Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hi. Nem én telefonáltam gumiügyben, ma kezdtem csak el ezzel (újra) foglalkozni.

Annyi biztos, hogy nem akarok pályagumit, több okból:
- eső sokszor esélyes,
- realitiv sokat közlekedek,
- legyen normális élettartama, nem akarok kéthavonta gumit cserélni...

A mostani, gyári Bridgestone nagyon jól bírta, finom használat mellett 13 ezret elment.

Tehát a cél egy jó esőelvezetésű, jól tapadó, kanyarvadász túragumi.

Szerintem a típusok adottak ebben a körben, de jó lenne valami tapasztalat is, hogy melyik, milyen.

Még két kérdés:
Mennyire változik meg a motor viselkedése a gumi változtatás miatt - másként fog egy kanyarban viselkedni pl. (hiszen lehet, hogy más lesz az íve).

Mikor kell az elsőt cserélni? Ha típust váltok, gondolom mindenképp érdemes, mert ezek párba vannak kitalálva. Ha maradok a jelenlegi (gyári típusnál), akkor maradhat az első, vagy az is gond, ha eltérő kopottsági szintűek?
Szerintem ezt a témát már többezerszer kivesézték és nem hiszem, hogy újra kéne játszanunk.
Neked van igazad és kész. Aztán mindenki csináljon azt, amit akar.
Egyáltalán nem sértődöm meg rajta, nekem más a véleményem.
Az esőt illetően egyéretlmű a helyzet de én egyébként sem vagyok egy esőmenő típus.
Ha tehetem elkerülöm, ha meg nem, hát akkor visszafogom magam.
Ez sajna nem így van, 15 fok (levegő hőmérséklet) alatt jobban csúsznak ezek a (fél)pálya gumik mint a jobb utcai verziók, afölött viszont már városban is be tudnak melegedni rendesen, és nincs baj. Leginkább tavasszal és ősszel tudnak gondot okozni.
A legnagyobb hátránya az ilyen gumiknak utcai használatnál viszont az, hogy esőben, vízen nagyon szar a tapadásuk, össze se lehet hasonlítani még egy purutty utcai gumival sem!
Szerintem mindenkinek megvan a maga verziója gumiügyben, én viszont állítom, hogy a pályagumik mint pl. metzeler racetec még hidegen is jobb, mint a gyári.
Lelke rajta mindenkinek.
Szia,
te hívtál tegnap telcsin gumiügyben?
Jahh és előre és hátra csak egy típusú gumit raknék fel, hogy a motor eleje és hátulja egyformán viselkedjen.
Ha használtan veszel, akkor érdemes megvenni azokat, ami ugyanazon a motoron volt elől hátul és egyformán koptak.
Szerintem utcára utcai gumit kell venni, a pálya gumik nagyon gyorsan kopnak (egy 10 körös gumi elmegy kb 4000 kmt), puha az oldalfaluk (nem terhelhetőek annyira) és sokkal magasabb az üzemi hőmérsékletük (tehát ha nem melegíted be, csúszik)

Volt már nekem Dunlop 208 GP és Michelin Power Race is, kb. 30e -ért kapsz egy garnitúrát.

Most Continental Force Max van fent, sztem ár/érték arányban többet ér, mint egy használt verseny gumi. Ugyanis elmegy nekem kb 8-9000 km-t.
Ez az egyetlen eddig, amiből másodjára is ugyanazt vettem, bevált pályán is, meg utcán is.
Kozmaxéknál a Yamaha World ben kb 52e Ft.
Csatlakozok Veeloohoz a kérdést illetően?
+ szabad hátra más fajta gumit venni?
Sziaszok!

Együttérzésem a bajtásnak! Az kívánom, hogy soha ne legyen ennél komolyabb gondja senkinek!

Gumi kérdésben szeretnék gyors véleményt, tapasztalatot kérni:

A versenyzők kiindulásként az alábbiak, de persze más is lehet:

- Gyári Bridgestone BT020,
- Metzeler Z4,
- Michelin PilotPower 2CT,
- Esetleg a Dunlop-nak valamilyen típusa?

Lécci írjátok meg, hogy melyik jött be nektek a legjobban, illetve hogy BP-en vagy környékén hol lehet jól gumit venni, és hol érdemes felszereltetni.

Sürgős lenne, mert jövő hét közepén indulok Ausztriába és arra gondoltam, hogy célszerű lenne előtte cserélni.

