Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csak a saját meglátásomat írom mert mint láthattad, nagy az Isten állatkertje.

"-motort fölbakoltam emelőkre, részben azért is, mert "élével" kevesebb helyet foglal a garázsba, mint sztenderen megdöntve
-teletankoltam
-akksit kiszedtem, bár nem igazán a csepptöltés miatt, tavasszal valószínűleg kap másikat, ez a mostani már kilehelte a lelkét."
Ez eddig teljesen rendben van.
-Olajcsere szezon végén, vagy következő elején?------mindig az elején cserélek (ha többet mentem vele mint 2-3e km, ha nem akkor marad még egy szezont ha tudom hogy az sem nagyon lesz több. Persze tudom a szabályt, de én ilyen igénytelen vagyok )
-Láncot befújtam utolsó használat után, láncmosás most, vagy majd jövőre szezon előtt, és újrakenés?---nem szoktam láncot mosni, és nem a kardán miatt. Ha nagyon retyós és ronda a lánc akkor (kb. évente egyszer egy gázolajos ronggyal át szoktam törölni és ennyi (spré persze megy rá rendszeresen, az fontos)
Motor lemosása csak esztétikai kérdés a téli álom alatt?----általában le szoktam mosni mert attól valahogy jobban érzem magam de előfordul hogy nem. Van egy Louisos motortakaró ponyvám is de eddig csak egyszer volt a motoron, az is olyan régen hogy még a képet sem találom róla.
-Benzincsapot elzárni vagy ne? -------miért ne zárnám el?
-Ilyet is olvastam, hogy a karbik úszóházát engedjem le (ha máshogy nem, elzárt csapnál járassam ki belőlük).----az jó ha leengeded mert akkor a genya nem tud kirakódni a benzinből. Ha eszembe jut akkor én is le szoktam, elzárt csapnál nem fogynak ki teljesen így az nem annyira hasznos.
-Időszakonkénti beindítást inkább ellenjavallták, mondván, hogy úgysem igazán tud üzemmelegre melegedni, hidegen járva meg csak fölöslegesen kopik.-----télen is szokott lenni jobb idő (főleg mostanában) amikor már hiányzik a hangja és ilyenkor kitolom a garázs elé és beindítom, hadd járjon 10-15 percig (addig felmelegszik, az is megesett már ha száraz volt az út akkor mentem is vele pár km-t, bár mivel jelenleg 4 motor van itthon ez nem annyira egyszerű mindegyikkel) viszont ha leengedtem az úszóházakat akkor hagyni szoktam.
Még annyit hogy a motor mellett mászkálva a garázsban néha meg szoktam húzni a fék és kuplungkart, rálépek a fékre és van hogy ráülve megnyomkodom az első-hátsó telókat mert egyrészt jól esik és emlékeztet a képen láthatóra, másrészt kicsit mozognak a szimeringek és a gumi tömítések.
Ha nincs túl hideg a garázsban (*de általában sajnos az van, de már nem sokáig ) akkor szétszedem és kitisztítom a féknyergeket, teló és fékolajat cserélek két évente, széthúzom és megnézem az elektromos csatlakozókat mert ennyi idősen már előfordul hogy kissé "penészesek", átnézem a gépet hogy mi az amit esetleg javítani kell rajta, meg ilyesmik. (meg persze ráértemben elmerengek hogy mit vennék helyette )
*Eljött az idő hogy végre van lé jövőre rendbe tenni a garázst szigeteléssel, fűtéssel és igényes belsővel (bár ~1,2M lesz úgy hogy a nagyobb részét én csinálom ) így már tél sem elb&szott idő lesz és építgethetem kedvemre a gépeket (~76 nm hasznos alapterületű az épület így mindennek van helye, 4 motor, a pözsó, fitness és egyebek, már kb. megterveztem, qrva penge lesz )
Urak!

Biztos volt már téma, de mint abszolút kezdő "rájder", hadd kérdezzem meg, a télre való elrakásról ki mit tud nyilatkozni? Sok embertől hallottam, hogy "betolom őssze', letámasztom sztenderre, oszt' jó'vanazúgy tavaszig", ennél azért kicsit igényesebben állnék a dolgokhoz de hogy elolvastam 10 cikket a témáról, és abból 12 mást írt, az is biztos amit nagyjából egységesen kihámoztam belőlük, és alkalmaztam eddig:
-motort fölbakoltam emelőkre, részben azért is, mert "élével" kevesebb helyet foglal a garázsba, mint sztenderen megdöntve
-teletankoltam
-akksit kiszedtem, bár nem igazán a csepptöltés miatt, tavasszal valószínűleg kap másikat, ez a mostani már kilehelte a lelkét.

Ezen kívül kismillió dolgot írtak még, egy része szőrözős hülyeségnek tűnik, nem tudom minek adjak hitelt vagy minek ne. A teljesség igénye nélkül:
olajcsere szezon végén, vagy következő elején? Láncot befújtam utolsó használat után, láncmosás most, vagy majd jövőre szezon előtt, és újrakenés?
Motor lemosása csak esztétikai kérdés a téli álom alatt? Benzincsapot elzárni vagy ne? Ilyet is olvastam, hogy a karbik úszóházát engedjem le (ha máshogy nem, elzárt csapnál járassam ki belőlük). Időszakonkénti beindítást inkább ellenjavallták, mondván, hogy úgysem igazán tud üzemmelegre melegedni, hidegen járva meg csak fölöslegesen kopik (ezt mondjuk én is így gondolnám, még ha laikus lennék is). Nem folytatom a kisregényt, átadom a szót nektek
De a belevalóval aztán helyrejött.
Tömítésnek ugyan tömítés de ez így átengedett minden állásban.
Te sem!
Érdekes amúgy, hogy ez a szutyoki mintha bitangabbat tolt volna pedig sokkal gyengébb.. Látszik is, ahogy a traction control sárga lámpája össze-vissza villog, pedig nem is valami húdeindulás volt.
https://www.instagram.com/p/8baYMvsEeq/
Szerintem addig senki nem meri!
Sanyám ezt pont azoknak mondod akik az FZR-nek is húzták?
Azért én tennék egy próbát
Laci ez még 6000-ig is nagyon. Nem is merném addig elforgatni,de sztem te sem.
Ki kéne próbálnod, hogy megy a 7000-10000 közti sávban, 1-2-3-at végigkapcsolva...
Laci! Elárulom neked,akkorát tol 100-ról,hogy nyúlik a karod 20 centit. Nagyon élvezetes,de mellette nekem még félelmetes is a teljesítmény amit használtam. Ez csak a töredéke annak amit tudhat.


Nagyon jó kis motor. Pille könnyű,gyors,erős,és nagy élményt nyújt.
Biztos kihúzatta, akár 2000-ig is
Én meg átírattam a Sanyi autóját, laza 84 000 volt mindenestől hogy baxnák meg a Zannyukat, de a legnagyobb lehúzás eredetvizsga 20e
Én a régi szögletesebb Vagonra mennék rá, ami még full belpiacos-jellegű forma!
Adtál neki? :)
Nem. Az a Vicusé,és munkára használja.
Voltam motorozni két órát,az én drágaságommal. Suhan,szárnyal,nagyon jó vele menni. Fülig ért a szám végig. Nem bántam meg,sztem jól elleszünk mi ketten.