A kínai aluvázason racsnis markolatváltó van, 3-4 racsnizás jelent egy fokozatot. Utána meg egyet vissza kell kattintani, hogy ne zörögjön. Nagy ritkán a láncot is képes ledobni a szemétje, ami beszorul a lánckerék meg a védőlemez közé, művészet kirángatni onnan.
Az öreg Csepelen fémbillentyűs volt a váltókar, ha akartál se tudtál "finomítani", de az halálpontosan oda váltott recsegés nélkül, ahová kellett. Ha nagyritkán ledobta a láncot elöl, akkor egy bütyökkel (a lánckeréken) fel is vette magának, mentél tovább megállás nélkül. Pedig azon nem volt védőlemez sem kívül.
amúgy egy jobb bowden is tud annyit nyúlni nyáron hogy hozzáér
hátsó váltóhoz másfél méter a bowden téli -5 meg a nyári +35 miatt kell használni a finom állítót
Passz, de ez rohadt hitvány. Az a fajta váltó, amelyiket váltás után is baszogatni kell, hogy ne zörögjön a lánc.
Előtte 20 évig egy - új korában - nagyon drága, pedig acélvázas Csepel montim volt, annak 20 évesen is hibátlan volt a Shimano váltója. Csak egyszer egy gödörbe menve eltörött a hátsó villája a váltó felőli oldalon, akkor baxtam ki lomtalanításkor. A váltót le kellett volna menteni róla. Az csak egy kattintás, és mindig jól váltott, nem is lehetett "finomállítani", és ezt 20 évesen is tudta.
Én vagy 8 éve a debreceni Praktikerből hoztam haza egy magyar összeszerelésű (Neuzer), de amúgy hót kínai aluvázas City-bike-ot (Shimano váltók, monoblock középcsapágy, dinamós világítás, keskeny gumis 28-as kerekek, csomagtartó) 59 ezer helyett 39 ezer forintra leárazva. A kerekei / felnijei nagyon masszívak, a váz szintén - a gyenge pontja a fos váltó, új korában is az volt. DE vagy 3 éve alig-alig ülök rá, semmi kedvem tekerni - előtte azért ilyen kis, 14-15 km-es karikákat hetente egyszer-kétszer letekertem. Már nem.
csepel vázakat nézegetem ilyen 6-15 ezerig vannak
kerékszett kb 50+30 a gumi, lánc,pedál, kormány, csapágyak másik 50
aztán robogók vannak 50 alatt....
8%? Micsoda pazarlás, ezek szerint lehetett volna jobban is nyomni 😁
Különben tanuld meg, attól hogy nektek van ilyen, még nem jelenti azt, hogy tudjátok is milyen szar, de majd itt felvilágosítanak róla 😋
ez a lényeg hogy nem volt szar az este 10 órás hazamenetel
max akkor kicsit fárasztó ha sokat dolgoztam, ott azért jó pár tonna vasat megmozgattunk kézzel, pakolni is meg békával huzigálni is
egyéni rekort 1700 kg kb 400 méterre aminek legslább harmada kültéri beton volt
Most nem a jó bringáról volt szó, hanem az hogy a csórók mivel járjanak. Nekik elég a 3ezer forintos Botond is, defektes gumival, és ne rinyáljanak már ennyit jó dolgukban 😂
Amúgy én annak idején 24ezerért vettem króm molibdén vázas japán országútimat. Gondoltam lecserélem, de csak kínai szarok voltak 300ezer forintért is, így 50ezerből felújítottam és teszek rá hogy réginek néz ki, mert sokkal faszább a minősége, mint bármelyik márkásra átcímkézett kínainak.
A nyáron ami normális volt az 200/db. Mondjuk volt egy nagyon szép újszerű női elektromos Scott csak töltő meg aksi kulcs elveszett 😃 de már bánom, hogy nem vettem meg.
Este 10-kor a legjobb bicajozni. Én azzal járok munkába én csak akkor nem szeretem, ha éjszakás vagyok, mert ha neked este 10-kor szar, akkor milyen hajnalban, 24 óra ébrenlét után?
Az öreg Csepelen fémbillentyűs volt a váltókar, ha akartál se tudtál "finomítani", de az halálpontosan oda váltott recsegés nélkül, ahová kellett. Ha nagyritkán ledobta a láncot elöl, akkor egy bütyökkel (a lánckeréken) fel is vette magának, mentél tovább megállás nélkül. Pedig azon nem volt védőlemez sem kívül.
hátsó váltóhoz másfél méter a bowden téli -5 meg a nyári +35 miatt kell használni a finom állítót
Miért? Amúgy fel tudnád emelni a lábad egy férfivázasra? 😋
https://www.vatera.hu/noi-kerekpar-3087749936.html
Előtte 20 évig egy - új korában - nagyon drága, pedig acélvázas Csepel montim volt, annak 20 évesen is hibátlan volt a Shimano váltója. Csak egyszer egy gödörbe menve eltörött a hátsó villája a váltó felőli oldalon, akkor baxtam ki lomtalanításkor. A váltót le kellett volna menteni róla. Az csak egy kattintás, és mindig jól váltott, nem is lehetett "finomállítani", és ezt 20 évesen is tudta.
mert nem ugyanaz 😉
kerékszett kb 50+30 a gumi, lánc,pedál, kormány, csapágyak másik 50
aztán robogók vannak 50 alatt....
Különben tanuld meg, attól hogy nektek van ilyen, még nem jelenti azt, hogy tudjátok is milyen szar, de majd itt felvilágosítanak róla 😋
max akkor kicsit fárasztó ha sokat dolgoztam, ott azért jó pár tonna vasat megmozgattunk kézzel, pakolni is meg békával huzigálni is
egyéni rekort 1700 kg kb 400 méterre aminek legslább harmada kültéri beton volt
Amúgy én annak idején 24ezerért vettem króm molibdén vázas japán országútimat. Gondoltam lecserélem, de csak kínai szarok voltak 300ezer forintért is, így 50ezerből felújítottam és teszek rá hogy réginek néz ki, mert sokkal faszább a minősége, mint bármelyik márkásra átcímkézett kínainak.