Köszi! V.
Nem sok felé voltam, bár most a hétvégén részt vettünk a 24 órás versenyen, az nagyon jó volt.
vazze, cseryakos

jobbulást! ez elég hátborzongatóan hangzik...
kizsbegre!

a többiekkel egyetemben hadd fejezzem ki sajnálatomat a motorod iránt. mi még anno láttuk is amikor vadiúj volt, és a 2/a shell kúton babráltad.. a lényeg azonban h te jól vagy, és nem esett komoly bajod. remélem nem megy el a kedved a motorozástól, és felépültök mind a ketten!!

lum
ferko!

le a kalappal, mestermunka! látszik, h sokat sakkoztál és vacakoltál rajta!!

nekem a "családi" méretezés szerencsére lehetővé teszi a motor szériaállapotban történő alkalmazását, uh nincs szükségem ilyesmire. türelmem meg főleg nem lenne.. még egyszer grat, ötletes és igényes megoldás!

lum
Motochris !
Nagyon sokat vacakoltam a méretezéssel. 42-es a csizma méretem, nejemnek 38 -as és én is csak úgy tudok motorozni ha a talpam első fele van a lábtartón úgyhogy nálam is feltétel volt ez. Így Kb: 20 -30 mm van még közöttünk, hogy ne érjünk össsze. Az átalakítás miatt ha megnézed a képet kb 20mm-el kijebb került a hátsó lábtartó. Ez is nagyban segített, hogy nem érünk össze.
Mivel vettem rá bontóban gumit is így már neki sem csúszkál és kényelmesebb rajta tartani a lábát.
Kérdezzetek írtó sokat szarakodtam vele a télen.
Üdv:
Ferkó
Bocs Kizsbegre!
Az előbb kimaradt egy z betü. Nem volt szándékos!!!
Szevasztok Yamahások!
Szia Kisbegre!
Sajnálom ami veled történt, piszok egy dolog a szeretett motorunkat összetörni! (jártam már így én is)
Mielőbbi gyógyulást mind testileg, mind lelkileg!
Nálunk is most ütötték el az egyik srácot (GSR topik) úgyhogy vigyázzatok magatokra!!!!
Inkább cikizzük egymást, mint hogy kórházba kelljen járni látógatóba!
Üdv és balmenköz!!!
Steve
Szia Krisztián !
Most már tudom, hogy mi volt gáz.
Majd legközelebb már ügyesebb leszek.
Mi idősebbek már nehezebben tanuljuk meg ezeknek a számítógépes kütyüknek a helyes használatát.
Lényeg az, hogy most már ötletként használhatja más is ha kedvet kap az átalakításhoz és ez volt a célom.
Tegnap voltam " Lecsó"-nál 10.000-es szervizen. Profin átnézte a gépet.
Próbaképpen beleraktam a Motul új olaját a 7100-ast 10W-40-est.
Majd megírom milyen.
Voltál valamerre ebben a vacak időben ?
Üdv:
Ferkó
Neked így nem ér össze a csizmád az utaséval? Gondolom úgy oldható meg, ha nem "lábujjhegyen" támaszkodsz a lábtartón, hanem előrébb csúszva, nem? De az nem király...
Ja, ha 6 megás képet töltesz fek nem csoda hogy szenvedsz vele. , Legközelebb kicsinyítsd le 800x600-asra és fog menni.
Moderátor !
Nagyon szépen köszönöm !
Üdv:
Ferkó
Ime a másik kép.
Érdemes ha van türelmetek így átalakítani, mert így az utas is jobban érzi magát hosszabb távon ha 170 cm feletti.
Üdv:
Ferkó
Sziasztok !
A moderátor segítségével most jönnie kell a képeknek a hátsó lábtartó átaalkításáról
aminek a betöltésével már jó ideje szenvedek.
Üdv:
Ferkó
Szia Kisbegre !
Sajnálom ami történt és őszinte és gyors gyógyulást kívánok neked és a kincsednek.
Nem tudom mióta motorozol, de profin oldottad meg a helyzetet.
Sok kezdő begörcsöl és így lesz a nagy baj.
Tudom, hogy sovány vigasz, de gratulálok amit csináltál és " így megúsztad".
Üdv:
Ferkó
Szevasztok..
Én is csatlakozom az előttem szólókhoz a motorod ügyében.. részvét
mostanában eléggé ránkjár a rúd..
Mi vasárnap karikáztunk a balcsikörül,és 60al döcögtünk valahol,felnyitott bukóplexivel,épp beszéltünk,jött egy óris rovar és a
szemgolyómban landolt..
ma műtötték ki a bennmaradt részeket..
csukjátok a plexit!!!
Hát azt nem mondom, hogy "ejnye-bejnye, nem szabad gyorsan közlekedni", mert rám szakad a plafon közben . Meg, ahogy hallom leszűrted már magad is a következtetéseket.
Mindenesetre a kamionos dolog elég félelmetesen hangzott, annál minden megoldás jobb!
Egy kérdés: MILYEN gatya volt az ami szétszakadt, annak ellenére hogy protektoros? (ezt csak azért kérdezem, mert egy ilyen cuccnak illene egyben maradnia, nem? ) Vagy szerinted volt olyan erejű az esés/csúszás, hogy mindenképpen szétszakadt volna a cucc?