Tényleg elgondolkodik az ember, hogy ez vicc/komoly. 🙀
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a6/audi_a6_2.4_v6-19479045#sid=22536a4f-8909-4833-a78d-adae8f62d198
Akkor láttam mikor elindult, addig csak találgattam.
Itt, meg a következő lámpánál is csak ugyanilyen zordan nézett előre, pedig biztattam a nejem hogy:
Oda sokan úgy viszik a gépeket, és a közelből mennek fel a motorokkal. (egy részük nem is igazán forgalomképes, arra vannak hogy ott használják őket)
Persze vannak olyan vadak akik több ezer km-t mennek motorral, hogy ott lehessenek. Találkoztunk ott magyarokkal is Szegedről, ők úgy egyeztek meg, hogy a tábortól pontosan 50 km-re vették le a motorokat az utánfutókról és pakolták fel a túlélő felszerelést a gépekre, majd mentek a Treffenre havat-sarat túrni. (egy Yamaha DT125, egy Honda MTX 125, meg egy Honda CB 250-nel nyomták, mondták hogy ennyit vállaltak a hitelesség kedvéért a forgalomban, hogy ne nézzék már őket elpuhult Herliseknek)
Volt még két srác szlovákiából (határ menti magyarok) ők mindketten 638-as Jawa-val jöttek otthonról, bár nekik nem volt annyira messze. (de baromi hideg volt, szóval kellhetett hozzá akarat)
Én ugye több mint 20 éve voltam ott, állítólag az utóbbi időben már szabályozottabb, nem annyira "szabad" és nomád mit régebben volt.
Mindezekkel én is teljesen tisztában vagyok, és őszintén szólva a mozdony épségének a kérdése az egyedüli dolog ami visszafog az indulástól. Igaz ugyan hogy van hozzá minden alkatrészből legalább egy tartalékom (3db komplett FJ van itthon elbontva) de akkor is agyalok rajta hogy hogy lehet megúszni a legkönnyebben a dolgot.
Nem a hidegben menéssel van a gond, arra nekem is van téli motoros ruhám. 2003-ban egy (munkahelyi) balesetből kifolyólag 1,5 évig voltam betegállományban, azalatt kétszer rakták össze a bal lábam. (és hónapokig tanultam újra járni)
Akkoriban (január vége volt és erősen tél) még ETZ-vel jártam havas-jeges utakon is (mert ügyes vagyok és csak néha estem el, de az nem számított) de amikor a mentőben feküdtem úton a kórházba, akkor kezdtem felfogni hogy aznap este nem motorral megyek haza. Aztán kicsit később azt, hogy mostanában nem is megyek haza.
Ennek a tanulsága később az lett, hogy elgondolkodtam és beláttam, hogy lehetek én bármennyire ügyes gyerek a nyeregben, ha a havas-jeges úton bármilyen irányból legyalul egy, a fékpedálon két lábbal álló géniusz, a vége annak is kórház lesz. Arra már volt pár példa az évek alatt, hogy a kereszteződésben állva hátulról kilökték alólam a motort, majd rémülten magyarázták hogy csak megcsúszott az autó és azért volt ez, nem volt szándékos. Onnantól, ha már reggel/este fagyni-deresedni kezd az út, befejezem a motorozást, nem hiányzik a plusz kockázat.
