudom, a tiéd milyen erősségű. Ha jó minőségű mp3 felvételt tudsz készíteni, amiből kihallatszik, lehetséges, hogy tudok valami okosat mondani erre.
Ha a zaj inkább ciripelés-szerű, akkor azon egy szelepállítással lehet segíteni. A hengerek teteje felől lehet a legjobban hallani.
A legjobb a blokkzaj kiszűréséhez, ha valaki segítségét kéred, hogy egy darab ronggyal kicsit fogja be a kipufogókat.
Kezdo motoros vagyok, vettem egy yamaha virago 535-ot, 2000-es kiadasu, szepen karbantartva. Az a kerdesem, hogy hideg motorral (de mellegel is) egy finom kattogast hallok. A kattogas szinkronban van a motor hangajaval, azaz szabalyos katt-katt-katt-katt...
akitol vettem, valtig erositgette, hogy ezeknek a V allasu motoroknak, es ennek a tipusnak ez normalis jelenseg, ne csinaljak ebbol problemat. En (mivel aggodalmaskodo tipus vagyok) megis kikernem a ti velemenyeteket: jarhatok vele nyugodtan, vagy kezdjen foni a fejem? (olaj, levego es olajszuro csere teljesen friss).
Ha feltoltom a hangot valahova, mp3 formaban, az segit nektek megitelni?
Sziasztok! Egy kis szaktanácsot kérnék, hátha tud valaki segíteni. Motorokat javítok otthon, egyenlőre "hobbi szinten" (még nincs szakmám róla). Szóval hoztak hozzám egy 400-as Yamaha Virago-t, sok mindent megcsináltam rajta ,de nem tudom ,hogy az első teleszkóp felújításakor mennyi olajjal kell feltölteni? Mert eddig sehol nem találtam gépkönyvet vagy haszn. útmutatót, de még más nyelvűt se. Köszi Sziasztok! /Pöttyös/
Az előző gazdájánál menet közben kiesett az olajleeresztő csavar és nem vette észre,hogy kigyulladt az olajszintjelző.
Eredmény:Az első henger kopog,a hátsó felhordja az olajat,hajtókarok csattognak.
Javítási díj alkatrészekkel együtt körülbelül 400000 Ft.
Üdv
Amerikából olcsón lehet alkatrészt szerezni, az mrcycles.com webáruház nagyon megbízható, kis angol nyelvtudással és e-mail írogatással meg tudod velük dumálni, hogy mi kellene és hogy mennyiért küldenék el. Posta nélkül a legrosszabb esetet figyelembe véve (minden, alább felsorolt alkatrész) 200 eurónak megfelelő dollárért beszerezhető. De ismétlem, ez a legrosszabb esetre áll, amire 400 eurót számoltam az előző hozzászólásomban, azaz a majdnem teljes motorgenerál. Na, ennyire nem mindegy... :)
-Hajtókarcsapágy: kb. 10 Euro / db (4 db kell)
-Főtengely siklócsapágy: kb. 30 Euro / db (2 db kell)
-Dugattyú csapszeg csapágya (CSAK HAJTÓKARRAL EGYÜTT, KÉSZLETBEN ÁRULJÁK): 100-120 Euro (2db kell)
Szerintem a hajtókar még megúszta. Itt valszeg arról lehet szó, hogy valaki elfeledkezett az olajcseréről, vagy későn vette észre, hogy nincs elég olaj a motorban. Ezesetben a csapágyazás segít és valszeg 150-200 Euróból is kijön a dolog munkával együtt. Szorítok, hogy ne legyen túl nagy a számla...
Ez az én kicsikém... 22 éves, de jól tartja magát. :)
vegul, de egyaltalan nem utolso sorban, NAGYON koszonom a tanacsaitokat es a segitsegeteket. en szamitogepekkel, grafikaval, nyomdaiparral, weblappal foglalkozom, ha ilyen teren segithetek nektek, barmiben amiben tudok, ne habozzatok szolni.
felteszek egy kepet a dragarol...
es majd leirom a tapasztalataimat, ha lesznek, szerviz ugyben, hatha mas kezdo peches alaknak segit...
