Köszönöm a kimerítő válaszokat FZR-nek amúgy mekkora a gyári fúvókája, csak úgy kíváncsiságból? Nem tervezem visszaalakíttatni egyelőre, ahogy most megy, zöldfülűként több mint elegendő nekem, most még. Viszont a legközelebbi lánccserénél megfontolom tényleg, hogy rövidítsek az áttételen, hosszabbat túrázni úgyse ezzel fogok majd valószínűleg (bár ki tudja ), így meg városba szinte alig használom a váltót (mondjuk elég ballonos a hátsó gumi), 3-ba 50-nél már bőven kényelmes az erpéem .
Én vettem a fáradtságot, és összehasonlítottam a kettőt http://www.motorcyclespecs.co.... http://www.motorcyclespecs.co....
Naná, hogy elfogy az FZR 10e-nél, hisz annak ott a maximuma, a későbbinek meg 12e-nél - de az új csak 7 LE-vel több - azt nem gondolnám jelentősnek.
A FZR nyomatéka még több is (szintén alacsonyabb fordulaton, a 400m gyorsulás hasonló, végsebre az FZR több - ebből látni, hogy a váltó hosszabb.
Tehát ELVILEG FZR-es barátunk várhatná, hogy ne maradjon le... de az eb ott lehet elhantolva, hogy az övé fojtott volt, és kérdés, mindenütt sikerült-e 100%-osan visszaállítani? Ha nem, meg is van a hiba oka...
Hogy konstruktív is legyek: előre 2-3 foggal kisebb lánckerék, és mingyá' lemarad az FZ6 200 alatt legalábbis, afölött meg ritkán kell úgyis.
Az kimaradt hogy a "Fazer kezdi letépni a fejét" résznél önkéntelenül felnevettem. (mondom ezt úgy hogy ismerem a hatszázas, sőt az ezres Fazert is, ott már valóban van alapja a "fejletépésnek" de értem mire gondoltál )
Nem igazán igazságos összemérni egy a 80-as években az elsők között már sportosnak tervezett, modern elvek szerint épített és egy ~20 évvel későbbi, az előzőnek az összes tapasztalata alapján fényesre csiszolt konstrukciót. (ennyi idő alatt nagyot fejlődött a világ és a Yamahánál sem unatkoztak a mérnökök)
Az R6-os blokk alapjai az FZR-től indulnak de már egyáltalán nem azonosak. Az R6 és így a Fazer blokk is egy könnyebb forgó tömegű és kisebb belső súrlódási ellenállású konstrukció, amit érzékelők hadának minden pillanatnyi jele alapján vezérel egy szintén sokkal fejlettebb elektronikai egység.
Természetes dolog hogy emiatt a menetteljesítmény és annak a "megjelenése" is különbözni fog, mert míg az FZR karburátorai csak többé-kevésbé, a Fazer befecskendező rendszere viszont szinte tökéletesen tud alkalmazkodni minden üzemi körülményhez ebben az igen széles fordulatszám tartományban. (1000-13000-ig kell mindennek megfelelni akkor is ha hűvös tavaszi idő vagy épp nyári kánikula van)
A karburátoros rendszert is lehet "hangolni" de csak viszonylag szűk tartományban és ott is csak megközelítőleg lesz "ideális" az eredmény.
Azt szintén ne felejtsük el hogy amikor a te gépedet az első boldog tulaj 90-92-ben kitolta a szalonból a világ boldogabbik felén majd elkezdte használni, akkor a haverod Fazerének a tervei még a mérnökök fejében sem voltak meg. (valamint emlékszel rá hogy te akkor épp mit csináltál?)