Odáig elmotorozni az úton el lehet, nem az a nehéz. A 270 kilós FJ-vel a havon - pláne normál utcai gumival - az ottani körülmények között biztonságban lennél, mert a völgyből fel sem jutnál a táborba. (a hó/sár szinte mindig garantált abban az időszakban arrafelé és nincs út, nincs semmi felfelé a táborig, a gépek pedig messze nem szériák amik oda mennek)
Az ne tévesszen meg, hogy vannak ott nagy-nehéz motorok is, azokra nem igazán vigyáznak, úgymond nem sajnálják őket ha eldőlnek és törik az idom...ha van egyáltalán rajtuk. (és eldőlnek)
Az MZ/Jawa és hasonló kisebb súlyú gépek is viszonylag nehezen használhatók (terepesebb gumikkal, nem utcaival) de mégis élhetőbbek mint ezek a nehéz dögök. (a legjobbak ott a 125-250-es krossz/enduro gépek voltak bütykös gumikkal, meg az oldalkocsis gépek, bár néha még azok is borultak, az utcai gépekkel eléggé kínlódás volt haladni)
Én nem mennék semmilyen nehéz géppel oda, főleg nem a GTR-rel és hasonlókkal. Láttunk ott choppereseket is, de kutyául néztek ki a motorok, messze voltak az éptől és a széptől.
Komolyra fordítva a szót, nekem nem probléma a hidegben motorozás, igen gyakran mentem hidegben mindig is. Ha a retek MZ-kkel meg Jawakkal is el mernek indulni 6-700 km távolságból akkor én is el tudok menni az FJ-vel. Szerintem csak felkészülés kérdése, a kattant agy nálam megvan hozzá...
Szerintem motorral ne erőltesd, én ha jól emlékszem 2001-ben (kocsival, pár haverral) voltam megnézni őket. (kocsival nem engednek fel, csak motorral, de gyalog felmehettünk nézelődni....qrva nagy hó volt, és ködös hideg is)
Én is bírom a nomád körülményeket (bár a hideget utálom) de ehhez tényleg elég kattantnak kell lenni.
Délelőtt 9-től kb. délután 5-ig voltunk ott, tiszta latyakos sár volt minden ahol kijárták az "utat".
Estefelé volt bőven aki kevésbé volt józan, de azok ott motorral nem nagyon mentek, mivel már az elindulás is teljes embert kívánt. Viszont a hangulat az tényleg jó volt, eszméletlen elmebeteg figurákat és megoldásokat lehetett látni mindenféle nemzetiségből. (pl. körfűrész korong felszerelve az oldalkocsi kerék helyére, azzal vágták a tűzrevalót, meg dupla felni-bütykös gumi egymás mellett hátul egy KTM-ben, mindenféle szánkótalpas motorutánfutó megoldások a tűzifa/félrészeg sorstársak szállításához, stb) 😸
Akkoriban én is gondolkodtam rajta pár megszállott haverral, hogy ki kéne menni az ETZ-vel (akkor még a 150-esem volt a napi járós, télen is azzal jártam....kép) de "felmérés" nélkül nem nagyon mertünk a hallottak miatt csak úgy nekivágni. (mint láttuk, nem is volt alaptalan az aggodalom)
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/audi/a6/audi_a6_2.4_v6-19479045#sid=22536a4f-8909-4833-a78d-adae8f62d198
Itt, meg a következő lámpánál is csak ugyanilyen zordan nézett előre, pedig biztattam a nejem hogy:
Csak engedsz a madzagon. 😆
http://youtu.be/9QHNk7O1yEg;t=4s
Persze vannak olyan vadak akik több ezer km-t mennek motorral, hogy ott lehessenek. Találkoztunk ott magyarokkal is Szegedről, ők úgy egyeztek meg, hogy a tábortól pontosan 50 km-re vették le a motorokat az utánfutókról és pakolták fel a túlélő felszerelést a gépekre, majd mentek a Treffenre havat-sarat túrni. (egy Yamaha DT125, egy Honda MTX 125, meg egy Honda CB 250-nel nyomták, mondták hogy ennyit vállaltak a hitelesség kedvéért a forgalomban, hogy ne nézzék már őket elpuhult Herliseknek)
Volt még két srác szlovákiából (határ menti magyarok) ők mindketten 638-as Jawa-val jöttek otthonról, bár nekik nem volt annyira messze. (de baromi hideg volt, szóval kellhetett hozzá akarat)
Én ugye több mint 20 éve voltam ott, állítólag az utóbbi időben már szabályozottabb, nem annyira "szabad" és nomád mit régebben volt.
