az egész érdekes volt! érdemes elmenni, kb -30 évet utazol vissza a múltba, zsigulik, ladák, zil, gaz, lovaskocsik....
így most kicsit jobban becsülöm a kicsi fizetésem és az életem :)
Keresek saját részre motort, Hayabusa után egy jobb túrázót, vagy az alábbiakat. 2000 utáni érdekel, 500-999 között.
Yamaha Fazer, R1,
Suzuki S Bandit, Gsxr 1000, Hayabusa
Esetleg hasonló sor négyesek, más gyártóktól.
Interneten én is tudok keresni, ár alattit keresek.
06209194144
Már a nevében benne van a válasz ,,kormányvégsúly".
A kormányvégsúly elsődleges funkciója a kormány rezgés és szitálás csillapítása. A forgástengelytől relatíve nagy távolságra elhelyezett súlyok tehetetlensége nagy, elég nagy ellenerőt tudnak kifejteni a kormány hirtelen mozgásával szemben. A hagyományos kormány lengéscsillapító hatását utánozzák egyszerűbben, olcsóbban, de azért kevésbé hatékonyan.
Ha elveszik vagy kisebbre cseréled, akkor nyilvánvaló, hogy a kormányzás érzékenyebb lesz, jobban rezeghet és akár erősödő, kis csillapítású rezgésbe, szitálásba is kezdhet. Ez akár együtt járhat zajjal is, de nem jellemző.
A véleményetekre lennék kíváncsi az alábbi témában.
Teljese kezdő vagyok. Egy FZ6 S2-es motorom van. Vettem új Rizoma (aluminium) kormányvégeket, melyek szinte súytalanok a gyáriakhoz képest. Amit eddig olvastam ebben a témában aszerint a nehezebb gyári kormányvégsúlyok kvázi úgy működnek, mint a kormánylengéscsillapító. A nemkívánatos rezgéseket is kioltják, alacsonyabb sebességnél nehezebben fordul, de nagyobb tempónál stabilabb a motor. Tegnap kicseréltem a kormányvégeket. Valóban sokkal fordulékonyabb lett a motor városi sebességnél, de autópályan az autók utáni szélörvény sokkal jobban mozgatja a motort.
Egyik mellett sem lehet a plexi mögé befeküdni.Szerintem.Szerensére én az a fajta vagyok akit nem zavar a szél,sőt szeretem.
200felett igen ritkán megyek de 140-150 az jó hosszú távon sem gond 180-200 meg rövid távaon mondjuk előzésnél.Fontos a passzentos ruha,lehetőleg bőr nakeden.
Na kitérő bezár tanktáska.
Ezek a táskák inkább sportosabb lapos nagy felületűek.A lényeg hogy tudj mozogni a használatukkor mert idegesítő ha csak egy pózba kényszerít és veszélyes is.Nem tudsz jól rweagálni hirtelen helyzetekre.
Ezért sem szoktam teletömni 21 literre.
14-el is belefér egy pulóver,1 kg erdélyi füstöltsajt,4-5 szendo és 1,5 literes palack víz,pénztárca,telefon,powerbank,mindenféle vicik-vacak.
Lockos és a mágnesens.A lockos nem fekszik fel a tankra,van közte pár centi.
Üdv! F.FABBRI próba megvolt. Érezhetően jobb a szélvédelem, de azért elmarad a sportmotorokétól. Az ára viszont elég borsos, 28e+posta és 1,5 hónap volt mire megjött...
Hmm. Tankolni sűrűbben tervezek mint megfeküdni :D Nyilván hogy én a lock-os verzió mellett állapodok meg. Ami a térfogatot illeti: a 21 literes mellett mennyire tudsz bebújni a kis plexi mögé? Nekem 130 felett zavaró a menetszél, amit azzal orvosolok hogy bár annyira lebújok hogy a testemre ne, csak a sisakra jusson a szélből. Ez kivitelezhető a 21-essel? És a 14-essel?
És hogy ne csak a levegőbe beszéljek, ilyen plexire gondolok:
Gyári betétet kb 35 ezernél cseréltem!Az is lett az utódja, most voltunk a stelvion és egyéb finom hágókon, felcuccolva utassal se volt gond a fékezéssel!
Nissint említették még, de nulla tapasztalat. Körülbelül mennyit lehet elmenni ezekkel a betétekkel(Brembo 07YA23SA) ? -nyilván sok múlik a vezetési stíluson, ki mennyire gyilkolja a fékeket. Idén 8 ezer km van általam beletéve a motorban, mikor megvettem viszonylag jó állapotúnak mondtam a betéteket, most már a végét rúgja, reális 8-10-12 ezres futás egy betéttel? vagy jócskán többet tudnak?
Fékbetét csere előtt állok, FZ1 en ki mit használ, kinek mi vált be? Sokat megyek 2 személlyel, ha egyedül megyek akkor kicsit agresszívebb stílusra váltok, rövid féktávok, intenzív fékezések. Ezért gondoltam erre a típusra: https://motoralkatresz.eu/termekek/Brembo/07YA23SA_fekbetet/nagykep/
Vélemény?
Quick lock Evo sport-ot használok mindkét féle kivitelben.
14-21 literes,ennel nagyobb már a komfort rovására megy.
Mindkét táska típusnak van elonye-hatranyaa magnesesnek a karcok.
Viszont a jó minőségű (nem lidl-s) tart míg el nem jön a világvége.Maceras a tankolás ha ki van kötve a nyakhoz.
A lockos legnagyobb hibája hogy nem minden tank formához és testalkathoz jó minden táska típusa,szóval választáshoz motorral kell menni.
És pofaraeseskor kakukk a tankgyuruhoz csavarozott elem.Ami szívás ha haza akarsz jutni.Mert csak ez fogja.
Nekem http://homasita.hu/product/10758 ilyen van ebbe az a jó hogy vizálló de a fólia miatt napos időben nehezebben látható, kormányra fel tudod tenni és full fém szóval nem törik el!Esetleg a Ram mount ot javaslom még vagy annak az olcsobb változatát az X grip et.Ebayen van is amiben van USB töltő egység is.Tanktáska a mágneses fogja mint szar a gatyát, de én a karcok miatt lecseréltem a tank lockos ra.Jóval drágább mint a mágneses verziója és nincs is olyan nagy méretű belőle.
így most kicsit jobban becsülöm a kicsi fizetésem és az életem :)