Na a te géped azóta ment, öregedett így nincs már abban az állapotban mint gyárilag volt, a 10 éves Fazer viszont még élete/ereje teljében van. (kéne hogy legyen)
A kérdésedre válaszolva: ez így kb. reális ahogy megy, bár egy olyannal kéne kipróbáltatnod akinek ilyenje van. (átfúvókázni fojtás után valószínűleg kéne mert vissza szokták venni azt is de ha jól működik/fogyaszt a gép akkor nem biztos hogy érdemes)
Véleményre, tapasztalatra lennék kíváncsi . Következő a történet: 600-as a motorom, 25kw-os (volt), mi szedtük ki belőle a fojtást, a karbi torkaiból a fémlemezeket, meg a tolattyúk is ki voltak támasztva, nem tudtak teljesen nyitni. Mindez el lett távolítva, most ereje teljében van a gépegység, de mégse. Haversrácnak van egy FZ6N-je, 2006-os vagy 7-es (második generációs "meztelen" Fazer, lebutított R6 blokk), azt mondta, hogy 7-8 ezerig az enyém erősebb és jobban húz, mint az FZ de fönt elfogy, ellustul. 9-10 ezernél, ahol a Fazer elkezdi letépni a fejét, ott az enyém már nem akar annyira menni. Nekem ez az első nagyobb motorom, nincs viszonyítási alapom, akiknek 600-asuk van, az hogy viselkedik, milyen a karaktere? Gondoltunk arra is, amire bekessanyi kolléga hívta fel a figyelmemet, hogy szokás még visszafúvókázni az ilyen lebutított modelleket, viszont a koma szerint akkor lent se lenne benne (ilyen) erő. Egy 600-asnak nem inkább forognia kéne? Hozzáteszem, karbiszinkron még visszavan, meg a gyári lánckerekekkel elég hosszú az áttétel, legalábbis nekem nagyon nyúlósnak tűnik
Munka közben nem pihensz? a busz biztos tudja már az utat egyedül is
de nekem nem stimmel a matek.... délelőtt 7 óra, du meg 6 óra - ez nekem 13 óra, mért kell ennyi? gondolom, 8-nál többet nem lehet vezetni, vagy igen? És akkor mért vagy ennyit "munkában"?
Ma nem is tudtam foglalkozni vele,mert 3-kor keltem,10 után értem haza. Fél1-kor mentem vissza,és este fél hétkor végeztem. Délelőtt pihennem kellett egy kicsit,mert már nem voltam biztos magamban,és egész délután toppon kell lenni.
Én se tudnék menni,mert még mindig nem jó a motorom. Később meg azért nem,mert nincs nálunk szabi. De 1x csak össze fog jönni.
Tiszta idegbaj ez az egész szerelgetés így. Naponta 1-1,5 óra délelőttönként, előtte utána meló estig. Olyan fáradt vagyok már,és türelmetlen. Tényleg már ott tartok,hogy megkeseríti az ember életét ez a szar.
Na de 1x csak jó lesz.
Fiúk,nem akkarok rossz lenni,de nincs nagy remény,hogy jó lessz ez a túra mert a hegyekben ha esik akkor csunyán esik.Én is vártam ezt a túrát,mint ti,de nem biztos,hogy jó ötlet elindulni mikor ilyenek történnek most már két hete rendszeresen és jövö hétre is ezt mondják szerdától biztos.
Jobb belátni,hogy inkább halasszunk minthogy rossz élményekkel maradjunk az erdélyi (tulélö)túráról.A halasztás nem azt jelenti,hogy már akkor biztos nem lessz alkalom rá,mert mindig van valami ami közbejön.De ténleg szar idö van már egy ideje.
http://www.motorcyclespecs.co....
http://www.motorcyclespecs.co....
Naná, hogy elfogy az FZR 10e-nél, hisz annak ott a maximuma, a későbbinek meg 12e-nél - de az új csak 7 LE-vel több - azt nem gondolnám jelentősnek.
A FZR nyomatéka még több is (szintén alacsonyabb fordulaton, a 400m gyorsulás hasonló, végsebre az FZR több - ebből látni, hogy a váltó hosszabb.
Tehát ELVILEG FZR-es barátunk várhatná, hogy ne maradjon le... de az eb ott lehet elhantolva, hogy az övé fojtott volt, és kérdés, mindenütt sikerült-e 100%-osan visszaállítani? Ha nem, meg is van a hiba oka...
Hogy konstruktív is legyek: előre 2-3 foggal kisebb lánckerék, és mingyá' lemarad az FZ6 200 alatt legalábbis, afölött meg ritkán kell úgyis.
