Most lessz aki haragszik de szerintem le kellene fujjuk a túrát!Nem csak de döntöen az idö miatt.Sanyinak is szar a motorja,és talán többen is lennénk nyárvégére,mert lassan 3-4 ember maradt akiböl legalább fele tudja,hogy ahogy kinéz az idöjelörejelzés nem lenne túl élménydús ázott ürgeként beesni este a szállásra.Ennyire nem tolják el az idöjósok sem.Bocs,de nem azért mondom mert én nem mennék,csak szeretném ha jóidöben minnél többen csinálnánk meg ezt a túrát,hogy aztán úgy mennyetek haza,hogy ( "basszus jövöre is csinaljuk meg")
Mit szoltok?
Ezek a chopperforma marhaságok valamiért (divatmajom szindróma) nagyon jól tartják az árukat, még ha egy VF blokkos problémahalmazról is van szó. (ha már a 93 utáni VFR blokkos akkor nincs vele gond)
Ezek szerint nem mentél még 600-as Fazerrel. (vagy esetleg R6-tal, szóval finoman azzal az "odab&szással")
A GSX750F-et meg ne vedd mintának, az is "csak" 93Le-s de nehezebb mint a Fazer és az FZR)
Nem feltétlenül gyorsabb csak másképp adja le a teljesítményét. (egyébként értettem hogy mire gondolsz, ezt csak kiegészítésnek írtam )
De, tudja.
Ez azért volt divatos nyugatabbra tőlünk mert a biztosítási besorolás (lépcsősen van kialakítva, erősebb=többet fizetsz) ott keményen, pénzben volt mérhető. (nem véletlenül jött be a 100Le helyett a 98Le a gyártóknál, 100Le-től sokszoros lett a biztosítási szorzó)
A másik ok az hogy ha valaki pl. FZR-t szeretett volna mert az tetszett neki és nem akart másik motort venni miután a kezdő jogsija továbblépett a nagyobbak felé az eleve megvette a 600-ast lefojtva, majd ha meglett a korlátlan jogsija akkor egyszerűen kinyittatta 50/60Le-re vagy akár 91-re és nem kellett motort váltani.
http://www.motorcyclespecs.co....
most jobban rákerestem, ilyen, és 120mm rugóút de van rajta valami bólintás-gátló, emléxem, akkoriban többen kísérleteztek ezzel, de aztán eltűnt... lehet, az xar.
Az egyik szomszédomnak van egy ilyenje: http://www.oocities.org/ujmrid...
tegnap beszélgettem vele, néztük a gépet... azt mondta, neki ez elég, mert már öreg (fiatalabb nálam ) de tök láma a motorhoz... ráültem, mondom mi van ennek a teleszkópjaival? a háccsó kb. félig összeült (alattam ) az elsőt meg könnyedén megnyomtam, és lekoppant, de kb. 3 cm rugóútja van csak úgyhogy viszi szerelőhöz, mert már neki is gyanús volt még síma úton is felüt neki állandóan, így volt Alsóörsön a múlt7en vele
Azt mondta, megy fel a gép ára, mert ritka, kb. 2x annyiért tudná most eladni, mint amiért 5 éve vette (gondoltam, mennyi hülye ember van )
Félreértés ne történjen, az eredeti kommentem nem arra irányult, hogy meg vagyok lepődve, miszerint egy 15 évvel fiatalabb sportmotor-blokkos mkp. gyorsabb, mint az enyém az lenne a csúnya, ha nem így lenne.
Egyébiránt ez a 25kW-os korlátozás-dolog honnan ered, azt tudja valaki? Ilyen szintre lebutítva használhatatlanok szinte ezek a motorok, enyém is meg akart halni egy dombon fölfele 1-be, nem lett volna egyszerűbb anno a gyáraknak az adott piacra mondjuk teszem azt növelni a 125-ösök bevitelét, mint egy 600-as sportgépet szinte a harmadára legyengítve, élvezhetetlenné téve árulni? Persze lehet ez csak az én mai fejemnek furcsa, ahogy mondod, annak idején az MZ-k után egy ilyen mérföldkő lehetett, ki tudja .
Ezt honnan sikerült "lefordítani"?
