Megbízható a motorjuk, am6 kétütemű bírják a nyúzást, és van hozzájuk alkatrész rendesen.
Ha nem nagy a súlyod 100-körül fog menni alattad még az 50ccm is.
Sziasztok,
Szeretnék venni egy yamaha tzr 50-et és láttam hogy ilyen 300-350k körüli árakat is és azt szeretném kérdezni, hogy szerintetek mennyire éri meg ennyiért venni? Illetve ,hogy milyen tipikus hibák szoktak lenni ennél a motornál amikre érdemes oda figyelni, hogyha vásárolom és ne szívjam meg vele?
Hat, ez erosen kinai kapcsolonak hangzik, azok keverik a szineket, mintha muszaj lenne.
A gyari kapcsolo ON allasban 2 erintkezopart zar egymassal:
- a pirosat a barnaval (akku 12V -> kapcsolt +)
- kek-sargat a kek-pirossal koti ossze
Sajnos itt jon az, hogy multimeter elo es ki kell sipolni, hogy az utangyartott kapcsolon mi a kotta, hogy ott melyik lesz osszekotve mivel ON allasban.
Gyújtáskapcsoló csere előtt állok.
A gyári gyújtáskapcsoló színei: kék/sárga, piros, barna, kék/piros
Az új kapcsoló színei: fekete, piros, zöld, fekete/fehér
Tudna valaki segíteni, hogy hogyan kellene bekötni az újat?
Nem pont ugyanolyan, bármilyen univerzális 10A-es relé megteszi, ami nyugalmi állpotában nem vezet. Autósbboltokban szokott lenni, 12V 10A N.O. relé (NO = Normally Open)
Sziasztok!
Vettem egy 2010 yamaha tzr 50-et. Hidegen melegen szépen indul teszi a dolgát de a henger és a kipufogó találkozásánál kicsit folyik az olaj. Mi lehet a
baja? Válaszokat előre is köszönöm !
Kezdőként vettem a TZR50-est. A problémám hogy hidegen egyszerűen nem akar beindulni. Melegen egyből indul de hidegen...
Szivató nélkül nem, kevés szivatoval sem, többel sem. Össze visssza próbálkozva nagy nehezen beindul. De nincs egy szabály hogy hogy.
Tanácsot kérnék hogy mi lehet a gond?
Olyan tankot vettem, ami zárva volt, kulcs meg nem volt hozzá.
Segítség képpen megbontottam egy másik motorrom tankjának a zárját, hogy a felépitését megismerjem. (Suzuki)
Aztán egy nekem picit meg kellett fúrnom a zár mellett, hogy egy szöget ledugva, a lamellákat vissza tudjam lökdösni a zárhengerve, és el tudjam fordítani a zárat egy csavarhúzóval. Utána egy nyers kulcsra felmértem a lammellák pozicióit, és bereszeltem olyan mélyre, ahogy a lamella méret megkivánta--> el tudjon fordulni a henger, ha benne a kulcs. Majd mikor minden lammella passzolt a kulccsal, akkor szimetrikusan megreszeltem a kulcs másik felét is. Majd összeszereltem...Azóta müködik.
Jellemzöen megkopik a kulcs, telemegy szeméttel a zár mechanikaja. Ha van hozzá szerszámod, meg türelmed egy kisérletet lehet vele tenni. Az sem baj, ha van egy kis finommechanikai alapismereted...
Ha egyik sincs, akkor legyen pénzed... :)
Sziasztok
Kezdő TZRes vagyok. Tankzáram megadta magát ☹️. Kulcs nem megy bele. Szerencsére épp ki van nyitva de ha rácsukom már nem fogom tudni kinyitni.
Van valakinek ötlete mit lenne érdemes csinálni vele? Érdemes szétszedni a zárat?
Esetleg valakinek van bontott zár hozzá?
Köszönöm előre is a javaslatokat.
...bár utólag mégegszer áfutva asszem elkúrtam, mint Ferencünk. Fordítva van a 24. és a 25., az előbbi a kuplung bizt. kapcsoló és a 25. az oldalsztender kapcsolója. Legalábis az áramutas logikát követve határozottal így adná ki.