Akkoriban (január vége volt és erősen tél) még ETZ-vel jártam havas-jeges utakon is (mert ügyes vagyok és csak néha estem el, de az nem számított) de amikor a mentőben feküdtem úton a kórházba, akkor kezdtem felfogni hogy aznap este nem motorral megyek haza. Aztán kicsit később azt, hogy mostanában nem is megyek haza.
Ennek a tanulsága később az lett, hogy elgondolkodtam és beláttam, hogy lehetek én bármennyire ügyes gyerek a nyeregben, ha a havas-jeges úton bármilyen irányból legyalul egy, a fékpedálon két lábbal álló géniusz, a vége annak is kórház lesz. Arra már volt pár példa az évek alatt, hogy a kereszteződésben állva hátulról kilökték alólam a motort, majd rémülten magyarázták hogy csak megcsúszott az autó és azért volt ez, nem volt szándékos. Onnantól, ha már reggel/este fagyni-deresedni kezd az út, befejezem a motorozást, nem hiányzik a plusz kockázat.
Odáig elmotorozni az úton el lehet, nem az a nehéz. A 270 kilós FJ-vel a havon - pláne normál utcai gumival - az ottani körülmények között biztonságban lennél, mert a völgyből fel sem jutnál a táborba. (a hó/sár szinte mindig garantált abban az időszakban arrafelé és nincs út, nincs semmi felfelé a táborig, a gépek pedig messze nem szériák amik oda mennek)
Az ne tévesszen meg, hogy vannak ott nagy-nehéz motorok is, azokra nem igazán vigyáznak, úgymond nem sajnálják őket ha eldőlnek és törik az idom...ha van egyáltalán rajtuk. (és eldőlnek)
Az MZ/Jawa és hasonló kisebb súlyú gépek is viszonylag nehezen használhatók (terepesebb gumikkal, nem utcaival) de mégis élhetőbbek mint ezek a nehéz dögök. (a legjobbak ott a 125-250-es krossz/enduro gépek voltak bütykös gumikkal, meg az oldalkocsis gépek, bár néha még azok is borultak, az utcai gépekkel eléggé kínlódás volt haladni)
Én nem mennék semmilyen nehéz géppel oda, főleg nem a GTR-rel és hasonlókkal. Láttunk ott choppereseket is, de kutyául néztek ki a motorok, messze voltak az éptől és a széptől.
Komolyra fordítva a szót, nekem nem probléma a hidegben motorozás, igen gyakran mentem hidegben mindig is. Ha a retek MZ-kkel meg Jawakkal is el mernek indulni 6-700 km távolságból akkor én is el tudok menni az FJ-vel. Szerintem csak felkészülés kérdése, a kattant agy nálam megvan hozzá...
Én is bírom a nomád körülményeket (bár a hideget utálom) de ehhez tényleg elég kattantnak kell lenni.
Délelőtt 9-től kb. délután 5-ig voltunk ott, tiszta latyakos sár volt minden ahol kijárták az "utat".
Estefelé volt bőven aki kevésbé volt józan, de azok ott motorral nem nagyon mentek, mivel már az elindulás is teljes embert kívánt. Viszont a hangulat az tényleg jó volt, eszméletlen elmebeteg figurákat és megoldásokat lehetett látni mindenféle nemzetiségből. (pl. körfűrész korong felszerelve az oldalkocsi kerék helyére, azzal vágták a tűzrevalót, meg dupla felni-bütykös gumi egymás mellett hátul egy KTM-ben, mindenféle szánkótalpas motorutánfutó megoldások a tűzifa/félrészeg sorstársak szállításához, stb) 😸
Akkoriban én is gondolkodtam rajta pár megszállott haverral, hogy ki kéne menni az ETZ-vel (akkor még a 150-esem volt a napi járós, télen is azzal jártam....kép) de "felmérés" nélkül nem nagyon mertünk a hallottak miatt csak úgy nekivágni. (mint láttuk, nem is volt alaptalan az aggodalom)