Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Holnap megyek a banditos haverhez,kipróbálom újra,hogy milyen aztán üzletről is beszèlünk
SZIASZTOK
Látom van friss téma
Ertem én hogy nem kellene a szinkronert kapkodni, de nem sok valasztas van. Mindenesetre nekimegyek karbitisztitoval is. Erröl semmi velemenyt nem talaltam hogy megeri e az arat, vagy hogy tenyleg pucol-e.
Ha a keverékcsavart ugyanoda tekered vissza ahol volt akkor nem változik semmi, ebben gondolom egyetértünk. A gyertya meg előtte jó volt, akkor az állásban mi történhetett vele?
Mindig a hibát kell megkeresni, nem pedig a beállítócsavarokat tekergetni. Látom már régóta hogy sokan túlgondolják ezt a szinkronizálás-gyertyacsere dolgot mit baromi fontos műveletet, pedig nem az.
Kamionos haverom 2004-ben vett újonnan egy GSX750F-et amivel már megjárta Európát keresztben-hosszában és eddig KÉTSZER volt rajta a szinkronteszter az eltelt 12 év és 63e km alatt, akkor is a normális értékeket mutatta, nemigen kellett állítgatni. (először 10e körül, másodszor meg kb.60e-nél)
Gyertyacsere (sima NGK, nem iridium) EGYSZER volt 40e-nél (az is csak azért mert már "illene")
Karburátor leszedés egyszer volt inspekciós céllal, akkor sem volt benne semmi különös.
Ezeken kívül volt egy benzinszűrő, egy garnitúra féktárcsa, 2 garnitúra fékbetét, egy láncszett, a gumik párszor és lassan kinéz a kuplunglamellák, az akksi és a vez.lánc cseréje.
A motor az elejétől fogva "ráülsz és mész" üzemmódban ment, csak tankolt és indult, még téli leállás után is. (a motor jelenleg is úgy néz ki mint újonnan)
Tudnék még pár ilyen példát mondani de minek, szóval nem kell ennyire rugózni a karburátortekergetésen és a gyertyacserén, nem azon múlik a normális működés.
Nekem karbi szinkronnal nem csak a pillango szelepet allitjak hanem a pilotokat is amit ugye ki kell venni ha takaritasz , es aki ezt rosszul teszi vissza az igen csak nem fog ugy menni ! A gyertya meg ki tudja hanyezer km es benne ? Ha tudjuk hogy jo akkor mas a dolog ..... de igen csak befolyasolo alkatresz es nem draga ! Amiket felsoroltal lentebb meg mind ezek elott van mert ugye karbi pucolasa kozben mar lathatoak .... es elmeletileg azok mar rendbe vannak !
A féktisztító rendkívül jó zsíroldó de a benzinből kirakodó makacsabb retket nem igazán oldja fel. (erre van pl. kimondottan karbitisztító spré)
Az egy évet állt benzin viszont nem kimondottan garancia az ideális égésre.
Jó volt minden, aztán leállítottad.
Az állásban a pillangószelepek mitől állítódtak el hogy újra szinkronizálni kelljen? A gyertyákkal mi történt az állásban? Megpenészesedtek?
Ez a "nehezen nyílik az oldalsztender vagy néha csikorog a fékbetét ezért biztos ami biztos gyertyát kell cserélni" folyamat nekem elég nehezen felfogható.
Az FZR-em gyertyáiban volt kb.25e km amikor úgy döntöttem hogy kicserélem őket ha már kivettem. (indult-ment rendesen velük, semmi sem indokolta a cserét)
A GTR-ben eddig 10e km van a gyertyákban de semmi sem látszik rajtuk amiért ne mennének el legalább még ennyit.
Mindegyikben az olcsó, sokat szidott, agyonhamisított NGK (DR8) van.
Látom hogy sokan dobálják ki a gyertyákat mert "nem ad rendes szikrát 600-800-1500km után = sz&r hamisítvány" ahelyett hogy rendbe lenne szedve a karburátor vagy épp kicserélve a már olajat át-áteresztő sz.szár szimering, rosszabb esetben a gyűrűk hogy ne hányja tele a gyertyát ráégett benzinnel/olajjal, ami persze gyorsan ráég és aztán nem nagyon akaródzik neki normális szikrát adni.
(tudom drága de ez ezzel jár)
jaaa értem :D van nekem is működő olyan mint neked volt még 1 jó.
De ugye ez elött egy evvel meg rendben volt!
Hat ja amit pici89 irt arra tippelek en is. Nalam kb fel evet allt. 1-2x volt beinditva, alapjaraton pötyögött kicsit es kesz.
En tisztitottam süritett levegövel, fektisztitoval. A szivocsonkok jo allapotban vannak. Membranok is.
A benzin is egy èves mar benne.
Egy darabig ment az Igo vs. Garmin a hülye de aztán beláttuk hogy egyformán hülye mind a kettő.
Arra írtam hogy felesleges pontosan terveztetni mert 3 gps 4 féle útvonalon akart minket vinni. (és rendszeresen elhangzott az " itt miért jobbra? Miért, neked merre mutatja?")
nem nem hanem hogy nem kell a gps en pötyögnöd hanem előre meg tudod csinálni pc-n az utvonaltervet
És feltalálódott a meleg víz.....
Elmagyaráznád ezt egy kissé részletesebben? (hogy ennek mi értelme lenne)
Az mennyit jelent hogy sokat állt? A "kipucoltam" nálad mit jelent? (mivel és hogyan?)
Hosszabb állás után általában kiszáradnak az öreg (tizen-huszonéves) gumialkatrészek amik benzinnel érintkeznek és kissé összemennek vagy megrepedeznek, utána már nehéz elvárni tőlük hogy mindenhol jól tömítsenek. Ilyenkor itt egy kis + levegő, ott egy kis + benzin megy a keverékhez ezért célszerű kicserélni őket (ha még nem voltak mostanában) és a lerakódások is karbitisztító folyadékban áztatás, ultrahangos mosó vagy esetleg deszt,vizes kifőzés útján távolodnak el teljesen. (lehet kapirgálni, levegővel fújkálni de a járatok nagyon vékonyak a karbitest belsejében ahol nem nagyon lehet máshogy leszedni a lerakódásokat)
A membránokat szintén alaposan át kell nézni, hajlamosak a lyukadásra és kiszáradás esetén megmerevednek, idő kell hozzá hogy elázva a benzintől újra felpuhuljanak és könnyen mozogjanak a helyükön.
Szintén meg kell nézni hogy a szívócsonk gumijai milyen állapotban vannak, azok alatt nem juthat-e be fals levegő.
karbiszinkron plusz gyertya csere
Üdv! Uj vagyok itt! Nem régota van egy fzr600r em. 4jh. Stunt motor lesz belöle!
Az a helyzet hogy amikor megvettem minden jo volt, de nalam sokat allt es elment az alapjarat. Szetszedtem, kipucoltam, ok. Innentöl alapjarat van, de nem reagal faszan a gazra. Betorpan, meg nem pörög ki. Addigaddig pucol visszatesz, pucol visszatesz, hogy most mar kipörög, de terhelésnél rangat. Hirtelen gazra meg mindig fullad. Motoroztam vele kb 1 orat igy, kjobb lett, de meg nem az igazi. Ötlet?
hétfőig akinek kell a béla papirosan vihető hétfőn véglegesen kivonul a forgalomból.
Vikitől kaptam. Megjárja.
Az igen biztos finom lehet