Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Vágsz bele egy ablakot a nyomatékkulcsodnak, vagy szólsz, elküldöm postán a kulcsomat amin van 1/2-es nyílás, megcsinálod vele és visszaküldöd.
Ráteszed a 20 centis körmös kulcsot, és meghúzod, ahogy bírod - azon a kis felületen az 25 kg lesz, és már meg is van az 50 Nm (ami az 52 Nm, szabványos kerekítéssel )
Ez a lehúzás csak azért kell, hogy biztos a helyén legye, mikor beállítod a 3 Nm-t.
- ami sztem kevés. A Bömbi háccsó lengőkarjánál a két kis kúpgörgőst gyárilag 4 Nm-re írják, de a fórumokon mondják (és saját tapasztalat) az kevés, 7 kell neki. Az jóval kisebb csapágy...
csinálsz egy körmös csövet ráhegesztesz egy anyát a végére amit pl 17es krovával tudsz húzni és nyomikulcsal lehúzod.
Ráraksz a kulcsra egy 1 méteres csövet és a végét egy konyhai mérleg lapjával tolod, ami általában 5 kilóig mér. Na az 50Nm
köszi Nem lesz egyszerű mert a nyomaték kulcsot nem tudom ráakasztani.... Na majd kitalálok valamit.
Belinkelem a képet, német de egyértelmű. A lényeg szerintem, hogy körmös kulccsal kell 52 Nm-re húzni a csapágy feletti anyát, majd visszalazítani és 3 Nm-re visszahúzni, de ott van a többi adat is. Ez a 89-es manualból van, de szerintem tök ugyanaz a későbbieken is ez az adat.
Persze jöhet épp gondolkoztam, hogy utána nézek valahol mi a helyes eljárás
Ha esetleg nincs meg a technológia a kormánycsapágy gyári meghúzására, szivesen leírom, egy német szerelésiben találtam rá.
Jól mondod nem volt rendesen meghúzva lötyögős volt túl könnyen járt. Aztán ráhúztam és onnantól kezdve akadt.
Aztán lehet, hogy meccett pöcsűeknek segítesz deviza piaci mozgásokat elemezni a kapacitásoddal de ez nemes, segítsük is őket!
A számítástechnikai kapacitást erre ráált cégek úgy adják-veszik, mint pl. a széndioxid-kvótát te nem tudod ellenőrizni, kinek dolgozik épp a géped
Az csoda, hogy tönkrement egyáltalán... a csapágy méretéhez képest itt nulla igénybevétel van... sztem akkor verődik ki, ha nincs eléggé előfeszítve (vagyis rosszul van szerelve)
Két tonnás max. tömegű szgk-ban volt ekkora kerékcsapágy, és az bírt 200 ezret
Ha eléri a százezret,veszek neked azt a nagy üveges pezsgőt,fadobozban!
Na megjött a porvédős az Koyo lett, az orosz helyett meg NTN-t adtak állítólag jobb mint a Koyo. Mindenesetre az oroszhoz képest... Szóval nem egy kategória teljesen más ligában játszanak.
Ez kúp csapágy...
Tovább bírja bármelyik csapágynál,csak ők lazára hagyják,ezért kicsit szorosabbra kellett illeszteni hogy ne lógjon,viszont úgy meg nehezebb szerelni,ezért nem szeretik az oroszt meg román csapágyat.
Köszi
A hátsó agyban 4
Nem kimondottan kormánycsapágyra gondoltam csak úgy általában csapágyra biztos van benne.
Nincs benne kormanycsapagy
8-9e körül emlékszem. (bár csak a felső volt beverődve de kicseréltem mind a kettőt)
Van ebayon is noname gyári porvédőkkel.

https://www.ebay.co.uk/itm/392744364602
Mennyi volt?
Megnéztem, a Nagyvasból JMT (SSK902) jött a GTR-hez. (ez is japán csapágy)