Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mit nem kell????????????????????????????
Ini be vagy baszva?????????????
hátránnyal indul a közúttal szemben
hiszen a kamionnak-busznak nem kell az utat építeni-fenntartani
Aztán abból is katasztrófa volt már a próba üzem alatt, Németországban.
Olcsónak biztos hogy nem olcsó. Azért is van az, hogy amíg régen messze 50% fölötti részaránya volt a vasúti teherszállításnak, most meg éppen csak látszik, hogy létezik.(20% alatt)
Drágább??? Eddig az ment hogy azért jó mert olcsó.
Na akkor meg is van oldva. Fel kell számolni a kicseszett vasutat, és végre beérek időbe a munkahelyemre ha nem kell megvárni a sok szar vonatot reggel, mire elhúzza a belét a kereszteződésből. 😆
Napló már nincs, jelentést kell írni, mert honnan tudja akinek tudnia kell, ha valami gond van? Mi vagyunk a vonalbejárók, a jármű átvizsgálók, féklakatosok, kocsivizsgálók, voantkisérök, stb. Van olyan is ahol pl annyira nincs személyzet, hogy a mozdonyvezető hivatalos személynek minösül, amire külön vizsgát is kell tenni a jogi vonzatáról.
Igen, és? Gyártják öket sok helyen.
a mágnesvasút esetleg, hiszen teljesen más a rendszer
de mire minden pálya ilyen lesz az sem ez az évszázad
Persze, megoldhatatlan nem lenne, csak így is az a baj, hogy sokkal drágább vasúton embert szállítani, mint repülövel, vagy árut mint kamionnal...Ha ezt így kiépíted, még mindig lesz 99 másik dolog amit meg kell oldani és a költségek több tízszeresére nönek...
De, olyan is van már. A legújabb vectronok, ETCS L2 befolyásolás alatt tudjáka fázishatárt és meg is oldják egyedül. de ezek cseppek a tengerben. Amik igazi munkának számítanak, azok nem autómatizáltak, még kisérleti jelleggel sem.
Arra sincs szükség a legmodernebb rendszereknél.
Meg a metróban nem esik a hó, esö, nincsenek fák, birkák, tehenek. Nincsenek teljesen eltérö tulajdonságú vonatok, mint 300-al zúzó ICE megy 4000 tonnás ércvonat. Minden vonatnak szinte mindig ugyan akkora sebessége, féktávja, hossza, mérete, tömege. A pálya állapota sem változik óráról órára. Elég egy igazi kemény szakadó hóesés és pl a radart már nem is tudja használni a vonat, legalábbis hibás sebességet mér. ha mellette csúszik is a sín, akkor a túlpörgö kerekek miatt a kerékröl is hibás sebességjelek jönnek. GPS meg hol van, hol nincs. pl alagútban, vagy szurdokszerü völgyekben nincs...Ilyenkor a legmodernebb jármü és a legmodernebb befolyásoló berendezés is azt mondja, hogy vagy átveszed öreg, vagy megállunk...
ganfosokat nem keresik az tényleg csak recepciósnak jó
Ki kell tölteni a naplót, jelentéseket írogatni, a kerekek sem kopogtatják meg magukat, meg a kávé sem issza meg magát 😆
Nálunk ez az ember hiány úgy megy, hogy 100 légi irányító jelöltből 1 lesz alkalmas. Nem azért mert legalább 50 nem lenne alkalmas, de így lehet fentatani a szakma státuszát, és magas bért kialkudni az emberhiányra való hivatkozással. És persze a vizsgáztatást csak a régi irányítók tudják csinálni mert senki más nem ért hozzá, így senki nem tud velük semmit kezdeni, hiába tudják. Vasútnál pont ez megy. Hívtak engem is, lett volna jó fizu, de mondták hogy 2 évig szopatnak a képzésekkel, meg egy csomó idő mire megkapnák minden házon belüli jogosítást. Na mondom hagyjatok ne nézzetek madárnak.
Itt a radarosoknál úgy van hogy felvesszük a tehetséges fiatalt, kap egy alap képzést az első évben, hogy képben legyen, de a fizut már kapja. Aztán még egy évig dolgozik velünk és figyel mire egyedül lehet hagyni, tehát meló közben tanulja meg és kapja a minősítéseket, fizetésért, nem úgy hogy élj meg valahogy 2 évig, aztán talán felveszünk tűrhető pénzért.
Ezért nincs elég ember a vasútnál.

Viszont mind a légiirányítás, mind a vasút automatizálható, és akkor nagyon beszopják. A radar antennáról viszont nem pereg le a madárszar 😁
nektek itt gyártjuk a vonatot szolnokon a simensnél(fetrengős)
Na ez is valami ini féle hülyeség 😆
Rendes mérnöki szakokon már az iskolapadból rángatják ki a mérnök jelölteket a fejvadászok.
