Ott az eredeti cső a szelepfedél és a szívócső között. A zöld nyíl irányában halad lefelé a turbóhoz, majd tovább mindenen keresztül a szívószelepekig.
Ez a Novoth Tibor vett egy E36 Compact Bmw-t és teljesen meg van őrülve érte. Nagyon tetszik neki most kezdte el tuningolni irogatja a dolgokat az E36 fórumra
László, kérem legalább próbáljon meg csak egy kicsit szakmai fejjel gondolkodni.
Honnan jön és merre megy ez a trutymó?
Eredetileg kilép a szelepfedél alól majd belép a légszűrőház után a szívócsőbe, továbbhalad a turbó szívóoldali turbinakerekéhez, ahonnan
a csövön egyenesen az intercooler belsejébe jut. Itt a vékony kis csöveken áthaladva újabb hosszú gumicsövön (a motorteres képen a felső vastag) bejut a szívócső alumínium tömbjébe ahol keveredik az EGR-ből visszavezetett kormos kip.gázokkal majd belép a szívószelepekhez.
Ennek lesz a következménye hogy tizenvalahányezerért bontották le a szívósort hogy hozzá lehessen férni a szívószelepekhez amiről egy napig áztatták le a ráégett több mm-es koromréteget. Mellesleg a szívósori alutömbben a kb. 50mm-es lyuk kb.30mm-re volt szűkülve a ragacsos kátrányszerűségtől.
Ön szerint ez normális?
Másrészt kérném értelmezni hogy KÖZVETLEN befecskendezésű motorokról van szó, azaz semmiféle üzemanyaghoz hozzáadott szeleptisztítóval vagy üzemanyag adalékkal sem lehet a szelepeket időszakosan letisztítani.
Ez jó cikk, de az olajleválasztáshoz semmi köze itt arról van Nagybaszó, hogy a kipufogó gáz visszavezetés miatti koromszemcsék lerakodnak.
Meg benzinmotorról ír, de ez majdnem mind1.
Én leszarom hogy eszik,vagy nem,engem ezen a téren egy dolog érdekel. Ne az én kajámat egye! Mert akkor nem úszná meg sima leszállítással.
Egyébként nem foglalkozom vele mit csinálnak fent a platón. Pár éve előfordult,hogy valaki kibaszásból kutyaszart kent a szövetülésre (nem,nem egyetemista volt) Odajött hozzám egy idős hölgy,és szóvá tette: Valaki odaszart az ülésre. Én biztosítottam afelöl,hogy nem én voltam,majd sajnálkozva leszállítottam mindenkit a buszról,persze az tudtukra hozva mi is történt,és elvonultam kitakaríttatni egy erre szakosodott helyre. Jól kibasztak velem! Munkaidőben,fizetésért néztem,hogy milyen alapos fertőtlenítésen esik át a busz közel 2 órán keresztül. Történt ez péntek déli órákban egy egyetemi kollégiumokat érintő buszjáraton. Hát most az egyszer öngólt lőttek a fiúk,mert ezzel a járattal utazó diáktársaik nem biztos hogy elérték a vonatot,távolsági buszukat.
Egyébként nem vagyok hajlandó vitába szállni senkivel,nem azért vagyok ott,hogy birkózzak bárkivel is. Ha nagyon erősek,rögtön rendőrt hívok.
És ennek mi a valódi haszna? a tudaton kívül? Mert ennyi olaj elégetése nem árt (de elmarad a kenő hatása), a víz is elég (régen a harci repülök még gyorsultak is tőle ) vissza meg úgyse öntöd...
régen még direkt adagoltak is "felsőkenő olajat" az üzemanyagba, bár manapság ez nem jellemző.
Külön érdekes, hogy olyan autónál "választod le" ami amúgy is olajat éget el
Lőttem nektek pár olajleválasztós képet a pözsóról.
Eddig kb. 2e km eredménye látszik a pohár alján, mint a vízcseppekből látható van rendesen kondenzvíz is, nem csak olajpára.
Egyébként a sikló csapágyazású gépeknek szinte kivétel nélkül az a halála ha még hideg olajjal terhelik.
Ez azt jelenti hogyha beröffented a gépet és egyből taposol egy egyest majd feltépve a pillangószelepeket hosszú fekete csíkot rajzolsz az aszfaltra majd 10e körül akasztod a következő fokozatokat akkor a még hideg olaj nem képes ellátni a hideg felületeken a feladatát és erőteljes kopás lép fel mindegyik súrlódó felületen. (főtengelycsapágyazás, szelepvezérlés, henger-dugattyú)
Nem szabad elfelejteni azt sem hogy ezeknél a motoroknál a motorolaj keni a komplett kuplung/váltómechanizmust is és ott is jelentős károsodást okoz a türelmetlenség, valamint a nem megfelelő minőségű olaj használata.