tisztelettel
istvan
-még jársz vele akár 10000-15000 km-t gond nélkül és majd utána újíttatod fel a blokkot (rizikós de olcsóbb)
-rendbe rakatod most és teljesen nyugodtan motorozol sokáig, szűz motorral amit saját magad járatsz be (drágább de nagyon ajánlom, mert a kopóalkatrészek főleg a tűgörgők szörnyű pusztítást képesek tenni, sajnos láttam már ilyet)
de ha találsz egy jó szakembert az legalább meg tudná állapítani hogy a főtengelyed lóg vagy valami más zörög, egy indikátoróra segítségével amit a gyertya helyére rak be és a főtengelyt mozgatja kicsit oda-vissza
Én a helyedben környékbeli motorosokkal konzultálnék, hogy hol ismernek valami jó szakit, aki ért hozzá... Ne kockáztass, nem éri meg. Komoly pénzekről van szó. Én is jártam így, a motorom vételárának megfelelő összeget kellett fizetnem a kései javításért, mert nem vittem el időben szerelőhöz.
szep csendesen hasznalhatom ezt igy, aztan ha tenyleg romlik a hangja, akkor szerviz, ha mar muszaly? vagy mas egyeb kart is tehetek a motorban, az esetlegesen ugyis hibas csapagy vagy csapszegen kivul?
meg egyszern nagyon koszi a segitseget...
tisztelettel
istvan
Ha a jogsid engedi, válassz nagyobbat, könnyebb hozzájuk alkatrészt vadászni, erősebbek és szerintem szebbek is. 535 alá ne menj, mert hamar kinövöd. :)
Egyik: a motortartó gumibakok el vannak öregedve, a blokk kopog a felfogatási pontokon. Új gumibakokkal megszűnik. Ez az olcsóbbik megoldás, érdemes ezzel kezdeni. Ha ettől nem múlik el, akkor jön a második verzió.
Másik: Hajtókar csapágy, esetleg dugattyú csapszeg. Mindkettőhöz szakműhely kell vagy erős szerszámozottság és hozzáértés.
Szerintem nézesd meg szakemberrel, mert ez így minden, csak nem egészséges szerintem. Még az én 22 éves Viragom sem klaffog ennyire...
http://www.torrentz.com/96b152...
Ango
l nyelvű, minden Virago benne van. A 400-as megegyezik az 535-tel, csak a lökettérfogat az eltérő.
http://www.voidart.ro/motorhan...
igyekeztem a hangot mindket oldalrol venni, alulrol es felulrol is. van egy hideg es egy meleg motorhang. A kattogas hallhato itt is (virago 535, 2000es evjarat, 25000 kilometerben). segitsetek! csinaljak ebbol problemat? vagy jarhatok igy vele?
koszonom a valaszokat
istvan
Köszi az információt. Felhívtam a hirdetőt reménykedve hogy legalább a főtengely egyezik az 1100-ével,de sajnos a 750-nek más a lökete.
Ha a zaj inkább ciripelés-szerű, akkor azon egy szelepállítással lehet segíteni. A hengerek teteje felől lehet a legjobban hallani.
A legjobb a blokkzaj kiszűréséhez, ha valaki segítségét kéred, hogy egy darab ronggyal kicsit fogja be a kipufogókat.
Kezdo motoros vagyok, vettem egy yamaha virago 535-ot, 2000-es kiadasu, szepen karbantartva. Az a kerdesem, hogy hideg motorral (de mellegel is) egy finom kattogast hallok. A kattogas szinkronban van a motor hangajaval, azaz szabalyos katt-katt-katt-katt...
akitol vettem, valtig erositgette, hogy ezeknek a V allasu motoroknak, es ennek a tipusnak ez normalis jelenseg, ne csinaljak ebbol problemat. En (mivel aggodalmaskodo tipus vagyok) megis kikernem a ti velemenyeteket: jarhatok vele nyugodtan, vagy kezdjen foni a fejem? (olaj, levego es olajszuro csere teljesen friss).
Ha feltoltom a hangot valahova, mp3 formaban, az segit nektek megitelni?
Kerlek valaszoljatok, ha tudtok
koszonom szepen elore is
istvan
A topbike.hu-n hirdetnek egy 750-es Virago blokkot. Az nem lenne jó neked?
Eredmény:Az első henger kopog,a hátsó felhordja az olajat,hajtókarok csattognak.
Javítási díj alkatrészekkel együtt körülbelül 400000 Ft.
Üdv