Ez inkább tartalék alternatíva, és odafelé (meg vissza is) pont útba esik. A VN1,5 (95-től, az elődje nem) szintén a térképen volt az XVZ-vel együtt. (akkoriban még nem volt 1,6-os)
Valószínűleg megnézem mindkettőt, úgy azért könnyebb dönteni, ha odáig fajul a dolog. (az XVZ-s srác hozzáállása eddig mindent visz, hiába szabtam feltételeket, mindegyikre rugalmasan rábólintott)
A sor4 vadállat, és drága is, az már nem mozgat... na, és hogy teccett a F900R? Könnyű, 105 ló, korszerű - nekem való... szélvédelem persze nulla, de 100-al megyünk úgyis 😄
Igy van, az XVZ DOHC, lapkas, 24 ezrenkent kell szelepezni. Karbis is. Termeszetesen jobban huz a V4 miatt, 10 loval erosebb, nyomatekban viszont a VN van cirka egy huszassal jobban ellatva, emellett ugye alacsonyabb fordulaton jon elo. Sulyban secko jedno, mindketto 300 kilo.
Karbantartas szempontjabol (porlaszto, szelephezagok) az XVZ kicsit munkaigenyesebb, a VN1600-nal meg a vezermulancfeszitot kell a tipushibajatol megszabaditani - de csak egyszer. A ket generatornak is foleg akkor van igazan haszna, ha ki is tudod hasznalni. Gyertyabol igy is, ugy is 4 kell (a VN ketgyertyas), a legszuro, olaj, szuro kb. egy arban van.
Nyilvan itt olyan szempontok is jatszhatnak, hogy 40 ezer km vs 72 ezer, de ha mindkettonek volt gazdaja, dontson a szived, mert itt mar tenyleg normalis minosegu motorokrol van szo.
Ha ez megnyugtat, en is vakarnam a fejem, melyiket szeressem, de jo esellyel a V2-t valasztanam, mert nekem az adja a megfelelo soundtrack-et.
Viszont az R18-ast nem is neked (nekem sem...nem is tetszik) szánták. Az F900R-t meg kellett néznem hogy mi a gyík, annyira képben vagyok vele.
A kollégám garázsában áll kb. 3e km-rel (tárolásra) egy ilyen: https://www.motorcyclespecs.co...
már többször ajánlotta, hogy próbáljam ki. (neki baromira tetszik) Egyelőre nem foglalkoztatott a dolog, pedig biztos jó lehet.
A "hónaljszárítót" meg (ha esetleg lesz) akkor NEM!! a mostaniak HELYETT venném. (lesz még nagy fordulatú gép a garázsban később is)
...viszont az R18 az a BMW, amilyenem biztosan nem lesz 😃
ha most új motort kéne vennem, akkor F900R lenne - nem mert BMW, hanem a méretéhez-erejéhez képest ez a legolcsóbb... Sutyókit nem kapsz 3,5-ért, ilyen paraméterekkel... és a BMW szebb 😃 (bár ezt olyannak mondom, aki épp hónalj szárítót akar venni 😃)
A VN1600 vs VN1500 vonatkozasaban tobb szempontbol jobb az egyhatos.
- az olajpumpa hajtasa acel fogaskerekes gyarilag
- injektoros
- ket generatora van, elbirja a villamos rendszere az ules-markolat-ruhazat es egyeb futoberendezeseket
Az R18 biztos nagy szám lesz, hiszen motorépítők tervezték a bmw-nek. Pont ezért jól is néz ki, na meg elég drága is hozzá, hogy a válogatott közönségnek különleges legyen.😸
A Sons Of Anarchy-t én is végignéztem, és egész jó volt. (szinte látom, ahogy most valaki széles mosollyal, elégedetten hátradől a fotelban)😸
A KTM ezt anno jól elqrta, de szerintem akik anno meghozták a döntést, azóta is is ezzel kelnek minden reggel.
Tegnap hívott a srác, hogy rendelkezem-e még némi maradék érdeklődéssel a géppel kapcsolatban. Mondtam hogy hááát, annyira amennyire eddig, szóval nagyjából talán igen, de hétfőn vagy kedden tudom megnézni legkorábban.
Mondja hogy az jó úgy, mert az első, szombati megnéző telefonja azóta meghibásodott, a vasárnapi level 100-as vevő épp az előbb szólt, hogy még nem sikerült eladni a gépét, de küldene pénzt foglalóként vasárnapig. A srác korrekt volt és mondta neki hogy nem kell küldeni semmit, nála az adott szó még ér valamit, vasárnapig sztenderen van a gép neki. Ha nem jön akkor én vagyok a következő a sorban, majd utánam vannak még ketten.
