Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi a kiegészítést. A szűrő ügyében azért maradnék a két szezononkéni cserénél, mert az 535 szűrője elég kis felületű a blokk méreteihez képest. Csak a tapasztalat mondatja velem, egyébként teljesen igaz, hogy nem öregszik.
És még egy kicsi:
"Ha az olajszűrőd nem volt egy éven belül cserélve, azt sem árt kicserélni."
Az olaj valóban cserélendő évente is km-től függetlenül, de szerintem a szűrőre ez nem érvényes, ott a km számít, merthogy az nem öregszik.
"akksit vedd ki, vidd be egy melegebb helyiségbe és havonta egyszer tedd töltőre."

Kis pontosítás, nem kötözködés: A melegebb úgy értendő, hogy fagymentes, de ha lehet válogatni, az 5-10 C° jobb, mint szobahőmérséklet.
Elcsesztem a linket.

http://www.wd40.hu/

így a helyes. :D
A WD 40 egy speciális spray, ami egyszerre kenőanyag, felülettisztító és még sokminden jótékony hatása van a fémfelületekre. Autósboltokban, benzinkutakon, nagyobb pl. Tesco jellegű boltokban lehet kapni. Kicsit drága, de egy kicsi kiszerelés is elég belőle, nem kell sokat használni a kívánt eredményért. Több info itt:

www/wd40/index.html" title="http://www.meteor.hu/www/wd40/index.html" target="_blank">http://www.meteor.hu/www/wd40/...

Az olajcserét a téli leállítás előtt ajánlom. Az olaj a használat során kémiai változáson megy keresztül, ami miatt egy adott idő után már nem annyira jótékony hatású a fémekre, mint alapból (korrodál). Plusz a használt olajban van egy csomó égéstermék is, ami a hengerek faláról jut be az olajba, és ezek a szemcsék meg tudják kötni a vízpárát, ezzel szintén elősegítve a korróziót. Jobb, ha friss olajban állnak a csapágyaid pár hónapot, tavaszig az olajnak nem lesz baja, hiszen nem használod a mocit. Az 535-ös különösen érzékeny a megfelelő olajra, mert siklócsapágyas a főtengely, nem úgy, mint a nagyoknál.
Az olajcsere menete: a motort üzemmelegre melegíted be, pl. elmész egy negyed órás körre a környéken. A meleg olaj jobban folyik és összeszedi a motorban levő szennyeződéseket. Utána középállványra teszed és vársz 10 percet, hogy az olaj összegyűljön a motorblokk aljában, a karterben. 10 perc elteltével kitekered az olajleeresztő csavart és egy megfelelő edénybe engeded kifolyni az olajat. Adj neki inkább 10-15 percet, hadd jöjjön ki minden. Utána visszatekered a leeresztő csavart és feltöltöd a megfelelő mennyiségű olajjal. Ha az olajszűrőd nem volt egy éven belül cserélve, azt sem árt kicserélni.
aha ertem nagyjabol,egy ket kerdesem lenne meg....mi az a WD 40 pontosan,me meg ne mhallotam rolla,es az olajcseret most csinaljam teli allas elot vagy majd tavaszal hasznalat elot?es kosz mindent sokkat segitetel!peace
Van pár dolog, amit célszerű elvégezni.
- tankold tele a motort, a benzin ugyanis megvédi a tank belsejét a rozsdásodástól.
- a karburátorból engedd le a benzint, vagy zárt csap mellett fogyaszd ki, hogy télen ne kocsonyásodjon el benne.
- akksit vedd ki, vidd be egy melegebb helyiségbe és havonta egyszer tedd töltőre.
- a gumikat kicsit ereszd le és ha van középállványod, arra állítsd a motort, ne oldalsztenderre.
- jól takarítsd le a motort, aztán a krómozott részeket fújd le egy kis szilikonsprével, véd a korróziótól.
- fékkar, kupplungkar, váltókar környékét fújd be WD-40-nel, hogy ne kezdjen el nyikorogni tavaszra
- érdemes megejteni egy olajcserét

Nagyjából ennyi.
Hali mindenkinek!nemreg lettem motor tulajdonos,szoval azt szeretnem kerdezni,hogy a Viragomon kell e v.mit csinalni a teli pihenese erdekebe,hogy tavaszra menetkepes maradjon?az akut vegyem le vagy ilyesmi....varom valaszaitokat,elore is kosz.Peace
Kösz!
biker-world.hu
bazismotor.hu
adamoto.hu
nagyvas.hu


