Pedig ez elég régi már, itt a környéken a 2000-es éveben nyomultak így. Ugyan Arni a téma szakértője, de tudtommal már régóta van beépítve egy nagy lemezlap a zárszerkezet körül. (már ha nem a filléres Bt. csinálta az ajtót)
Volt hogy kiégették a műanyag ablakkeretet, bár a baromnak sikerült felgyújtani a házat mert közben meggyulladt a függöny a szobában.
Ja a HSS az gépi fúrószár gyorsacélból. Az már jó. Voltak régen gyorsacél 4szög tömbök,amiből esztergakést köszörültünk,épp olyat amilyen éppen kellett. Nem olyan nagy a vágási sebessége mint a keményfém lapkás késeknek,de bőven használható. Még előnye is van,nem olyan rideg.
Épp a minap kellett egy keményebb anyagba 5-ös lyukat fúrnom. Találtam egy szép fényes 4-es fúrót Titex HSS plus vitte mint a vajat viszont utána 5-ösre felbővíteni hagyományos fúróval egy kínszenvedés volt csikorgott füstölt mindent csinált csak vinni nem akarta...
Acélhoz ilyet használok már jó ideje. (lehet darabonként venni a szerszámboltban, így elég a főbb méretekben megvenni)
Itt, amikor az épület acélszerkezetét mikor csináltam, rengeteg 6,5-es és 8-as lyukat kellett fúrnom 40x40x2-es profilba, acélgerendákba és trapézlemezbe is. A sokszázadik furatot is ugyanolyan könnyen lehetett vele fúrni (ugyanazzal, mivel 1 db van belőle összesen) mint az elsőt. (nem törik el, nincs köszörülgetés, nem kell pontozni mert egyből előfúr ott ahol a hegye leér, nem "ég" meg)
Mondanám hogy "persze nem olcsó" de ez sem lenne igaz, nagyon hosszú élettartamú (nekem még egyik sem ment tönkre pedig sokat dolgoztak már) és rendkívül jó vele dolgozni.
Van sok más jobb/rosszabb minőségű fúróm 24mm-ig, de ezek a legjobbak amikkel eddig találkoztam. https://www.stanleyszerszambol...
Ma még az elemek is ellenem dolgoztak. Először az egyetlen 4-es fúrószáram törött el a 4. furat után. 30 furatot kellett volna kibírnia.Utána a flex korong kopott el annyira,hogy a zárt szelvényt nem érte át és vasfűrésszel kellett elvágni. Majd a hegesztő huzal fogyott ki a gépből. De azért sikerült befejezni,de nem volt 1szerű.
"Józsiéba" 20w van,és azzal lett jó. Volt az a szerelő srác (Attila)aki a csövi mociját újította fel,és ő ajánlotta a 20w olajat. Mindig azt tesznek bele,mert az itthoni utakra ez a legjobb. Motul 20w villaolajat bele oszt jól van.
Sztem holnap szétszedem a Kawát. Nagyon puha és csillapítatlan az eleje, valszeg még sosem cseréltek benne olajat (12 éves) - ha van benne egyáltalán... 10W van előírva, sztem 15W-t veszek, azzal keményebb állítólag.
Rosszul kezded, kaput vagy csavarozni vagy szegecselni kell.
Jobb helyen még szegelni is lehet,de semmi féle hegesztés nem ajánlott szerintem.
Persze ez csak az én becsületes ajánlatom.
Srácok valakinek 4db 0km 165/70 14 firestone multihawk 2 nyári nem kell? 44e elbasztam a gumiválasztást a suzira és elhagytam a blokkot, nemtom visszavinni kicserélni. 165/60 14 van rajta. Nem merem felrakni lehet beleér ide oda. 14 volt darabja felnit nem látott matricák rajta.
Látni látom őket magam körül, de nem ismerem. (a Nissan nagyon jó minőséget gyártott, amíg a rönó be nem vásárolta magát, de aztán megjelentek benne a Francia gének...hát onnantól szerintem pénzfeldobással dől el a minőség)
Volt hogy kiégették a műanyag ablakkeretet, bár a baromnak sikerült felgyújtani a házat mert közben meggyulladt a függöny a szobában.