Igen, vannak szűk területek ahova 1-1 ember kell csak, de mérnökként recepciós...na hát az van hogy nem mindenki alkalmas mérnöknek, hiába tudja végigseggelni az iskolát, ezért is van rá kereslet és keresnek ilyen jól azok akik alkalmasak.
Kezdjük ott, hogy a mai napig nem sikerült az iparnak olyan járművet kifejleszteni, ami be tudja magát kapcsolni. Most volt rá egy kísérlet a Bombardiertöl, legyártottak 21 vonatot nekünk, 3 évig futották a próbaköröket és úgy néz ki mennek a zúzdába mielött engedélyt kaptak volna az utasokkal való közlekedésre. A három év alatt nem tudta megcsinálni egyszer sem, hogy mire megy reggel érte a mozdonyvezető, beüzemelve várja, az összes szükséges lefuttatott teszttel, fékpróbákkal, stb. Vagy nézzünk egy tehervonatot. A legtöbb állomáson már nincs személyzet. nagy állomásokon sem. van kasszás jó esetben, meg takarító. Ki akassza rá a mozdonyra a vonatot? Ki fékpróbáz? ki intézi a szállítási dokumentumokat? (a vonaton kell lenni, mert rengeteg veszélyes árut szállítunk). Ki rugdossa át a váltót télen, ami távvezérelt 100km-röl és megakad egy jégdarab miatt? A vonatokon nincs kalauz, ki intézkedik baleset, verekedés, lopás, rosszullét esetén? Ki jelenti a vonalon elöforduló anomáliákat? Földcsuszamlás, kidölt fa, lelógó felsövezeték darab, sinre szaladt jármű, állatok, gyerekek, stb. Nincs senki más aki vonalat jár be , csak mi. Ilyemire már rég nincs személyzet. Na meg mi van amikor nem müködik a vonatbefolyásolás, vagy azokkal a vonalakkal ahol nincs is? ott akkor ne legyen forgalom, vagy álljon addig míg valahonnan jön valaki és megtalálja a hibát és ki is javítja? Akár egy hétig is? Pár éve volt olyan hogy egy teljes állomás elbúcsúzott a rendszerböl. Ilyenkor mozdonyvezetö nelkül sem váltó, sem jelzö nem müködik, autómatizálás szitje visszaesett a vasút kezdeti 150 évvel ezelötti szinvonalára. egy olyan állomáson ahol van vagy 300 vonat egy nap.
érzékelőkkel telibasznak mindent a fa még rá sem dőlt a gép már is érzékeli ez kb. azonnal megvalósítható csak akarat kérdése. Repülőgépet hajót metrót elvezet a számítógép a vonatot ne tudná? na hagyjuk már. Ne ezekből a múlt század eleji sínekből induljunk már ki, hanem mondjuk 1 mágnesvasútból jó?
az alapjövedelem arra jó hogy nem hal éhen az ember, kb mint a cigó segély
akinek erről több kell az elmegy dolgozni
egy olyan kötött pályán amit nem keresztez semmi, és nem éri környezeti hatás
mint a metro
a vasút más, itt ha van nyáron 40 fok máris olyan a sín mint a hullámvasút, vagy ha van vihar bedől-rádől pár fa
de egy egyszerű fázishatár váltást se tud a gép megcsinálni csak akkor ha méterre pontosan tudja hol jár, és ilyen egyenlőre még nincs(gps erre nem jó)
elhitetik ezt veletek, hogy ne érezzétek magatokat teljesen feleslegesnek(kezeit széttáró) kb. annyi szükség van rátok mint a drótos tótra(fetrengős)
És ki csinálja a gépet ami helyettesít, ha nem dolgozik senki, mert van alapjövedelem?
Rossz hírem van a hülyék továbbra is szívni fognak. Ha másra nem vagy jó, majd tekered a mókuskereket amik árammal látják el a gépeket, alapjövedelem meg az lesz hogy kapsz kaját meg vizet pont annyit hogy még tudd tekerni a generátort 😝
ini te 50 évvel ezelőttről beszélsz. Már a modern technika mindent is tud. Az emberi tényező semmi más csak a hibának a forrása(kezeit széttáró) Kötött pályán egy ilyennek a vezérlése a leg pofonegyszerűbb feladat.
Önképzésnek hivják amit keresel. Amiböl csak 20 van, és igény lenne többre, na pont azt kell tanulni!
Nem nyert. A gép már most is kiküszöbölhetné a hibákat, ha tudná. De nem tudja. Ezért vagyunk még mindig ott. Majd amikor eljön az az idö, hogy már feleslegesen vagyunk ott, mert nincs mit tennünk, na akkor. De ettöl most messzebb vagyunk, mint ahogy gondoltam 10 éve. Egyre több a feladat, egyre kevésbé pótolható a munkánk és minden fejlesztés ami a teljes ónvezetőségre irányul, az nem működik.