Egyébként most toltam egy 110 km-t az M5-ön lefelé, annyira telített, hogy fél órával több volt a menetidőm, mint szokott. Szinte összeértek az autók, 80-120 közt ingadoztunk. Az említett út alatt 2-3 db (!!!) magyar rendszámos autót láttam, a többi köcsög román és néhány szerb (plusz a német rendszámosok, akikről nem tudni, csak annyit, hogy biztosan nem németek ) Dél felől felfelé menve meg üres volt a pálya délben is, most is.
Itt a helyi viszonyokat elnézve, egy felkapottabb szerelőnél ha nincs meg a 30-40 ropi egy órára, el se vállalja... és ez nem is márkaszerviz, és persze no számla
Ez teljesen true adat, az elmúlt hetekből két haverom is példa rá. És ez egy puruttya vidék - mi lehet Butapesten?
Meglátásom szerint egy szerelő egy három éves autón ~1 óra alatt ki tud cserélni egy féktárcsát és egy fékbetétet tisztítással együtt. (még én is megcsináltam ennél gyorsabban a pözsón) Ezért viszont szerintem bármire hivatkozva is durva összeg 37e Ft.
Autódoki, olajdoki, gumidoki - ezeket nem szabad olvasni a TC-n (mondjuk mostanában mást sem) hacsak nem akarod felbosszantani magad. Mind lesüllyedt Blikk szintre, vagy inkább Reader Digest. A Becsületesnepper talán az egyetlen normális.
A szervizben meg elértük a nyugati szintet: a munkadíj több, mint az összes többi költség együtt. Szóval nyugat lettünk - ezt akartuk a szocializmusban
A szervizek védelmében csak annyit: a féktárcsa cseréhez kell műhely, szerszám, emelő, szaktudás, 27% ÁFA + 20%-nyi mindenféle adó. EZ IS mind pénzbe kerül...
https://totalcar.hu/tanacsok/a...
Nagyjából úgy számoltam, hogy 4db ATE (az egyik legdrágább gyári beszállító, a Brembo valamivel olcsóbb) féktárcsa és fékbetét 77e Ft ha én itthon a fotelből megrendelem. Segédanyagként fogyjon el 4 doboz Würth féktisztító, az 3200Ft és persze kell némi Textar rézpaszta is, az még 1300Ft. Használjunk el némi törlőkendőt is mondjuk 500 Ft-ért.
Végezzünk egy fékpadi mérést mondjuk 10e Ft-ért. (kihagytam valamit?)
77.000+3200+1300+500+10.000=92.000Ft, tehát akkor a munkadíj 240.000-92.000=148.000Ft.
Persze nekem is vannak olyan ismerőseim akiket rendszeresen átb&sznak és még csak fel sem fogják.
Nem, de elvesztek. 95-ben, mikor eladtam az öreg házunkat, otthagytam a padláson Az is több köteg volt
Én elég sokat olvastam, és akkoriban még elég lassú volt a net minden szakirodalom papíron. Rádiótehnika szintén járt, de az sincs már meg, csak az évkönyvek, abból is tizen évnyi - de ma már elavult... az lesz a következő, amit kidobok Ugyanerre a sorsra fog jutni a méternyi elektronikai és számítástechnikai könyvtáram is
Persze ha valakinek kell DOS 5.0, Excel 4 vagy HT 1080Z programózói könyv, azt megtartom
Ez a 80-as években már megjelent az "Ezermester" újságban szenzációs ötletként Tudom, egy évtizedig megvettem az összeset.
Apropó, nem kell valakinek 2 méternyi Autó Extra újság? 90-es évektől jó sokáig, vagy 10 évfolyam. Már 2x költözött velem, csak a helyet foglalja, kidobni sajnáltam.
Itt többen szeretik a 90-es évek autóit, legalább olvashatnának róluk újkori teszteket
Ne is mondd a kereskedőket... Feltettem anyám autóját a hahu-ra 2006-os Fiesta 510eFt egy perc után csöngött a telefon megveszi 370-ért. Tegnap volt a legjobb 250-et ad érte gyorsba biztos kell a pénz karácsonyra...
azért sejtettem ám, mire ez a nagy forgalom
Ez teljesen true adat, az elmúlt hetekből két haverom is példa rá. És ez egy puruttya vidék - mi lehet Butapesten?
A szervizben meg elértük a nyugati szintet: a munkadíj több, mint az összes többi költség együtt. Szóval nyugat lettünk - ezt akartuk a szocializmusban
A szervizek védelmében csak annyit: a féktárcsa cseréhez kell műhely, szerszám, emelő, szaktudás, 27% ÁFA + 20%-nyi mindenféle adó. EZ IS mind pénzbe kerül...
Nagyjából úgy számoltam, hogy 4db ATE (az egyik legdrágább gyári beszállító, a Brembo valamivel olcsóbb) féktárcsa és fékbetét 77e Ft ha én itthon a fotelből megrendelem. Segédanyagként fogyjon el 4 doboz Würth féktisztító, az 3200Ft és persze kell némi Textar rézpaszta is, az még 1300Ft. Használjunk el némi törlőkendőt is mondjuk 500 Ft-ért.
Végezzünk egy fékpadi mérést mondjuk 10e Ft-ért. (kihagytam valamit?)
77.000+3200+1300+500+10.000=92.000Ft, tehát akkor a munkadíj 240.000-92.000=148.000Ft.
Persze nekem is vannak olyan ismerőseim akiket rendszeresen átb&sznak és még csak fel sem fogják.
Én elég sokat olvastam, és akkoriban még elég lassú volt a net minden szakirodalom papíron. Rádiótehnika szintén járt, de az sincs már meg, csak az évkönyvek, abból is tizen évnyi - de ma már elavult... az lesz a következő, amit kidobok Ugyanerre a sorsra fog jutni a méternyi elektronikai és számítástechnikai könyvtáram is
Persze ha valakinek kell DOS 5.0, Excel 4 vagy HT 1080Z programózói könyv, azt megtartom
Apropó, nem kell valakinek 2 méternyi Autó Extra újság? 90-es évektől jó sokáig, vagy 10 évfolyam. Már 2x költözött velem, csak a helyet foglalja, kidobni sajnáltam.
Itt többen szeretik a 90-es évek autóit, legalább olvashatnának róluk újkori teszteket