...akkor kiegészítem. Hálisten a korabeli Yamaháknál a szín funkcióhoz volt rendelve, az meg itt van fejben. Kezdjük a színekkel, mert angol rövidítések vannak.
B - black: fekete
W - white: fehér
R - red: piros
Y - yellow: sárga
G - green: zöld
L - bLue: kék
Gy - grey: szürke
Ch - chocolate: sötétbarna
Or - orange: narancs
P - pink: rózsaszín
Sb - sky blue: világoskék
Br - brown: barna
Dg - dark green: sötét
Értelemszerűen a kombináltak esetén az első betű az alapszín, a második betű a jelzősáv. Pl. WG = fehér/zöld vagy BrW = barna/fehér
Aztán.... az egyes elemek zöme csak számozva van, nincs leírva, ki kicsoda.
1: magneto (fehér: töltőtekercs, sárga/piros: világítótekercs, fehér/kék és fehér/piros: gyújtás)
2: fesszabályzó (fekete: test, mindenhol máshol IS, piros: 12V)
3: önindító relé
4: főbiztosíték
5: gyújtáskapcsoló
6: CDI
7: dióda (biztonsági áramkör védődiódája)
8: gyertya
9: jobbos kormánykapcsoló
10: balos kormánykapcsoló (horn: kürt, turn: irányjelző, high: fénykürt, dimmer: tompított/refi)
11: balsó fényszóró/index
12: jobos fényszóró/index
13: üresállás érzékelő kapcsoló
14: balos hátsó index (sötétbarna a +)
15: jobos hátsó index (sötétzöld a +)
16: hátsó fék féklámpa kapcsolója
17: első fék féklámpa kapcsolója
18: hátsó lámpa (kék: villany, sárga: féklámpa, fekete: test)
19: műszeregység
20: tiltó bizt. relé (ha pl. nem vagy üresben vagy nincs behúzva a kuplung, nem enged indítózni)
21: akksi
22: kürt
23: index relé, a.k.a. "villogó automata"
24: sztender bizt. kapcsoló
25: kuplung bizt. kapcsoló
26: hófok szenzor
27: olajszint szenzor
28: gyújtótekercs
29: önindító
30: sebesség jeladó
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Yamaha TZR 50 / AM6 motorom helyreállításához gyári vezetékelési rajz kellene. Előre is köszönöm a segítséget, ha tud valaki képet küldeni!
Tudom mit írtál. Nem véletlenül írtam arra, hogy az az elmélet. A valósághoz azok a "marhaságok" is hozzátartoznak, amiket te annak nevezel.
Én nem képletről beszélek, ha ezt eddig nem vetted észre. Valaminek a végsebességét nem az elméleti áttételi számítások alapján számolják ki. Az az elméleti, ahogy írtam többször is. Az én általam említett tényezők nem a mechanikai számítási arányokat módosítják, hanem a jármű végsebességét! Mit nem értesz ezen?
Nincs miért beletenni, teljesen másról beszélünk. Amit én írtam az egy egyszerű matematikai képlet. Ha nyolcezret forog a főtengely, hetvet megy a motor. Te a fizikát próbálod valamiért erőltetni. Nincs helye sehol a képletben a marhaságodnak, a leírt tényezőid nem módosítják a leírt mechanikai lánc viszonyait. Ha neked van pontosabb képleted, hogy adott főtengely fordulaton mekkora lesz a kerekek fordulatszáma, hát legyen, bár én nem hiszem.
Na de ott van a leglényegesebb a "Ha"......
Csak leginkább van a súlya a motornak, légellenállás, tapadási súrlódás, hogy csak pár fontosat említsek. Ezek mindenhol ott vannak, mit fizikai tényezők. Az annyival fog menni elmélet. A számítási képletedbe ezt is tedd bele, úgy pontosabb lehet a végeredmény. 🙂
Szerintem itt az összes mechanikai áttétel le van írva, a főtengelytől az abroncsig. Ha a motor el tudja érni az adott fordulatot az adott sebességben, annyival fog menni.
Ha nem nagy a súlyod 100-körül fog menni alattad még az 50ccm is.