Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!
Remélem ez:

HAJRÁ! meg hogy: Fel a fejjel!

nem a fejidomra vonatkozik!
cspanyi!

Nekem GIVI dobozom és konzolom van (volt). Igazából a helyes (vagy olcsó) megoldás érdekes módon a gyári YAMAHA doboz Givi konzollal párosítva. A 44L-es doboz nálunk tán 33.000 a Givi konzol meg valahogy 28 körül jön ki. A épen (ha sikerül feltenni) GIVI a doboz is.
Jóreggelt!
Hát nem egyszerű a helyzet az biztos. Nem is tudom hol kezdjem a hozzászólásom mert annyi infó jött össze. Először is őszinte részvétem. Nincs borzasztóbb mintha így látja az ember a szemefényét. De ha már megven a baj akkor próbáljunk jól kijönni belőle. Először is érdemes keresni egy olyan kereskedést ahol kompletten vállalják az egész ügy lefolyását és nem utolsó sorban megkérdezik hogy MIT SZERETNE A KEDVES ÜGYFÉL. Az alkatrész árakkal nem lehet mit kezdeni sajnos ami YAMAHA az picit húzós is. Külömbözőek az emberek van akinek elég ha utángyártott hasonló meg javított és fényezett, van aki felháborítónak tartja ha ilyet ajánlok neki mert régi fényében szeretné csillogni látni a mindenét. Megjegyzem ez leginkább akkor szokott lenni ha nem ő a hibás és mindent csengetni kell a bioztosítónak No mindegy. Nagyon szépen és persze sokkal olcsóbban is rendbehozható egy gép. De ha a baleset körülményeit tekintve mi vagyunk a hunyók akkor sajna az a 30% vagy ha kisebb a 30% 50.000-nél akkor minimum 50.000 forint a "bünti". Mindennek van okos megoldása de nem minden "fórum-képes" Azt ajánlom minden póruljárt motoros cim cim cimborának hogy ne kapkodja el a döntést, kérdezzen meg több hozzáértőt a dologról. Lesz ahol le akarnak venni, és lesz ahol azt szeretnék hogy újra minnél hamarabb motorozz és inkább olajcserére hord a vasat meg terjeszd jóhírét a kereskedésnek Ja és még valami biztató: HAJRÁ! meg hogy: Fel a fejjel!
csepanyi!

plexire visszatérve - innen látszik az egész, nem ilyen van neked? tegnap direkt kipróbáltam 2kiló fölött is az m5-ösön, de a szokásos naked cúgon felül semmilyen extra rángatást nem éreztem.. ha meg befeküdtem mögé, akkor egész baráti is volt az időjárás..
Jó reggelt mindenkinek!
Vett valaki FZ6-ra hátsó dobozt,és doboztartó konzolt?
Csak tapasztalatokat szeretnék gyűjteni a témáról.
Igazad van, csak jól kézbe kell venni az ügyet!
Hali! Most vetted a gépet?
Milyen extra / tuning van rajta?
Azért ilyen drága az alkatrész, mert gondolják, hogy ha ilyen olcsón adják a motort, akkor az alkatrészen fognak legalább valamennyit!
1 db BENZIN TANK - 214.847
1 db TANKPAD - 12.000

Első olvasásra ez a kettő tűnik még a többihez is képest soknak.
Mikor én néztem tank után... olcsóbbnak emlékszek rá.
De fölös is új tank, hibátlanul javítható. Lásd adataim
Na de megyek aludni, elfórumozgatok itt egyedül.........
A fejidom tartó konzolt gondolom lehetetlen visszahajtani az eredeti helyére, mert az csak egy vas csó, nem??? Majd 30 ezer ft-ért ki kell cserélni???
Van az indexnél az a bumeráng alakú idom, szürke, gondolom azt lehetetlen lefesteni..inkább csere 22000 ft-ért????

És gondolom még mennyi dolgon meg lehetne spórolni egy csomó pénzt.............ha valaki otthon csinálná meg, meg az alkatrészeket elvinné egy festőhöz, vagy persze egy-két dolgot megvenne hozzá, szerintem max 200-ból rendbe lehetne hozni.
A műanyag alkatrészek vannak "jó" árban szerintem. Azért az egész eleje 30.000 ft, az nem túl vészes.
De vannak nagyon jó alternatívák alkatrészvásárlásnál. Például a gyári kuplungkar 9800 Ft, az utángyártott a Louisban meg 4,95 Euro.
Hali!