Ha rendesen bemelegíted (ami nem azt jelenti hogy az udvaron ketyeg amíg nem meleg a víz, hanem indítás után sisak-kesztyű fel és már indulsz is de nem forgatod 4e fölé amíg az OLAJ! hideg, ez kb.nyáron 6-8 percnyi motorüzemet jelent, hidegebb időben meg kb. 10-12-t)
és mindig ügyelsz a megfelelő minőségű motorolajra és cseréjére (nem a legdrágább kell hanem csak jó minőségű ásványi vagy félszintetikus) akkor kenheted neki nyugodtan 10e felett is mert nem ártasz neki vele. (és mind a kettőtöknek fülig fog érni a szája, sanyának is mindig ezt magyarázom)
Nekem volt 250-es Frézi,és nem forgattam szarrá.,8000 fordulat volt 6. fokozatban 100km/h. Én így használtam. A legnagyobb forgatónyomatékot 14500-nál adta le papír szerint,de akkor már az én fülemnek nagyon visítós volt,nemigen forgattam el addig. Egyébként szerintem,ha van benne normális belevaló olaj,és nem hidegen küldöd,nagy baj nem történhet vele. Most egy öreg 1000 van,de azt sem küldöm,elgurulgatok vele 80-100 környékén,az kényelmes.
Köszi a semmit, de én komolyan kérdeztem. Értem hogy pörgös gépek, de nem akarom kinyirni. lehet, hogy más félévente viszi motorcserére, de én nem akarom.
Honnan jön és merre megy ez a trutymó?
Eredetileg kilép a szelepfedél alól majd belép a légszűrőház után a szívócsőbe, továbbhalad a turbó szívóoldali turbinakerekéhez, ahonnan
a csövön egyenesen az intercooler belsejébe jut. Itt a vékony kis csöveken áthaladva újabb hosszú gumicsövön (a motorteres képen a felső vastag) bejut a szívócső alumínium tömbjébe ahol keveredik az EGR-ből visszavezetett kormos kip.gázokkal majd belép a szívószelepekhez.
Ennek lesz a következménye hogy tizenvalahányezerért bontották le a szívósort hogy hozzá lehessen férni a szívószelepekhez amiről egy napig áztatták le a ráégett több mm-es koromréteget. Mellesleg a szívósori alutömbben a kb. 50mm-es lyuk kb.30mm-re volt szűkülve a ragacsos kátrányszerűségtől.
Ön szerint ez normális?
Másrészt kérném értelmezni hogy KÖZVETLEN befecskendezésű motorokról van szó, azaz semmiféle üzemanyaghoz hozzáadott szeleptisztítóval vagy üzemanyag adalékkal sem lehet a szelepeket időszakosan letisztítani.
Meg benzinmotorról ír, de ez majdnem mind1.
Én leszarom hogy eszik,vagy nem,engem ezen a téren egy dolog érdekel. Ne az én kajámat egye! Mert akkor nem úszná meg sima leszállítással.
Egyébként nem foglalkozom vele mit csinálnak fent a platón. Pár éve előfordult,hogy valaki kibaszásból kutyaszart kent a szövetülésre (nem,nem egyetemista volt) Odajött hozzám egy idős hölgy,és szóvá tette: Valaki odaszart az ülésre. Én biztosítottam afelöl,hogy nem én voltam,majd sajnálkozva leszállítottam mindenkit a buszról,persze az tudtukra hozva mi is történt,és elvonultam kitakaríttatni egy erre szakosodott helyre. Jól kibasztak velem! Munkaidőben,fizetésért néztem,hogy milyen alapos fertőtlenítésen esik át a busz közel 2 órán keresztül. Történt ez péntek déli órákban egy egyetemi kollégiumokat érintő buszjáraton. Hát most az egyszer öngólt lőttek a fiúk,mert ezzel a járattal utazó diáktársaik nem biztos hogy elérték a vonatot,távolsági buszukat.
Egyébként nem vagyok hajlandó vitába szállni senkivel,nem azért vagyok ott,hogy birkózzak bárkivel is. Ha nagyon erősek,rögtön rendőrt hívok.
régen még direkt adagoltak is "felsőkenő olajat" az üzemanyagba, bár manapság ez nem jellemző.
Külön érdekes, hogy olyan autónál "választod le" ami amúgy is olajat éget el
Eddig kb. 2e km eredménye látszik a pohár alján, mint a vízcseppekből látható van rendesen kondenzvíz is, nem csak olajpára.
Ez azt jelenti hogyha beröffented a gépet és egyből taposol egy egyest majd feltépve a pillangószelepeket hosszú fekete csíkot rajzolsz az aszfaltra majd 10e körül akasztod a következő fokozatokat akkor a még hideg olaj nem képes ellátni a hideg felületeken a feladatát és erőteljes kopás lép fel mindegyik súrlódó felületen. (főtengelycsapágyazás, szelepvezérlés, henger-dugattyú)
Nem szabad elfelejteni azt sem hogy ezeknél a motoroknál a motorolaj keni a komplett kuplung/váltómechanizmust is és ott is jelentős károsodást okoz a türelmetlenség, valamint a nem megfelelő minőségű olaj használata.
és mindig ügyelsz a megfelelő minőségű motorolajra és cseréjére (nem a legdrágább kell hanem csak jó minőségű ásványi vagy félszintetikus) akkor kenheted neki nyugodtan 10e felett is mert nem ártasz neki vele. (és mind a kettőtöknek fülig fog érni a szája, sanyának is mindig ezt magyarázom)