Lehet, ezért van a dízelekben 8 fokozatú automata? Mert szűkebb a használható sáv?
...de elkanyarodtunk, nézzük a benzines turbókat. Azok pont úgy forognak, mint a szívók, csak az egész használható tartományban nagyobb nyomatékot adnak, mint egy 2x méretű szívó csúcsértéke...
Ez a két "szívós" is csak szívózik itt velem, ők is tudják, hogy pl. a F1-ben is elég sportos motorok vannak 1600 ccm-el, nem 3000-es V8 szívók...azok 25 éve voltak
Annyira azért talán nem rosszak. Sok éve járok én is 2000 TD-vel, vitathatatlan a gazdaságossága az, hogy 1700-1800-tól megindul, de valamivel 3000 felett már el is fogy. Persze sport fokozatban 4500-ig is kipörgeti, de minek?! Ezek a nagy köbcentis szívók meg addig tolnak ameddig nyomod neki. Ugyan ilyen a 645, 650 bmw. Azt érzed, hogy szinte sosem akar elfogyni az ereje. Baromi jó a gázreakciója, nem vár a turbónyomásra, odalépsz neki és megindul...
Egy temetőben jártas ismerősöm mesélte hogy sok évvel ezelőtt valaki pert és sok pénzt nyert, hasonló esetben. Indok: kegyeletsértés. Itt is sok tégla került a sírokra...
De. Érti Elavultak ezek a nagy dudva szívómotorok, még a BMW-é is, ez az usák fosch meg pláne. Nehezek, sok anyag kell hozzájuk, rossz a hatásfokuk. Egy turbós mindenben jobb.
Ha mondjuk ez a vényóc 220 kg, akkor egy ilyen paraméterű turbós csak 120 - egy jó villanymotor meg 60 kg, és ahhoz még váltó sem kell.
Persze frenkizni a körúton V8-al lehet, de sztem ebből már ti is kinőttetek, én meg pláne
Dehogy érti. Összehasonlítja egy turbós traktormotorral. (az persze nem baj, hogy a bmw M5 amíg szívó V10 volt, az sem tudott sokkal többet Le-ben, nyomatékban meg ugyanennyit, a városi-elővárosi fogyasztását meg sem mernék említeni)
Ez igen! Csak tudnak ezek az usákok, ha kicsit felszívják magukat! 5 literes benzinessel sikerült elérni egy mai 2000-es TD nyomatékát (400 Nm - 2000 ford.) A 3 literes német TD-k erejét (6-800 Nm) még nem érik el, de így legalább lehet tovább fejlődni
Pörgetve biztos szépen szól, kell is az a 420 LE, jól lehet vele pl. téglafalat bontani nedves úton
A városi-elővárosi fogyasztást miért nem említik?
Az olcsóbbik vékon sima anyagból van csípő körül ilyen szivacsos ,,megerősítéssel” a drágábbikból ezt kihagyták helyette vastagabb anyagból készült nekem minőségibbnek is tűnik. A leírásában kevlár erősítést ír h ez mennyire igaz azt nem tudom de a drágábbik van nekem azzal megvagyok elégedve.
A farmerok sima farmer anyagból vannak, vagy van bennük valami trükk is?
Néztem, a 16ezres meg a 26 ezrest is, képről nem tudok rájönni, hogy mi a plusz 10e :(
Azt a sárga izét nem is oda kell tenni a fejeden Én a flexeléshez az általad adott füldugókat használom. Lehet, egy párat adok a szomszédoknak is, mert kb. 1 órát kell majd flexelnem a vaslépcsőt az udvaron
Áhh, gőzöm sincs hogy milyen kéne. (használhatnám a nejemét is--felnyithatós, talán kétszer volt a fején és már úgysem akar motorra ülni többé--csak sajnos egy kicsit szűk)
Szerintem az mindent elmond, hogy szemüveghez pl. szeptemberben kaptam beutalót (a munkahelyem kifizeti) és két hete szántam rá magam hogy elmenjek az optikába megcsináltatni. (egy hete szóltak hogy kész van és mehetek érte, szerintem pár héten belül valamikor majd el is keveredek érte)
Szóval nem annyira érek rá semmire, pedig kéne sok mindent csinálni/intézni.
Hát nem tudom... Simsonról is meg tudod fejelni 70-el a járdaszegélyt, ha meg komoly motorral mész komoly sebességgel, és komolyat esel, akkor komoly sisakkal is komoly bajod lesz
Azt inkább elhiszem, hogy használatra gyengébb, mint egy 150 eFt-os márkás, mert nekem van egy lidis, az is berezonál 120 felett mert 1ccerűen gyenge a váza-csuklója.
...de elkanyarodtunk, nézzük a benzines turbókat. Azok pont úgy forognak, mint a szívók, csak az egész használható tartományban nagyobb nyomatékot adnak, mint egy 2x méretű szívó csúcsértéke...
Ez a két "szívós" is csak szívózik itt velem, ők is tudják, hogy pl. a F1-ben is elég sportos motorok vannak 1600 ccm-el, nem 3000-es V8 szívók...azok 25 éve voltak