A tankfestményes VN 1,5-ösnek kicsit utánajárva, hát ott az eladó kissé homályosabb szándékú figura.
Viszont azóta láttam még egy ilyet is:
https://www.hasznaltauto.hu/motor/kawasaki/vn_1600_classic/kawasaki_vn_1600_classic-19034989#sid=9c55c286-6e84-4272-9765-477bfc234c68
A BMW megelőzte a korát - szokás szerint 😀
Az, hogy mi lesz az R18-ból, megtudjuk pár év múlva. (emlékszem, a sor4-üket is temették, mikor megjelent, és azóta...)
A tomegkultura hatasa biztosan benne van. Orange County Choppers nelkul nem lett volna Honda Fury, Yamaha Stryker vagy Raider, HD Rocker C, Victory Vegas 8 ball... Ugyanigy Sons Of Anarchy nelkul sokkal kevesbe lenne divatos mindent feketere csinalni, ami korabban polirozott, nyers alu vagy kromozott volt. Tovabba meg mernem kockaztatni, hogy pl. a KTM lenne az eladasi listak elen, ha anno a Charlie Boorman es Ewan McGregor nem Bombivel vag neki a turnenak, hanem osztrak motorral.
Ezért gondolom hogy a film nélkül, az aktuális mindennapi boxert beépítve a teleleveres vázba, felöltöztetve "cruisernek" (a nyújtott térdnek esélyt sem adva a hengerek miatt) a töredéke sem ment volna el.
40 ezer darabot csináltak 1200C + 850C-ből összesen. Készséggel elhiszem, hogy van, akinek tökre bejött és nem adná el semmi pénzért, de Alfa Romeo fan club is van, szóval...
Az R18 annak néz ki, ami. Konkurenciája se annyi van, mint 20 éve az ezerkettesnek. Aki ilyenre akar elszórni 25-30 ezer eurót, az most HD-Indian-BMW háromszögből választhat és a BMW most kellően trendi a három közül.
Az 1200C és a 850C az avantgárd kinézetével húsz éve nagyon idegennek hatott, a lábad is inkább naked bike-os pózban kellett tartani, se hús, se hal.
A túraidomos baromi drága. (és közel 400 kiló az is)
A R1200C-n ültem régebben, az egy röhejes próbálkozás volt a bmw-től, gyorsan be is látták hogy nem megy ez nekik. (ha a filmben nem lett volna, szerintem senki sem tudná, hogy egyáltalán létezik)😸
Az 1,5-ös GW mára annyira túlárazott lett, hogy nincs mesze tőle már az 1,8-as sem, az meg azért jóval fiatalabb. (de 400+ kilós rombolót nem akarok) Néztem a K1200LT-t is régebben, de egyrészt mesze van a széptől, másrészt az is 400 kilós busz.
A nagybátyámnak volt venture-ként ilyen. Bitang jól ment, de egészen más érzés mint a V2-esek. Szerintem így, sima cirkálóban olyan nagy értelme nincs a V4-nek, a túraidomos volt az igazi. (Most van egy régebbi 1200-asa még, azzal is sokat mentem, ahhoz képest az sem gyász)
Én ha mindenképpen valami NAGYOT és KÉNYELMESET akarnék, lehet néznék 1500-as GW-t, vagy egy olyan James Bond -féle R1200C-t vagymit, múltkor néztem és nem egy harley ár, de motorozni is lehet vele. Az összes ilyen risszorssz szoftceuiser-chopper fostartál értelmetlen. Ami meg jó is, mint pl. az xv1300, m1800, vtx1300 és hasonlók, meg még annál is drágábbak. Egyszerűen az öregek nem adják el, nincs kínálat aztán ez a vége. 🙄
Tanulo motornak, ha a fater meg a haverok ebbe a markaba vannak beszopodva (mint ahogy a Lajosek a magyar markaklub atyjai), veluk poroszkalni teljesen megfelel.
Ez egy kis ketszelepes, leghutesu V2, 20 lo es kb. ugyanennyi Nm. Aranyos jatekszer, de ahhoz, hogy a sulya megtankolva is 180 kilo alatt maradjon igen sokmindent muanyagbol csinaltak.
Igy az orszaguton meg a fagyizo elott jobban mutat, nagynak, erosnek es draganak latszik, sajnos ebbol csak az utolso igaz :)
Nekem az elodmodellje az XV250 szimpatikusabb: ugyanaz a blokk, de kicsit konnyebb, kicsit filigranabb, furgebb is, varosban hasznosabb. Meg joval olcsobb is.
Valószínűleg megnézem mindkettőt, úgy azért könnyebb dönteni, ha odáig fajul a dolog. (az XVZ-s srác hozzáállása eddig mindent visz, hiába szabtam feltételeket, mindegyikre rugalmasan rábólintott)