Én jó pár éve néztem hogy a 10w40 és a 20w50 között sűrűségben nemigen volt különbség
A tenere olajat engedtem le és haver drz-t is hozta ha már minden olajos csináljam azt is
Hidegen betöltéskor kicsit hígabb volt az 5110
Elméletileg a hideg indításkor jobb a 20w50 mert a levegős motoron nagyobbak az illesztési hezagok
Mindemellett én se önteném bele az 5110 olajat inkább az ásványi 20w50
Abból is a piacon fellelhető legolcsóbb olajat és cserélném 3 ezernként ha sok a rövidtávú motorozás
Sokáig castrol volt a legolcsóbb utána váltottam elf olajra
Üdv mindenkinek. Yamaha XT 600E 1993 3TB-ről lenne szó.
Szembesültem egy olyan problémával, hogy amikor hidegen indítom a motort, akkor nincs semmi probléma vele, és amikor elkezd melegedni a motor elkezd iszonyatosan kéken füstölni alapgázon is. Ezután ha elmegyek kerülök vele 1 karikát, akkor már csak enyhén látható kék füstöt dob álló helyzetben gázadásra. Mi okozhat ilyen problémát? Eddig egyáltalán nem füstölt kéken. Körülbelül 60-70 kilóméterrel ezelőtt kezdte ezt csinálni. Olajcsere 300 kilóméterrel ezelőtt volt, a szerelő tanácsolta, hogy milyen olaj kerüljön bele. MOTUL 5100 10w40 technoszintetikus olaj került bele.
nekem a 3aj ténéréhez a sima xt600 nyereg nem volt jó a féktárcsa nem olyan messze volt a villától, de a lánckerék sem
szóval ezt inkább mérd meg nehogy szívás legyen
Hali, nem tud valaki egy hátsó féknyerget?? TTR 250-eshez. Nem tudom ezek közt mekkora különbség van, de a hátsó betét elég sok más motoréval is megegyezik, de elképzelhető hogy esetleg ezek közül is megfelelhet valamelyik??
SUZUKI - RM 125 N - (1992)
SUZUKI - RM 125 P/R/S (RF14A) - (1993-1995)
SUZUKI - DR 250 RS/RLS/RT/RV/RLV/RLW//RW/RY(SJ45A/DOHC) - (1995-2000)
SUZUKI - DR-Z 250 K1-K7 (SJ 44 A) - (2001-2007)
SUZUKI - RM 250 N/P - (1992-1993)
SUZUKI - RM 250 R/S - (1994-1995)
SUZUKI - RMX 250 R/S - (1994-1995)
SUZUKI - RMX 250 SN/SR/SS (SJ13A) - (1995-1997)
YAMAHA - YZ 125 D (2T) - (1992)
YAMAHA - YZ 125 E/F/G/H/J (2T) - (1993-1997)
YAMAHA - DT 200 WR (3XP) - (1992-1993)
YAMAHA - XT 225 W (4JGI-6 SERROW) - (1993-1998)
YAMAHA - DT 230 R LANZA (4TP1/2) - (1997-1998)
YAMAHA - TT 250 R (4GY) RAID/4MR2 - (1996)
YAMAHA - TT 250 RL/RM/RN/RP/RR/RS - (1999-2004)
YAMAHA - YZ 250 D (2T) - (1992)
YAMAHA - YZ 250 E/F/G/H/J (2T) - (1993-1997)
YAMAHA - YZ 400 FK (4T) - (1998)
YAMAHA - WR 400 FK (4T) - (1998)
YAMAHA - TT 600 E (4GV2) - (1994-1995)
YAMAHA - TT 600 K (4LW1/4GV1/4LW2)# UP TO 4GV 003403 (NISSIN REAR CALIPER) - (1993-1995)
Nekem a DR350-nél volt hasonló dolog, csak ott nem tudtam sebeséget váltani és vagy 40Km-et 3-ba tettem meg. Egy csavar tört el a váltónál, de szerencse csak az oldal deklit kellet levennem a javításhoz.
sziasztok! 350-es tömítés cserén esett át szakembernél. Ma felélesztettem, minden ok, de próbaúton 1-es után már csak üresbe tudom tenni. Se 2. sebesség, se tovább. Mi a frász lehet a gond??
Köszönöm az infókat. Közbe kutakodtam én is :) 10bar a minimum 12bár az átlagos a maximum pedig 13bár. Igazából semmi extrát nem érzek rajta, hidegen-melegen is jól indul, csak hát mióta nálam van csak olajat cseréltem (30000km), kb. 2 éve elvittem egy szerelőhöz, hogy nézze át, de azt mondta, hogy hibátlan és csak használni kell. Dafi köszi a lehetőséget, ha nincs itt a környéken valakinek akkor élek a lehetőséggel :)
nyitott gázzal kicsit több lesz az érték hiszen nem egy kis lyukon kell menni a levegőnek a hengerbe, szóval mindenképp a teligázos indítás a javasolt
8-9 bar felé már jó egy ilyen öreg lomnak
Üzemmeleg állapotban mérd meg. Teszteld le aztán ha megvan az eredmény már tudsz érdeklődni, hogy megfelelő e az érték vagy sem. A nyitott gáznak nem hiszem, hogy van értelme. Szerintem nem befolyásolja a végétéket.
A 10,3:1- hez sűrítési viszonyhoz elvileg 12 bar körüli végnyomásnak kéne tartoznia. Sűrítési viszonyból nem tudom, hogy lehet-e pontosan végnyomást számolni, de biztos meg van adva a normál végnyomás szervízkönyvbe vagy valahol. A nyomásmérésbe beleszólhat még az auto deko is - így megint teljesen más érték lesz az ideális.