Ha elolvasod amit az előbb írtam a 90-es évekről akkor abból kiderül hogy ennyi idős gépeknél ilyen körülmények között "üzemeltetve" értelmetlen gyári kiadás alapján nézni a műszaki tartalmat. (azaz itt cserélgettek-reszelgettek össze-vissza minden alkatrészt mit épp találtak, csak hogy működjön valahogy a motor, nem volt szempont hogy köze legyen a gyárihoz mint karburátor, elektromos dolgok, futómű, stb. Vad dolgokkal találkoztam már az elmúlt kb. 15-20 évben)
Ezt csak azért szoktam felvetni a fiatalabbaknak mert sokan megfeledkeznek arról hogy amíg ők felnőttek (ami elég hosszú idő) addig ezek a gépek dolgoztak jobb/rosszabb körülmények között, így nem feltétlenül felelnek már meg a gyári újkori önmaguknak. (valamint ebben a korosztályban súlyosbító tényező hogy ezek a gépek egy része akkor került be ide az országba (90-es évek eleje/közepe) amikor itt még szinte semmilyen üzemeltetési kultúra és szervizháttér sem volt. (azaz mind a tulajdonosok, mind a szervizek(?) nagy része egyszerűen ökör volt ezekhez az MZ-Simson korszak után és úgy is javították/használták őket)
Ezt onnan tudom hogy én pont beleestem ebbe az időszakba és a tanulópénzt is megfizettem párszor. (ma sem gondolom sokkal másképp, épp ezért azóta sem közeledhet rajtam kívül senki szerszámmal a motorjaimhoz, szép példája a legutóbbi vásárláskor a "márkás" paksi motorkereskedés és szerviz által "nem kevés + pénzért leszervizelve és tökéletes állapotban átadott" mostani motorom)
Három különböző modellek, 3U, a 3RG és 3RH. Az egyetlen különbség a modellek a gyári beállítás (gáz és a motor-szabályozó modul), amely meghatározza a motor teljesítményét. 3U modell maximális 67 KW (91 LE) és 68 Nm nyomaték körülbelül 10.500 / min. A 3RG modell, azonban van egy névleges teljesítmény 36 kW (50 LE). 1994 volt egy nyomon követési modell, a FZR600R (4JH) épült és 1995 közötti. Technikailag azonban a 3U és 4JH nincs sok közös.
Ne keverjük az 500-ast és a 600-ast, az nem a gyújtás miatt 70 lovas.
A gy. elektronika "programja" egyébként ezeknél még olyan nagyon nem szól bele a dolgokba (hacsak nem letörik a jelleggörbe végét jóval a max. teljesítményhez tartozó fordulat alatt (azaz nem forog ki csak mondjuk 8e-ig mert ott letilt) a mostani (2000 utáni) "motormenedzsment" (hogy szépen ejtsem ) befecskendező ÉS gyújtástérképe már egészen más, ott már lehet programozgatni ide-oda a paramétereket ami valóban befolyásolja a motor működését.
"valamint emlékszel rá hogy te akkor épp mit csináltál?" 90-be, ahogy mondani szokták, elvoltam kirándulni, a hegynek föl még apám vitt, lefelé már anyám hozott amikor a motorom fölbőgött 91-be, ugyanabban az évben én is csak a motoromat könnyebb volt leállítani
És te milyennek érezted a Fazert? (ha már a haverod ilyen részletes diagnózist állapított meg)
Nem kell nagyon hanyatt esni az újabb technikától ha azt nézzük hogy melyik mennyire megy, mert a napi használatnál ezek úgysem fognak feltűnni. (az FZR a korától függetlenül bőven eleget tud hogy bármikor elbúcsúzz a jogsidtól, másrészt ha gyorsan "kell" menni akkor (autópályát kivéve) a legkevésbé az számít hogy a motor épp erősebb vagy gyengébb 10-20 lóerővel, a biker tudása fog dönteni)
Mit szoltok?
A GSX750F-et meg ne vedd mintának, az is "csak" 93Le-s de nehezebb mint a Fazer és az FZR)
De, tudja.