Tudom, hogy ez nem konkrétan ide tartozik, de mégiscsak ide írom mert Yamaha. Tudja-e valaki, hogy miért van, hogy 2 hónapon belül 2szor száll el a feszültségszabályozóm?
Kizsbegre ! Ezt nagyon jól meg lehet oldani "okosba" ne aggódj, nem rossz a helyzet, ha dobsz egy mail-t elmondom, hogy mit- hogy kell tenned, és mi miért van. miskeri@colonial.hu
Részvétem!!:((
Sajnos ez így van!!
Ha jól tudom, állítható. Lásd a képen. Mielőtt jönne JaB az anyaghibás dumájával, volt egy koccanás, azért pattant el a gyengítés mentén.
Ööö.. persze. Az a kis tekerenytű, nem? Eddig nem állítgattam... de akkor is csak egy darab olcsó fém... Nem értem, miért húzzák le ennyire a szegény motorost...
Neked is állítható a fékkar??
Akkor Te úgy kötötted a cascot, hogy ha 50.000 ft alatti a kár akkor az egész javítást Te állod, de ha 50.000ft-tól több akkor a 30% a Te pénztárcádat terheli, a maradék 70%-ot a költségeknek a biztosító állja. Akkor elvileg kb 220.000 ft-ot neked kellene fizetni még?????? (remélem most hülyeséget írtam, de én így tudom.)


A kereskedők ilyenkor összeírnak mindent amin egy pötty sérülés is van, mert az már nem újszerű, nem olyan amilyen volt és cserélni, illetve javítani kell....nagy pénz van e mögött......
Sajnállok, rossz lehet, hogy történt a baleset?? Mennyivel mentél? Minek ütköztél hogy ekkora a kár??
Hű, akkor mekkora mázlim volt nekem vasárnap.... ha mindent cserélek és gyári alkatrészeket veszek akkor 110.000-nél áll meg a számla végösszege. És olyan lesz mint újkorában.
Én minderre csak annyit mondanék, hogy ha lehet máshol is próbálkozz alkatrész ügyben, mert ezek az árak HORRIBILISEK!!! Nekem egy hasonló kaliberű Hondám van (lásd adatlap), és most elsőre csak az ugrott be, hogy fékkar. Nekem is cserélni kell, volt egy jelentéktelen koccanás, letört a kar, mindegy. Na de a Hondánál (ami még mindig k*rva drága, mint minden márkaszervíz, és gyári alkatrész) "csak" 7000 ft-ba kerül az a darab alumínium (a fékkar), ami persze még mindig kb. hússzoros ár ahhoz képest, amennyit ér, de még mindig kevesebb az általad írott gyári Yamaha alkatrész felénél.... Pedig nem hiszem hogy a Fazeren "high-tech fékkar" van... Szóval ha van rá módod, szerintem sürgősen nézz körül alternatív alkatrész beszerzési helyen, mert ez nagyon durva! Lámpa 67ezer??? Gyakran kerekedett el a szemem...
Kedves YAMAHA KERESKEDŐ és BENNFENTES ismerősök!
Esetleg kevdes és mélyentisztelt fórumozós BIZTOSÍTÓS emberkék!

a korábban fevezetett balesetből származó káromat igyekszem éppen rendezni a cascóval.
ez egy viszonylag hosszú panasz- és felháborodásnap gyanús hozzászólás lesz, egyúttal segítségkérős is. azért szólok előre, hogy akit nem érint, vagy nincs meg benne az alapvető emberi kíváncsiság, annak ne raboljam az idejét feleslegesen.

tehát casco.
a dolog tehát elviekben úgy működik (mondom ezt annak, akinek nincs ez irányú tapasztalata), hogy beviszed a törött motort, ki kell tölteni egy kazal papírt, leírod, hogyhogy történt, hol, mikor, nyilatkozol, hogy te pedig tényleg ötvennel mentél, nem vagy gyógyszerfüggő, sem alkoholista, tudod mikor van nappal, és tulajdonképpen sajnálod is, hogy motorozol.
ez után kijön vki a biztosítótól (inkognitóját szigorúan megőrizve), majd megállapítja roppant nagy szakértelemmel, hogy mit kell cserélni, és mennyibe fog kerülni. aztán elviszi magával az "árajánlatot", ahol már magam sem tudom hogy kik kotlanak rajta egy hetet (minimum). a sztori már itt zavaros, mert talán egy szervízes hozzáértőnek kéne megmondania mivel mit lehetne csinálni, vagy ha a biztosítós olyan szaktekintély, hogy csípőből vágja, akkor mit kell még vajúdni azon, amit ő írt össze. persze, biztos csak zavaros fogalmaim vannak a dolog mikéntjéről, dehát nyomorult tudatlan hülye ügyfél lévén ugye, ez talán megbocsátható. az viszont kevésbé, hogy enegm nyomorult hülye ügyfelet nem tájékoztatnak normálisan, még a fogorvos is szól, hogy lazítsa el magát, mert fájni fog...

tehát már az elején akadt több dolog, amit nehezményezek.
de erről később, lássuk hát az árajánlatot:
ezzel kapcsolatban kérném a kedves YAMAHA kereskedés-közeli fórumozók segtíségét, hogy számukra mennyire tűnik reálisnak a lista ár szempontjából, és figyelembe véve azt, hogy a motor "csak" csúszott, illetőleg, hogy a teljes értéke 1,8 mó ft volt.

