Én úgy gondolom, hogy magyar helyesírást megtanulni - és általában - megtanulni nem lehet, pontosabban úgy nem lehet, amikor írsz akkor folyamatosan pörgeted a fejedben a nyelvtankönyvet. Ha sokat olvasol, eleve rögzül a helyesírás. HA újjal találkozol, akkor elgondolkodik az ember, felidézve a tanultakat, hogy hogyan is jó. Persze a számítógép hülyévé teszi az embert, mert mindent megcsinál helyette.
Ez persze vonatkozik a magyar nyelvű írásokban elvárt szórendekre, a használt szavak mennyiségére. Jellemző - negatív - példa erre az, hogy talán Angliában már nem teszik ki a hagyományos mutatós analóg órát, mert a kis hülyék nem tudják értelmezni, megszokván a digitális órát. Ez odáig fajult, hogy őszerintük azért lettek rendre rosszabbak a felmérők, mert frusztrálta őket, hogy nem tudták kiszámolni, hogy mennyi idő van vissza, amikor be kell adni a dolgozatokat.
Pedig de. Pont azok nem tudnak olvasni, akik észreveszik... mert azok nem szóképet látnak, hanem szépen haladnak betűről betűre... Aki rutinosan tolja, az már az addig elolvasott szöveg környezetből és a szóképből tudja, és már ugrik is a következő szóra.
Én se vettem észre, elolvastam, felfogtam, és röhögtem - nem a betűket vettem sorba. Inkább a pongyolasága zavart a szövegnek, mert kalóriát nem elveszteni szoktunk, hanem leadni.
Elveszteni max. a kalórát lehet, a raccsolóknak
Én nagyon sokat olvastam, a nyelvtan elméleti részével se volt soha gondom, de ettől még pocsék a helyesírásom.
Durva, hogy amikor én írom, olvasom, teljesen rendbelevőnek tűnik. Akár többször vissza olvasva is.
Amikor valaki megmutatja a hibát, akkor meg lesek hogy ilyen hülyeséget hogy lehet leírni.
Amikor én tanultam, ezt a hülye angol módszerrel tanítottak szókép olvasásra, mert az volt az elmélet hogy ezzel lehet gyorsan olvasni.
Ez igaz is. Egy átlag könyvet egy éjszaka alatt végzek ki, de az ilyen diszlexiásoknak kitalált megkevert szövegeket én is lazán is folyékonyan olvasom.
Az aki a szótagolva olvasással tanult, azok között egyetlen diszlexiás sincs, és a helyesírásuk is lényegesen jobb, akkor is ha később megtanulják a gyorsolvasást.
A húgomat az iskola előtt apám gyerekkori tankönyvéből tanították meg olvasni szótagolva, nincs is ilyen problémája.
Nem kell kibetűzni, látni kell mi van leírva.
A kőrakás hülye példa, itt betüktől van szó... néhányról. Ez írás és azért nézzük, hogy lássuk mi van leírva.
A kőrakás neked milyen információt közöl, amiért nézned kellene? Semmit.
Ha egy sorban lenne néhány kő és eltérőek lennének valamit sokszor láttad volna már a sort, akkor ott is megtudnád mondani (észrevennéd) ha egy hiányzik.
Persze lehet te nem.....
Ennyi az egész. Nincs ezen mit ragozni ennyit.
Egy képhez csatolt szöveg meg nyilván ismeretlen, így jó eséllyel figyelmesebben olvassa az ember, tehát nagyobb esélye van az elírást észrevenni.
És akkor mivel magyarázod azt, hogy csak a sokat olvasók képesek helyesen írni?
(Legalábbis az átlaghoz képest.)
De, hogy büszkék legyetek rám, én voltam a megyei könyvtárban annak idején az egy évben legtöbbet olvasó gyerek, aki jutalmul egy hét nyaralást kapott Ágneslakon az arborétumban...
:-P
Ha csak nem vagy valami félig zakkant akkor ez így van
Az agy is spórol. Pl ha minden nap elsétálsz egy kőrakás mellett kb sosem fogod észre venni ha 2 kő fel van cserélve vagy épp hiányzik egy
Meg akkor sem ha mindig megnézed
Néhány autista agya máshogy működik. Azok simán meg tudják mondani hogy egy marék csavar kiszórva az asztalra és darabra megmondja mennyi. Na ők észre veszik a hiányt
"Aki sokat olvas annak az agya az egész szavakat jegyzi meg. Nem kínlódik külön a betűk sorrendjében felismerésével sőt ha egy egy betű ha hiányzik is az is pótlásra kerül " Közben nő a szókincse, és nem lesz olyan mint az "öööö, eeee"-stb-ző politikusok és mások, akiket néha a híradóban mutatnak!!
Az a vicces ebben hogy az ilyen dolgokat legtöbb esetben azok vesznek észre akinek az olvasás problémát okoz
Legalábbis a “gyors”olvasás
Aki sokat olvas annak az agya az egész szavakat jegyzi meg. Nem kínlódik külön a betűk sorrendjében felismerésével sőt ha egy egy betű ha hiányzik is az is pótlásra kerül
Ez persze vonatkozik a magyar nyelvű írásokban elvárt szórendekre, a használt szavak mennyiségére. Jellemző - negatív - példa erre az, hogy talán Angliában már nem teszik ki a hagyományos mutatós analóg órát, mert a kis hülyék nem tudják értelmezni, megszokván a digitális órát. Ez odáig fajult, hogy őszerintük azért lettek rendre rosszabbak a felmérők, mert frusztrálta őket, hogy nem tudták kiszámolni, hogy mennyi idő van vissza, amikor be kell adni a dolgozatokat.