Ez azért volt divatos nyugatabbra tőlünk mert a biztosítási besorolás (lépcsősen van kialakítva, erősebb=többet fizetsz) ott keményen, pénzben volt mérhető. (nem véletlenül jött be a 100Le helyett a 98Le a gyártóknál, 100Le-től sokszoros lett a biztosítási szorzó)
A másik ok az hogy ha valaki pl. FZR-t szeretett volna mert az tetszett neki és nem akart másik motort venni miután a kezdő jogsija továbblépett a nagyobbak felé az eleve megvette a 600-ast lefojtva, majd ha meglett a korlátlan jogsija akkor egyszerűen kinyittatta 50/60Le-re vagy akár 91-re és nem kellett motort váltani.
most jobban rákerestem, ilyen, és 120mm rugóút de van rajta valami bólintás-gátló, emléxem, akkoriban többen kísérleteztek ezzel, de aztán eltűnt... lehet, az xar.
tegnap beszélgettem vele, néztük a gépet... azt mondta, neki ez elég, mert már öreg (fiatalabb nálam ) de tök láma a motorhoz... ráültem, mondom mi van ennek a teleszkópjaival? a háccsó kb. félig összeült (alattam ) az elsőt meg könnyedén megnyomtam, és lekoppant, de kb. 3 cm rugóútja van csak úgyhogy viszi szerelőhöz, mert már neki is gyanús volt még síma úton is felüt neki állandóan, így volt Alsóörsön a múlt7en vele
Azt mondta, megy fel a gép ára, mert ritka, kb. 2x annyiért tudná most eladni, mint amiért 5 éve vette (gondoltam, mennyi hülye ember van )
Egyébiránt ez a 25kW-os korlátozás-dolog honnan ered, azt tudja valaki? Ilyen szintre lebutítva használhatatlanok szinte ezek a motorok, enyém is meg akart halni egy dombon fölfele 1-be, nem lett volna egyszerűbb anno a gyáraknak az adott piacra mondjuk teszem azt növelni a 125-ösök bevitelét, mint egy 600-as sportgépet szinte a harmadára legyengítve, élvezhetetlenné téve árulni? Persze lehet ez csak az én mai fejemnek furcsa, ahogy mondod, annak idején az MZ-k után egy ilyen mérföldkő lehetett, ki tudja .
Ha elolvasod amit az előbb írtam a 90-es évekről akkor abból kiderül hogy ennyi idős gépeknél ilyen körülmények között "üzemeltetve" értelmetlen gyári kiadás alapján nézni a műszaki tartalmat. (azaz itt cserélgettek-reszelgettek össze-vissza minden alkatrészt mit épp találtak, csak hogy működjön valahogy a motor, nem volt szempont hogy köze legyen a gyárihoz mint karburátor, elektromos dolgok, futómű, stb. Vad dolgokkal találkoztam már az elmúlt kb. 15-20 évben)
Ezt onnan tudom hogy én pont beleestem ebbe az időszakba és a tanulópénzt is megfizettem párszor. (ma sem gondolom sokkal másképp, épp ezért azóta sem közeledhet rajtam kívül senki szerszámmal a motorjaimhoz, szép példája a legutóbbi vásárláskor a "márkás" paksi motorkereskedés és szerviz által "nem kevés + pénzért leszervizelve és tökéletes állapotban átadott" mostani motorom)
A gy. elektronika "programja" egyébként ezeknél még olyan nagyon nem szól bele a dolgokba (hacsak nem letörik a jelleggörbe végét jóval a max. teljesítményhez tartozó fordulat alatt (azaz nem forog ki csak mondjuk 8e-ig mert ott letilt) a mostani (2000 utáni) "motormenedzsment" (hogy szépen ejtsem ) befecskendező ÉS gyújtástérképe már egészen más, ott már lehet programozgatni ide-oda a paramétereket ami valóban befolyásolja a motor működését.
Nem kell nagyon hanyatt esni az újabb technikától ha azt nézzük hogy melyik mennyire megy, mert a napi használatnál ezek úgysem fognak feltűnni. (az FZR a korától függetlenül bőven eleget tud hogy bármikor elbúcsúzz a jogsidtól, másrészt ha gyorsan "kell" menni akkor (autópályát kivéve) a legkevésbé az számít hogy a motor épp erősebb vagy gyengébb 10-20 lóerővel, a biker tudása fog dönteni)