Szerintem megtalálod (ha máshol nem) fórumokon, hogy mit kell tudnia végnyomásban.
Én melegen szoktam mérni, nyitott gázzal. Szerintem bőven 10 bar fölött illene lennie a végnyomásnak, de ezt biztos megtalálod valahol h. mi a normális. Kompresszíó mérőm van, ebben tudok segíteni!
Üdv! Szeretnék a kis TT-n kompressziót mérni. 1000 dolgot halottam és olvastam. Esetleg ebbe tudna nekem segíteni valaki?? Hidegen vagy melegen? 10.3:1 ez azt jelenti, hogy 10bárnak kell lennie? Mennyi az ahol már érdemes elgondolkodni beavatkozáson? Csak 55eKm környékén járok és mikor láttok egy TTR 250-es fele ennyivel és már túl van egy generálon, ilyenkor elgondolkodok, hogy én vagyok hanyag tulaj vagy csak a többi TT van erősen használva.
komplett felső részt kell venni a szivatóból azon rajta van a gomb meg a felfogató rész is, plusz egy kis fül ami valahová csatlakozik, amire most hirtelen nem emlékszem
a teleszkópba fél liter olaj kb elég lesz, kicsivel több kell de fél literrel is elvan
a hátsó teló nem szétszedhető
Sziasztok!
Új vagyok itt, nemrég vásároltam egy Yamaha XT 600 Z Tenere motorkerékpárt és szeretném kicsit helyrepofozni.
Első kérdésem, hogy a szivató nektek hogy van, mert nekem letörten volt és nem találok hozzá másikat, ha valakinek van esetleg (Baja és környéke előnyben) vagy képet, hogy eredetileg hogy van, megköszönném. (küldök egy képet, hogy nekem jelenleg hogy is van a szivatóm)
Illetve az első és hátsó teleszkópokba mennyi olaj kell?
Köszönöm a válaszokat előre is!
Sziasztok! Új vagyok. Nagy Péternek hívnak. átolvastam szinte az egész topicot. és azzal a kéréssel fordulok hozzátok tudtok e segíteni abban, hogy:
Nagy motor mellett kipróbáltuk elhagyni az utakat ezért mindenki vett egy kisebb endurot. én személy szerint egy xt500/l vettem 3ws típust. 600-ast akartam volna papiros jo áron és állapotban akkor nem volt de ez patika még kiállításra is elkérték. Történt egyszer kint Erdélyben vettünk injektor tisztítót mondván jo lesz ha kell. jó is lett bele az xtbe jött is eredmény leállt menet közben de megállás után pöc röff ment csak egyből utána ritmikusan elfogyott a benzin. okszi go szerelő. kihagyjuka fölös köröket hülyének nézve mert sose produkált semmit mondom menjél vele második visszaadás előtt felhívott most mar értelek kell neki pár kilométer de utána produkálja . de már átfuvókázva stb stb karbi kitisztítva de nem lett jó. eredmény átfuvókázva közben kiderült szar a fesz szabályzó és hazavágta az akksit csere mindkettő ez legalább megoldódott. most pedig menetem a motorért és mondja most mar jó. jövök haza nyél gázon fogjuk rá jó, de cross gumikkal közúton nem kellemes beálltam szar úton 60-70re stabil gáznál megy és ritmikusan rángat kicsit de nyél gázon semmi. 25 kilométer múlva dir dur leáll aha benzin át tartalékra. hazamentem kiszámoltam 10l/100 mondom kicsit sok disznóból is az a jó ami eszik de hagyjuk nem jön be. hivom papa ez nem jó. itthon gyertya ki tiszta fekete. rakok újat bele 10 perc járás után tiszta fekete. öröm mámor. Na kérdezem én mivel ez az állítólag osztrák piacra gyártott 27 lovas motor. 99% 3tb xtvel azonos. És az előző lelkes és tényleg patika tulaj nem rossz szándék inkább tudatlanság miatt mondott valamit mit csinált rajta de nem hinném hogy lovakat eredményezett összehasonlítva a többiekével. ő kalibrált valamit lehet volt addig is dugulás ki nem zárt, most kitisztítva mert zsákszűrő volt a hunyó. olyan szinten el van cseszve hogy az csak na, kérdezem én hol lehetne valami gyári értékeket találni mit hova kéne állítani kiindulási pontnak mert szerintem totál a galaxis szélén járunk. neten találva is pl 8.5:1 heza kompresszió szerintem ez kevés 10-11nek kéne lenni de mindegy. aki ebben esetleg fel tudna homályosítani megköszönném
sajna nem lesz könnyű :( gerecsemotor.hu itt vannak bontott alkatrészek is (bár nem feltétlen olcsó) meg egy picit lejjebb egy srác árul pár TT 600-as idom, bár az lehet nem Belgarda.
A tenere olajat engedtem le és haver drz-t is hozta ha már minden olajos csináljam azt is
Hidegen betöltéskor kicsit hígabb volt az 5110
Elméletileg a hideg indításkor jobb a 20w50 mert a levegős motoron nagyobbak az illesztési hezagok
Mindemellett én se önteném bele az 5110 olajat inkább az ásványi 20w50
Abból is a piacon fellelhető legolcsóbb olajat és cserélném 3 ezernként ha sok a rövidtávú motorozás
Sokáig castrol volt a legolcsóbb utána váltottam elf olajra