Hétvégén volt itt egy kis vihar letarolt mindent. Nálam is letépte az elektromos kábelt 2 napig nem volt áram víz internet. Dunakeszi felett a szupercella nem semmi. Ilyen vihar még itt nem volt...
Nem. Telelevernek híjja a BMW. A szár csak megvezet, a csillapító és a rugó is külön van, mint az autónál. wwwbmw-motorradde_fig3_333612183]https://www.researchgate.net/f...[/url]
A "luk" az a pont... az nem tűnik el krómozással... csak ahogy Fábi írta. Na, szerencsére nekem nincs ilyen bajom, az én telóm csúszószára a fejidom mögött van, még víz se éri. Olyan, mint az új
Milyen "lukacsos száron"?
A kavicstól lepattant a króm két helyen kb. 1mm-nyi pontban ahol a szimering van, és a közepén meg (mivel alul az acél van a pár µmm króm és réz alatt, így azt nem mélyebb mint egy karc) megjelent a rozsdapötty. Ez kb. 10-12 éve volt, akkor erre azt mondták hogy mivel futómű alkatrész, nem foglalkoznak vele. (mellesleg aki idehozta, ő nem akart másik szárat venni, nem az enyém volt)
Augusztusban voltam az egyik miklósi krómozónál (SIRO-KRÓM kft), a másik neve nem jut eszembe, csak tudom hogy jutok oda. A táborfalvai: Motokróm. Ők is csinálnak ilyet.
A gépműhely: ROTIMA kft és az Öntőgépszerviz kft. Ők a csepel művek területén vannak ( egymás melett). Az öntőgéphez viszonylag gyakran járok, főleg hidraulika tömítésért. Gyártanak is bármilyet. Van gépműhelyük is, de a rotimát jobban szeretem, ha valamit rendbe kell rakni. A műhelyük kívülről-belülről 60-as évek, vagyis azóta nem takarítottak , és a gépparkjuk sem mai darab. Fémszórás a fő profiljuk de a felületet is megmunkálják. Gyönyörűen dolgoznak az öreg szakik, század pontosan köszörülés , csiszolás... Náluk júliusban voltam utoljára, egy 1500mm hosszú és 160mm átmérőjű hidraulika munkahenger szárat raktak rendbe.
Azok után, amit előbb írtál Gyulának a javításról, kicsit csodálkozom, mit akartál krómoztatni a lukacsos száron hisz a króm nem glett nem eltünteti, inkább még ki is hozza a sérüléseket. A Gyulus por-karca ehhez képest lófax, megpolírozza, összerakja új szimeringgel, oszt csá, jó lesz 10-20 ekm-ig (max. kicsit könnyezik), ami neki 5 év - ezzel szemben elpukkant rá most 50-70 rugót - igaz, akkor hibátlan lehet (mert az úgyse lesz, a szárcső is kophatott)
Tudom, én igénytelen vagyok, ami csak kicsit szar, az még jó de a maximalizmus sokba kerül pénzben, idegben, munkában
Köszi.
Évekkel ezelőtt hajkurásztam krómozót, aki szép egyenletes felületet tud csinálni a telószárra (kavicsvert volt és elkezdett rozsdásodni a közepe) de akiket (országszerte) kérdeztem ilyet egyik sem vállalt.
Lehet hogy azóta felértek a technológiával ehhez. (vagy csak sokkal bátrabbak)
Itt sajnos a tágabb környéken sincs ilyen, a vasműben van horganyzó üzem, de semmi több.
Ezeket én is néztem tegnap,csak itt a teleszkópszáron van még egy közbenső rézréteg is.Le kéne csiszolni,polírozni egész az acélig,kell rá egy réz,majd utána a fedő krómréteg,és persze a végén méretre kell polírozni.Lehet drágább lenne az újnál.
Ezzel maximálisan egyet értek. Én is úgy tapasztalom, hogy a 35 éve szakmájukban dolgozó "szakik" sem igazán végzik a munkájukat tisztességesen. Csak pont úgy ahogy írtad.
Tudok itt szigetszentmiklóson is 2-t és egyet Táborfalván is ahol dolgozok. Ezek megcsinálják. Ezek nekem könnyen elérhetők ezért is gondoltam, h nagyobb városok (dunaföldvár, szeged...) hasonló potenciával rendelkeznek.
Ezeket nem ismerem de nekem ez is közel van és úgy látom foglalkoznak hasonlóval: https://cromkontakt.hu/kapcsol...
Ha 4 éves, akkor a helyzetjelző rajtahagyta már csak az utolsó döfés lehetett neki. Az is csoda, hogy eddig kibírta. Biztos vannak többen akiknek hasonló szerencséjük van de nekem még sosem bírta 4 évig.
wwwbmw-motorradde_fig3_333612183]https://www.researchgate.net/f...[/url]
A kavicstól lepattant a króm két helyen kb. 1mm-nyi pontban ahol a szimering van, és a közepén meg (mivel alul az acél van a pár µmm króm és réz alatt, így azt nem mélyebb mint egy karc) megjelent a rozsdapötty. Ez kb. 10-12 éve volt, akkor erre azt mondták hogy mivel futómű alkatrész, nem foglalkoznak vele. (mellesleg aki idehozta, ő nem akart másik szárat venni, nem az enyém volt)
A gépműhely: ROTIMA kft és az Öntőgépszerviz kft. Ők a csepel művek területén vannak ( egymás melett). Az öntőgéphez viszonylag gyakran járok, főleg hidraulika tömítésért. Gyártanak is bármilyet. Van gépműhelyük is, de a rotimát jobban szeretem, ha valamit rendbe kell rakni. A műhelyük kívülről-belülről 60-as évek, vagyis azóta nem takarítottak , és a gépparkjuk sem mai darab. Fémszórás a fő profiljuk de a felületet is megmunkálják. Gyönyörűen dolgoznak az öreg szakik, század pontosan köszörülés , csiszolás... Náluk júliusban voltam utoljára, egy 1500mm hosszú és 160mm átmérőjű hidraulika munkahenger szárat raktak rendbe.
Tudom, én igénytelen vagyok, ami csak kicsit szar, az még jó de a maximalizmus sokba kerül pénzben, idegben, munkában
Évekkel ezelőtt hajkurásztam krómozót, aki szép egyenletes felületet tud csinálni a telószárra (kavicsvert volt és elkezdett rozsdásodni a közepe) de akiket (országszerte) kérdeztem ilyet egyik sem vállalt.
Lehet hogy azóta felértek a technológiával ehhez. (vagy csak sokkal bátrabbak)
Itt sajnos a tágabb környéken sincs ilyen, a vasműben van horganyzó üzem, de semmi több.
https://cromkontakt.hu/kromoza...
Ezeket nem ismerem de nekem ez is közel van és úgy látom foglalkoznak hasonlóval:
https://cromkontakt.hu/kapcsol...
https://www.kepesmotor.hu/apri...