Ezt a pözsóban cseréltem 11 éve, miután megvettem. ( a bal oldali is ugyanilyen volt, csak az még nem folyt) Az előző tulajok is hasonlóan gondolhatták a nedvességet a fékrendszerben.
Elhanyagolt, jól megterhelt varnyú és viszonylag korszerű kawasaki első fék között nem vonnnék nagy párhuzamot... átlagos közlekedésben szerintem csak szándékosan tudnád túlmelegíteni.
A hátsó lehet hogy nincs annyira túlméretezve
Megijedni én, és a három útitársam ijedt meg 97-ben, mikor a Krk szigetre vezető szerpentinen lefelé a haverom közölte hogy "nem fog a fék" a sokadik kanyar előtti fékezéskor beesett a (kétütemű)Wartburg fékpedálja a padlóig. A kanyar közeledett lent, ahogy a korlát nélküli szakadék is, és a haverom a huszonvalahányadik kétségbeesett rápumpálással + a kézifék tetőkárpitig tépésével elért némi fékhatást, és ha nehezen is, de sikerült a kanyar. Utána azonnal félreállva csekkoltuk a kékeslilára színeződött forró féktárcsákat, majd feltépve a motorháztetőt, a RÁTEKERT fékolajtartály kupak mellett kiforrt a fékolaj (tudom, fékfolyadék) és már csak a tartály alján volt egy kevés. (a haverom az út előtt nem sokkal vette a kocsit, mondtam neki hogy a fékolajat le kéne cserélni mert nem tudni hogy mikori, meg át kéne nézetni a verdát a szervizben indulás előtt) Mikor ott kérdeztem tőle hogy: "le lett cserélve a fékolaj?" "hááát nem, csak rá lett töltve mert nem sok hiányzott". Ott vártunk egy órát mire lehűlt a rendszer, feltöltöttük a tartályt, majd csigatempóban legurultunk Krk-ig. (kb. 20-25km volt még vissza) Ott a parton volt rá egy hetünk, szóval lecseréltük a löttyöt és hazafelé már nem volt gond.
Hozzáteszem: TÉNY, hogy a kétütemű Wareszon a motorfék nem sokat segített lefelé, szóval a fékek is jobban igénybe voltak véve, mint pl. később az 1,2-es Ladán, vagy mikor mivel mentünk. Viszont az is igaz, hogy előző évben is voltunk egy másik Waresszal (ami ennél ugyan sokkal szakadtabb volt, de azon rendben volt a fék) azzal semmi probléma nem volt, ugyanazon az útvonalon. (azon kívül hogy forralta a vizet és augusztusban maxra ráhúzott fűtéssel mentünk, hogy ritkábban kelljen megállni hűteni😸)
Nos azóta nekem mondhatja bárki, hogy ez "felesleges túlzás, én még sosem hallottam olyanról hogy ez baj lenne, nem is tud belemenni a víz a zárt rendszerbe, nem is számít ha ott van, stb" én azóta két évente cserélem mindenben, mert akkor ott a haverom és a barátnője+én ott 22 évesen a frissen megismert csajommal (aki azóta a nejem) hajszál híján ott pusztultunk ez miatt.
Egyébként a Kawasakin is puhult már fel a hátsó fék, mikor pár éve a Dolomitokban sokat volt taposva. (fogni fogott, csak mélyebben, és az elsővel nem volt gond, szóval nem volt baj a megállással, de a jelenség ott is megvolt a cserélt fékolajjal, szóval akkor a nedvessel valószínűleg sokkal sz&rabb lett volna)
Kb. 3 hét múlva indulunk megint, azért néztem meg hogy mi a helyzet a tartályban. (tavaly előttig nem volt ilyen teszterem, azelőtt csak két évente cseréltem és kész, most meg látom hogy nem is baj)
Na, most ha nem ijesztettél meg, de elgondolkodtattál, lementem a garagéba és a jó öreg fecskendős-vákumos módszerrel gyorsban én is kicseréltem ma délután, szinte napra pontosan két évvel az előző cserét követően.
Ha háromszög van felkiáltójellel a piros mellett, akkor az nem annyira jó, főleg hogy a felbontott fékolajos dobozba mártva csak a zöld led világít. (ahogy hozzáöntöttem az FZR kuplung tartályába a frissből -mindkettő átlátszó, színtelen- lehetett látni ahogy keveredik a két különböző sűrűségű folyadék, a friss tiszta átlátszó, a régi meg sötétebb színű)
A "zárt" rendszer meg akkor zárt, ha nincs mozgó alkatrész, vagy gumi/műanyag alkatrész a rendszerben. (zárt az a cső, aminek le van hegesztve a két vége)
A fékdugattyúk karmantyúin is simán bejut a nedvesség a rendszerbe, rohadt egy tulajdonság a higroszkóposság.
A lenti képhez még hozzátenném, hogy az összes járműben két évente cserélem. (a pözsóé most két narancssárga, az FZR-é szintén, pedig az csak a garázsban állt, talán össz. ha 300km-t mentem vele, a robogóé szintén piros, az sokat ment a két év alatt)
Visszaragasztás kizárólag Epoxyval. A pillanatragasztók nem tartanak sokáig mert nem bírják a rezgést (sem). 😉
Epoxyból pedig a legjobb a Pattex Repair Epoxy, a kétkomponensű tubusos amelyik 5 perc után köt.
15 éve tartja az FJ benzincsapját, pedig ott aztán van hő, benzin, rezgés, stb.
(Biztosan nem veszek soha Pözsót 😁)