1 db PLEXI - 45.378
1 db FEJIDOM - 31.757
1 db FEJIDOM TARTÓ KONZOL - 27.256
1 db JOBB OLDALI TÁMASZTÓ IDOM (OLDALSÓ) - 21.048
2 db blabla CSAVAR - 1.836
1 db blabla PATENT - 425
1 db JOBB TÜKÖR - 20.890
1 db JOBB FEJIDOM BETÉT - 13.328
1 db ELSŐ LÁMPA - 67.781
1 db JOBB ELSŐ INDEX - 16.357
1 db JOBB HÁTSÓ INDEX - 9.958
1 db BENZIN TANK - 214.847
2 db BENZIN TANK MATRICA - 6.336
1 db blablabla MATRICA - 2.044
2 db KORMÁNYVÉG - 18.964
1 db LÁBTARTÓ KOPTATÓ - 1.148
1 db JOBB HÁTSÓ OLDALIDOM - 10.412
2 db JOBB HÁTSÓ MATRICA - 3.996
1 db ELSŐ FÉKKAR - 17.098
1 db JOBB OLDALI HŰTŐTAKARÓ - 2.687
1 db BUKÓCSŐ - 25.800
1 db TANKPAD - 12.000
összesen = 571.346 ft
+
váz szét-össze szerelése fényezéshez = 12,2 óra
törött elemek cseréje = 8 óra
összesen 20,2 óra = 96.960 ft
+
váz fényezése - 42.000 ft
kapaszkodó fényezése - 24.000 ft
szervíz rezsi - 2.000 ft
=
736.306 ft

nos, igen. elgondolkodtató néhány dolog. mondjuk miért kell 2 matrica egy idomra, egyáltalán miért kell külön fizetni a matricáért. áh, persze ezek részletkérdések... ahogy az is az, hogy hogyan számolták ki azt a 12 óra 12 perces munkaidőt a váz szétszerelésére. meg hogy állítólag a vázat a kapaszkodó fényezéséhez kéne szétszerelni csupán. mert (így szakmai tapasztalat nélkül is) feltételezem az idomok cseréjéhez nem kéne. miért kell a vázat fényezni pl, kb 3-4 karist van rajta. vagy amikor elvitte a taligás kocsi, és ránézett a gyorszervízes, azt mondta "hát tank csere, az kapásból 120"... hogy lett belőle 3 nap alatt 210ezer. ésatöbbi ésatöbbi...

jogosan merül fel, hogy mindezt mégis miért nem tőlük kérdezem ???

hát vegyük sorra:

1. senki egy büdös szóval meg sem kérdezte, hogy mégis mit szeretnék? mi legyen cserélve, mit javítsunk? el sem mondták, mik a lehetőségek, nem is adtak alternatívát. nem mondták mi mennyibe kerül ha cseréljük, menniybe kerülne, ha javítanánk stb...

2. casco 50.000-es önrésszel. tök nyerőn hangzik nem? a kazal papír kitöltése után elejtett a kishölgy egy félhangsúlyos mellékmondatot, hogy akkor "minimum ötvenezer, de 30%-os az önrész ugye?". azt hittem rosszul hallok, úgyhogy csak másnap fogtam gyanút. mi az, hogy 30%??? én ötvenezres önrészre kötöttem meg a szerződést! utánakérdeztem a szalonban, mivel ők töltötték ki nekünk a papírt, és a szerződésben !!!ÜRESEN!!! hagyták a ...% rubrikát, hogy akkor most mi is a helyzet. ők nem tudtak pontosan válaszolni. az egyik biztosítós szerint "ez alap, ezt mindenki tudja, hogy motoroknál 30%-tól indul". hát nemondjakcsúnyát. a szerződéskötéskor egy fél, de egy fél szó sem esett semmilyen százalékról. pedig akkor is elég értetlen voltam, és kérdeztem egyet-kettőt. nane, hogy "elfelejtették mondani". ez valahogy nem eljárás! rendben, lehet, hogy ezt mindenki tudja, de én csak egy csuklósbuszozós hülye falusipicsa vagyok, miaz, hogy nem tájékoztatnak!!! túl azon, hogy felháborító, tisszességtelen is, és nem utolsó sorban drága.

3. ha pedig tényleg a harmadát nekem kell fizetni, akkor meg az a minimum, hogy egyeztetnek velem, hogy mégis mennyiből jönne ki a javítás, hogyan oldjuk meg! az árlistát is külön nyavajgásra küldték el faxon. "normál" esetben nem is tudom mikor akartak szólni. két hónap után (ami önmagában nevetségesen hosszú idő, egy kurva motor szerelésére, amikor egy autóra nem kell ennyit várni) benyújtották volna a számlát?

nem is értem, komolyan
tényleg nem ezen a világon élek

bocs a néha szalonképtelen kirohanásokért, remélem más tanul az esetből, és még az enyém is menthető.

a legjobbakat mindenkinek!