Egyszer én is találtam egy Panni blokkot egy ismerősnél még kölökkoromban. Oda volt már teljesen, két ujjal lehetett lehúzni a berántókarjáról a krómréteget...
Az állásban, ahol éri a pára, ennyi idő alatt ott is elkezdi enni a fene, de mindenképpen érdemes feltárni az ilyeneket, sokszor még menthető a gép. Sajnos a forgalmijuk a nagy részének nem kerül már elő.
...hát lezsírozva biztos nincs, mert mikor kb. 82-ben láttam, akkor is egy poros vasdarab volt mind - bár legalább nem ázott... Ha 40 éve ott pihen érintetlen, az is lehet, értékes. Meg aztán ki tudja, mi van ott még, alaposabban nem tártuk fel
Akkor azt láttuk, hogy egy rakás ócska vas, és mennyivel szebb a fagyis gyerekének az új S51N szép kék Simsonja az pöccre indul, és húz, mint az állat!
Az ilyen padláson lezsírozott gépek mindig érdekeltek.
Jött már elég sok minden ilyen helyekről régebben, de mára már nem nagyon maradtak lelőhelyek. (lerabolták a hiénák vagy elmentek vasba fillérekért)
Épp három hete jött a drót egy szétszedett P10-esről itt helyben, az öreg egy 10-est kért az egészért. Volt rá fél óra, hogy megelőzzük a vasas kisebbséget. A haverom gyorsabb volt, meglett a gép.
Ez egy FZ6-os, amin az üzemanyag mennyiségét lehet szabályozni, akárcsak a keverékcsavarral a karburátorosnál. (spanyolul én is csak a számokat tudom leírni)
A lényeg a végén a gázelemző értékei normál üzemben, amit nem tudtunk pontosan eddig. Nekem pl. a co alacsony, a hc meg baromi magas (a lambda meg 1,2) így a keverék túl szegény a mostani beállítással.
Azt én tudom, de ez biztos a magyar volt amit láttam - megjegyeztem a jellegzetes első lámpáról (mondhatni, beégett? ) a szögletes házba kerek lámpa, ez akkoriban az utcakép része volt a Trophy 125-ös MZ-k miatt. A Tatran másképp néz ki teljesen.
Érdekes videó kár, hogy nem értem. Valószínűleg ez injektoros motor lehet a lambda szondát mérik azt befolyásolják így változik a befcskendezett üzemanyag mennyisége. Két gombbal a műszerfalon mi mindent meg lehet csinálni.
8-adikos koromban az egyik havernál szereltünk, kapott az apjától egy Panni robogót, a padlásról. Kései gyerek volt, apu öreg, kb. 20-al több, mint a mi szüleink, ennek akkor nem tulajdonítottam jelentőséget. Volt egy hosszú pajta-szerű, a padlásán mindenféle öreg motor, mind valamennyire szétszedve, de használhatónak tűntek (ebből kapta a Pannit, pár év múlva meg egy P21-et, amit szintén állandóan szereltünk, mert mindig volt vele valami)
Szóval láttam ott fent egy robogót, amilyet addig soha nem láttam, azt mondta a gyerek, valami csehszlovák gép. Hát most kellett rájönnöm, hogy Tünde volt Majd felhívom a napokban, hátha megvan még... ugyanott lakik, a régi házukban, megörökölte...
Egy hónapja tárgyalásokat folytattam egy egész jó állapotú Tünde beszerzéséről, de végül Tündenélküli maradtam. (pedig lett volna benne gazdasági potenciál 200e-ért)
Akkor azt láttuk, hogy egy rakás ócska vas, és mennyivel szebb a fagyis gyerekének az új S51N szép kék Simsonja az pöccre indul, és húz, mint az állat!
Jött már elég sok minden ilyen helyekről régebben, de mára már nem nagyon maradtak lelőhelyek. (lerabolták a hiénák vagy elmentek vasba fillérekért)
Épp három hete jött a drót egy szétszedett P10-esről itt helyben, az öreg egy 10-est kért az egészért. Volt rá fél óra, hogy megelőzzük a vasas kisebbséget. A haverom gyorsabb volt, meglett a gép.
http://youtu.be/sZ1Elb_VZRk
http://youtu.be/napXM8OZZhU
A lényeg a végén a gázelemző értékei normál üzemben, amit nem tudtunk pontosan eddig. Nekem pl. a co alacsony, a hc meg baromi magas (a lambda meg 1,2) így a keverék túl szegény a mostani beállítással.
Szóval láttam ott fent egy robogót, amilyet addig soha nem láttam, azt mondta a gyerek, valami csehszlovák gép. Hát most kellett rájönnöm, hogy Tünde volt Majd felhívom a napokban, hátha megvan még... ugyanott lakik, a régi házukban, megörökölte...