Ezt a sűrűbb olajat eredményesen alkalmazhatjuk egy már kopottabb motorban, hiszen a hidegindításkor a megnövekedett csapágyhézagok réseiben "van hely" a sűrűbb olajnak. Ezekből a kopottabb csapágyakból az 5W-s "vékony" olaj már elképzelhető, hogy kifolyik és vegyes súrlódás alakulna ki az optimális hidrodinamikus kenés helyett, a motorunk kicsit kopogva járna, és a motorkopás is intenzívebb lenne. Valószínűleg a motor olajfogyasztása is megnövekedne, különösen abban a periódusban amikor az üzemi hőfokát még nem éri el a motor. Látszik tehát, hogy az alkalmazható kenőolaj viszkozitásának mértéke nem csak a külső hőmérséklet, hanem a motor műszakai állapotának is függvénye.
ja hozzá nemértés én is utána olvasok néha 1-2 dolognak. Mikor kérdeztem milyet vegyek a motoromba innen 1 páran mondták 20w50 mert régi és abba az időbe még nem nagyon használták a full szint meg félszint. Tök mind1 milyen csak minőségi legyen. kész ennyi
http://www.dp-automotive.hu/
Itt menj be az "okosságok" lapra.
Ha ez után még van kérdés akkor tedd fel.
Ja,10W30-ast ne keress,10W40 van helyette már régen.
Emre: Lehet a váltód kéne lecserélni nem az olajat.
kesztyű .