Alekosz szavaival élve : kuplung használata nélkül "Mindig, minden körülmények között" károsodhat a váltód . A japó gyártok a kezelési könyveikben sehol nem írják, hogy válts kuplung nélkül
Jó reggelt!
Akkor az lenne csak a kérdésem, hogy amikor kuplung nélküli váltáskor gázelvétellel, a nyomaték levételével tehermentesitem a váltót, akkor is fennáll-e a szétesés veszélye, vagy csak ha gázelvétel nélkül, vagy rosszabb esetben motorfék üzemmódban váltok? Egyébként, ha "nem enged" a váltó, akkor nem szabad erőltetni és kész. Szerintem.
Hibaleírás:
ahhoz hogy lásd, pontosan miért is dobálja ki, és hol van a fontosabb kopás, ahhoz a kapcsolókörmöket profilból (szemből) kéne fényképezni...
A kapcsolóköröm gyári kialakítását tekintve, egy kicsit "trapéz" alakú, hogy mikor sebességet kapcsolsz, akkor a kapcsolókörmöt érő forgatónyomaték is befelé húzza az ablak felé a körmöt. Ha kuplung nélkül váltasz, a köröm elveszti a "trapéz" jellegét, lekopik, egyenes lesz a felülete vagy ugyanugy trapéz alaku lesz, csak rossz irányba.. ilyenkor a forgatónyomaték nem behúzza az ablakba a kapcsolókörmöt, hanem kifelé igyekszik tolni.
gondolod, hogy azok után hogy úton hazafelé fejtegettük mi is lehetett a gond és kijukadunk azon hogy én 7-8 ezer kmen keresztül többször használtam az indexet mint a kuplugot, és csak két
állása volt a gázkarnak , gondolog odaadja a féltve örzött dísz paripályát?
Akkor az lenne csak a kérdésem, hogy amikor kuplung nélküli váltáskor gázelvétellel, a nyomaték levételével tehermentesitem a váltót, akkor is fennáll-e a szétesés veszélye, vagy csak ha gázelvétel nélkül, vagy rosszabb esetben motorfék üzemmódban váltok? Egyébként, ha "nem enged" a váltó, akkor nem szabad erőltetni és kész. Szerintem.
ahhoz hogy lásd, pontosan miért is dobálja ki, és hol van a fontosabb kopás, ahhoz a kapcsolókörmöket profilból (szemből) kéne fényképezni...
A kapcsolóköröm gyári kialakítását tekintve, egy kicsit "trapéz" alakú, hogy mikor sebességet kapcsolsz, akkor a kapcsolókörmöt érő forgatónyomaték is befelé húzza az ablak felé a körmöt. Ha kuplung nélkül váltasz, a köröm elveszti a "trapéz" jellegét, lekopik, egyenes lesz a felülete vagy ugyanugy trapéz alaku lesz, csak rossz irányba.. ilyenkor a forgatónyomaték nem behúzza az ablakba a kapcsolókörmöt, hanem kifelé igyekszik tolni.
de ha nem jön közbe semmi én ott leszek
állása volt a gázkarnak , gondolog odaadja a féltve örzött dísz paripályát?