Hirtelen ennyi, remélem elég. :)
Szevasz!
Nem tudsz véletlenül magyar motoralkatrész web oldalt,ahol az árak is fel vannak tüntetve?
Üdv Attila
hali!Ertem koszonom a tanacsaitokat,sokkat segitettek mar megent!minden jot!es jo motorozast.sziasztok
Vagy ha nem a benya sok, akkor a levegő kevés. Levegőszűrő tiszta? rongy sem maradt benne véletlenül?
A korom még attól is lehet a gyertyán, ha túl magas hőértékű, bár ahogy korábban írtad, inkább alacsonyabb a tiéd, tehát még jobban ki kellene égnie.
Még mindig sok anyagot kap, a korom azt jelzi. A karburátort kell beállítani, de annyira nem ismerem az 535-ös változatot, hogy el tudjam mondani, hogy kellene. A szerelési könyvben keresd meg, melyik a keverékszabályozó csavar és azzal kell játszani mindkét karburátoron.
Mielőtt nekiesel, menj el egy hosszabb motorozásra, mondjuk 10-15 kilométer országúti motorozás pont jó. Ha a gyertyák akkor sem tisztulnak ki (barnára), akkor ess csak neki a szerelésnek.
Szep jo napot mindenkinek!megfogadva a tanacsitokat szeppen durrog a Viragom!koszonom szepen a segitseget!mindemelet meg egy dolog nem tetszik nekem....a gyertyakon vastagon lerakodik a korom,pedig vadi uj gyertyak vannak benne...mi lehet az oka?koszonom a segitseget elore is:mindenkinek jo motorozast!Peace es kellemes hetveget
A hollandiai alkatrészforrás a http:\\cmsnl.com. Consolidated Motor Spares. A magyar áraknál jóval olcsóbb, de az amcsihoz képest drágább.

István! Örülök, hogy a szerelőd ennyire képben van ezekkel a forrásokkal és remélem, mihamarabb kész lesz a Virago-d. :)
Kedves Attila.

Nem tudom, mi a helyzet az amerikai dologgal, mivel onnan az alkatreszek nekem cca. 80 dollarba kerultek volna + posta, ami meg cca. 60, tehat osszesen 140 dollar. ugyanakkor az illeto, aki a motoromat javitja, megrendelte az eredeti alaktreszet a hollandiai (azt hiszem) yamaha lerakatbol, es ezeknek az ara 140 euro (benne van a szallitas). miert dontottem e mellett? egyreszt hamarabb jon hollandiabol, masreszt "eredeti" yamaha. igen, tudom, hogy a ket penznem kozott van rafizetes az en variansomra, viszont nem olyan nagyon nagy, ezert en e mellett dontottem.

minden esetre, en ez uttal "kiprobalom" ezt az erdelyi szerelo uriembert, es majd megirom a velemenyemet. idaig megbizhato, szakerto embernek tunt, remelem tovabbra is ez lesz a tapasztalatom, es remelem, tudom majd ajanlani hasonlo erdelyi sorstarsamnak.

jovo hetre igerte a motort (e het hetfon rendelte az alaktreszt, es azt mondta, 1 het a szallitas, 2 nap a szereles max.). noss kivancsi leszek. az amerikai dolognak ellene szolt, hogy beszeltem egy atyafival, aki hondahoz rendelt alkatreszt, el is kuldtek, de nem azt ami neki kellett. visszakuldte, szo nelkul csereltek, de a ket postakoltseg az ove volt, es a +4 het varakozas is... de lehet magyarorszagra ugyesebb a fuvar, mint romaniaba (noha nem hiszem nagy lenne a kulombseg). de persze lehet, csak ez az uriember volt peches...

maradok tisztelettel
modi istvan
Szia István!
Érdeklődnék,hogy sikerült-e az amerikai vásárlás és ha igen,mennyiért küldték el az alkatrészeket.
Üdv
Nem rossz ez a gyertya sem. Annyi a különbség, hogy a 6-os hamarabb bemelegszik és nagyobb hőmérsékleten működik, mint a 7-es - ezt hívják úgy, hogy alacsonyabb hőértékű. Ha a motort hidegebb éghajlaton használják, akkor szoktak bele alacsonyabb hőértékű gyertyát tenni. Pl. Svédországban a 6-os a nyerő, Olaszországban inkább a 8-as. Ha hidegebb őszi időben használod, mint most, akkor a 6-os is jó, de meleg időben a 7-es ajánlatosabb.
*R -ez kimaratt
Szevasz blackiex!NGk BP6ES van benne,jellenled,nemetbol van a moci,valyon miert tett az elozo tulaj olyat belle?mi oka lehetet?
NGK BPR7ES gyertya kell az XV535-be.
Ami az amcsi boltot illeti, eredeti OEM alkatrészeket forgalmaznak, azaz ugyanolyan láncot kapod tőlük, mint amit anno 2000-ben beleszerelt a gyár, nem utángyártott cuccot.
Amúgy igaza lehet, ennyi idősen nem lehet komoly baja, ha kapott rendesen olajat és légszűrőt az előírt időszakok szerint.
Ha megjönnek az árak, írd meg, mert kiváncsi vagyok.
noss, utana nezek az amerikai rendelesnek, szallitasnak. minden esetre a szerelo (annak ellenere, hogy azt mondta, vihetek alaktreszeket es beszereli) javasolta, hogy eredeti lancot tetessek. o lekeri az arat. lassuk. ugyanakkor megkertem, hogy vergassza at az egesz motort, deruljon ki, mi baja lehet meg, noha azt mondta, nincs kopas a motorban egyaltalan, szepen megy, "meg van vele elegedve". kivancsi leszek, ha lekeri az arat, mennyi lesz az elteres az o ara es az amerikai kozott...
Peace!egy kis segitseg kene,uj gyertyat szeretnek vasarolni az 1991 XV535-os Viragomhoz,a tanacsotokat szeretnem kerni,hogy milyet vegyek!koszonom elore is,jo motorozast!