Csikós úr a totálkáron azt írta, hogy minőségi 2t olaj kell 200:1 vagy 100:1 arányban a benzinbe és kicsit járatni kell a nagy pihenő előtt, így nem kész baja a benzinnek. Német veterános forrásra hivatkozva, akik állítólag laborban kísérleteztették ki ezt.
Nem találom most a cikket, de úgy rémlik nem túl régi és az alfa bertone cikkben volt, amikor visszakapta a lakatostol/ tényezőtől .
A ződ trutymót is említsük meg, ami a (növényi adalék miatt) benzin kipárolgása után marad. Én az FZR-el minden tavasszal ezzel szívtam. Ha ez a baj, elmúlik magától, csak indításnál szopat, hosszú állás után.
A benzinpumpa 0,1-0,2 bár nyomással nyomja az üzemanyagot, ez már valószínűleg túl nagy ahhoz (az ejtőtartályhoz képest) hogy a tűszelepek le tudjanak zárni és átszivárog mellettük a benzin, túlfolyást okozva.
Ez szokott jelentkezni akkor is, ha sokáig nem volt benzin a karburátorban és a gumi alkatrészek (membránok, O gyűrűk, tömítések) kiszáradtak és megkeményedtek. (a tűszelepek egy gumi kúp a tömítőfelülete)
Előfordul hogy némi benzinnel való érintkezés után "helyrejönnek" de a tűszelep esetében erre még nem tapasztaltam példát. (azaz cserélni kellett)
Persze előfordulhat még az is, hogy a bontásra ítélés előtt állítgatták el az úszók nyelvét és azért folyik túl a karburátorsor.
Én úgy szoktam ellenőrizni a kiszerelt karbisort, hogy az "ejtőtartály" egy zárt műanyag flakon (pet palack) amit összenyomok (ez kb, akkora nyomást ad mint a benzinpumpa) és figyelem hogy elkezd-e szivárogni a benzin a szívócsőben. (persze a benzinpumpát is rá lehet kötni és direktben adni neki feszültséget de az macerásabb)
Ábrus
Csövi
Sanyi
Fábi
Laci
Arni
Ha van 6 percetek rá!?
http://youtu.be/q0FiBqlspps
Nem találom most a cikket, de úgy rémlik nem túl régi és az alfa bertone cikkben volt, amikor visszakapta a lakatostol/ tényezőtől .
Ez szokott jelentkezni akkor is, ha sokáig nem volt benzin a karburátorban és a gumi alkatrészek (membránok, O gyűrűk, tömítések) kiszáradtak és megkeményedtek. (a tűszelepek egy gumi kúp a tömítőfelülete)
Előfordul hogy némi benzinnel való érintkezés után "helyrejönnek" de a tűszelep esetében erre még nem tapasztaltam példát. (azaz cserélni kellett)
Persze előfordulhat még az is, hogy a bontásra ítélés előtt állítgatták el az úszók nyelvét és azért folyik túl a karburátorsor.
Én úgy szoktam ellenőrizni a kiszerelt karbisort, hogy az "ejtőtartály" egy zárt műanyag flakon (pet palack) amit összenyomok (ez kb, akkora nyomást ad mint a benzinpumpa) és figyelem hogy elkezd-e szivárogni a benzin a szívócsőben. (persze a benzinpumpát is rá lehet kötni és direktben adni neki feszültséget de az macerásabb)