Az R6-os blokk alapjai az FZR-től indulnak de már egyáltalán nem azonosak. Az R6 és így a Fazer blokk is egy könnyebb forgó tömegű és kisebb belső súrlódási ellenállású konstrukció, amit érzékelők hadának minden pillanatnyi jele alapján vezérel egy szintén sokkal fejlettebb elektronikai egység.
Természetes dolog hogy emiatt a menetteljesítmény és annak a "megjelenése" is különbözni fog, mert míg az FZR karburátorai csak többé-kevésbé, a Fazer befecskendező rendszere viszont szinte tökéletesen tud alkalmazkodni minden üzemi körülményhez ebben az igen széles fordulatszám tartományban. (1000-13000-ig kell mindennek megfelelni akkor is ha hűvös tavaszi idő vagy épp nyári kánikula van)
A karburátoros rendszert is lehet "hangolni" de csak viszonylag szűk tartományban és ott is csak megközelítőleg lesz "ideális" az eredmény.
Azt szintén ne felejtsük el hogy amikor a te gépedet az első boldog tulaj 90-92-ben kitolta a szalonból a világ boldogabbik felén majd elkezdte használni, akkor a haverod Fazerének a tervei még a mérnökök fejében sem voltak meg. (valamint emlékszel rá hogy te akkor épp mit csináltál?)
Na a te géped azóta ment, öregedett így nincs már abban az állapotban mint gyárilag volt, a 10 éves Fazer viszont még élete/ereje teljében van. (kéne hogy legyen)
A kérdésedre válaszolva: ez így kb. reális ahogy megy, bár egy olyannal kéne kipróbáltatnod akinek ilyenje van. (átfúvókázni fojtás után valószínűleg kéne mert vissza szokták venni azt is de ha jól működik/fogyaszt a gép akkor nem biztos hogy érdemes)
https://www.sportmotor.hu/foru...
Véleményre, tapasztalatra lennék kíváncsi . Következő a történet: 600-as a motorom, 25kw-os (volt), mi szedtük ki belőle a fojtást, a karbi torkaiból a fémlemezeket, meg a tolattyúk is ki voltak támasztva, nem tudtak teljesen nyitni. Mindez el lett távolítva, most ereje teljében van a gépegység, de mégse. Haversrácnak van egy FZ6N-je, 2006-os vagy 7-es (második generációs "meztelen" Fazer, lebutított R6 blokk), azt mondta, hogy 7-8 ezerig az enyém erősebb és jobban húz, mint az FZ de fönt elfogy, ellustul. 9-10 ezernél, ahol a Fazer elkezdi letépni a fejét, ott az enyém már nem akar annyira menni. Nekem ez az első nagyobb motorom, nincs viszonyítási alapom, akiknek 600-asuk van, az hogy viselkedik, milyen a karaktere? Gondoltunk arra is, amire bekessanyi kolléga hívta fel a figyelmemet, hogy szokás még visszafúvókázni az ilyen lebutított modelleket, viszont a koma szerint akkor lent se lenne benne (ilyen) erő. Egy 600-asnak nem inkább forognia kéne? Hozzáteszem, karbiszinkron még visszavan, meg a gyári lánckerekekkel elég hosszú az áttétel, legalábbis nekem nagyon nyúlósnak tűnik
de nekem nem stimmel a matek.... délelőtt 7 óra, du meg 6 óra - ez nekem 13 óra, mért kell ennyi? gondolom, 8-nál többet nem lehet vezetni, vagy igen? És akkor mért vagy ennyit "munkában"?
Tiszta idegbaj ez az egész szerelgetés így. Naponta 1-1,5 óra délelőttönként, előtte utána meló estig. Olyan fáradt vagyok már,és türelmetlen. Tényleg már ott tartok,hogy megkeseríti az ember életét ez a szar.
Na de 1x csak jó lesz.
Jobb belátni,hogy inkább halasszunk minthogy rossz élményekkel maradjunk az erdélyi (tulélö)túráról.A halasztás nem azt jelenti,hogy már akkor biztos nem lessz alkalom rá,mert mindig van valami ami közbejön.De ténleg szar idö van már egy ideje.